13 august 2009 -=- Locomotivă de ajutor pentru Săgeata Albastră
Cu ocazia acestei întâmplări nefericite care s-a întâmplat la Fălticeni prin 2009, am ocazia să menționez despre aparatul de legare, tracțiune și ciocnire de la Săgeata Albastră. Aceste funcții pot fi îndeplinite separat, cum este, de exemplu, la locomotiva diesel-electrică 060-DA, unde avem cuplă de legare, aparatul de tracțiune și tampoanele propriu-zise. Pe de altă parte, toate acestea pot fi reunite și într-un singur aparat, montat în mijlocul traversei frontale și numit aparat central de tracțiune și ciocnire.
”Săgeata Albastră”, așa cum este ea denumită popular în România, este un automotor fabricat de Siemens, face parte din conceptul Desiro și are nume de cod VT 642. Aceste automotoare pot circula în număr de maxim 3 unități legate una de cealaltă. Și acum ajungem la partea care ne interesează și se leagă de evenimentul fotografiat mai jos: cupla de legare. Este de tip Scharfenberg. Această cuplă asigură conectarea mecanică, electrică și pneumatică între două unități de același tip. Locomotiva diesel-electrică de ajutor pentru Săgeata Albastră Cuplă de ajutor pentru cupla Scharfenberg (Schaku)
26 decembrie 2013 -=- Plimbare cu cea mai veche mașinărie din județul Suceava
Teatrul turistic care se întâmplă la Moldovița, de câțiva ani încoace, are ca personaje sute de turiști cu Nikoane și Canoane la gât, cu zeci de copii făcând valuri cu mâinile către localnicii curioși ieșiți pe la porțile învecinate cu calea ferată îngustă. Spun teatru pentru că organizatorul acestei piese desfășurată în câte 2-3 acte pe zi reușește să zâmbească și să arate că ”se poate, bre!” dacă se vrea!
Costernat de deciziile Ministerului de Transporturi, de Consiliului Județean Suceava sau de cine știe care celule birocratice cu rol decizional (din păcate) de a închide linia Vama – Moldovița, de a nu permite pasionatului de locomotive, Georg Hocevar, să pună (pe banii societății Calea Ferată Îngustă S.R.L.) o linie în plus între Mănăstirea Moldovița, monument UNESCO și localitatea Moldovița ca să aducă turiștii de la Mănăstirea Moldovița spre Argel și poate mai departe în Obcina Curmăturii spre izvoarele râului Moldova.
30 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Șercaia – Brașov
Eram cu bagajele în mâini și Trenul Personal Făgăraș - Brașov sosea în halta Șercaia. Plecam de la bunicii ei spre București. Așa că m-am bucurat nespus că am fotografiat câte ceva din traseul acestei porțiuni din Magistrala 200.
Istoria liniei Brașov - Sibiu se leagă de numeroase eforturi ale celor care au trăit la începutul secolului al XX-lea în Țara Oltului și a Bârsei. După numeroase încercări de a porni lucrările la calea ferată care să lege cele două importante centre sociale, culturale și economice ale Transilvaniei, la 7 noiembrie 1908 a circulat primul tren între Sibiu și Brașov, realizându-se astfel legătura București – Arad. Impiegata de mișcare din Șercaia dând plecarea trenului Gara Brădet Trenul Accelerat București Nord – Timișoara
28 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Timișoara - Deva - Sibiu
Ce vânt frumos m-a adus tocmai la Timișoara, la 645 km depărtare de localitatea mea natală, Fălticeni… Tocmai se terminase ISWINT, Festivalul Internațional Studențesc din Timișoara și ne trezeam în gara Timișoara, la ora 5 și 5 minute, într-un tren Săgeata Albastra, gata-gata să mergem spre Sibiu. În cei 301 kilometri, parcurși în peste 6 ore (deci o viteză comercială de sub 50 km/h), am trecut prin Buziaș, Lugoj, Făget, Margina, Ilia, Deva, Simeria, Șibot, Vințu de Jos, Sebeș Alba și am ajuns, în cele din urmă, la Sibiu. De la Timișoara Nord la Lugoj am circulat pe magistrala 900, de la Lugoj spre Ilia pe linia 212, iar de la Ilia la Sibiu pe Magistrala 200.
Nu multă lume știe ce am aflat de la d-l director al Sucursalei Regionale Timișoara, ing. Valeriu Trică, citat în lucrarea domnului profesor Valentin Ivănescu, ”Cronica ilustrată a Regionalei de Căi Ferate Timișoara”, și anume că Timișoara a fost primul nod de cale ferată de pe teritoriul României de astăzi (30 august 1858), tot aici s-a construit prima linie de cale ferată, Oravița – Baziaș (20 august 1854) cu cele mai mici raze ale curbelor (114 metri) și cu primul depou de locomotive – Oravița (1854), a fost prima stația iluminată cu gaz aerian (1857) și ulterior, iluminată electric (1884), prima linie electrificată, Arad – Pâncota (10 aprilie 1913) și nu în ultimul rând – cu cea mai densă rețea feroviară din România.
19 – 28 iulie 2009 -=- Descoperiri citadine pe tărâmuri bănățene
Am fost student și m-am bucurat la maxim de acest statut. Pentru că dacă ești student, unul dintre drepturile care ți se cuvin este acela de a participa la festivalul ”International Student Week in Timișoara”. Timp de 10 zile am respirat aerul umed și cald timișorean, am băut apă timișoreană (și bere, da!) și în timpul excursiilor organizate la Deva, Hunedoara și Sarmizegetuza am vizitat câteva comori arhitecturale, naturale sau istorice din ținuturile vestice ale României.
În cadrul work-shop-urilor organizate de organizatorii ISWINT am interacționat cu tineri din Germania, Rusia, Italia, Polonia și chiar Indonezia, Brazilia sau Ecuador. Fiecare zi era înțesată cu activități diverse, solicitante, interesante, de memorat și povestit nepoților. Fiind mai introvertit, nu am putut gusta din toate activitățile mai mult sau mai puțin picante pregătite de organizatorii festivalului ISWINT.
Singurul lucru care nu mi-a plăcut și m-a șocat, indignat și displăcut a fost moartea Simonei Haragoș într-un accident de circulație care s-a întâmplat la revenirea din excursia participanților ISWINT de la Hunedoara spre Timișoara. Nu pot comenta nimic pentru că știu cum e să ai/faci un accident rutier și cauzele pot fi… multe. Dar m-a șocat enorm, acea fată ne trezea dimineața pentru a fi prezenți la micul-dejun și ne era ghid la diversele acțiuni la care participam. Nu avem decât să învățăm după acel tragic accident: să păstrăm echilibrul în tot ce facem, dar mai ales în suflet și în conștiință, nu numai în vorbe!! Primul tramvai care a circulat în Timișoara la 1869 Catedrala Catolică la amurg Mașina cu aburi Hofherr&Schrantz construită în Austria în anul 1870
15 iulie 2009 -=- Excursie cu telecabina în Poiana Brașov
Am venit cu al meu coleg de la facultate
în Poiana Brașov să ne bucurăm de aerul curat și de priveliștea oferită
de piscul Postăvaru. Deși am ales să ne întoarcem în aceeași zi în
București, totuși cabanele și hotelurile din Poiană ne-au făcut cu ochiul insistent.
Telecabina
Kanzel ne aștepta să urcăm 693 de metri de la baza poienii până sus la
Vârful Cristianul Mare (1690 m). Iar noi, că tot am bătut drum de la
București până aici, am mai urcat până la Vârful Postăvarul (1799 m). Și
așa, în continuare, vă invit să vizualizați câteva imagini făcute cu aparatul foto care mă slujea cu responsabilitate, chiar și la acea înălțime.
Întâlnire de gradul III cu telecabina traseului Kanzel
Gara Predeal, văzută de la 1799 metri (Vârful Postăvaru)
Abia terminasem practica studențească de la Facultatea de Transporturi, când împreună cu câțiva colegi am plecat spre Brașov să vizităm expoziția de trenulețe "Brașov Model Railway". Această expoziție de trenulețe își avea sediul pe Strada Republicii, într-un gang tipic unui oraș medieval. Un impiegat de mișcare îmbrăcat la patru ace ridica paleta roșie trecătorilor, propunându-le o vizită la aceasta expoziție.
O dată intrați, am plătit biletul de nici 10 lei și am început să degustăm diorama. Ne amuzăm la vederea alpiniștilor pe crestele unui munte în miniatură, sub care era construit un tunel cu cale ferata dublă prin care trecea, din când în când, fie un Trans Europe Express (BR 601) sau un mărfar tractat de o locomotivă DB 232. De asemenea, am putut controla două locomotive diesel-hidraulice într-o dioramă înțesată cu tunele, poduri, curbe cu rază foarte mică de curbură, circulând la viteză limită.
15 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Predeal - Brașov
Coboram agale cu Trenul Personal București Nord – Brașov de-a lungul Văii Timișului într-un traseu de 26 de km. De la peste 1000 de metri cât este altitudinea în stația Predeal, trenul coboară pe la Tunelul Mare, Timișul de Sus, Timișul de Jos, Dîrste și ajunge la 625 de metri în Depresiunea Brașovului.
Ceea ce a fost interesant parcurgând cei 26 de km a fost sunetul roților de tren care tresăreau cu muzicalitate peste joantele parcă dinadins lăsate descoperite. Acest tronson de cale ferată a fost construit de austro-ungari spre sfârșitul secolului XIX, cele mai interesante elemente de construcție feroviară fiind Tunelul Mare (937 de metri lungime) și Tunelul Mic (104 de metri lungime). Peisajele care se observă coborând Valea Timișului sunt redate în fața dvs. prin fotografiile realizate cu partenerul foto: Canon A 550. Coborând pe Valea Timișului între Predeal și Brașov Una dintre cele mai îngrijite locomotive electrice din România – EA1-199
AB AM MOT 758 – Muzeul Tehnic de Căi Ferate din Sankt – Petersburg
În timpul celui de-al doilea război mondial (1941-1945), Calea Ferată Rusă a primit în parcul său de exploatare un automotor Malaxa nr. 758 cu transmisie mecanică Ganz. A fost construit în 1939 la Uzinele Malaxa (actualul ansamblu industrial FAUR).
Automotorul are o lăţime de 2.985 mm, iar după adaptarea la
ecartamentul rusesc de 1524 de mm – operație efectuată în anul 1949 -
automotorul Malaxa no. 758 (număr de fabricație 203, conform ”Pagini de
istorie, Caietul III – Automotoare, Uzinele <<Malaxa>>,
<<Faur>> sau <<23 August>>", album apărut sub
semnătura ing. Henry Holban) a fost atribuit Depoului de Exploatare din
Vilnius. A circulat până în 1989, după care a intrat ca piesă de istorie
feroviară la ”Muzeul Tehnic de Căi Ferate din Sankt-Petersburg”.
După ce la 20 aprilie 1966 s-a
deschis un obiectiv strategic din cadrul căii ferate românești, Predeal –
Câmpina, iată că după aproape 40 de ani a început modernizarea acesteia
pentru ca trenurile să circule cu 160 km/h. Cei 47-48 de km de linie
dublă electrificată dÎntre Câmpina și Predeal, prezentați mai jos în
peste 150 de fotografii, s-au modernizat în aproape 5 ani (2007-2011)
pentru o sumă de peste 300 de milioane de Euro (trei sferturi de la
Uniunea Europeană, un sfert de la Guvernul României). Timpii de parcurs
au scăzut cu nici… 10 minute.
Gâtuirea Coridorului IV
paneuropean, care, deși începe de la Constanța unde este cel mai mare
port de la Marea Neagră unde se pot descărca/încărca transcontainere,
Ro-Ro, Ferryboat, poate fi oricând depășit dpdv economic prin
modernizarea Portului de la Thessaloniki. Și uite cum 120 de poduri și
podețe de pe Câmpina – Predeal au provocat, timp de peste 4 ani, un
handicap enorm pentru CF românească…
Totuși, trenurile circulă în
prezent (n.a. – 2013) cu viteze sporite 80-100 km/h, curbele strânse
care introduceau limitări de viteză s-au refăcut, podurile sunt
noi-nouțe, infrastructura, stâlpii și linia de contact puse la punct. În
plus, vagoanele moderne dotate cu prize, aer condiționat și scaune
ergonomice fac din călătoria cu trenul pe Valea Prahovei un… eveniment, o
plăcere pentru cei care merg ca turiști, o stare de bine pentru cei
care fac des această rută.
Una dintre cele mai frumoase LDH-uri din România ajuta la reconstrucția căii ferate Câmpina - Predeal
15 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRa Bucuresti – Brasov
Vreau să vă prezint în cele ce urmează o călătorie cu trenul de la București Nord la Ploiești Vest. Imaginile de mai jos prezintă kilometru cu kilometru și stație cu stație reperele feroviare și geografice din lungul Magistralei 1000.
Era mijlocul verii, fix mijlocul verii, atunci când verdele este la nuanța lui maximă prin păduri și pe câmpuri, atunci când trenurile se simt cel mai bine dimineața cu cele 10-20 de grade din șină (însă ajung să sufere amiezile cu 50-60 de grade în șină). De văzut locomotivele aflate în conservare de la Brazi (LDH45-uri și LDH125-uri), dar de urmărit pur și simplu cea mai aglomerată linie de cale ferată din România: București – Ploiești.
În
această zi ne-am întâlnit cu toți studenții de la MR pe strada Dej,
unde am avut acces într-o altă secţiune a reviziei de vagoane, care era
dotată cu canale de reparaţii şi vinciuri pentru ridicarea vagoanelor de
călători în vederea schimbării boghiurilor şi a remedierii defectelor
apărute pe parcurs.
În drum spre locul unde aveam să poposim, am
văzut osii montate care prezentau defecte, ca de exemplu: locuri plane,
fusuri de osie stricate.
Cutia de osie și suspensia primară la osia unui boghiu Y32RS
8 iulie 2009 -=- Activitate FeRoviaRă în Gara de Nord
După câteva ore petrecute la Grivița București, am venit în gară împreună cu doi colegi de-ai mei, pasionaţi şi ei la fel ca mine, să admirăm bestiile feroviare de 2.100, peste 6.000 sau 8.000 de cai.
În această zi de practică aveam să intru în cele mai moderne vagoane de călători care circulă pe rutele României. Am vizitat un vagon-salon ce aparţinea de Intercity 531 de Bucureşti – Târgu Mureş, timp în care am avut timp să remarcăm confortul deosebit şi dotările avansate tehnologic. Am aflat despre acest vagon că este supravegheat video, este dotat cu aer condiţionat, priză la fiecare măsuţă, scaune deosebit de confortabile şi o ambianţă plăcută. Conform standardelor europene, constructorul de vagoane a proiectat WC-ul astfel încât să nu polueze natura, acesta fiind dotat cu vacuum.
Acceleratul Rodna Veche - București Nord la Revizia Grivița
După un an de studiu în cadrul Facultăţii de Transporturi, secţia „Material Rulant pentru Calea Ferată”, iată că am participat şi la orele de practică susţinute atât în catedră, cât şi în cadrul Reviziei de Vagoane Bucureşti - Griviţa.
Împreună cu as. drd. ing. Camil Crăciun şi cu d-na as. drd. ing. Mădălina Dumitriu, am învăţat despre reviziile tehnice la trenuri, despre clasificarea şi descrierea boghiurilor, am vizitat interiorul ultimelor tipuri de vagoane modernizate şi am învăţat despre notarea marcajelor de pe vagoanele de călători.
Locomotiva diesel-hidraulică manevrând vagoane de călători în Grivița
Personal am fost uimit şi am înregistrat orice informaţie primită, atât pe suport fotografic şi scris, cât şi în bagajul de cunoştinţe. Mi-a plăcut foarte mult să stau printre oameni care lucrează cu trenuri şi, în cazul de faţă, care au grijă ca orice detaliu de siguranţă al circulaţiei să fie respectat şi astfel încât călătorii să poată ajunge la destinaţie în bună regulă.
Că tot vorbim de destinaţie, pentru mine, drumul însuşi a însemnat destinaţia mea, astfel că ori de câte ori când mergeam în tabere şcolare spre Brăila, Constanţa, Braşov, Bucureşti sau Paşcani, eram interesat de trenuri, de vagoane, de locomotive…
6 dintre cele 8 linii de revizie pentru vagoanele de călători
Toate aceste curiozităţi au fost, în mare parte, desluşite în cadrul practicii. De îndată ce am găsit Instrucţia 250 privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare, am citit-o şi am încercat să corelez informaţia din documentaţie cu realitatea. Astfel, am reuşit să disting marcajul unificat al vehiculelor FeRoviaRe, înţelegând proprietăţile fiecărui semn inscripţionat pe cutia vagonului.
În continuare, voi prezenta câteva dintre fotografiile şi informaţiile pe care le-am cules în timpul zilelor de practică. În viitor mi-aş dori ca, în timpul anului universitar, să se pună mai mult accent pe partea practică a orelor de studiu şi mai puţin pe teorie. Prezentați legitimațiile la control pentru că intram în Revizia de Vagoane Grivița
6 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Pantelimon - Brănești
Scriam în acest blog
despre călătoria cu trenul de la București Nord la Pantelimon. Ținta
noastră, a pasionaților de trenuri porniți la plimbare pe calea ferată,
era stația Brănești și recunoașterea traseului feroviar până acolo.
Astfel, alături de Ionuț, Mihai, Bogdan și Dragoș am ”cartografiat” cei
14-15 kilometri de la stația Pantelimon la stația Brănești Sat.
Pe
parcurs ne-am întâlnit cu trenuri ca Rapidul de Mangalia – București
Nord, Personalul de Fetești – București Obor, Rapidul de București Nord –
Mangalia, mărfare cu alumină (dus – întors) și multe altele. De
asemenea, am putut vedea infrastructura, pas cu pas, cum sunt
poziționate semnalele luminoase și celelalte echipamente de semnalizare
și siguranță feroviară.
Locomotiva electrică de la CFR Marfă 40-0439-6 trecând prin Brănești
6 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Nord - Pantelimon
Ar fi trebuit să fie prima zi de practică… dar s-a terminat mai repede decât ne așteptam. După ce ni s-au prelucrat normele de protecție a muncii și am cunoscut personalul Reviziei de Vagoane Grivița București, am avut răgaz să citim Instrucția 250 cu privire la Revizia și întreținerea vagoanelor în exploatare.
Și cum eram aproape de gară, am plecat împreună cu câțiva colegi de facultate până la stația Pantelimon de pe Magistrala feroviară 800, într-o plimbare FeRoviaRă de nici 20 de kilometri. Am călătorit cu o ramă electrică ex-SNCF de tip Z6100 care făcea serviciu pe Trenul urban București Nord – Dragonul Roșu – București Obor. Pe această porțiune, calea ferată era aproape nouă, iar trenul a circulat cu viteză sporită - 70-80 km/h. Rama RIO-RIB a Regiotrans ca Tren Accelerat Brașov – București – Constanța Trenul București Nord – București Obor în Pantelimon
20 iunie 2009 -=- Excursie FeRoviaRa Brasov - Campina
După excursia cu trenul de la București la Brașov prezentată într-un blog anterior, am urcat și am coborât cu telecabina Kanzel de pe Masivul Postăvaru, ca în final să facem drumul îndărăt spre București.
Am călătorit cu Trenul Accelerat 1622, Timișoara Nord – Sibiu – București Nord, iar cele câteva fotografii făcute la drumul de întoarcere vă sunt prezentate mai jos. Sunt cam puține, nu am avut acea tragere de inimă pe care am avut-o de dimineață, când fotografiam din kilometru în kilometru. Totuși, am fotografiat două locomotive diesel-hidraulice, LDH45 și LDH70, din curtea celor de la PetroUtilaj Câmpina, într-o stare degradată și cu motoarele diesel demontate. Vorba unui specialist de locomotive din Brașov: ”În furnal au apărut, în furnal vor dispărea!”
Ne luam ”La revedere!” de la Valea Prahovei
Locomotiva diesel hidraulică descompletată la PetroUtilaj Câmpina
Vă mai aduceți aminte când ați citit ”Ultima noapte de dragoste, prima noapte de război”, unde Ștefan Gheorghidiu participa la fortificațiile văii Prahovei, între Bușteni și Predeal? În timpul lecturii, îmi notam pe o hartă imprimată tot drumul său de soldat. Iar acolo am identificat și calea ferată Comarnic – Predeal, îmi ziceam: ”Tare frumos trebuie să fie pe aici!”. Pentru prima dată, am văzut și am mers pe această linie în 2008. Era iarnă, nu puteai scoate capul pe geam, admirai totul din tren.
Ei bine, a venit și vara lui 2009, când, mi-am luat rucsacul în spinare și am pornit pe Valea Prahovei până la Brașov, cu Trenul Accelerat 1745, București Nord – Satu Mare. Am făcut peste 150 de fotografii pe care vi le arăt într-un reportaj dedicat numai și numai liniei magistrale Câmpina – Predeal – Brașov. Aceste imagini surprind atât peisajele de deal și de munte specifice Văii Prahovei, dar și stadiul lucrărilor de modernizare a acestei căi ferate, incluse în Coridorul IV Pan-European.
Așadar, dragi cititori, vă invit în continuare la un cocktail fotografic cu restricții de viteze, cu poduri vechi, pârâuri în cascadă și mulți kilometri de linie electrificată pe care circulă, zi de zi, zeci de trenuri, urcând de la Câmpina (435 m) la Predeal (1040 m).
30 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Basarab - P.O. Carpați - București Băneasa
Deși n-au trecut nici 48 de ore de la
ultima vizită în zona Basarab – Băneasa pe Magistrala 800, totuși am
pornit cu Ionuț la o plimbare până la Gara regală de la Băneasa. A fost o
zi cam înnorată, țin minte că era sâmbătă și aveam timp liber berechet.
Neavând deocamdată o bicicletă (de fapt am avut, dar mi-a fost furată), nu ne-am permis să ne aventurăm prea departe.
Ne-am
bucurat că am fotografiat o locomotivă diesel-mecanică de 120 de cai
putere – B-DM 008, fiind printre ultimele locomotive de acest tip
existente în funcție. Acestea au fost fabricate încă din 1963-1968 la Fabrica de locomotive "23 August". După întâlnirea cu această locomotivă... și-au
făcut apariția trenuri de persoane care rulau la viteze mari, apăsând
tot atât de repede pe declanșatoarele aparatelor noastre de fotografiat.
Locomotiva diesel-mecanică B-DM 008 construită în 1964 la București
28 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Basarab – București Băneasa
Anii de facultate s-au dus, mă gândesc cu drag la ei, la libertatea și la câte puteam să fac într-o singură zi. Uneori, leneveală 99%, alteori, sute de kilometri parcurși pe tren, pe jos sau pe bicicletă. Chiar dăunezi îmi povestea un coleg de muncă, absolvent de Material Rulant pentru Calea Ferată, despre un profesor din catedră care le zicea studenților certați cu învățătura: ”Mai mergeți, măi, în gară!”
Tot așa am făcut și noi, (deși nu eram certați, cu învățătura, ba din contră,), am pornit alături de Ionuț, Mihai și Dragoș într-o plimbare de câțiva kilometri între stația Basarab și stația Băneasa. Punctul final și scopul excursiei era vizitarea Trenului cu Teatru ”Orient Express” garat pe linia 1 din Gara București Băneasa. Dar până acolo, ne-am întâlnit cu trenuri de marfă, dar chiar și cu Trenul-vedetă, prins într-un film care poate fi urmărit mai jos.
LDE 1140 cu vagoane refrigerente pe 2 osii
LDH de la GFR cu vagoane de GPL trecând prin stația București Băneasa
Nu știu cum se face că de fiecare dată când BlogalInitiative lansează câte 4-5 campanii pe săptămână, reușesc să-mi aliniez conținutul pe care vreau să-l public pe blog cu câte o companie de la ei. De exemplu:
- acum ceva timp am lansat un semnal de alarmă companiilor care produc deșeuri luminoase (becuri și neoane arse) și am reușit, în același timp, să demarez procedurile de colectare a acestor deșeuri eu însumi la locul de muncă;
- de Paște, în 2009, am fost la Sibiu cu scopul de a-l cunoaște, de a-l vizita și a admira acest frumos oraș transilvănean, ocazie cu care am realizat sute de fotografii. O selecție a acestora a apărut în acest post unde am și participat la faza locală din Sibiu a Campionatului Național de Blogging.
Acum voi scrie despre un eveniment FeRoviaR (deci unde sunt implicate trenuri, locomotive și vagoane deopotrivă) unde TEATRUL este motivul călătoriei. Un fel de Orient Express al Teatrului (și chiar așa se numesc și formațiile participante din România la acest eveniment), care a pornit din Istanbul și avea să ajungă la Stuttgart, trecând prin România, oprind în București (stația regală, București Băneasa) Timișoara și Craiova.
23 mai 2009 -=- Mini-croazieră pe Dunăre în zona Brăilei
De curând am auzit la știri că Portul Brăila de Dunăre este locul unde încă se mai produc nave care circulă prin toată lumea transportând diverse mărfuri.
Am avut și eu ocazia, timp de 2 ore, la data menționată anterior, să fac o plimbare cu vaporașul alături de ceilalți participanți la Festivalul Poeziei Ruse organizat la Brăila. Așadar, având ca limite Insula Arapu și malul drept al fluviului, am explorat cu viteza de câteva noduri, la sfârșit de sâmbătă, Dunărea. Mai făcusem asta o dată, în 2002, când eram participant la Festivalul Dansului și Portului Rușilor Lipoveni din România organizat la Brăila, însă atunci nu dețineam un aparat foto digital și memoria acelor clipe a rămas doar în suflet și în minte.
23 mai 2009 -=- Vehicule FeRoviaRe urbane în municipiul Brăila
În Brăila, unul dintre cele 13 orașe din România care deține o rețea de transport electric urban pe șine, există aproximativ 20 de km unde circulă în jur de 50 de tramvaie. Deși toate sunt aduse în regim second-hand din orașe ca Berlin, Viena, Rotterdam sau Nurnberg, specialiștii brăileni reușesc să mențină parcul existent în exploatare și să ofere pasagerilor un transport rapid, ieftin și sigur pe teritoriul municipiului Brăila.
Mi-a plăcut să merg cu tramvaiul brăilean, mai ales pe ruta Lacu Sărat – Centru, când eram în taberele de recreație organizate de Comunitatea Rușilor Lipoveni din România în anii 2001-2002. Ba, aș putea spune Brăila este al doilea oraș după București unde am circulat cu tramvaiul! Dacă cineva este interesat despre detalii tehnice sau alte informații despre tramvaiele care circulă pe rețeaua acestui oraș dunărean, vă invit să accesați acest link sau aici.
23-24 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Nord – Buzău - Brăila
În perioada 22-24 mai 2009, Festivalul Poeziei Ruse s-a organizat la Brăila. Am decis să plec în zorii zilei de sâmbătă spre Brăila, aveam să petrecem pe tren o distanță de 227 de kilometri (București – Buzău – Brăila). Motivul principal al acestei vizite a fost participarea fratelui meu alături de trupa de teatru rusesc din Fălticeni la acest festival.
Al doilea motiv a fost acela de a vizita, din nou, frumosul oraș dunărean. Voiam neapărat să revăd faleza Dunării, acolo unde, tot cu ocazia organizării Festivalului Dansului și Portului Rușilor-Lipoveni din România de la începutul mileniului III, m-am plimbat de-a lungul falezei de pe Dunăre, precum și pe frumoasa esplanadă cu Fântâna Arteziană. Imaginile vizuale și emoțiile trăite în 2001 și 2002 au fost reîmprospătate cu aceste fotografii din 2009.
Din punct de vedere feroviar, Brăila este conectată de București prin 2 trasee principale, și anume: București – Buzău – Făurei – Galați (M500, M702, M700) sau București – Urziceni – Făurei – Galați (M700, linie neelectrificată între București și Făurei). În acea dimineață m-am urcat în Trenul Rapid 875, București Nord – Galați, compus din vagoane confortabile, cu câte 5-6 locuri în compartiment. Călătoria dus-întors este prezentată în imaginile și rândurile de mai jos. Vizionare plăcută!
22 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Basarab – Chitila
Semestrul II de la facultate m-a găsit ocupat zilnic, de la 8 la 18, fie orele de curs sau laborator, fie cu jumătatea de normă de la AutoGhid.ro, așadar timpul pe care obișnuiam să îl dedic trenurilor… tindea la 0. Dar câțiva colegi de-ai mei, Ionuț, Mihai și Dragoș, m-au convins să las toate deoparte și am făcut o plimbare la pas pe ruta București Basarab – Chitila. În doar 7 kilometri, am fotografiat și filmat peste 30 de trenuri.
Utilaj de Intervenții Feroviare în caz de accident pe calea ferată
18 aprilie 2009 -=- Excursie în Capitala Culturală Europeană Sibiu
Deși studiile universitare într-o
altă localitate decât cea natală sunt mai greu de suportat pentru cei
care vin provincie din cauze deja știute, în același timp, depărtarea de
casă îți aduce uneori și avantaje care implică mult timp liber și
oportunități de explorare. Se întâmpla în Sâmbăta Paștelui, în aprilie
2009, când alături de prietena mea de atunci a cărei zi de naștere era,
vizitam pentru prima dată Sibiul. Acest oraș reprezenta în mintea mea
doar un punct mai gros pe hartă, situat la poalele Carpaților
Meridionali și era evidențiat doar de câteva informații însușite la
orele de Geografie de la liceu.
Piata Mica si Catedrala Evanghelica
Ea
a știut atunci să mă convingă să vizitez Sibiul. Am sacrificat prima
Duminică de Paște petrecută altundeva decât acasă lângă frați și
părinți. Și nu regret, deoarece a fost o experiență foarte frumoasă, am
descoperit un oraș... european (din toate punctele de vedere, nu doar
geografic), curat, cu magazine care se încadrau în peisaj, piețe largi,
biserici grandioase, un parc înțesat cu piste de biciclete, alei
primitoare și întortocheate, vegetație din belșug. Ce să mai, o impresie
deosebită!
Priveste Cerul (daca ai pe unde!)
Și cum în filmul ”Pay it forward”
am învățat s-o dau mai departe, mi-ar plăcea ca unii dintre voi, care
îmi citiți blogul și nu ați vizitat Sibiul, să o faceți pentru că nu
veți regreta niciun moment/ban cheltuit sau timp ”irosit”. Târgul de Paști de la Sibiu
este o excelentă oportunitate să veniți în Sibiu pentru un city break.
De ce să vă duceți în Praga, Milano sau Barcelona și nu la Sibiu,
Bucuresti, Timisoara, Iași, Constanța sau Cluj-Napoca? În plus aici vă
așteaptă o serie de activități interesante și educative pentru copii de
genul ”Căsuța Iepurașului”, ”Vânătoarea de ouă” sau ”Olimpiada de
Paște”, un târg de produse tradiționale, un bun prilej să vezi ce mai e
nou și natural, să guști din bunătățile pe care le oferă natura
oamenilor.
Targul de Paste
În caz că doriți o cazare la un hotel cu poziție ultra-centrală, hotelul Ibis
ne îmbie cu o ofertă de 66 de euro/2 nopți/cameră dublă sau dacă doriți
să vizitați și stațiunea Păltiniș, deci 3 nopți / 99 euro / cameră
dublă. Rezervarea se face pe e-mail,
iar dacă precizați parola ”blog TrenuriRomania”, veți beneficia la
același preț de un ghid turistic pentru turul orașului, de o gustare
tradițională de Paște și un voucher de 20% pentru Pardon Cafe. Atenție,
oferta este valabilă în perioada 26 aprilie – 6 mai 2013!
Vedere catre Hotelul Ibis
După ce v-am povestit în blogul anterior
despre cum puteți ajunge în Sibiu, precum și ce peisaje frumoase puteți
observa călătorind cu trenul, acum vă invit la un tur virtual al
singurului oraș românesc declarat ”Capitală Europeană”. Imaginile
următoare vă vor demonstra asta! De altfel, acest format de blog nu vă
este străin, v-am mai prezentat în rândurile trecute despre orașele
Suceava, Iași sau Vatra Dornei în același stil.
Romane interesante
În cele
100 de imagini pe care vi le propun veți regăsi obiectivele turistice
din Sibiu pe care le-am vizitat în frumoasa zi de 18 aprilie 2009!
Așadar, vizionare plăcută!