marți, 24 decembrie 2013

Cu trenul din Țara Făgărașului în Țara Bârsei

30 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Șercaia – Brașov

Eram cu bagajele în mâini și Trenul Personal Făgăraș - Brașov sosea în halta Șercaia. Plecam de la bunicii ei spre București. Așa că m-am bucurat nespus că am fotografiat câte ceva din traseul acestei porțiuni din Magistrala 200.

Istoria liniei Brașov - Sibiu se leagă de numeroase eforturi ale celor care au trăit la începutul secolului al XX-lea în Țara Oltului și a Bârsei. După numeroase încercări de a porni lucrările la calea ferată care să lege cele două importante centre sociale, culturale și economice ale Transilvaniei, la 7 noiembrie 1908 a circulat primul tren între Sibiu și Brașov, realizându-se astfel legătura București – Arad.


Impiegata de mișcare din Șercaia dând plecarea trenului


Gara Brădet


Trenul Accelerat București Nord – Timișoara







12:30

Căldura de afară ne-a făcut să simțim fiecare kilometru din cei 52 care ne despărțeau de Brașov. Totuși, admirând demarajele dese ale locomotivei diesel-electrice de 2100 CP (pe care, din păcate, n-am mai avut inspirația să o fotografiez), dar și stațiile cochete de la Șercaia, Brădet sau Perșani, cele 70 de minute au trecut interesant.

Trecere de la nivel cu calea ferată din Șercaia hc.


Mersul Trenurilor... încarcerat


Trenul Personal Făgăraș - Brașov pleacă din halta Șercaia


Între Șercaia haltă și Șercaia gară


Intrare în Gara Șercaia


Au crescut buruieni pe calea ferată


Rampă de încărcare la Șercaia


Gara Șercaia


Impiegata de mișcare dând plecarea Trenului Personal de Brașov


Ieșire din Gara Șercaia


Spații pentru depozitarea cerealelor, golite și ruginite



12:40

Traseul actual al magistralei 200 era diferit față de cel din trecut, care era mai lung și traversa două viaducte și un tunel (Valea Homorod - Șinca Veche). Dar mai multe imagini și relatări de la locul faptei le găsiți în acest link. De asemenea, veți vedea și câteva fotografii de calitate cu materialul rulant care circulă pe acestă linie, realizate de un distins pasionat feroviar, Michael.

Un vehicul feroviar pe 2 osii în Perșani


Gara din Perșani


Conifere și foioase oxigenează peroanele stației


Trenul Personal pleacă spre Brașov


Semnal luminos de ieșire din stația Perșani


Linia traversează Pasul Perșani


Între Perșani și Brădet


Spre Brădet printre pădurea deasă de foioase


Stâlp de telegraf, suport pentru flora locală


Restricție de 50 km/h în rambleul Brădet


În zare, Drumul Național 1, Brașov - Sibiu


Baraca unui agent feroviar însărcinat cu supravegherea zonei


Un punct periculos pe Magistrala 200 – restricție de 15 km/h



12:50

Aceste stații (Brădet, Perșani, Șercaia) au fost construite în perioada interbelică, au fost date în funcție abia după 35 de ani, la 3 noiembrie 1943. Varianta Valea Homorod - Șercaia, în lungime de aproximativ 16 kilometri, a apărut din cauza degradării viaductelor și tunelului de pe vechea variantă. Totodată, declivitatea a fost redusă de la 18 la mie cât era pe vechiul traseu, la 12 mm/m și curbele au devenit mai ușor de negociat, de la 250 m la 350 m.

În apropiere de stația Brădet




Pădurea Munților Țaga


Trenul Privat Regiotrans Brașov – Făgăraș


Gara Brădet


Vagoanele cu piatră ale unui tren de lucru


Ieșire din Gara Brădet


Ieșire din Tunelul Dealul Negru


Vechea haltă de la Valea Homorod



13:00

După ce am ieșit din Munții Perșani (stația Valea Homorod se află la 555 de metri altitudine), am intrat în ținutul Țării Bârsei. O zonă calmă, traversată în galop de locomotivă și cele câteva vagoane de călători de după ea.

Între Valea Homorod și Dumbrăvița Bîrsei


Gara Dumbrăvița Bîrsei



13:20

Liniile stațiiei Codlea erau ruginite, iar căile ferate către numeroșii operatori industriali (Colorom, FNC, ș.a.) erau închise circulației. ”Regele asfalt” a luat locul șinelor ferate, și aici.

Pod peste un afluent al râului Homorod


Stația Codlea


Vagon UW Eacs pus pe boghiuri ORE


Boghiu ORE



13:30

Depresiunea Brașovului este un important furnizor de produse agricole de calitate. Fiind sfârșitul lunii iulie, cerealele erau treierate și sortate, dovadă fiind imaginea de mai jos. M-am bucurat când am văzut terenul cultivat și roadele… culese.

Teren proaspăt treierat


Cartierul Avantgarden din Brașov



13:40

Am intrat în zona metropolitană a Brașovului și ne-am întâlnit cu Trenul Accelerat București Nord – Timișoara, tras de locomotiva diesel-electrică modernizată de General Motors, 65-1392-3. Tot pe aici am văzut o drezină pantograf abia ieșită din remiză..

Magistrala 200 la kilometrul 172


Drezină pantograf modernizată de Geismar 232 012-4


Liftul platformei de lucru al drezinei


Cabina de conducere a drezinei


Drezina Geismar 232 012-4


Trenul Accelerat București Nord – Timișoara


Vagoane de clasa a II-a pentru Accelerat


Vagonul de clasa I pentru Accelerat



14:30

Ajunși în Brașov, ne-am orientat să fim aproape de linia trenului către București.

O locomotivă cu aburi pe Valea Timișului


Locomotiva electrică CFR Marfă 40-0737-3 din Predeal


Locomotive EA 5100 kW la Predeal



15:00 – 17:20

Coboram pe Valea Prahovei cu un Tren Rapid, pe bilet scria că ajungem în 3 ore la București. Dar până acolo mai erau 100 și ceva de kilometri, așa că am fost atent la ceea ce era pe calea ferată.

Locomotiva închiriată celor de la PORR, 740 612 7


Locomotiva CFR Călători 40-0863-7 urcând cu un tren spre Predeal


Tren de la...


...Rompetrol


Locomotiva electrică de la Unifertrans 40-0010-5


Revizia Grivița



Și așa s-a terminat cea de-a doua lună de vară din 2009. În spiritul călătoriei, pe calea ferată!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1