martie 2011 – Activitate feroviară la Fălticeni
Noroc
de fotografi și fotografii (că tot e astăzi Ziua Mondială a
Fotografiei), altfel... de întâmplările feroviare din Fălticeni s-ar
fi ales praful și iarba crescută în nesimțire printre linii. Era martie
2011 când locomotivei diesel-hidraulice LDH45-389 i s-a acordat o ”nouă
șansă” la viață, aceasta fiind relocată din remiza Fălticeni în stația Suceava
Burdujeni. Construită la 1986 la Uzinele 23 August București, a efectuat manevre la Combinatul de
prelucrare a lemnului din Fălticeni.
Locomotiva a fost cumpărată
de către Electrocomp pentru a efectua manevre ușoare în interiorul
depozitului de fier vechi de la Suceava Burdujeni. Vehiculul era în
perfectă stare, bandajele erau bune, motorul diesel bun, toate instalațiile funcționale. Având în
vedere specificul manevrei la Fălticeni și felul cum mecanicii au
”tras” de ea – cu bun simț și simț de răspundere, locomotiva nu a avut
nevoie de prea multe reparații pentru a intra în funcție, având în
vedere că la Fălticeni nu a mai ieșit la manevre din 2008.
NB: Fotografiile sunt realizate de tatăl meu, care a pus mâna repede pe aparatul foto, iar cu Oltcitul din dotare s-a deplasat la gară și a fost părtaș la scoaterea locomotivei din remiză.
LDH45-389 sau 86-0081-9
Locomotiva diesel-hidraulică într-un convoi de marfă
DA 882 pregătită să plece spre Dolhasca cu un mărfar local
vineri, 19 august 2016
duminică, 7 august 2016
Ciobanul, oile și locomotiva în Gara Fălticeni
februarie 2011 – Locomotiva DA 2100 CP cu vagoane de rumeguș
Scriam acum 5 ani pe diverse forumuri feroviare despre o întâmplare pe cât de ”mioritică”, pe atât de tristă. Pe timp de iarnă ușoară și vacanță, mă perindam pe la gară să-mi iau bilet către București după un week-end scurt petrecut acasă. M-am bucurat când printre liniile ruginii se remarca o siluetă roșu-albastră, o locomotivă diesel-electrică de 2100 de cai putere de la GFR.
Având numărul de înmatriculare 60-1533-3, locomotiva era la Fălticeni pentru a tracta vagoanele încărcate cu rumeguș de la depozitul din zonă. Și cum spuneam, scriam în 2011 că:
Ciobanul, oile și locomotiva
Portret de locomotivă
Scriam acum 5 ani pe diverse forumuri feroviare despre o întâmplare pe cât de ”mioritică”, pe atât de tristă. Pe timp de iarnă ușoară și vacanță, mă perindam pe la gară să-mi iau bilet către București după un week-end scurt petrecut acasă. M-am bucurat când printre liniile ruginii se remarca o siluetă roșu-albastră, o locomotivă diesel-electrică de 2100 de cai putere de la GFR.
Având numărul de înmatriculare 60-1533-3, locomotiva era la Fălticeni pentru a tracta vagoanele încărcate cu rumeguș de la depozitul din zonă. Și cum spuneam, scriam în 2011 că:
Ciobanul, oile și locomotiva
Portret de locomotivă
luni, 13 iunie 2016
Despre locomotive și căi ferate
...sau cum s-au inventat trenurile și locomotiva cu aburi
Că tot e urât afară, vă invit la o poveste. O poveste despre începuturile căii ferate, unde Stephenson a inventat locomotiva cu aburi cu toate că i-a murit nevasta, fiica și i-a orbit tatăl. Geniile care au fost s-au născut din cenușa batjocoririlor semenilor și din sudoarea fierbinte a eșecurilor.
Că tot e urât afară, vă invit la o poveste. O poveste despre începuturile căii ferate, unde Stephenson a inventat locomotiva cu aburi cu toate că i-a murit nevasta, fiica și i-a orbit tatăl. Geniile care au fost s-au născut din cenușa batjocoririlor semenilor și din sudoarea fierbinte a eșecurilor.
sâmbătă, 28 mai 2016
Poveste de iarnă cu Mocănița la Gura Humorului
23 decembrie 2010 -=- Ajunul Crăciunului petrecut pe Mocăniță
Gura Humorului este poarta de intrare în Depresiunea Câmpulung, care așteaptă turistul să privească formele domoale ale Obcinelor Bucovinei, să-și scalde picioarele în apa Moldovei, să guste din bunătățile culinare ale localnicilor harnici și să se bucure de ospitalitatea pensiunilor locale.
Aflasem că Mocănița lui Hocevar a ajuns și la Gura Humorului. Cum tren nu există între Fălticeni și Gura Humorului (decât pe varianta de ocolire pe la Suceava), am călătorit cu un autocar de la TransMoldavia și am ajuns în jurul orei 11 la autogara din Humor. De aici nu ne-am deplasat nici 500 de metri că am fost întâmpinați de locomotiva cu aburi 764.404R, în stare rece, cu vagoneți încărcați cu lemn, dar și cu vin fiert, țuică fiartă și alte băuturi ”răcoritoare”. Iar mai apoi, după 1 kilometru de linie cu ecartament îngust, ne aștepta, cuminte, locomotiva cu aburi Krauss 762.209.
Locomotivele cu aburi de la Gura Humorului
Gata de drum, locomotiva cu aburi dă semnale de plecare
Gura Humorului este poarta de intrare în Depresiunea Câmpulung, care așteaptă turistul să privească formele domoale ale Obcinelor Bucovinei, să-și scalde picioarele în apa Moldovei, să guste din bunătățile culinare ale localnicilor harnici și să se bucure de ospitalitatea pensiunilor locale.
Aflasem că Mocănița lui Hocevar a ajuns și la Gura Humorului. Cum tren nu există între Fălticeni și Gura Humorului (decât pe varianta de ocolire pe la Suceava), am călătorit cu un autocar de la TransMoldavia și am ajuns în jurul orei 11 la autogara din Humor. De aici nu ne-am deplasat nici 500 de metri că am fost întâmpinați de locomotiva cu aburi 764.404R, în stare rece, cu vagoneți încărcați cu lemn, dar și cu vin fiert, țuică fiartă și alte băuturi ”răcoritoare”. Iar mai apoi, după 1 kilometru de linie cu ecartament îngust, ne aștepta, cuminte, locomotiva cu aburi Krauss 762.209.
Locomotivele cu aburi de la Gura Humorului
Gata de drum, locomotiva cu aburi dă semnale de plecare
duminică, 13 martie 2016
Trenuri în zăpadă la București Basarab
decembrie 2010 - Activitate FeRoviaRă de iarnă la Basarab h.
Ultimele sforțări ale aparatului foto vechi de aproape 4 ani vă redau în cele ce urmează 70 de fotografii cu trenuri din București Basarab. Lumina bună de afară specifică orelor amiezii, dar și contrastul dintre zăpadă și vopseaua lucioasă de pe locomotivele CFR-ului fac din această postare una favorită pentru trecutul meu.
Plimbarea începe de pe pasarela Grivița, apoi cadrele surprind, minut cu minut, trenurile mai lungi sau mai puțin lungi ce plecau din București Nord sau București Basarab. La un moment dat chiar veți observa locomotiva Phoenix de 2 ori în același interval de 24 de ore în componența Rapidului de Suceava. Și multe alte locomotive electrice, diesel-electrice sau automotoare care transportau, în siguranță, pasageri.
Trenul Rapid 651, București Nord - Suceava Nord / Piatra Neamț
Trenul Rapid 652, Suceava Nord / Piatra Neamţ - Bucureşti Nord
Trenul Personal 9103, București Nord – Pietroșița
Ultimele sforțări ale aparatului foto vechi de aproape 4 ani vă redau în cele ce urmează 70 de fotografii cu trenuri din București Basarab. Lumina bună de afară specifică orelor amiezii, dar și contrastul dintre zăpadă și vopseaua lucioasă de pe locomotivele CFR-ului fac din această postare una favorită pentru trecutul meu.
Plimbarea începe de pe pasarela Grivița, apoi cadrele surprind, minut cu minut, trenurile mai lungi sau mai puțin lungi ce plecau din București Nord sau București Basarab. La un moment dat chiar veți observa locomotiva Phoenix de 2 ori în același interval de 24 de ore în componența Rapidului de Suceava. Și multe alte locomotive electrice, diesel-electrice sau automotoare care transportau, în siguranță, pasageri.
Trenul Rapid 651, București Nord - Suceava Nord / Piatra Neamț
Trenul Rapid 652, Suceava Nord / Piatra Neamţ - Bucureşti Nord
Trenul Personal 9103, București Nord – Pietroșița
duminică, 21 februarie 2016
Oltenița Express… sau cum să faci 3 ore până la Oltenița cu trenul
Noiembrie 2010 -=- Călătorie de la București Obor la Oltenița
Dincolo de timpul enorm de călătorie dintre Gara de Est a Bucureștiului și orașul-port, Oltenița, drumul cu trenul ne-a înfățișat decorul economic, social și geografic al liniei ferate București Obor – Titan Sud – Oltenița. Construită între 1908 și 1910, linia a deservit în principal transportul grânelor din Câmpia Română către orașul-port la Dunăre.
Cele 4 vagoane de călători și locomotiva diesel de 2100 de cai putere aveau să parcurgă cei 79 de kilometri care despart pe cale feroviară Oltenița de București Obor. Infrastructura întâlnită pe traseu este una specifică de câmpie, fără tuneluri sau viaducte. Totuși, suita de gări Gălbinași, Frunzănești, Budești sau Curcani dau un aer aparte cu pereții din cărămidă arsă.
Trenul Personal 8081, București Obor - Titan Sud – Oltenița
Gara Oltenița
Dincolo de timpul enorm de călătorie dintre Gara de Est a Bucureștiului și orașul-port, Oltenița, drumul cu trenul ne-a înfățișat decorul economic, social și geografic al liniei ferate București Obor – Titan Sud – Oltenița. Construită între 1908 și 1910, linia a deservit în principal transportul grânelor din Câmpia Română către orașul-port la Dunăre.
Cele 4 vagoane de călători și locomotiva diesel de 2100 de cai putere aveau să parcurgă cei 79 de kilometri care despart pe cale feroviară Oltenița de București Obor. Infrastructura întâlnită pe traseu este una specifică de câmpie, fără tuneluri sau viaducte. Totuși, suita de gări Gălbinași, Frunzănești, Budești sau Curcani dau un aer aparte cu pereții din cărămidă arsă.
Trenul Personal 8081, București Obor - Titan Sud – Oltenița
Gara Oltenița
vineri, 1 ianuarie 2016
Activitate FeRoviaRă în halta București Basarab
Noiembrie 2015 -=- Trenuri de călători între haltele Carpați și Basarab
Luna noiembrie este o lună în care ceața predomină în zonele joase. La fel s-a întâmplat și în halta Basarab, acolo unde mi-am petrecut aproape o zi întreagă în încercarea de a imortaliza trenurile de peste zi. Fiind prezent în stație dis-de-dimineață și până la lăsarea serii, au trecut prin fața mea peste 60 trenuri care veneau sau plecau spre/dinspre toate colțurile țării.
Fotografiile au fost realizate cu un aparat foto Panasonic DMC-LS60, o ustensilă nu prea performantă, dar care a surprins cât de cât esența unei zile feroviare lungi și plăcute. Așadar, vizionare plăcută!
Trenul Personal 9105, București Basarab – Târgoviște
Trenul Rapid 652, Suceava Nord / Piatra Neamț - București Nord
Trenul Personal 5024, Buzău - București Basarab
Luna noiembrie este o lună în care ceața predomină în zonele joase. La fel s-a întâmplat și în halta Basarab, acolo unde mi-am petrecut aproape o zi întreagă în încercarea de a imortaliza trenurile de peste zi. Fiind prezent în stație dis-de-dimineață și până la lăsarea serii, au trecut prin fața mea peste 60 trenuri care veneau sau plecau spre/dinspre toate colțurile țării.
Fotografiile au fost realizate cu un aparat foto Panasonic DMC-LS60, o ustensilă nu prea performantă, dar care a surprins cât de cât esența unei zile feroviare lungi și plăcute. Așadar, vizionare plăcută!
Trenul Personal 9105, București Basarab – Târgoviște
Trenul Rapid 652, Suceava Nord / Piatra Neamț - București Nord
Trenul Personal 5024, Buzău - București Basarab
Abonați-vă la:
Postări (Atom)