23 decembrie 2010 -=- Ajunul Crăciunului petrecut pe Mocăniță
Gura Humorului este poarta de intrare în Depresiunea Câmpulung, care așteaptă turistul să privească formele domoale ale Obcinelor Bucovinei, să-și scalde picioarele în apa Moldovei, să guste din bunătățile culinare ale localnicilor harnici și să se bucure de ospitalitatea pensiunilor locale.
Aflasem că Mocănița lui Hocevar a ajuns și la Gura Humorului. Cum tren nu există între Fălticeni și Gura Humorului (decât pe varianta de ocolire pe la Suceava), am călătorit cu un autocar de la TransMoldavia și am ajuns în jurul orei 11 la autogara din Humor. De aici nu ne-am deplasat nici 500 de metri că am fost întâmpinați de locomotiva cu aburi 764.404R, în stare rece, cu vagoneți încărcați cu lemn, dar și cu vin fiert, țuică fiartă și alte băuturi ”răcoritoare”. Iar mai apoi, după 1 kilometru de linie cu ecartament îngust, ne aștepta, cuminte, locomotiva cu aburi Krauss 762.209.
Locomotivele cu aburi de la Gura Humorului
Gata de drum, locomotiva cu aburi dă semnale de plecare
10:50
Vremea rece de afară n-am simțit-o în autocarul care ne-a plimbat 30 de minute pe Drumul Național 2E.
Program plecări autobuze și autocare din stația Gura Humorului
Autobuz Transmoldavia
Autogara Gura Humorului
11:00
Traseul mocăniței era ușor de observat datorită prezenței trenulețului negru format dintr-o locomotivă cu aburi și câteva vagoane încărcate cu lemn, dar și cu bunătăți pentru turiști.
Locomotiva cu aburi 764.404R
Vagoneți de cale îngustă cu bușteni
Boghiu de cale îngustă
Vagon de marfă cu popcorn și băuturi calde
Iuțeală maximă - 25 km/h
Vedere frontală cu locomotiva
Mareste aceasta imagine
Trenul de marfă de pe linia îngustă de la Gura Humorului
Programul mocăniței
Casa de bilete pentru mocăniță
Mareste aceasta imagine
Tunel căptușit cu crengi de brazi pe sub calea ferată Gura Humorului – Suceava
Podul peste râul Humor
Capătul liniei turistice
Vedere spre Parcul Ariniș / Pârtia Șoimul
Punctul de rebrusment
Râul Humor și vedere către oraș
Cale ferată cu ecartament îngust
Linie ferată înghețată
Pași înapoi spre Parcul Ariniș
11:10
După câteva sute de metri, linia ferată cu ecartament îngust intră în pădurea Parcului Ariniș. Mă gândeam că a fost o muncă serioasă pentru a amenaja acest kilometru de cale ferată. Însă în același timp mă gândeam că este ceva posibil, la îndemâna autorităților locale sau a oricărui agent economic. Dorință să fie…
Trecere la nivel cu calea ferată cu Drumul Arinișului
Atenție, vine Mocănița!
Intrare în Parcul Ariniș
Calea ferată cotește către Parc
Vedere către oraș
Eclisă de cale îngustă
Trecea o cale ferată-n parc la Humor
Meandre de fier
Urmează stația ”Pârtie ski” cu peronul pe ambele părti
Vedere-ndărăt
În apropierea remizei
Remiza locomotivei cu aburi
11:20
După ce am luat la pas calea ferată din parc, am traversat puntea peste râul Moldova și am ajuns la baza pârtiei Șoimul.
Cursul râului Moldova, vedere către Fălticeni
Râul Moldova, vedere spre amonte
Pasajul suspendat ce leagă Parcul Ariniș de Pârtia Șoimul
Pârtia Șoimul
Pârtie dificilă
Reguli ale schiatului
Telescaun încă inactiv
14:00
După o repriză de schi și săniuș pe cinste, am urcat cu telescaunul până la vârful pârtiei. Diferența de nivel este de 283 de metri și se ajunge la o altitudine maximă de 756 metri. Lungimea instalației este de 1332 de metri și o urcare durează 10 minute. Găsiți mai multe detalii aici.
Și a început urcarea
Humorul
Pârtie abruptă
Terase amenajate pentru schiori
Gura Humorului
Vedere către Mănăstirea Humorului de-a lungul văii Humorului
Peisaj de la vârf de pârtie
Humorul și Mănăstirea Humorului
14:40
După o ”baie” de peisaje de iarnă unde am admirat valea Humorului și tot orașul-stațiune Gura Humorului, am coborât cu telescaunul pentru a prinde o călătorie cu mocănița!
Coborâre pentru plimbarea cu Mocănița
Sistem antrenare și susținere transport pe fir
Baza pârtiei
Spre Vârful Măgura - 2.5 ore de mers
Crăciun în Bucovina
15:10
Componenta feroviară a excursiei a ajuns la apogeu. Locomotiva a ieșit din remiza unde a stat peste noapte și a fost încălzită cu lemne uscate de către mecanicul ce își făcea datoria cu o seninătate de invidiat. După ce presiunea din tender a permis mișcarea convoiului turistic, șeful de tren a slăbit frânele vagoanelor a fluierat. Locomotiva a scos, pe bază de aburi, un șuier de neuitat!
Osie montată de cale îngustă
Boghiuri pentru cale îngustă
Trenulețul cu 3 vagoane din Parcul Ariniș
Locomotiva cu aburi 762209 cu iuțeala ei maximă de 15 km/h
Vagon echipat cu ornamente de iarnă
Locomotiva KRAUSS construită în 1917
Tender încărcat cu lemne
Sistemul de antrenare al locomotivei cu aburi
Inima locomotivei cu aburi
Mareste aceasta imagine
Aburi
Sistem de legare
Gata de drum, locomotiva cu aburi dă semnale de plecare
Și mecanicul de locomotivă...
15:40
Și uite așa, aproape 1000 de metri ne-am plimbat cu vagoanele mocăniței. În Gura Humorului.
Moș Crăciun de la Humor
Podul feroviar de pe linia 502 peste râul Humor
Partida de tren turistic
Hai în Bucovina pentru călătorii turistice feroviare!
Un tren Personal tractat de locomotiva EA-666
După traseul de la Moldovița și din centrul Sucevei, iată că locomotiva Krauss construită în 1917, 762.209, mi-a fost prilej de bucurie și relaxare și în Gura Humorului, o stațiune cu multe locuri de agrement și cu oameni primitori.
Vă mulțumesc pentru urmărire și vă mai aștept pe blog!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu