sâmbătă, 28 mai 2016

Poveste de iarnă cu Mocănița la Gura Humorului

23 decembrie 2010 -=- Ajunul Crăciunului petrecut pe Mocăniță

Gura Humorului este poarta de intrare în Depresiunea Câmpulung, care așteaptă turistul să privească formele domoale ale Obcinelor Bucovinei, să-și scalde picioarele în apa Moldovei, să guste din bunătățile culinare ale localnicilor harnici și să se bucure de ospitalitatea pensiunilor locale.

Aflasem că Mocănița lui Hocevar a ajuns și la Gura Humorului. Cum tren nu există între Fălticeni și Gura Humorului (decât pe varianta de ocolire pe la Suceava), am călătorit cu un autocar de la TransMoldavia și am ajuns în jurul orei 11 la autogara din Humor. De aici nu ne-am deplasat nici 500 de metri că am fost întâmpinați de locomotiva cu aburi 764.404R, în stare rece, cu vagoneți încărcați cu lemn, dar și cu vin fiert, țuică fiartă și alte băuturi ”răcoritoare”. Iar mai apoi, după 1 kilometru de linie cu ecartament îngust, ne aștepta, cuminte, locomotiva cu aburi Krauss 762.209.


Locomotivele cu aburi de la Gura Humorului


Gata de drum, locomotiva cu aburi dă semnale de plecare







10:50

Vremea rece de afară n-am simțit-o în autocarul care ne-a plimbat 30 de minute pe Drumul Național 2E.

Program plecări autobuze și autocare din stația Gura Humorului


Autobuz Transmoldavia


Autogara Gura Humorului



11:00

Traseul mocăniței era ușor de observat datorită prezenței trenulețului negru format dintr-o locomotivă cu aburi și câteva vagoane încărcate cu lemn, dar și cu bunătăți pentru turiști.

Locomotiva cu aburi 764.404R


Vagoneți de cale îngustă cu bușteni


Boghiu de cale îngustă


Vagon de marfă cu popcorn și băuturi calde


Iuțeală maximă - 25 km/h


Vedere frontală cu locomotiva

Mareste aceasta imagine


Trenul de marfă de pe linia îngustă de la Gura Humorului


Programul mocăniței


Casa de bilete pentru mocăniță

Mareste aceasta imagine


Tunel căptușit cu crengi de brazi pe sub calea ferată Gura Humorului – Suceava


Podul peste râul Humor


Capătul liniei turistice


Vedere spre Parcul Ariniș / Pârtia Șoimul


Punctul de rebrusment


Râul Humor și vedere către oraș


Cale ferată cu ecartament îngust






Linie ferată înghețată


Pași înapoi spre Parcul Ariniș











11:10

După câteva sute de metri, linia ferată cu ecartament îngust intră în pădurea Parcului Ariniș. Mă gândeam că a fost o muncă serioasă pentru a amenaja acest kilometru de cale ferată. Însă în același timp mă gândeam că este ceva posibil, la îndemâna autorităților locale sau a oricărui agent economic. Dorință să fie…

Trecere la nivel cu calea ferată cu Drumul Arinișului


Atenție, vine Mocănița!


Intrare în Parcul Ariniș


Calea ferată cotește către Parc


Vedere către oraș


Eclisă de cale îngustă


Trecea o cale ferată-n parc la Humor




Meandre de fier


Urmează stația ”Pârtie ski” cu peronul pe ambele părti


Vedere-ndărăt


În apropierea remizei


Remiza locomotivei cu aburi



11:20

După ce am luat la pas calea ferată din parc, am traversat puntea peste râul Moldova și am ajuns la baza pârtiei Șoimul.

Cursul râului Moldova, vedere către Fălticeni




Râul Moldova, vedere spre amonte


Pasajul suspendat ce leagă Parcul Ariniș de Pârtia Șoimul


Pârtia Șoimul


Pârtie dificilă


Reguli ale schiatului


Telescaun încă inactiv



14:00

După o repriză de schi și săniuș pe cinste, am urcat cu telescaunul până la vârful pârtiei. Diferența de nivel este de 283 de metri și se ajunge la o altitudine maximă de 756 metri. Lungimea instalației este de 1332 de metri și o urcare durează 10 minute. Găsiți mai multe detalii aici.



Și a început urcarea


Humorul


Pârtie abruptă


Terase amenajate pentru schiori


Gura Humorului


Vedere către Mănăstirea Humorului de-a lungul văii Humorului


Peisaj de la vârf de pârtie


Humorul și Mănăstirea Humorului



14:40

După o ”baie” de peisaje de iarnă unde am admirat valea Humorului și tot orașul-stațiune Gura Humorului, am coborât cu telescaunul pentru a prinde o călătorie cu mocănița!

Coborâre pentru plimbarea cu Mocănița


Sistem antrenare și susținere transport pe fir


Baza pârtiei


Spre Vârful Măgura - 2.5 ore de mers


Crăciun în Bucovina



15:10

Componenta feroviară a excursiei a ajuns la apogeu. Locomotiva a ieșit din remiza unde a stat peste noapte și a fost încălzită cu lemne uscate de către mecanicul ce își făcea datoria cu o seninătate de invidiat. După ce presiunea din tender a permis mișcarea convoiului turistic, șeful de tren a slăbit frânele vagoanelor a fluierat. Locomotiva a scos, pe bază de aburi, un șuier de neuitat!

Osie montată de cale îngustă


Boghiuri pentru cale îngustă


Trenulețul cu 3 vagoane din Parcul Ariniș


Locomotiva cu aburi 762209 cu iuțeala ei maximă de 15 km/h


Vagon echipat cu ornamente de iarnă


Locomotiva KRAUSS construită în 1917


Tender încărcat cu lemne


Sistemul de antrenare al locomotivei cu aburi


Inima locomotivei cu aburi

Mareste aceasta imagine


Aburi


Sistem de legare


Gata de drum, locomotiva cu aburi dă semnale de plecare


Și mecanicul de locomotivă...





15:40

Și uite așa, aproape 1000 de metri ne-am plimbat cu vagoanele mocăniței. În Gura Humorului.

Moș Crăciun de la Humor


Podul feroviar de pe linia 502 peste râul Humor


Partida de tren turistic


Hai în Bucovina pentru călătorii turistice feroviare!


Un tren Personal tractat de locomotiva EA-666



După traseul de la Moldovița și din centrul Sucevei, iată că locomotiva Krauss construită în 1917, 762.209, mi-a fost prilej de bucurie și relaxare și în Gura Humorului, o stațiune cu multe locuri de agrement și cu oameni primitori.

Vă mulțumesc pentru urmărire și vă mai aștept pe blog! Smile

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1