11 iunie 2010 – Trenuri în halta Basarab
Tocmai
ce începusem sesiunea semestrului II de la facultate, studiul
individual era în toi, însă după o zi întreagă cu nasul în cărți, urma o
binemeritată ”relaxare” printre bestiile de fier. Am ales cea mai
apropiată stație de cale ferată de locuința de student de care
beneficiam. Și uite-așa, timp de 2 ore, aproape de amurg, am fost martor
la intrarea și ieșirea din gările București Nord și București Basarab a
mai mult de 20 de trenuri de călători.
Venind dinspre cartierul
Crângași / Giulești, am traversat pasarela care leagă cartierele
amintite de Grivița / 1 Mai. Lumina serii oferea o imagine aproape
perfectă asupra reviziei de vagoane București Basarab, stație de
domiciliu pentru multe dintre vagoanele trenurilor de călători care au
ca destinație localități din apropierea Bucureștiului: Roșiori Nord,
Ploiești Sud, Târgoviște, Pitești, Caracal, Giurgiu, Fieni, Alexandria,
Buzău dar și alte localități mai îndepărtate: Mărășești sau Brașov.
LDE 60-0679-5 cu Trenul Personal 9107, București Nord – Târgoviște
LE 40-0357-0 la tracțiunea Trenului EuroNight 472 ISTER pentru Budapesta, respectiv Rapid 741 spre Satu Mare
duminică, 19 aprilie 2015
sâmbătă, 18 aprilie 2015
Când ai făcut ultimul tur pe bicicletă? Invitație la mișcare!
Întrucât doresc să promovez lectura, dar și plimbările pe bicicletă și cred cu tărie că aceste activități duc la dezvoltarea fizică și psihică a tânărului, vă voi invita în acest blog să urmăriți un scurt reportaj despre o plimbare cu bicicleta prin București. Cu această ocazie, vă anunț că în perioada 23 aprilie – 3 mai 2015 va avea loc ”Turul ciclist caritabil – Cărțile copilăriei pe bicicletă”. La această super-plimbare cu bicicleta va participa Alteța Sa Regală Principele Nicolae al României și Alex Ciocan, multiplu campion național la ciclism.
Doamne, de când mi-aș dori să particip și eu într-un tur în care să urmez un traseu lung, să vizitez locuri, să traversez ape, să fiu înconjurat de munți, aer curat, să mă odihnesc citind o carte. De exemplu, acest tur va avea ca itinerariu Sighetu Marmației – Dej – Cluj-Napoca – Alba Iulia – Sibiu – Brașov – Sinaia – București – Călărași – Constanța. Dacă locuiești în unul dintre orașele menționate, verifică aici programul turului ciclist și te poți alătura și tu evenimentului.
Să mai spun că DHS oferă biciclete copiilor participanți (8 – 14 ani) la acest tur? Ei trebuie să răspundă la câteva întrebări ce au legătură cu volumele ”Cărțile copilăriei (vezi lista aici)” - repovestiri după marile opere din literatura universală în cadrul evenimentelor de întâmpinare din orașele menționate mai sus. Dacă poți și dorești să ajuți la strângerea de fonduri pentru copiii care nu au acces la cărți, te invit să te implici. Deși nu voi putea participa activ la turul de 1000 de km întrucât nu locuiesc în zona adiacentă a traseului, voi fi la curent cu activitățile evenimentului.
Dar să revin la o mai veche plimbare plăcută cu bicicleta, când era început de vară, luna iunie, aproape scăpat de examenele de la facultate și hotărât să ies la o plimbare mai lungă cu bicicleta. Voiam să ajung acolo unde am fost în tabără prin 2003 – la Tabăra Pustnicu. Așadar vă invit la o călătorie virtuală de câteva minute prin București, acompaniată de comentariile privind traseul urmat şi orchestrată de câteva fotografii. Și ca bonus, pentru pasionații de trenuri care îmi urmăresc blogul, am fotografiat și un tren: Personalul de Constanța – București Obor, așa cum era el în iunie 2010.
sâmbătă, 11 aprilie 2015
Concurs: Activitate feroviară la început de vară în București
5 iunie 2010 – Trenuri la Halta Carpați
Cu o doză imensă de energie, echivalentul a câtorva cafele tari, aveam să mă încarc înainte de a începe sesiunea celui de-al doilea semestru din al doilea an de facultate. Eram la jumătatea drumului de student, iar viitorul arăta din ce în ce mai bine.
Vremea de afară era superbă, trenurile veneau și din stânga, și din dreapta, și pe dedesubt, și pe deasupra, mărfare, sezoniere, cu călători sau fără călători, locomotivele puternice ”mârâiau” din motoare, aparatele foto se încălzeau în zona cardului de memorie care înregistrau zeci de MB de fotografii feroviare.
Atenție! Acest blog conține un concurs cu un premiu interesant pentru pasionați!
Trenul InterCity 557, București Nord - Bicaz
Trenul Accelerat 1795, București Nord - Slatina - Piatra Olt
Trenul Personal 9011, București Basarab – Pitești cu locomotiva LDE EGM 959
Trenul Accelerat 1793, Titu – Pitești / Pietroșița / Câmpulung
Cu o doză imensă de energie, echivalentul a câtorva cafele tari, aveam să mă încarc înainte de a începe sesiunea celui de-al doilea semestru din al doilea an de facultate. Eram la jumătatea drumului de student, iar viitorul arăta din ce în ce mai bine.
Vremea de afară era superbă, trenurile veneau și din stânga, și din dreapta, și pe dedesubt, și pe deasupra, mărfare, sezoniere, cu călători sau fără călători, locomotivele puternice ”mârâiau” din motoare, aparatele foto se încălzeau în zona cardului de memorie care înregistrau zeci de MB de fotografii feroviare.
Atenție! Acest blog conține un concurs cu un premiu interesant pentru pasionați!
Trenul InterCity 557, București Nord - Bicaz
Trenul Accelerat 1795, București Nord - Slatina - Piatra Olt
Trenul Personal 9011, București Basarab – Pitești cu locomotiva LDE EGM 959
Trenul Accelerat 1793, Titu – Pitești / Pietroșița / Câmpulung
duminică, 5 aprilie 2015
Demarajul locomotivei electrice de 5100 kW
Construită în anii 1960 și proiectată cu câțiva ani mai devreme, locomotiva electrică pe 6 osii cu putere de 5100 de kW încă își face datoria de vehicul motor puternic, fiabil și de bază pe calea ferată românească. Deși depășită din punct de vedere tehnologic, locomotiva electrică cu motoare în curent continuu a fost modernizată pe partea de servicii auxiliare, reducându-se din numărul releelor și contactoarelor, îmbunătățindu-se astfel siguranța în exploatare.
Vă prezint în clipul de mai jos, filmat cu un Canon A550, capacitatea de remorcare a locomotivei, precum și ”feeling-ul” în parcurs de pe locomotiva construită la Electroputere Craiova și modernizată la Softronic Craiova. În situația de față, garnitura nu depășea 550 de tone, însă se poate lesne observa legătura dintre viteză, accelerație și curentul absorbit de motoarele electrice prin urmărirea vitezometrului și a ampermetrului din postul de conducere.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)