5 iunie 2010 – Trenuri la Halta Carpați
Cu
o doză imensă de energie, echivalentul a câtorva cafele tari, aveam să
mă încarc înainte de a începe sesiunea celui de-al doilea semestru din
al doilea an de facultate. Eram la jumătatea drumului de student, iar
viitorul arăta din ce în ce mai bine.
Vremea de afară era
superbă, trenurile veneau și din stânga, și din dreapta, și pe dedesubt,
și pe deasupra, mărfare, sezoniere, cu călători sau fără călători,
locomotivele puternice ”mârâiau” din motoare, aparatele foto se
încălzeau în zona cardului de memorie care înregistrau zeci de MB de fotografii feroviare.
Atenție! Acest blog conține un concurs cu un premiu interesant pentru pasionați!
Trenul InterCity 557, București Nord - Bicaz
Trenul Accelerat 1795, București Nord - Slatina - Piatra Olt
Trenul Personal 9011, București Basarab – Pitești cu locomotiva LDE EGM 959
Trenul Accelerat 1793, Titu – Pitești / Pietroșița / Câmpulung
13:30
Abia
ce a trecut Acceleratul format din 3 automotoare Desiro, că locomotiva
DA 412, care avea cutia marcată cu sigla companiei "TransFeroviarGrup",
se grăbea, de una singură, spre direcţia Chitila.
Să mergem la cumpărături, zic
Locomotiva LDE 2100 CP cu nr. 60-0412-1 pleca izolată în direcția Chitila
13:40
De
la Galați și de la Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” soseau
trenuri către București Nord. Din locul de pozat mai sunt doar 4
kilometri până la opritorii din Gara de Nord.
Gata cumpărăturile de sâmbătă!
Locomotiva electrică cu Trenul de Galați
Trenul Accelerat 11672, Galați – București Nord
Trenul Personal 7012, Balotești - Aeroport – București Nord
13:50
Tot
din zona haltei Carpați se desparte și Magistrala 900, pe ale cărei
linii urmau să treacă trenurile spre Sibiu, respectiv dinspre Timișoara
Nord.
Trenul Accelerat 1721, București Nord - Râmnicu Vâlcea – Sibiu
Trenul Accelerat 14014 de la Timișoara Nord
14:10
Cinci vagoane etajate se îndreptau tractate de o locomotivă electrică spre Munții Carpați pe Magistrala 300.
Trenul Personal 3005, București Nord – Brașov
Trenul Personal 7013, București Nord - Aeroport – Balotești
14:20
Trenul cu vagoane pentru Suceava Nord și Piatra Neamț (10 la număr…) își lua viteză spre Magistrala 500.
Trenul Rapid 651, București Nord - Suceava Nord / Piatra Neamț
14:30
Era
ora trenurilor personale lungi și cu tracțiune diesel: Trenul Personal
9103, Bucureşti Nord - Pietroşiţa, înainta spre direcţia Titu cu
energica DA 793. Două minute mai târziu, o locomotivă clasică dedicată
unui tren care avea să călătorească pe o rută clasică: Bucureşti Nord -
Urziceni. Locomotiva DA2 1353 trăgea spre Magistrala 700 Trenul Personal
7033.
Trenul Personal 9103, București Nord – Pietroșița cu locomotiva LDE 2100 CP nr. 60-0793-4
Locomotiva 62-1353-2 la tracțiunea Trenului 7033, București Nord – Urziceni
14:40
Veneau
spre București Nord trenuri cu vagoane din Suceava Nord, respectiv
Timișoara Nord, fiecare tractate de câte o locomotivă electrică de 5100
kW construită la Electroputere Craiova.
Rapidul 652 de la Suceava Nord / Piatra Neamț în apropiere de halta Carpați
Garnitura trenului de la Suceava
Trenul InterCity 592, Timișoara Nord – București Nord
14:50
Săgețile
Albastre închid activitatea feroviară specifică orei 14, reprezentând
trenul de la Pitești / Pietroșița, respectiv trenul suburban de la
Aeroport.
Trenul Personal 7014, Balotești - Aeroport – București Nord
Trenul Personal 1794, Pitești / Pietroșița – București Nord
15:10
Soarele s-a arătat și mai prezent pe cer și a permis preluarea unor imagini care mie mi-au plăcut foarte mult.
Locomotiva modernizată la Softronic nr.91-53-0-477-784-9 cu Trenul InterCity 557 către Bicaz
Trenul Personal 7015, București Nord - Aeroport – Balotești
15:20
Cu
o întârziere de aproape 60 de minute, își făcea apariția
Internaționalul de la Viena, urmând ca numai după 2 minute să tranziteze
P.O. Carpați și perechea sa, Internaționalul către Viena.
Trenul Internațional 347 Dacia, Viena – București Nord
Vagonul BAR-BISTRO din garnitura internațională
Trenul Internațional 346 Dacia, București Nord - Viena cu locomotiva electrică 91-53-0-477-054-7
15:30
Iată
şi Acceleratul 1795, Bucureşti Nord - Piatra Olt, care avea o
locomotivă recent modernizată în capul trenului: DA2 888! Între timp,
linia de racordare dintre Magistrala 800 și București Triaj era ocupată
de un mărfar CFR Marfă cu cisterne descărcate.
Trenul Accelerat 1795, București Nord - Slatina - Piatra Olt
Locomotiva CFR Marfa 40-0470-1 cu un tren de cazane pe racord Triaj București - Magistrala București – Constanța
Boghiu Y25Cs de la vagonul Zaes
Capac desfăcut de la conducta de descărcare a combustibilului din vagonul cisterna
15:50
Locomotiva EA1-219, văzută la Trenul Accelerat 14014 ceva mai devreme, tracta către Timișoara Nord un InterCity de Timișoara.
Trenul Personal 7016, Balotești - Aeroport – București Nord
Trenul InterCity 593, București Nord – Timișoara Nord
După o staționare de 2 ore, locomotiva EA1-219 pleca din nou la drum
Locomotiva CFR Marfă 40-0847-0 cu vagoane Uacs de la Tulcea
Vagon de marfă Uacs
16:00
După
ce am fost vizitați de un mărfar cu vagoane Uacs, am fost neplăcut
surprinși să observăm compunerea Trenului Accelerat de Iași. Nu este
confortabil să călătorești peste 400 de kilometri într-un vagon etajat.
Deși marea majoritate a trenurilor de lung parcurs au o compunere cu
vagoane confortabile, excepția de la regulă vine tocmai de la acest tren
către Iași.
Locomotiva electrică Phoenix 40-2003-2 cu Trenul Rapid 798, Craiova – București Nord
Trenul Personal 9011, București Basarab – Pitești cu locomotiva LDE EGM 959
Locomotiva 40-0114-5 cu Trenul Rapid 827 pentru Brașov / Sibiu
Trenul Accelerat 1661, București Nord – Iași cu locomotiva modernizată la Softronic 91-53-0-476-692-5
16:10
Un
alt tren care pleca spre munți și la care se putea achiziționa bilete
de călătorie la preț rezonabil era Personalul 3007 cu LE 292.
Trenul Personal 7017, București Nord - Aeroport Otopeni – Balotești
Trenul Personal 3007 cu locomotiva electrică 40-0292-7
16:20
Venea
de la Urziceni Personalul 7036, cu aceeași compunere de vagoane cu care
pleca 7033 cu 2 ore în urmă de la București. Un alt tren mărfar
tranzita racordul către Triajul București. În timp ce trenul a staționat
câteva minute, un vagon cu frâna izolată a reprezentat subiect de
exercițiu fotografic.
Trenul Personal 7036, Urziceni – București Nord
Locomotiva electrică 40-0544-3 cu un tren de vagoane Eacs
Prim plan cu boghiurile locomotivei electrice
Scrisoare de trăsură de pe vagonul Eacs
Ce lipsește de aici?
Marcajul / jalonarea bandajului și a obezii roții de la un vagon de marfă
Boghiu Y25Cs
Dar de aici ce lipsește?
Iată
cum au trecut 3 ore dintr-o sâmbătă cu cer frumos, cu activitate
feroviară interesantă și cu fotografiile pe care le-ați urmărit până la
sfârșitul acestui blog. Vă mulțumesc și vă mai aștept!
PS: Vă
propun un mic concurs! Mai sus am pus două întrebări în legătură cu două
imagini care surprindeau sistemul de frânare al unui vagon cu frâna
izolată. Dacă doriți să câștigați o revistă de profil, tot ce trebuie să
faceți este să vă înscrieți pe blogul meu prin accesarea butonului:
”Înscrieți-vă pe acest site” (se poate găsi în coloana din dreapta a
paginii web) și trimițându-mi, la e-mail-ul mihaitudosa@gmail.com,
până sâmbătă, 18 aprilie 2015, ora 23.59, răspunsul la întrebarea: ”Ce
elemente din timoneria de frână lipsesc din imaginile de mai sus? Dați
cel puțin două exemple.” Subiectul e-mail-ului va fi ”Concurs blog”.
Răspunsurile
corecte vor fi numerotate și incluse într-o urnă din care va fi extras
câștigătorul revistei Railway Gazette. Extragerea va avea loc duminică,
19 aprilie 2015. Dând share pe Facebook la postarea pe care o citiți
chiar acum vă dublați șansele de câștig. Menționez că revista pe care o
puteți câștiga conține și articole referitoare la industria feroviară
românească.
Vă doresc mult succes!
Revista pusă la bătaie pentru voi!
Salut, Cipri! Și eu îți urmăresc activitatea și te felicit pentru timpul acordat acestui domeniu. Mulțumesc pentru comentariu și urare! Numai bine.
RăspundețiȘtergere