30 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Șercaia – Brașov
Eram cu bagajele în mâini și Trenul Personal Făgăraș - Brașov sosea în halta Șercaia. Plecam de la bunicii ei spre București. Așa că m-am bucurat nespus că am fotografiat câte ceva din traseul acestei porțiuni din Magistrala 200.
Istoria liniei Brașov - Sibiu se leagă de numeroase eforturi ale celor care au trăit la începutul secolului al XX-lea în Țara Oltului și a Bârsei. După numeroase încercări de a porni lucrările la calea ferată care să lege cele două importante centre sociale, culturale și economice ale Transilvaniei, la 7 noiembrie 1908 a circulat primul tren între Sibiu și Brașov, realizându-se astfel legătura București – Arad.
Impiegata de mișcare din Șercaia dând plecarea trenului
Gara Brădet
Trenul Accelerat București Nord – Timișoara
Istoria liniei Brașov - Sibiu se leagă de numeroase eforturi ale celor care au trăit la începutul secolului al XX-lea în Țara Oltului și a Bârsei. După numeroase încercări de a porni lucrările la calea ferată care să lege cele două importante centre sociale, culturale și economice ale Transilvaniei, la 7 noiembrie 1908 a circulat primul tren între Sibiu și Brașov, realizându-se astfel legătura București – Arad.
Impiegata de mișcare din Șercaia dând plecarea trenului
Gara Brădet
Trenul Accelerat București Nord – Timișoara
12:30
Căldura de afară ne-a făcut să simțim fiecare kilometru din cei 52 care ne despărțeau de Brașov. Totuși, admirând demarajele dese ale locomotivei diesel-electrice de 2100 CP (pe care, din păcate, n-am mai avut inspirația să o fotografiez), dar și stațiile cochete de la Șercaia, Brădet sau Perșani, cele 70 de minute au trecut interesant.
Trecere de la nivel cu calea ferată din Șercaia hc.
Mersul Trenurilor... încarcerat
Trenul Personal Făgăraș - Brașov pleacă din halta Șercaia
Între Șercaia haltă și Șercaia gară
Intrare în Gara Șercaia
Au crescut buruieni pe calea ferată
Rampă de încărcare la Șercaia
Gara Șercaia
Impiegata de mișcare dând plecarea Trenului Personal de Brașov
Ieșire din Gara Șercaia
Spații pentru depozitarea cerealelor, golite și ruginite
12:40
Traseul actual al magistralei 200 era diferit față de cel din trecut, care era mai lung și traversa două viaducte și un tunel (Valea Homorod - Șinca Veche). Dar mai multe imagini și relatări de la locul faptei le găsiți în acest link. De asemenea, veți vedea și câteva fotografii de calitate cu materialul rulant care circulă pe acestă linie, realizate de un distins pasionat feroviar, Michael.
Un vehicul feroviar pe 2 osii în Perșani
Gara din Perșani
Conifere și foioase oxigenează peroanele stației
Trenul Personal pleacă spre Brașov
Semnal luminos de ieșire din stația Perșani
Linia traversează Pasul Perșani
Între Perșani și Brădet
Spre Brădet printre pădurea deasă de foioase
Stâlp de telegraf, suport pentru flora locală
Restricție de 50 km/h în rambleul Brădet
În zare, Drumul Național 1, Brașov - Sibiu
Baraca unui agent feroviar însărcinat cu supravegherea zonei
Un punct periculos pe Magistrala 200 – restricție de 15 km/h
12:50
Aceste stații (Brădet, Perșani, Șercaia) au fost construite în perioada interbelică, au fost date în funcție abia după 35 de ani, la 3 noiembrie 1943. Varianta Valea Homorod - Șercaia, în lungime de aproximativ 16 kilometri, a apărut din cauza degradării viaductelor și tunelului de pe vechea variantă. Totodată, declivitatea a fost redusă de la 18 la mie cât era pe vechiul traseu, la 12 mm/m și curbele au devenit mai ușor de negociat, de la 250 m la 350 m.
În apropiere de stația Brădet
Pădurea Munților Țaga
Trenul Privat Regiotrans Brașov – Făgăraș
Gara Brădet
Vagoanele cu piatră ale unui tren de lucru
Ieșire din Gara Brădet
Ieșire din Tunelul Dealul Negru
Vechea haltă de la Valea Homorod
13:00
După ce am ieșit din Munții Perșani (stația Valea Homorod se află la 555 de metri altitudine), am intrat în ținutul Țării Bârsei. O zonă calmă, traversată în galop de locomotivă și cele câteva vagoane de călători de după ea.
Între Valea Homorod și Dumbrăvița Bîrsei
Gara Dumbrăvița Bîrsei
13:20
Liniile stațiiei Codlea erau ruginite, iar căile ferate către numeroșii operatori industriali (Colorom, FNC, ș.a.) erau închise circulației. ”Regele asfalt” a luat locul șinelor ferate, și aici.
Pod peste un afluent al râului Homorod
Stația Codlea
Vagon UW Eacs pus pe boghiuri ORE
Boghiu ORE
13:30
Depresiunea Brașovului este un important furnizor de produse agricole de calitate. Fiind sfârșitul lunii iulie, cerealele erau treierate și sortate, dovadă fiind imaginea de mai jos. M-am bucurat când am văzut terenul cultivat și roadele… culese.
Teren proaspăt treierat
Cartierul Avantgarden din Brașov
13:40
Am intrat în zona metropolitană a Brașovului și ne-am întâlnit cu Trenul Accelerat București Nord – Timișoara, tras de locomotiva diesel-electrică modernizată de General Motors, 65-1392-3. Tot pe aici am văzut o drezină pantograf abia ieșită din remiză..
Magistrala 200 la kilometrul 172
Drezină pantograf modernizată de Geismar 232 012-4
Liftul platformei de lucru al drezinei
Cabina de conducere a drezinei
Drezina Geismar 232 012-4
Trenul Accelerat București Nord – Timișoara
Vagoane de clasa a II-a pentru Accelerat
Vagonul de clasa I pentru Accelerat
14:30
Ajunși în Brașov, ne-am orientat să fim aproape de linia trenului către București.
O locomotivă cu aburi pe Valea Timișului
Locomotiva electrică CFR Marfă 40-0737-3 din Predeal
Locomotive EA 5100 kW la Predeal
15:00 – 17:20
Coboram pe Valea Prahovei cu un Tren Rapid, pe bilet scria că ajungem în 3 ore la București. Dar până acolo mai erau 100 și ceva de kilometri, așa că am fost atent la ceea ce era pe calea ferată.
Locomotiva închiriată celor de la PORR, 740 612 7
Locomotiva CFR Călători 40-0863-7 urcând cu un tren spre Predeal
Tren de la...
...Rompetrol
Locomotiva electrică de la Unifertrans 40-0010-5
Revizia Grivița
Și așa s-a terminat cea de-a doua lună de vară din 2009. În spiritul călătoriei, pe calea ferată!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu