22 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Basarab – Chitila
Semestrul II de la facultate m-a găsit ocupat zilnic, de la 8 la 18, fie orele de curs sau laborator, fie cu jumătatea de normă de la AutoGhid.ro, așadar timpul pe care obișnuiam să îl dedic trenurilor… tindea la 0. Dar câțiva colegi de-ai mei, Ionuț, Mihai și Dragoș, m-au convins să las toate deoparte și am făcut o plimbare la pas pe ruta București Basarab – Chitila. În doar 7 kilometri, am fotografiat și filmat peste 30 de trenuri.
Utilaj de Intervenții Feroviare în caz de accident pe calea ferată
Utilaj de Intervenții Feroviare în caz de accident pe calea ferată
10:40
Eram în zona Reviziilor de Vagoane Basarab și Grivița, iar locomotivele diesel-hidraulice de 1250 de cai putere manevrau necontenit vagoane de călători. Totodată, eram atenți și la trenurile rapide care își luau demaraj din Gara de Nord.
DHC 103 la manevre în Revizia Grivița
Un tren InterCity care pleca spre Timișoara
Vagon de călători
DHC-444 cu vagon de București – Slobozia
Locomotiva diesel-hidraulică din București Basarab
11:00
Am luat la pas traversele magistralei 1000, căldura începând să ne dea de furcă. În Carpați Haltă ne-am întâlnit cu o locomotivă diesel-hidraulică de la Revamar care manevra vagoane Fals.
DHC-100 în Revizia Grivița
Halta P.O. Carpați
Vagoane Eacs manevrate în Revamar
Vagoane Fals la revizii și reparații la Revamar
11:20
În curtea societății Revamar să întrezăreau două locomotive diesel-hidraulice, una în stare bună, cealaltă fiind devastată în proporție de 80-90%.
Vagon Fals
LDH albastru în curtea Revamar
LDH dezafectat în Revamar
11:40
Linia ferată de la București spre Ploiești, pe porțiunea București Nord – Chitila, se prezenta foarte bine, cu câteva restricții pe zona Pajura – Mogoșoaia și Chitila – Basarab pe firul suplimentar (cu intrare directă în Gara București Basarab).
M1000
11:50
Tot mergând, un mărfar venit dinspre Dorobanțu – Midia Năvodari, având la tracțiune o locomotivă electrică Rompetrol. După ce l-am fotografiat și filmat, am ajuns în Halta Pajura.
Mărfar Rompetrol
Trecere la nivel din Halta Pajura
Halta Pajura (Triaj)
12:00
În drum spre Chitila, pe partea stânga, se regăseau ruinele fostului Triaj București. În zare, se auzea un motor de LDH, așa că l-am fotografiat.
Un LDH la manevre și alte ruine în Triaj
12:20
Tot pe partea stânga, dar cu cu un kilometru depărtare de ruinele fostului Triaj, se află Depoul București Triaj. Aici am fotografiat un utilaj EDK 2000 destinat intervențiilor de lucru.
Calea ferată București – Ploiești între Pajura și Chitila
Utilaj Intervenții Feroviare
Boghiu de utilaj feroviar EDK 2000
12:30
După cum vedeam în teritoriu, la Triaj București se găseau locomotive de la CFR Marfă. Astfel, identificam pe locomotiva diesel-electrică 60-1005. Aveam s-o reîntâlnim, mai târziu, în Chitila.
LDE-1005 în București Triaj
Clădirea administrativă CFR – Reparații Locomotive
Halta București Triaj
12:40
Ajunși în Stația București Triaj, am profitat de ocazie și am urcat pe pasarela aferentă stației. Starea ei era jalnică, nu aveai curaj să treci pe partea cealaltă, însă tot am reușit să realizez câteva fotografii. În acel moment, eram părtași la trecerea Trenului Accelerat Ploiești Sud – București Nord.
Vedere de pe pasarela de la București Triaj
Calea ferată București – Ploiești
Halta București Triaj Depou
Graffitti pe calea ferată
Tunel CFR pe Magistrala 700
12:50
În aceeași zonă se află tunelul de pe magistrala 700, București Nord – Urziceni – Brăila – Galați. Merită amintit că este singurul tunel circulabil de cale ferată din zona București/Ilfov.
Pasaj rutier peste calea ferată
Vedere spre București
13:00
Ne apropiam de Stația Chitila, acolo unde trenurile Rapide ating viteze de până la 100 km/h (și uneori, peste), iar mărfarele venite din direcția Constanța, Craiova, Pitești sau Suceava se strâng câte 4-5 și așteaptă semnalul verde.
Intrare în Stația Chitila
Stația Chitila
13:10
Chitila era stație de cale ferată 13 septembrie 1872, atunci când s-au inaugurat liniile București – Ploiești – Buzău – Galați (266 km) și Chitila – Pitești (98 km). Ca fapt divers, linia București – Ploiești a fost a doua linie dublată, segmentul București – Chitila intrând în funcție la 1 iunie 1891.
Gara din Chitila
Mersul Trenurilor din Chitila
CFR Marfă vs. TransFeroviarGrup
În zare, se vedea un mărfar Servtrans
Călători în Chitila așteptând trenul
13:20
Se prezenta în fața gării Chitila mașina Bucureștiului de la CFR Marfă, LDE 1005.
O veche cunoștință - locomotiva diesel-electrica 60-1005-2 in Chitila
13:30
Așa cum am zis anterior, gara din Chitila este un important nod de cale ferată de unde trenurile pleacă în toate colțurile țării.
Servtrans EC 130
Vagon Falns al Trenului de marfă Servtrans
Locomotiva electrică de 3400 kW
Tren mărfar al Servtrans
Locomotive pregătite de plecare din stația Chitila. În prim-plan, EA-684
13:40
Ne era cald, ne era sete, bateriile aparatului de fotografiat al lui Mihai se apropiau de sfârșit. Totuși, am rămas în Chitila până în jurul orei 14.00, când avea să treacă Rapidul de Suceava, filmat și arătat dumneavoastră în filmul de mai jos.
Trenuri de marfă în Chitila
Drezina pantograf ascunsă de vegetație în Stația Chitila
Operatori privați - GFR vs. TFG
14:00
După nici 7 kilometri, am întors cârma excursiei noastre și ne-am întors cu un Maxi-Taxi spre casele fiecăruia. A fost o ieșire bogată în trenuri, ne-am simțit bine cu toții, am avut subiecte de discuții, a fost o zi de care ne vom aminti cu drag.
LDH 81-0720-3 la manevre
Vă mulțumim pentru atenția acordată!
Totodată, eram atenți și la trenurile rapide care își luau demaraj din Gara de Nord. trenulete electrice
RăspundețiȘtergere