duminică, 26 mai 2013

Plimbare cu vaporașul pe Dunăre la Brăila

23 mai 2009 -=- Mini-croazieră pe Dunăre în zona Brăilei


De curând am auzit la știri că Portul Brăila de Dunăre este locul unde încă se mai produc nave care circulă prin toată lumea transportând diverse mărfuri.

Am avut și eu ocazia, timp de 2 ore, la data menționată anterior, să fac o plimbare cu vaporașul alături de ceilalți participanți la Festivalul Poeziei Ruse organizat la Brăila. Așadar, având ca limite Insula Arapu și malul drept al fluviului, am explorat cu viteza de câteva noduri, la sfârșit de sâmbătă, Dunărea. Mai făcusem asta o dată, în 2002, când eram participant la Festivalul Dansului și Portului Rușilor Lipoveni din România organizat la Brăila, însă atunci nu dețineam un aparat foto digital și memoria acelor clipe a rămas doar în suflet și în minte.


Croaziere pe Dunăre!

Bistrița, pe Dunăre

Locomotive diesel pe Faleza Dunării




O șalupă de viteză


Un restaurant pe apă - Swing Cafe


Esplanada Brăilei cu pescărușii ei


Esplanada văzută din Centrul Brăilei


Fântâna arteziană cu îngeri


Echipa din Fălticeni care a participat la Festivalul Poeziei Ruse


Vedere spre Dunăre de pe Esplanada Brăilei


Vedere spre Insula Mare a Brăilei


Dunărea, vedere spre amonte


Ski jet pe fluviu


Barcă cu motor și lada de bere de pe bord


O barjă care împingea o încărcătura de nisip


Barja Conpref


Insula Arapu


Vedere spre Brăila, spre aval


Insula Mare a Brăilei, împădurită


Sub Fluviul Dunărea


Ce se ascunde oare sub...


Vedere spre malul stâng al Dunării


Șantierul Naval Brăila


Vaci și turiști pe plajă


Aici se încărca ceva într-o barcă


Mini-portul de la Plaja Brăilei


Bacul care face legătura între Brăila și Plaja Brăilei


Probabil, un indicator de adâncime


Rânduri simetrice de arbori pe Insula Mare a Brăilei


Am ajuns din urmă barja care împingea o încărcătura de nisip


Vedere spre Șantierul Naval Brăila


Încărcătura de la Tremula Nav Constanta transportată de Barja Conpref


Bistrița, pe Dunăre


Conuri de nisip


Zonă împădurită


Fluviul Dunărea


Trunchiuri de copaci eșuați pe malul drept al Dunării


Se ascundea Soarele de un nor


Viraj la stânga


Bacul care se vedea pe malul drept


Mii de metri cubi de apă pe secundă


Alte nave acostate în Portul Brăila


Cedează trecerea, căpitane!


Grădina zoologică în natură


Echipa de la Fălticeni, câștigătoare la Festivalul Poeziei Ruse din Brăila


Gara Braila


Gara din Braila, vazuta din oras


Trenul Accelerat Galati - Bucuresti Nord intra in statia Braila




E o lume foarte interesantă aceasta a navigației, a navelor și a căpitanilor de vas. Poate că viteza nu este atât de mare ca la transportul feroviar, însă întinderea și accesibilitatea mărilor și oceanelor, cantitățile enorme care se pot transporta pe un vapor și prețul rentabil fac din transportul acvatic unul deosebit de important pentru economia României și a altor țări, de asemenea.

Deși blogul este unul FeRoviaR, sper că nu v-am supărat prezentând câteva fotografii din domeniul fluvial. Deși sunt un fan al transportului FeRoviaR, totuși merită uneori să tragem o privire și să învățăm de la partenerii noștri care folosesc apa ca mediu de transport!

PS: Știați că unele vapoare au motoare de locomotivă? De exemplu, compania Maybach (care fabrică motoare pentru locomotivă: MB 820 Bb, MB 836 Bb) are motoare dedicate propulsiei navelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1