duminică, 9 iunie 2013

La plimbare printre linii între gările Bucureștilor

28 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Basarab – București Băneasa


Anii de facultate s-au dus, mă gândesc cu drag la ei, la libertatea și la câte puteam să fac într-o singură zi. Uneori, leneveală 99%, alteori, sute de kilometri parcurși pe tren, pe jos sau pe bicicletă. Chiar dăunezi îmi povestea un coleg de muncă, absolvent de Material Rulant pentru Calea Ferată, despre un profesor din catedră care le zicea studenților certați cu învățătura: ”Mai mergeți, măi, în gară!”

Tot așa am făcut și noi, (deși nu eram certați, cu învățătura, ba din contră,), am pornit alături de Ionuț, Mihai și Dragoș într-o plimbare de câțiva kilometri între stația Basarab și stația Băneasa. Punctul final și scopul excursiei era vizitarea Trenului cu Teatru ”Orient Express” garat pe linia 1 din Gara București Băneasa. Dar până acolo, ne-am întâlnit cu trenuri de marfă, dar chiar și cu Trenul-vedetă, prins într-un film care poate fi urmărit mai jos.

 

LDE 1140 cu vagoane refrigerente pe 2 osii
 


LDH de la GFR cu vagoane de GPL trecând prin stația București Băneasa

 
13:30

… Era ora la care ieșeam de la muncă de la AutoGhid.ro (redactam știri auto, unul dintre cele mai faine joburi pe care le-am avut). De aici luam autobuzul 139 al RATB și coboram la Universitatea Politehnică pentru a merge la cursuri. Dar în acea zi îmi propusesem o întâlnire cu Trenul cu Teatru din Băneasa.

Șoseaua Panduri din București, văzută din stația lui 139

Rectoratul Politehnicii, ascuns de verdeața Campusului


Prin campus, în drum spre Rectorat

14:50

Și tot mergând pe jos de la Universitate până în Halta București Basarab, m-am întâlnit cu cei trei colegi de facultate și i-am convins să mă însoțească până la Băneasa. Ne-am întâlnit cu Săgeata Albastră de Pitești, dar și cu Săgeata de Aeroport. O ramă electrică Z6300 venea dinspre Dragonul Roșu – București Obor.

Revizia de vagoane Basarab

LDE 60-0793-4 în Revizia Basarab


Locomotiva diesel-hidraulică la manevră


LDH 80-0171-1 în Revizia Grivița


Trenul Accelerat 1794, Pitești – București Nord, compus din două Săgeți Albastre


Trenul Henri Coandă Express

Rama electrică ce venea dinspre Dragonul Roșu – București Obor


Locomotiva diesel-hidraulică seria 80-0610-8 sub pasarela pietonală Grivița



15:00


Erau multe, foarte multe locomotive diesel-hidraulice în Revizia Basarab, dar și mai multe făceau manevră în Revizia Grivița. Nu cred că mai există în România o densitate așa mare de locomotive diesel-hidraulice funcționale și harnice ca cele din perimetrul Reviziilor Basarab și Grivița!

Revizia de vagoane de călători Basarab

Vagonul laborator de măsurat calea


Halta Basarab și un sistem de verificare a osiilor

LDE 959 în zona de spălare locomotive din Revizia Basarab

Vedere spre Ploiești de pe M1000


Vedere spre București de pe M1000



15:30

În timp ce ne deplasam pe terasamentul liniei Magistrale 800 (racord M1000 – M800), o trupă de jandarmi ne-a flancat de o parte și de alta, verificându-ne rucsacele și legitimându-ne ca pe niște… După ce le-am spus dezideratul nostru din acea seară (unul total diferit de a ne exprima emoțiile prin graffitti pe vagoanele CFR), am plecat mai departe spre Băneasa.

Racordul M1000-M800 spre Constanța


Racordul spre Constanța, vedere spre București


Opritor de cale pe M800


O locomotivă diesel-hidraulică execută manevre cu vagoane de calatori în Revizia Grivița



15:40


Trecuse aproape o oră de când n-am mai văzut un tren de călători sau mărfar care să ne dea acea emoție pe care, poate, doar un pescar o simte când prinde un pește mare, un polițist de la rutieră care amendează vreun șofer vitezoman. Acea emoție seamănă cu însemnătatea verbului ”to catch” din engleză… Totuși, în așteptarea trenurilor, admiram infrastructură proaspăt montată pe ruta București – Constanța.

Bretelă de cale ferată pe Magistrala București – Constanța


Marcă de siguranță pe M800, București – Constanța


Tocmai ce-am prins unul! Acesta a fost filmat și postat aici.


Tren de marfă pe Magistrala 800

Semnal prevestitor al semnalului de intrare în Stația București Băneasa


Biserica Sfânta Vineri și Magistrala București – Constanța


Mod de prindere elastic tip K a șinei de traversă


Semnal luminos pitic de manevră cu indicația DEPĂȘIREA SEMNALULUI INTERZISĂ


Semnalul pitic și Casa Presei Libere


Podul feroviar Jiului și Casa Presei Libere

Un vechi canton CFR la intrare în stația București Băneasa



16:00


După ce am fotografiat ”pitici” și cantoane CFR ieșite din garanție și din folosință, ne-a apărut din direcția Constanța un mărfar scurt cu cisterne încărcate cu GPL. Locomotiva era 81-0720-3 și aparținea de GFR.

LDH de la GFR cu vagoane de GPL trecând prin stația București Băneasa

Trei cisterne speciale trase de o locomotivă diesel-hidraulică


Intrare pe linia 1 din stația București Băneasa


Vagon cisternă Zagkks



Al treilea mărfar fotografiat în acea zi a fost unul… mai special. Un convoi de peste 35 de vagoane refrigerente pe 2 osii tractate de o locomotivă diesel-electrică de 2100 cai putere. Era dotată cu o stemă pe care erau vopsite litere de-o șchioapă: București Triaj – lucru rar întâlnit la locomotivele funcționale din România.

LDE 1140 cu vagoane refrigerente pe 2 osii

Vagoane refrigerente Ibbhs



17:00

Trenul-vedetă a beneficiat de un tratament special din partea mea, reportajul dedicat acestuia poate fi citit aici.

Trenul cu Teatru ”Orient Express” din Gara București Băneasa


Așadar, reportajul zilei de 28 mai 2009, care a vizat o plimbare FeRoviaRă Basarab – Băneasa, se încheie cu două fotografii care ilustrează magistrala 800 de pe teritoriul Parcului Herăstrău, iar alta în care traficul de ora 18 este la valorile lui maxime în București. Vă mulțumesc că ați fost alături de mine până acum și vă doresc toate cele bune!

Vedere a Magistralei București – Constanța în zona Podului Băneasa peste Șoseaua București – Ploiești

Trafic aglomerat pe Șoseaua București – Ploiești

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1