sâmbătă, 2 august 2014

Excursie FeRoviaRă București Nord – Breaza – Sinaia – Bușteni – Predeal – Brașov

13 martie 2010 -=- Lucrări la infrastructura feroviară de pe Valea Prahovei

Fiecare călătorie cu trenul pe care am întreprins-o de-a lungul vieții a avut povestea ei. De exemplu, mă hotărâsem ca într-o sâmbătă dimineață să fac un mini-tur al României: București – Cluj-Napoca – Suceava – București. Vă prezint în imaginile de mai jos magistrala 300, de la Ploiești la Brașov.

Se pot observa utilajele folosite pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Câmpina – Predeal, dar și locomotivele închiriate de la Kombinovani Prevoz. Pentru comparație, vă invit să accesați reportajul realizat în iulie 2009 care reflecta stadiul lucrărilor. Începutul timid de primăvară al anului 2010 nu a afectat deloc stratul de zăpadă de pe Valea Prahovei, așadar aceste fotografii vor surprinde, pentru ultima dată, iarna 2009-2010.


Locomotiva Softronic la Trenul Accelerat de Satu-Mare


Locomotiva închiriată de la sârbi pentru manevra trenurilor de lucru – 771 502 2


Limuzina blindată a Anei Pauker alături de locomotiva cu aburi 230.039




06:50

Plecam repede-repede din cămin pentru a putea prinde Trenul Accelerat 1745, București Nord – Satu Mare. Cadoul oferit de Soare în acea dimineață a fost… de nedescris.

Răsărit de Soare peste Dâmbovița în București



07:20

Diminețile în Gara de Nord sunt foarte aglomerate. Pe linia 5 urma să gareze trenul de Cluj. În aceeași zi a fost un derby interesant: Dinamo București – CFR Cluj, fapt pentru care vreo 2-3 vagoane erau ticsite de suporteri roș-albaștri.

Tabela mersului de tren în 2010


Turiști, suporteri, studenți sau simpli călători așteptând trenul de Cluj-Napoca/Satu Mare


Locomotiva electrică 41-0810-6 în București Nord


Locomotiva diesel-electrică 60-1159-7 în București Nord


Se gara Trenul Accelerat 1745



08:10

Primii 60 de kilometri au trecut repede, ora 8 prinzându-mă deja la Ploiești.

Gara Ploiești Vest


În drum spre Câmpina



08:20

La Florești-Prahova am găsit pe linia 4 un mărfar care aștepta să urce spre Predeal. Era cu cisterne, avea împingătoare și la tracțiune singura locomotivă EA1 din parcul CFR Marfă. Locomotiva de manevră LDH18 din cadrul societății Confind aștepta, cuminte, vreo operațiune de manevră.

Locomotiva LDH18 la Confind Florești-Prahova


Locomotiva CFR Marfă ED 008


Locomotiva de tracțiune la un tren de marfă - EA1-375


Arborii de pe lângă calea ferată



08:30

Eram pe ”tărâmul” Văii Prahovei, am trecut podul lung de peste râul ce izvorăște din Munții Bucegi și trenul ”fugea” cu 80-90 km/h pe liniile nou-construite.

În apropiere de Câmpina


Râul Prahova și fire rare de zăpadă


Drumul Județean DJ101P


Blocuri de locuințe în Câmpina



08:40

În Câmpina n-am stat prea mult, doar atât cât să urce câțiva călători. Eram plăcut surprins de lucrările efectuate la peroanele gării, dar și la liniile din stație. Pe una dintre linii staționa un alt mărfar de vagoane Tals care aștepta să urce spre Predeal.

Intrare în Gara Câmpina


Trenul privat Accelerat 14022, Brașov – București Nord


Remorca cu post de conducere a ramei electrice de la Regiotrans


Locomotiva electrică de la CFR Marfă așteptând să urce cu un tren spre Predeal


Vagon Tals pus pe boghiu H


Vagon Tals pus pe boghiu Y25


Vagoane Tals în urcare spre Predeal


Locomotiva electrică 40-0020-4 la tracțiunea trenului cu vagoane Tals


Ieșire din Câmpina spre Breaza


Un utilaj Atlas de la PORR care făcea ordine cu traverse vechi


Picher la datorie pe Magistrala 300


În drum spre Breaza


Kilometrul 99, 900 de metri



08:50

Retrasarea curbei între Breaza și Nistorești era necesară pentru creșterea vitezei de circulație de pe tronsonul Câmpina – Predeal. Lucrările de amploare se lucrau în mod profesionist în vederea atingerii scopului final.

Gara din Breaza


Între Breaza și Breaza Nord


Lucrare de anvengură pentru curba strânsă între Breaza și Nistorești


Pilonii noului pod feroviar peste râul Prahova


Macara Liebherr folosită la construcția podului peste Prahova


În apropiere de Breaza Nord



09:00

În gara Breaza Nord am întâlnit cele două locomotive diesel-electrice închiriate de la Kombinovani Prevoz, un model din clasa 770 (construită în Cehia, seria ČKD 770 sau ChME3) și un alt model din clasa 740 (ČKD 740). Acestea erau însărcinate cu manevra trenurilor de lucru (vagoane încărcate cu materiale, utilaje, mașini de burat etc.) între Comarnic și Predeal.

Vagon de marfa pe 2 osii Ks


Locomotiva închiriată de la sârbi pentru manevra trenurilor de lucru – 771 502 2


Rampă de descărcare folosită pentru depozitarea materialelor


Locomotiva 740 612 7 de la Kombinovani Prevoz


Gara Breaza Nord


Stație de transformare a curentului electric


Transformatoare de înaltă tensiune


În apropiere de Comarnic



09:10

Datorită lucrărilor aflate în derulare, precum și circulația pe un singur fir dintre Comarnic și Sinaia, trenurile înregistrau întârzieri de minute în șir.

Trenul Personal 3002, Brașov – București Nord



09:40

De exemplu, plecarea Trenului Accelerat 1745 din stația Comarnic a fost întârziată cu 40 de minute. Suporterii din tren își puneau probleme dacă ajung sau nu la timp la meciul din Cluj-Napoca. Merită urmărit până la finalul reportajului dacă au reușit (toți) să ajungă la meci…

Trenul EuroNight 473 + Rapidul 742, Budapesta / Satu-Mare- Bucuresti Nord


Peisajul dintre Comarnic și Sinaia


Depozit temporar de materiale de la Porr



09:50

Admiram cu nesaț și respiram adânc aerul curat de munte de sub crestele munților Bucegi. Chiar mă certam în gândul meu de faptul că trec atât de rar prin aceste locuri…

Vile și case de vacanță la Comarnic


Vă salut din Accelerat


Spre Posada




Cascada unui torent de la Posada


Protecția malurilor față de râul Prahova


Înaintăm spre Cluj-Napoca


Și ne apropiam de Valea Largă


Cu trenul prin Valea Largă


Tunelul părăsit de la Posada


Prin ce locuri îngrămădite trece trenul


Râul Prahova


Curbe și contracurbe la Posada


Formațiuni stratificate de șisturi



10:00

O foarte frumoasă lecție de geografie, primim, gratuit, de fiecare dată când călătorim cu trenul prin România. Fie că traversăm râuri, fluvii sau munți, admirăm câmpii largi, dealuri înalte, văi întortocheate sau vârfuri semețe, trenul duce omul acolo unde alte mijloace de transport nu cutează să ajungă.

Prin Valea Largă


Compunerea Trenului Accelerat de Satu Mare


Între Valea Larga și Sinaia


Un camion macara al companiei SopMet


Trecem podul peste Prahova


Din nou...


În apropiere de Sinaia Sud h.


Muncitori pe firul inactiv



11:10

Depășind Valea Largă, trenul a ajuns în Sinaia. Munții se zăreau în toată splendoarea lor, iar tinerii sau seniorii care coborau în stație erau însoțiți fie de skiuri, fie de snowboard, fie de sănii sau alte ustensile ”alunecătoare” pe zăpadă. Totodată, am putut observa în acțiune câteva utilaje Porr care efectuau diverse lucrări.

Vedere din tren spre Munții Bucegi


Sub crengile de brad, călătoream


Un utilaj ATLAS de la Porr


Cupa utilajului


Sediul MEFIN Sinaia


Vârful munților, acoperit de zăpadă și de ceață


Semnal luminos de intrare în Gara Sinaia


Telecabina din Sinaia


Gara Regală din Sinaia


Locomotiva electrică 41-0922-9 cu Trenul 3024, Brașov – Ploiești Sud


Gara Sinaia, excursioniști și un vagon 20-47



11:30

După ce trenul și-a lăsat o parte din împătimiții sporturilor de iarnă, iar în gara Sinaia au sosit dinspre Predeal Trenul Personal de Ploiești Sud și Trenul Rapid 826, Cluj-Napoca/Sibiu – București Nord, trenul cu suporteri pleca mai departe spre Brașov. La plecarea din Sinaia am putut admira limuzina Anei Pauker și locomotiva cu aburi 230.039.

Suporterii echipei Dinamo ieșind pe peronul din Sinaia


Locomotiva Trenului Rapid 826, Cluj-Napoca – București Nord


Vagoanele 22-96 ale Trenului Rapid


Gara Sinaia


Limuzina blindată a Anei Pauker alături de locomotiva cu aburi 230.039


Locomotiva cu aburi 230.039 și tenderul 230.050


Limuzina neagră, la odihnă


Bătrâna doamnă admirată de mii de turiști


Părăseam stația Sinaia


Râul Prahova și piscurile Jepilor


Jepii Mici și Jepii Mari



10:40

Formele de neconfundat ale Jepilor se zăreau lesne de pe tronsonul de cale Sinaia – Bușteni. Mai urma Azuga, Predeal și deja eram cu o oră întârziere.

Gara din Bușteni


Aglomerație la Bușteni



10:50

Case din Sinaia aproape de calea ferată


O altă stație de transformare a curentului electric




Curgere controlată a râului Prahova


Gara din Azuga și fundalul montan


Locomotiva diesel-electrică de la GFR, 60-1512-7, în Azuga


Vagoane încărcate cu piatră


Liniile stației Azuga


Gara Azuga și panourile de informare ale Uniunii Europene



11:00

Porțiunea de cale ferată aproape rectilinie dintre Azuga și Predeal descria perfect etajul montan cu vegetația și fauna care se putea observa din tren. Râul Prahova era doar un… pârâiaș, iar zăpada era așternută exact ca o plapumă pe pământul prahovean.

Prahova, ca un pârâiaș


În drum spre Predeal


Locomotiva urca cu încredere spre Predeal


O plapumă de zăpadă


Pârâiașul Prahova


Conifere la aproape 1000 de metri altitudine


Un automobil clasic și uitat de vremuri





























11:10

Intram în Predeal


Gara aglomerată din Predeal


Locomotiva electrică ED 006 cu containere coborând spre Ploiești


Locomotiva EA 307 de la CFR Marfă cu containere la Predeal


Locomotiva electrica văzută din spatele unor vagoane Rgs


Încărcare maximă în Gara Predeal


Cisterne, fier vechi și containere în Gara Predeal


Trei marfare așteptau să coboare spre Ploiești



11:20

Stăteam pe coridorul vagonului și mă bucuram de aerul proaspăt care se amesteca cu garnituri de frână încinse. Trenul cobora în viteză spre Brașov.

Ieșeam din Gara Predeal


Coboram cu trenul de la Predeal la Brașov


Crestele Muntelui Postăvaru


Trenul Accelerat intra în Tunelul Mic


Cale ferata în munți


Între Tunelul Mic și Tunelul Mare


Ieșire din Tunelul Mare


În halta Tunelul Mare


Tot înainte, printre curbe și păduri, spre Brașov








Din ce în ce mai puțină zăpada


Plimbări în natură vis-a-vis de calea ferată


Trenul cobora năvalnic spre Brașov









11:30

Intrare în Timișul de Jos




Construcții de apărare a liniei ferate




Terase construite pentru limitarea debitului



Rocă săpată pentru a lăsa loc căii ferate


Cale ferată pe etaje



11:40

În coborâre ne-am întâlnit cu Trenul Internațional DACIA, Viena – București Nord.

Locomotiva Softronic 785 tracta Rapidul 347 DACIA de la Viena la București


Gara Dîrste


Blocuri paralele din Brașov cu Magistrala 300


Curbă largă înainte de intrare în stația Brașov


Locomotiva electrică 41-0004-6 aștepta preluarea vreunui tren


Locomotiva cu aburi 150.1114 întâmpina turiștii în Brașov


Clădirea impiegatului


Gara din Brașov



Vă mulțumesc pentru atenție și pentru că m-ați urmărit până aici!

3 comentarii:

  1. eu ca sami fac propria diorama ,am keltuit pana acum 837 lei

    RăspundețiȘtergere
  2. va dura ani de zile pana mi-l termin ,fiindca sunt prea sarac pt. o asemenea pasiune .cat despre fotografii n-am cum ca sa nu incarc prea mult memoria calculatorului.pana acum am in afara de case shi statzii un set marca ''roco'',format dintr-un tren de mare viteza''ice2'' shi 1 tren de marfa adaugate impreuna cu linii transformator shi altele,dar shi locomotiva electrica 040-ec-001 de la cfr[transformat de clujeanul trains addictedd in studiourile lui din locom. seria 1043 al austriecilor]adaugat de 3 vagoane de dormit ava 200 bleu.

    RăspundețiȘtergere

UA-11835228-1