14 martie 2010 – Activitate FeRoviaRă în gara Cluj-Napoca
După o plimbare de 500 de kilometri cu trenul de la București care a durat mai mult de 10 ore și în care am stat mai tot timpul în picioare pentru a realiza și, în cele din urmă, publica aproape 400 de fotografii în articolele de blog prezentate, am ajuns în Cluj-Napoca. Chiar dacă a fost seară și lumina era din ce în ce mai zgârcită cu Pământul, o colegă de liceu m-a așteptat încă de la gară și a avut grijă să-mi arate multe locuri frumoase din Cluj-Napoca.
Tot de liceu mă leagă și recomandările unei profesoare de limba engleză care ne-a pus în fața ideii de… city-break. E un concept nou care răspunde la întrebarea ”unde mergem în week-end?” Iar răspunsurile pot veni: ”munte”, ”mare” și… orașe. Orașe care ascund momente foarte interesante și care pot rămâne multă vreme o amintire frumoasă.
Panorama de seară a Clujului
Locomotiva cu steme a Depoului Cluj-Napoca cu Trenul Accelerat 1765, Iași – Timișoara Nord
18:00
Până la ora 1 eram al Clujului. Plecam și aveam să mă întorc la gară, așa că am mers de-a lungul străzii Horea către centru. Fotografiam în stânga și în dreapta…
Sediul Facultății de Litere din Cluj-Napoca
Intrarea în Facultatea de Litere
Biserica Ortodoxă ”Sfântul Nicolae”
Bustul lui Nicolae Olahus
Bustul lui Dimitrie Cantemir
Sinagoga evreiască din Cluj-Napoca
Forma inedită de ”publicitate” a unui anticariat
18:10
I-am cerut Mihaelei să mă ducă sus pe ”dealul acela care se vedea din tren”. Era vorba despre Belvedere din Parcul Cetățuia.
Someșul Mic și rețeaua de distribuție electrică
Locuința lui ”Fred Flinstone” de Cluj
Panoramă de seară a Clujului
Hotel Belvedere
Suporterii dinamoviști îndreptându-se spre stadion
Vedere spre Parcul Central și Cartierul Mănăștur
Vedere spre Centru
18:30
Am coborât din cel mai înalt punct din Cluj, am traversat Someșul Mic pentru a ajunge în Parcul Central și mai apoi în centrul istoric.
Someșul Mic
Alee din Parcul Central
21:00
Fiind seară, am făcut o scurtă trecere în revistă a centrului istoric, după care m-am despărțit de Mihaela și m-am îndreptat către gară.
Vedere spre Cluj din Căminul studențesc
Fulgi de zăpadă pe gardul viu din jurul Bisericii Romano-Catolice ”Sfântul Mihail”
Catedrala Arhiepiscopală din Cluj
Teatrul Național
Alături de ghidul meu prin Cluj, Mihaela, în fața Bisericii Sfântul Mihail
22:40
Luminile calde de pe peroanele Gării Cluj-Napoca m-au ținut treaz pe parcursul așteptării Trenului Accelerat 1838, Timișoara Nord – Iași.
Trenul Personal 3636 Huedin - Cluj-Napoca tractat de locomotiva diesel-hidraulică 82-0576-7
Trenul Săgeata Albastră ca Rapid 845, Satu Mare - Cluj-Napoca
Linia 1 din stația Cluj-Napoca
Locomotiva EGM 65-0950-9 la tracțiunea Trenului Accelerat 1632, Oradea – Constanța
23:00
Eram plăcut surprins când am văzut că locomotiva care avea să ducă trenul de Oradea spre Constanța era chiar locomotiva care m-a adus de dimineață de la București – Softronic 477 345.
Locomotiva 80-0475-6 la manevre în gară
Se gara locomotiva electrică la Trenul Accelerat Oradea – Constanța
Trenul Accelerat Oradea - Constanta pregătit de plecare din stația Cluj-Napoca
Compunerea Trenurilor de călători din stația Cluj-Napoca
Mersul Trenurilor
Trenul Rapid 734, Arad - Oradea - Cluj-Napoca sosit în Cluj-Napoca
Automotorul Desiro pe linia 1
Automotorul 2109 se retrăgea la depou
Liniile stației
Locomotiva diesel-hidraulică manevrând vagoane la miezul nopții
00:00
Fiind o pauză ”oficială”, m-am îndepărtat de clădirea gării cu câteva sute de metri unde am găsit un vagon laborator de verificat calea pus pe 3 boghiuri.
Gara Cluj-Napoca - noaptea
Vagon de călători etajat
Vagon laborator de verificat calea
A nu se manevra cu mai mult de 20 km/h
Vagon 97-50 pe 3 boghiuri
Locomotiva diesel-hidraulică în noapte
Peronul lat de la linia 1
Așteptând să efectueze manevre
Lumini colorate în Gara Cluj-Napoca
00:40
Puțin timp după miezul nopții, trenurile Iași – Timișoara și… Timișoara – Iași se întâlnesc în Gara Cluj-Napoca. Aici fiecare tren își schimbă direcția de mers, parcurând, de două ori în aceeași călătorie, distanța de la Apahida la Cluj.
EA-855 ca locomotivă de tracțiune la Trenul Accelerat 1838, Timișoara Nord – Iași
Pregătit de plecare spre Suceava
40-0881-9 cu Trenul Accelerat 1765, Iași – Timișoara Nord
Noapte bună, Cluj-Napoca!
Deși l-am vizitat într-o mare grabă, m-a făcut curios să-l revăd în viitor – Clujul. Dacă nu v-am convins încă, vă recomand să citiți articolele de pe DodoTravel, ImperatorTravel sau… Enciclopedia călătorului independent. Aaa… și dacă v-ați hotărât, merită să vă achiziționați un mini-ghid format de buzunar pentru a fi sigur că nu vă rătăciți și să nu ratați nici un obiectiv turistic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu