ianuarie 2008
Capitolul transportului de călători în zona bazinului Șomuzul Mare s-a încheiat subit în 2015 și a rămas în uitare. După ce operatorul privat Regiotrans a performat promițător între martie 2010 și martie 2015, rugina de pe șinele căii ferate Dolhasca – Fălticeni a fost îndepărtată, când și când, doar de către trenuri de marfă.
Târgul Fălticeni a fost conectat la rețeaua firavă a drumurilor de fier din România încă de la sfârșitul secolului al XIX-lea. Presa vremii scria: „La 10 octombrie 1887, populaţia din Fălticeni a întâmpinat cu flori şi urale sosirea primului tren în vechiul Târg Moldovenesc.” Ideea construirii a fost lansată de Guvernul Liberal I. C. Brătianu în 1882, urmând ca în toamna anului 1887 linia să fie circulată de trenuri de călători şi de marfă. Calea ferată porneşte din Dolhasca de la o atitudine de 221 de m şi urcă de-a lungul văii Şomuzului până la Gara Fălticeni, situată la 278 de metri.
Conjunctural, în ianuarie 2008 mă aflam în Gara Fălticeni și, având aparatul foto la îndemână am realizat câteva instantanee cu sosirea Trenului Personal 5535, Dolhasca – Fălticeni. În ziua de 14 ianuarie era tractat de locomotiva diesel-electrică 60-0773-6 și avea 3 vagoane.
Se pare că destinul gărilor care deservesc orașe de mici dimensiuni este același în țară și chiar pe mapamond. Exodul populației, lipsa locurilor de muncă, timpii mari de mers, lipsa confortului, costurile mari de exploatare și orarul neatrăgător nu au făcut decât să încline balanța cu mult sub valoarea de ”0”. Operatorii ”regelui asfalt” au văzut o oportunitate în dezvoltarea acestui transport, oferind soluții pentru cererea încă existentă pe ruta Dolhasca – Fălticeni.
Trenul Personal 5538, Fălticeni - Dolhasca, cu plecare la 15:12
Gara Fălticeni - Strada Matei Millo
Strada Gării, vedere spre Gara Făticeni
Strada Gării, vedere spre oraș
Locomotiva 60-0773-6 cu Trenul Personal 5535, Dolhasca – Fălticeni
DA 773 este dezlegată de la tren în vederea manevrei de rebrusment
Textura peronului gării
Un tren într-o gară
Vedere spre capul X
Clădirea gării
Puțină forfotă în gară
Cele 3 vagoane ale Personalului așteapta manevra locomotivei
Vagonul de călători 20-57 060
Vagonul 20-57 844, Pașcani – Fălticeni
Locomotiva, aflată în capul Y al stației Fălticeni
3 vagoane la Personalul de Fălticeni – Dolhasca
Locomotiva diesel-electrică manevrând pe linia 4
Gara Fălticeni, văzută din mica piațetă cu piatră cubică
Clădirea stației, văzută dinspre oraș
Gara Fălticeni - Strada Matei Millo
LDE venind pe linia 3 ocupată
Pregătindu-se de cuplare la cele 3 vagoane
Prim-plan cu 60-0773-6
Trenul Personal 5538, Fălticeni - Dolhasca, cu plecare la 15:12
Linia spre depozitul de cereale
Între liniile 1 sș 2 ale stației Fălticeni
Față în față cu Personalul Fălticeni – Dolhasca
Liniile 4, 5 și 6
Vedere de ansamblu - Gara Fălticeni
Ne luam la revedere de la tren
Ne luam la revedere de la gară
Într-o altă zi, tot de ianuarie 2008, am purces spre gară pe strada Dimitrie Leonida.
Strada Dimitrie Leonida
Fosta stație de descărcare lichide petroliere
Strada Matei Millo
Racordul de linie dinspre depozitul de cereale spre linia 1
Linia spre depozitul de cereale
Depozitul de cereale
Strada Matei Millo - vedere spre strada Dimitrie Leonida
Cântarul de la linia 1
Linia 2
Linia 3
Linia 4
Coloana hidraulică din Fălticeni
Coloana și cântarul
Coloana și gara
Toaleta
Iluminat modern cu becuri fluorescente
Peronul gării Fălticeni
Mersul Trenurilor din Gara Fălticeni - valabil 2007-2008
Indicator de apă potabilă, dar înghețată
Gara Fălticeni și umbra copacilor
De la firul șinei
Vedere spre capul X
Vedere spre capul Y
58 - Clădirea gării
Sub streașina magaziei de mărfuri
Un tren personal proaspăt garat în Fălticeni
Tren Pașcani - Fălticeni
Boghiu Minden-Deutz cu generator de curent pentru instalația electrică a vagonului
Vă mulțumesc pentru timpul acordat!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu