martie 2010 -=- Lucrări de construcție la Pasajul Basarab
Tot citeam în stânga și în dreapta despre pasarela pietonală de la Basarab care a fost dezasamblată de peste liniile Gării de Nord, lăsând locul grandiosului Pasaj de la Basarab. Singurele mele amintiri cu acest obiectiv social (făcea legătura între Calea Griviței și Calea Orhideelor) erau de prin 1998 când ajungeam în București la mătușa mea și traversam pasarela pentru a ajunge la tramvai.
Pasarela a fost construită în anii `30 și a fost de un real folos întrucât a fost ”călcată în picioare” de milioane de oameni care tranzitau cartierele Grivița și Grozăvești. În plus, existența acesteia pur și simplu reprezenta un reper pentru stabilirea întâlnirilor, ba chiar decor de filmare pentru diverse producții cinematografice. Mai multe informații puteți citi pe ”Bucureștii vechi și noi”, ”Știrile.Rol.Ro”, ”EvZ.ro”, ”CufărulCuFotografii”, ”Antena3” sau videoclipul ”Reportaj RailnetTV”.
Utilaje aduse lângă Pasarela Basarab
Unul dintre ultimele trenuri care au trecut pe sub Pasarela Basarab
Pasarela Basarab
Un tren accelerat plecând din Gara de Nord
Lucrări pregătitoare demolării pasarelei
”Turnurile gemene” și Pasarela Basarab
”În apropierea gării exista un pasaj superior, cu culei de zidărie de cărămidă și tablier metalic de 12 m deschidere, cu rampe de acces paralele cu liniile, care începeau din dreptul bulevardului Basarab, (azi, Nicolae Titulescu), făcând legătura acestuia peste linii. Podul traversa liniile prin spatele fostului azil de bătrâni ”Elena Doamna”, transformat ulterior în liceu de fete, devenit cămin de studenți după cel de-al doilea război mondial, transformat astăzi în locuințe. Acest pasaj a fost demolat prin 1927, deoarece stânjenea dezvoltarea stației. Tot de atunci s-a întrerupt și legătura bulevardului Basarab cu actuala șosea a Orhideelor. Pasarela care există azi în loc (o grindă cu zăbrele metalică lungă de 50 m) a fost executată după 1930.” scrie la pagina 335 din lucrarea Dumitru Iordănescu, Constantin Georgescu, ”Construcții pentru Transporturi în România” – Monografie, Volumul I, CCCF București, 1986.
Gara de Nord fără... Pasarela Basarab
Turnurile gemene de la Pasajul Basarab
Intersecție în lucru la Calea Plevnei, Calea Giulești și Șoseaua Orhideelor
Vertebra de ocolire în lucru
Peroanele Gării de Nord
Că tot suntem în zona Gării de Nord, vă redau câteva fotografii realizate în luna martie cu diverse trenuri de călători care au vizitat cea mai mare gară de călători din România.
Locomotiva modernizată cu echipamente Siemens 45-0311-6
Locomotiva 231 modernizată la Softronic
Portret lateral al locomotivei 773 modernizate la Softronic
Tren de călători care pleca spre Ardeal
Paza bună trece... primejdia rea – o nouă metodă de ”conservare” a utilajelor de construcție – suspendarea la înălțime
Monumentul eroilor ceferiști din fața Gării de Nord
De asemenea, vă invit mai jos să vizionați câteva imagini de pe Podul Grant.
Un tren era pregătit să fie garat în Gara de Nord
Vedere spre triajul București Grivița și liniile spre Chitila – stânga
Depoul de Locomotive București Călători - în dreapta
Express-ul de Otopeni ca tren Săgeata Albastră
Așa se întâmplă zi de zi - o locomotivă diesel-hidraulică împinge din Grivița trenul de călători
… după 1 an de zile
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu