Limitări de viteză de 30 km/h între Mărășești și Buzău
În acest reportaj vă voi prezenta acel drum al studentului care pleacă de la 450 de kilometri depărtare de casă, dornic să ajungă în București după 2 luni de vacanță petrecută pe meleagurile județului Suceava. Sufeream pentru că mă despărțeam de cei dragi de acasă, dar în același timp eram bucuros să încep anul II la Facultatea de Transporturi, specializarea ”Material Rulant pentru Cale Ferată”.
În altă ordine de idei, având în vedere faptul că Magistrala 500, între stațiile Pașcani și București Nord, face parte din Coridorul IX PanEuropean, unul dintre cele mai lungi din Europa (Helsinki – Alexandroupolis, 3400 km lungime), sperăm că această porțiune de linie să primească o atenție sporită din partea Ministerului Transporturilor. Dar de unde? Veți vedea în imaginile de mai jos zeci de restricții și limitări de viteză (50 km/h sau chiar 30 km/h). Oare așa trebuie să arate un coridor PanEuropean? De ce banii europeni zac necheltuiți?
Dar să fim optimiști… Atunci a fost o zi senină, lumina a bătut așa cum a trebuit, iar traficul feroviar era încărcat, am surprins în fotografii peste 20 de locomotive și utilaje, motive pentru care vă invit să parcurgeți reportajul până la final.
Lucrări pe lângă un semnal de bloc de linie automat de parcurs
Limitare de 30 km/h pe Magistrala 500 între Focșani și Râmnicu Sărat
În altă ordine de idei, având în vedere faptul că Magistrala 500, între stațiile Pașcani și București Nord, face parte din Coridorul IX PanEuropean, unul dintre cele mai lungi din Europa (Helsinki – Alexandroupolis, 3400 km lungime), sperăm că această porțiune de linie să primească o atenție sporită din partea Ministerului Transporturilor. Dar de unde? Veți vedea în imaginile de mai jos zeci de restricții și limitări de viteză (50 km/h sau chiar 30 km/h). Oare așa trebuie să arate un coridor PanEuropean? De ce banii europeni zac necheltuiți?
Dar să fim optimiști… Atunci a fost o zi senină, lumina a bătut așa cum a trebuit, iar traficul feroviar era încărcat, am surprins în fotografii peste 20 de locomotive și utilaje, motive pentru care vă invit să parcurgeți reportajul până la final.
Lucrări pe lângă un semnal de bloc de linie automat de parcurs
Limitare de 30 km/h pe Magistrala 500 între Focșani și Râmnicu Sărat
7:20
Dis-de-dimineață, CFR Călători era prezent la Dolhasca cu câteva trenuri personale, accelerate și rapide. Veneam de la Fălticeni cu trenul personal format din Săgeata Albastră și plecam spre București într-un tren rapid cu 11 vagoane.
Săgeata Albastră Siemens SR 20 D ca Tren Personal Dolhasca – Fălticeni
Locomotiva electrică 41-0156-4 la Trenul Personal Iași – Putna
Vagoane cârpite la Trenul de Putna
Grăbit, mi-am luat la revedere de la gara Dolhasca
Salonul vagonului de clasa a II-a seria 22-96
09:40
Trenul Rapid 658, care pleca la 8.26 din Piatra Neamț, Rapidul ”Alexandru cel Bun”, sosise la timp în Bacău. O locomotivă diesel-hidraulică avea să preia cele 3 vagoane și să le atașeze la Rapidul 652.
Locomotiva 80-0165-3 manevra vagoanele Rapidului venit de la Piatra Neamț
Locomotiva CFR Marfă LDE 1220
Locomotiva care a tractat vagoanele Rapidului de la Piatra Neamț
11:20
Trecând de stația Mărășești, m-am așezat confortabil la un geam pe coridor și am admirat culoarul Siretului, mărginit la Vest de Subcarpații care se vedeau în zare. Apropos, între Mărășești și Buzău există 7 poduri mari, 22 de poduri mici și 39 de podețe. Toate au fost construite între 1940-1942 ca urmare a programului de dublare a liniei Mărășești – Buzău.
Între Mărășești și Putna Seacă
3 stâlpi și gara Putna Seacă
Ieșire din stația Putna Seaca
Limitare de 30 km/h pe podul de la Putna Seacă
Amenajări în albia râului Putna, județul Vrancea
11:30
La Putna Seacă exista acel pod care a fost luat de apele Putnei în timpul inundațiilor din vara lui 2005. Era 2009, iar circulația se desfășura pe un singur fir și cu viteză maximă de 30 km/h. A trebuit să treacă 7 ani de la afectarea podului până când acesta să fie reconstruit.
Între Putna Seacă și Focsani
Agricultori recoltând roșii
Dacia, ajutorul românului în toate cele
Podeț cu care se circula cu viteză limitată
Limitare de 30 km/h
Iată și motivul – un podeț uitat de lume
În apropiere de Focșani
11:40
Ca fapt divers, trenul Rapid 652 scoate de la Suceava Nord la Adjud, 206 kilometri, un timp de 3 ore și 10 minute (viteză comercială de 64 km/h). În schimb, între Adjud și Buzău, 116 kilometri, același tren face 2 ore și 25 de minute. (viteză comercială de 48 km/h).
Semnal luminos prevestitor la intrare în Focșani dinspre Mărășești
Limitare de 30 km/h la kilometrul 200 al Magistralei 500
Vagon cisternă pe 2 osii tip Zes în Focșani
11:50
La Focșani trenul n-a stat nici 2 minute, așa că ora 11 m-a prins la 200 de kilometri depărtare de București.
Peronul statiei Focșani și display de informare
Altă limitare de 30 km/h înainte de Râmnicu Sărat
12:10
Gugești, un loc care a devenit cunoscut după accidentul feroviar în care au explodat vagoanele unui tren cu benzină și motorină.
Gara Gugești
12:20
Salbe de restricții și limitări de viteză se arată în fața trenurilor de pe Magistrala 500 între Focșani și Râmnicu Sărat. Linia slăbită sau podurile găsite cu probleme duc la încetinirea traficului, la creșterea consumului energetic și la disconfortul călătorilor. Trenul parcurge 37 de kilometri în 45 de minute.
Limitare de 30 km/h pe Magistrala 500 între Focșani și Râmnicu Sărat
Pod peste râul Slimnic (Țâmboiești)
Construcția podului feroviar peste râul Slimnic
Baliză de avertizare 1000 m până la zona de restricție - linie slăbită
Restricție de viteză la 50 km/h
Indicator de avertizare limitare de viteză la 50 km/h în 600 de metri
12:30
Valea râului Siret nu complică foarte mult traseul căii ferate. Cu excepția câtorva curbe largi, dar care nu impun limitări de viteză, trenul ar permite circulația trenurilor cu viteze de 140-160 km/h.
În apropiere de Râmnicu Sărat
Limitare de viteză la 50 km/h
Balize pentru semnalizarea porțiunii de linie slăbită
Limitare de viteză la 70 km/h
12:40
Municipiul Râmnicu Sărat se mândrește cu o gară cochetă construită în stil italian de arhitectul Nicolae Mihăescu. Fiind zi de muncă, liniorii erau pe teren și efectuau ceva lucrări la calea ferată. De aceea, trenul a fost dirijat să circule pe linia din stânga a căii duble.
Gara din Râmnicu Sărat
LDH25-197 la o stație de alimentare cu combustibil
Intram pe fir banalizat în drumul nostru de fier spre Buzău
Se spune că circulam pe linia din stânga a căii duble
Podul feroviar peste râul Râmnicu Sărat
Tren de lucru pe firul I Ramnicu Sărat – Buzău
Generator de curent electric pe motorină
Automotor CFR Infrastructură UAM215MB
Se lucra din spor la linia ferată
Lucrări pe lângă un semnal de bloc de linie automat de parcurs
Lucrări de întreținere la calea ferată
Utilaj BNRI85 nr. 4613 (burat nivelat și ripat infrastructura)
Utilaj CFR Infrastructură
13:00
Se întâmpla să depășim un mărfar CFR Marfă cu vagoane Eacs.
Trenul reintra pe firul I de circulatie
Locomotiva EA-473 la Zoita cu un tren incarcat cu fier vechi
13:10
Am văzut o mini tornadă pe unul dintre câmpurile proaspăt recoltate. Iat-o într-una din fotografiile de mai jos, alături de alte tractoare ocupându-se de treburi agricole.
Tractoare de arat în Câmpia Română
O mini-tornadă pe câmpurile de lângă Buzău
În stația Boboc intram pe firul din stânga a căii ferate duble
Gara Boboc
13:20
În dreptul stației Boboc (km 140) am intrat iar pe fir banalizat pentru că pe firul I staționa o drezină pantograf cu rol în verificare liniei de contact.
Între Boboc și Buzau
O drezină-pantograf lucra la firul I Focșani – Buzău
Pod peste Râul Buzău
Grădini de zarzavaturi
O curbă largă înainte de intrarea în gara Buzău
Se vedeau blocurile din Buzău
13:30
Și iată-ne ajunși în Buzău. La 1881, trenurile circulau între Buzău și Mărășești în linie simplă. Cărțile spun că realizarea liniei Buzău – Mărășești a fost de o mare însemnătate în istoria tehnicii românești. Inginerul Dimitrie Frunză, care a fost director al acestei linii, afirma în cadrul Camerei Deputaților: ”Voim să facem o încercare, să arătăm odată că sîntem și noi în stare să facem o lucrare de asemenea natură, fără să mai avem nevoie de alții”.
Un automotor UAM 215 P protejat de zidurile din beton armat
Un automotor Malaxa seria 900 cu V tricolor în față
Fost vagon de bagaje, vagon Uw 98-70
Vagon pe 2 osii 94-71
Gara Buzău
Părăseam stația Buzău
Așa arăta un ciur sau un tren de pământ - utilaj MCB450
Un alt utilaj CFR Infra - MP-008
Locomotiva electrică EC 3400 kW, 43-0077-8
Revizia de Vagoane Buzău
Rama electrica Z6300 58-1010-6
Rama electrică făcând serviciu pe ruta Galați – Buzău
Cuplul etajat TE84 sosit în revizie după ce a făcut trenul Brazi – Buzău
Cuplul etajat 108 din Revizia de Vagoane Buzău
MCB450-007, un alt ciur de pământ din Buzău
Vagoane de călători 21-47 retrase din circulație
Limitare de 35 km/h pe linia Buzău – Nehoiașu
13:40
Câmpia pe care o străbătea Magistrala 500 împărțea terenurile agricole în parcele largi, unele cultivate, altele lăsate cu mărăcini pe ele. Din ”fericire”, restricțiile de viteză erau de 50 km/h și nu de 30 km/h cum erau în tronsonul Mărășești – Râmnicu Sărat.
Prima restricție de viteză între Buzău și Ploiești - 50 km/h
Depoul CFR Infrastructură de la Ulmeni
Vagon Faccpps
Trenuri de lucru formate din traverse și containere
Macarale TAKRAF la Ulmeni
13:50
Traficul devenea din ce în ce mai intens cu cât ne apropiam mai mult de București.
Trenul Personal 5024, Buzău – București Basarab cu locomotiva EA-734
Balize de avertizare zona neutră
14:00
Știți lucrarea lui Geo Bogza, creatorul reportajului modern (G. Dimișianu), ”O sută șaptezeci și cinci de minute la Mizil”? Ce poate să facă un om 3 ore într-o gară? Atât el, cât și noi, cei care-și urcă rucsacul în tren și fug spre ”nicăieri” și ”departe”, știm…
Gara Săhățeni
Gara din Mizil
Uzina de armament de la Mizil MFA
Semnale luminoase de ieșire din stația Mizil
14:10
Peisajul devenea liniar, orizontul se transforma într-o linie dreaptă, din când în când înălțată de câte un arbore înalt sau vreo casă risipită în câmp.
Liniori sârguincioși
Linie în aliniament între Mizil și Ploiești
Palete pentru semnalizarea locurilor de executare a lucrărilor la linie
Trecere la nivel cu calea ferată cu Magistrala 500
Restricție de viteză la 70 km/h
14:20
Iacă-tă că am făcut cunoștință în drumul spre București cu un tren cu produse petroliere de la Rompetrol. Cu o locomotivă electrică la tracțiune și cu o locomotivă diesel-hidraulică în coada trenului, acest tren probabil trebuia să ajungă într-o stație unde, pentru efectuarea manevrelor, LDH-ul urma să preia comanda și să aducă vagoanele la gura… conductelor de descărcare în depozitele locale Rompetrol.
Cale ferată industrială pentru fabrica CoilProfil
Locomotiva electrică de la Rompetrol 40-0691-2
Limitare de 50 km/h peste 500 de m
Locomotiva diesel-hidraulică în schema Rompetrol - 81-0758-3
Tren Rompetrol
Între Mizil și Valea Călugărească
14:30
Valea Călugărească aduce aminte de groaznicul accident feroviar în care o tânără și-a pierdut viața străpunsă de o linie de tren. În plus de asta, de o parte și de alta zac vagoane și structuri din beton armat prin care bate vântul, iar hoții sapă după fier vechi. Un peisaj dezolant, trist, urât!
Se poate cupla disjunctorul, domnule mecanic
Limitare de 70 km/h
Linie industriala pentru ROVIT - fabrica de vinuri de la Valea Călugărească
Vagon Eacs părăsit
Tren cu cisterne la Valea Călugărească
Locomotiva electrică EB 4130 kW de la Grup Feroviar Român la Valea Călugărească
14:40
Dar din ce în ce, ora 15 se apropia, pe când călătoria mea cu trenul ajungea la final. În jurul Teleajenului, activitatea feroviară era un mod de viață, aproape toate liniile erau ocupate cu cisterne și locomotive mai harnice decât media!
Vagon încărcat cu amoniac anhidru în cisterna Zagkks
Locomotiva DA-1647 a Petrotel Ploiești
Locomotiva EA-652 în Ploiești Est cu un tren de containere
Liniile industriale de la Teleajen
Linia spre Ploiești Nord
Cuplul etajat 115 în fața Reviziei de Vagoane Ploiești Sud
Gara Ploiești Sud
Terminând acest fotoreportaj cu petele de culoare galbene ale Gării Ploiești Sud, vă mulțumesc pentru atenție pentru că m-ați urmărit până aici! În curând, voi publica reportajele călătoriilor celor 3 N: Noiembrie în Năvodari și în Nehoiașu! Vă aștept cu drag!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu