miercuri, 29 ianuarie 2014

Restrictii si limitari de viteza pe Coridorul de cale ferata PanEuropean IX

Limitări de viteză de 30 km/h între Mărășești și Buzău


În acest reportaj vă voi prezenta acel drum al studentului care pleacă de la 450 de kilometri depărtare de casă, dornic să ajungă în București după 2 luni de vacanță petrecută pe meleagurile județului Suceava. Sufeream pentru că mă despărțeam de cei dragi de acasă, dar în același timp eram bucuros să încep anul II la Facultatea de Transporturi, specializarea ”Material Rulant pentru Cale Ferată”.

În altă ordine de idei, având în vedere faptul că Magistrala 500, între stațiile Pașcani și București Nord, face parte din Coridorul IX PanEuropean, unul dintre cele mai lungi din Europa (Helsinki – Alexandroupolis, 3400 km lungime), sperăm că această porțiune de linie să primească o atenție sporită din partea Ministerului Transporturilor. Dar de unde? Veți vedea în imaginile de mai jos zeci de restricții și limitări de viteză (50 km/h sau chiar 30 km/h). Oare așa trebuie să arate un coridor PanEuropean? De ce banii europeni zac necheltuiți?

Dar să fim optimiști… Atunci a fost o zi senină, lumina a bătut așa cum a trebuit, iar traficul feroviar era încărcat, am surprins în fotografii peste 20 de locomotive și utilaje, motive pentru care vă invit să parcurgeți reportajul până la final.


Lucrări pe lângă un semnal de bloc de linie automat de parcurs

Limitare de 30 km/h pe Magistrala 500 între Focșani și Râmnicu Sărat



7:20

Dis-de-dimineață, CFR Călători era prezent la Dolhasca cu câteva trenuri personale, accelerate și rapide. Veneam de la Fălticeni cu trenul personal format din Săgeata Albastră și plecam spre București într-un tren rapid cu 11 vagoane.

Săgeata Albastră Siemens SR 20 D ca Tren Personal Dolhasca – Fălticeni


Locomotiva electrică 41-0156-4 la Trenul Personal Iași – Putna


Vagoane cârpite la Trenul de Putna


Grăbit, mi-am luat la revedere de la gara Dolhasca


Salonul vagonului de clasa a II-a seria 22-96



09:40

Trenul Rapid 658, care pleca la 8.26 din Piatra Neamț, Rapidul ”Alexandru cel Bun”, sosise la timp în Bacău. O locomotivă diesel-hidraulică avea să preia cele 3 vagoane și să le atașeze la Rapidul 652.

Locomotiva 80-0165-3 manevra vagoanele Rapidului venit de la Piatra Neamț


Locomotiva CFR Marfă LDE 1220


Locomotiva care a tractat vagoanele Rapidului de la Piatra Neamț



11:20

Trecând de stația Mărășești, m-am așezat confortabil la un geam pe coridor și am admirat culoarul Siretului, mărginit la Vest de Subcarpații care se vedeau în zare. Apropos, între Mărășești și Buzău există 7 poduri mari, 22 de poduri mici și 39 de podețe. Toate au fost construite între 1940-1942 ca urmare a programului de dublare a liniei Mărășești – Buzău.

Între Mărășești și Putna Seacă


3 stâlpi și gara Putna Seacă


Ieșire din stația Putna Seaca


Limitare de 30 km/h pe podul de la Putna Seacă


Amenajări în albia râului Putna, județul Vrancea



11:30

La Putna Seacă exista acel pod care a fost luat de apele Putnei în timpul inundațiilor din vara lui 2005. Era 2009, iar circulația se desfășura pe un singur fir și cu viteză maximă de 30 km/h. A trebuit să treacă 7 ani de la afectarea podului până când acesta să fie reconstruit.

Între Putna Seacă și Focsani


Agricultori recoltând roșii


Dacia, ajutorul românului în toate cele


Podeț cu care se circula cu viteză limitată


Limitare de 30 km/h


Iată și motivul – un podeț uitat de lume


În apropiere de Focșani



11:40

Ca fapt divers, trenul Rapid 652 scoate de la Suceava Nord la Adjud, 206 kilometri, un timp de 3 ore și 10 minute (viteză comercială de 64 km/h). În schimb, între Adjud și Buzău, 116 kilometri, același tren face 2 ore și 25 de minute. (viteză comercială de 48 km/h).

Semnal luminos prevestitor la intrare în Focșani dinspre Mărășești


Limitare de 30 km/h la kilometrul 200 al Magistralei 500


Vagon cisternă pe 2 osii tip Zes în Focșani



11:50

La Focșani trenul n-a stat nici 2 minute, așa că ora 11 m-a prins la 200 de kilometri depărtare de București.

Peronul statiei Focșani și display de informare


Altă limitare de 30 km/h înainte de Râmnicu Sărat



12:10

Gugești, un loc care a devenit cunoscut după accidentul feroviar în care au explodat vagoanele unui tren cu benzină și motorină.

Gara Gugești



12:20

Salbe de restricții și limitări de viteză se arată în fața trenurilor de pe Magistrala 500 între Focșani și Râmnicu Sărat. Linia slăbită sau podurile găsite cu probleme duc la încetinirea traficului, la creșterea consumului energetic și la disconfortul călătorilor. Trenul parcurge 37 de kilometri în 45 de minute.

Limitare de 30 km/h pe Magistrala 500 între Focșani și Râmnicu Sărat


Pod peste râul Slimnic (Țâmboiești)


Construcția podului feroviar peste râul Slimnic


Baliză de avertizare 1000 m până la zona de restricție - linie slăbită


Restricție de viteză la 50 km/h


Indicator de avertizare limitare de viteză la 50 km/h în 600 de metri



12:30

Valea râului Siret nu complică foarte mult traseul căii ferate. Cu excepția câtorva curbe largi, dar care nu impun limitări de viteză, trenul ar permite circulația trenurilor cu viteze de 140-160 km/h.

În apropiere de Râmnicu Sărat


Limitare de viteză la 50 km/h


Balize pentru semnalizarea porțiunii de linie slăbită


Limitare de viteză la 70 km/h



12:40

Municipiul Râmnicu Sărat se mândrește cu o gară cochetă construită în stil italian de arhitectul Nicolae Mihăescu. Fiind zi de muncă, liniorii erau pe teren și efectuau ceva lucrări la calea ferată. De aceea, trenul a fost dirijat să circule pe linia din stânga a căii duble.

Gara din Râmnicu Sărat


LDH25-197 la o stație de alimentare cu combustibil


Intram pe fir banalizat în drumul nostru de fier spre Buzău


Se spune că circulam pe linia din stânga a căii duble


Podul feroviar peste râul Râmnicu Sărat




Tren de lucru pe firul I Ramnicu Sărat – Buzău


Generator de curent electric pe motorină


Automotor CFR Infrastructură UAM215MB


Se lucra din spor la linia ferată


Lucrări pe lângă un semnal de bloc de linie automat de parcurs


Lucrări de întreținere la calea ferată


Utilaj BNRI85 nr. 4613 (burat nivelat și ripat infrastructura)


Utilaj CFR Infrastructură



13:00

Se întâmpla să depășim un mărfar CFR Marfă cu vagoane Eacs.

Trenul reintra pe firul I de circulatie


Locomotiva EA-473 la Zoita cu un tren incarcat cu fier vechi



13:10

Am văzut o mini tornadă pe unul dintre câmpurile proaspăt recoltate. Iat-o într-una din fotografiile de mai jos, alături de alte tractoare ocupându-se de treburi agricole.

Tractoare de arat în Câmpia Română


O mini-tornadă pe câmpurile de lângă Buzău


În stația Boboc intram pe firul din stânga a căii ferate duble


Gara Boboc



13:20

În dreptul stației Boboc (km 140) am intrat iar pe fir banalizat pentru că pe firul I staționa o drezină pantograf cu rol în verificare liniei de contact.

Între Boboc și Buzau


O drezină-pantograf lucra la firul I Focșani – Buzău




Pod peste Râul Buzău


Grădini de zarzavaturi


O curbă largă înainte de intrarea în gara Buzău


Se vedeau blocurile din Buzău



13:30

Și iată-ne ajunși în Buzău. La 1881, trenurile circulau între Buzău și Mărășești în linie simplă. Cărțile spun că realizarea liniei Buzău – Mărășești a fost de o mare însemnătate în istoria tehnicii românești. Inginerul Dimitrie Frunză, care a fost director al acestei linii, afirma în cadrul Camerei Deputaților: ”Voim să facem o încercare, să arătăm odată că sîntem și noi în stare să facem o lucrare de asemenea natură, fără să mai avem nevoie de alții”.

Un automotor UAM 215 P protejat de zidurile din beton armat


Un automotor Malaxa seria 900 cu V tricolor în față


Fost vagon de bagaje, vagon Uw 98-70


Vagon pe 2 osii 94-71


Gara Buzău


Părăseam stația Buzău


Așa arăta un ciur sau un tren de pământ - utilaj MCB450


Un alt utilaj CFR Infra - MP-008


Locomotiva electrică EC 3400 kW, 43-0077-8


Revizia de Vagoane Buzău


Rama electrica Z6300 58-1010-6


Rama electrică făcând serviciu pe ruta Galați – Buzău


Cuplul etajat TE84 sosit în revizie după ce a făcut trenul Brazi – Buzău


Cuplul etajat 108 din Revizia de Vagoane Buzău


MCB450-007, un alt ciur de pământ din Buzău


Vagoane de călători 21-47 retrase din circulație


Limitare de 35 km/h pe linia Buzău – Nehoiașu



13:40

Câmpia pe care o străbătea Magistrala 500 împărțea terenurile agricole în parcele largi, unele cultivate, altele lăsate cu mărăcini pe ele. Din ”fericire”, restricțiile de viteză erau de 50 km/h și nu de 30 km/h cum erau în tronsonul Mărășești – Râmnicu Sărat.

Prima restricție de viteză între Buzău și Ploiești - 50 km/h


Depoul CFR Infrastructură de la Ulmeni


Vagon Faccpps


Trenuri de lucru formate din traverse și containere


Macarale TAKRAF la Ulmeni



13:50

Traficul devenea din ce în ce mai intens cu cât ne apropiam mai mult de București.

Trenul Personal 5024, Buzău – București Basarab cu locomotiva EA-734


Balize de avertizare zona neutră



14:00

Știți lucrarea lui Geo Bogza, creatorul reportajului modern (G. Dimișianu), ”O sută șaptezeci și cinci de minute la Mizil”? Ce poate să facă un om 3 ore într-o gară? Atât el, cât și noi, cei care-și urcă rucsacul în tren și fug spre ”nicăieri” și ”departe”, știm…

Gara Săhățeni


Gara din Mizil


Uzina de armament de la Mizil MFA


Semnale luminoase de ieșire din stația Mizil



14:10

Peisajul devenea liniar, orizontul se transforma într-o linie dreaptă, din când în când înălțată de câte un arbore înalt sau vreo casă risipită în câmp.

Liniori sârguincioși


Linie în aliniament între Mizil și Ploiești


Palete pentru semnalizarea locurilor de executare a lucrărilor la linie


Trecere la nivel cu calea ferată cu Magistrala 500


Restricție de viteză la 70 km/h



14:20

Iacă-tă că am făcut cunoștință în drumul spre București cu un tren cu produse petroliere de la Rompetrol. Cu o locomotivă electrică la tracțiune și cu o locomotivă diesel-hidraulică în coada trenului, acest tren probabil trebuia să ajungă într-o stație unde, pentru efectuarea manevrelor, LDH-ul urma să preia comanda și să aducă vagoanele la gura… conductelor de descărcare în depozitele locale Rompetrol.

Cale ferată industrială pentru fabrica CoilProfil


Locomotiva electrică de la Rompetrol 40-0691-2


Limitare de 50 km/h peste 500 de m


Locomotiva diesel-hidraulică în schema Rompetrol - 81-0758-3


Tren Rompetrol


Între Mizil și Valea Călugărească



14:30

Valea Călugărească aduce aminte de groaznicul accident feroviar în care o tânără și-a pierdut viața străpunsă de o linie de tren. În plus de asta, de o parte și de alta zac vagoane și structuri din beton armat prin care bate vântul, iar hoții sapă după fier vechi. Un peisaj dezolant, trist, urât!

Se poate cupla disjunctorul, domnule mecanic


Limitare de 70 km/h


Linie industriala pentru ROVIT - fabrica de vinuri de la Valea Călugărească


Vagon Eacs părăsit


Tren cu cisterne la Valea Călugărească


Locomotiva electrică EB 4130 kW de la Grup Feroviar Român la Valea Călugărească



14:40

Dar din ce în ce, ora 15 se apropia, pe când călătoria mea cu trenul ajungea la final. În jurul Teleajenului, activitatea feroviară era un mod de viață, aproape toate liniile erau ocupate cu cisterne și locomotive mai harnice decât media!

Vagon încărcat cu amoniac anhidru în cisterna Zagkks


Locomotiva DA-1647 a Petrotel Ploiești


Locomotiva EA-652 în Ploiești Est cu un tren de containere


Liniile industriale de la Teleajen


Linia spre Ploiești Nord


Cuplul etajat 115 în fața Reviziei de Vagoane Ploiești Sud


Gara Ploiești Sud



Terminând acest fotoreportaj cu petele de culoare galbene ale Gării Ploiești Sud, vă mulțumesc pentru atenție pentru că m-ați urmărit până aici! În curând, voi publica reportajele călătoriilor celor 3 N: Noiembrie în Năvodari și în Nehoiașu! Vă aștept cu drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1