13 ianuarie 2009 -=- Prototipuri de locomotive din România
În timp ce japonezii descoperă/inventează/dau în exploatare trenuri capabile de 500 km/h (viteză comercială), noi, românii, ne mândrim – deocamdată – cu trecutul. Cu oareșice încercări de lansare de material tractant nou (vezi Softronic Craiova cu Phoenix și Transmontana sau Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca cu Carpathia 2300), apogeul ingineresc feroviar românesc rămâne la ordinul trecutului.
Și pe bună dreptate că trecutul merită acest statut pentru că atunci erau/se găseau bani pentru cercetare, pentru experimente, pentru delegații sau proiecte curajoase în țări străine sau chiar exotice. Țări pe a căror cale ferată circulau locomotive diesel-electrice sau diesel-hidraulice construite de români, cu licențe străine sau autohtone.
Prototip Didina Electroputere Craiova
Locomotiva Diesel-Electrică DD Clasa 67
Și pe bună dreptate că trecutul merită acest statut pentru că atunci erau/se găseau bani pentru cercetare, pentru experimente, pentru delegații sau proiecte curajoase în țări străine sau chiar exotice. Țări pe a căror cale ferată circulau locomotive diesel-electrice sau diesel-hidraulice construite de români, cu licențe străine sau autohtone.
Prototip Didina Electroputere Craiova
Locomotiva Diesel-Electrică DD Clasa 67
Motor ALCO și Generator pentru Locomotiva Diesel-Electrică DD
În acest sens, merită să amintesc de câteva prototipuri pe care le-am găsit expuse într-un laborator de desen tehnic din cadrul Universității ”Politehnica” din București. Așadar, în timp ce ne așteptam profesorii să vină la curs sau laborator, stăteam cu ochii pe tavan (la propriu și la figurat) și gustam cu nesaț fotografiile cu locomotive, vagoane sau utilaje care circulă pe calea ferată.
Metrou la stația Titan
Locomotiva prototip Diesel-Hidraulică de 450 CP - atunci
Locomotiva prototip Diesel-Hidraulică de 450 CP - acum (fier vechi)
Locomotiva LDE2100 la export prin firma Masinexport
Locomotiva Diesel-Hidraulică LDH25
Locomotiva Diesel-Electrică de 1500 CP construită la Faur 23 August
Locomotiva Diesel-Electrică de 1500 cai
Fiabila locomotivă Diesel-Hidraulică LDH125 construită la Faur 23 August
Se întâmpla să am și aparatul foto la mine, așa că vă invit să vedeți și dumneavoastră aceste imagini.
Nu știu de ce, însă multe dintre acestea le-am regăsit și pe acest site, în secțiunea ”Photo Gallery”: http://www.inginerie.3x.ro/
Vagon de încărcat Negru de fum pe 2 osii
Vagon restaurant pe boghiuri Minden-Deutz
Vagon cisternă pe boghiuri Y25Cs cu cabina frânarului
Boghiu Y25 construcție sudată
Fotografiat si filmat cu Canon A550!
...un singur cuvant...pacat
RăspundețiȘtergereEu as adauga un al doilea: Foarte
RăspundețiȘtergereWR-ul ăla 88-42 nu-i cumva pe boghiuri Minden-Deutz?!
RăspundețiȘtergereDa, așa pare să fie (amortizorul suspensiei secundare este dispus oblic la MD, față de orizontal, la Goerlitz). Mulțumesc de corectare!
Ștergere