duminică, 1 iunie 2014

Descoperind Gările Bucureștiului

ianuarie 2010 -=- Trenuri la București Băneasa, București Est - Obor și București Nord

În drumul meu spre cursurile facultății, plecam mai timpuriu din casă și făceam acele ”ture” de oraș în care încercam să-mi limpezesc gândurile și să-mi așez noțiunile acumulate prin studiu individual. Uneori, ieșirile în aer liber așează și încheagă mai bine zecile de ore de citit. O arteră importantă din București, Barbu Văcărescu, ascundea la intersecția cu Șoseaua Pipera o linie ferată pe care staționa o locomotivă LDH45.

Din zona Băneasa am făcut cale întoarsă spre București Obor, unde cu excepția unei drezine pantograf de la Geismar, nu era altă activitate feroviară. După cursurile de Mecanică, am poposit pentru câteva minute în Gara de Nord, unde am fixat în obiectivul aparatului foto Trenul ”Bulgaria Express”, Moscova – Sofia (parcurge o distanță de 2708 kilometri în 54 de ore, deci o viteză medie de 50 km/h).


Trenul Accelerat Tulcea – București Nord la Băneasa


Locomotiva LDH45-390 lângă stația Aurel Vlaicu


Magistrala 800 București Nord – Constanța


Locotractor de la Baza Fabricii de paste făinoase de la Băneasa


Platforma de morărit și panificație Băneasa


Stația de metrou Aurel Vlaicu





De la Băneasa mergeam spre București Obor, acolo unde am remarcat prezența unei drezine pantograf Geismar din proprietatea Electrificare CFR SA.

Liniile stației București Obor


Drezina Geismar de la SC Electrificare CFR SA


Vedere cu liftul drezinei


Se demarau lucrări la linia de contact


Gara București Est – Obor



Spre seară am vizitat Gara de Nord. Mirosul cărbunilor/păcurei arse în sobele vagoanelor de călători îl simțeai încă de la gura de metrou: știai că în gară a venit vreun tren de prin Rusia.

Locomotiva LDE 2100 CP nr. 60-1636-4 de la Constantin Grup în Gara de Nord


Trenul Internațional ”Bulgaria Express” Moscova – Sofia la București


Plecarea Trenului Internațional 383 spre Videle - Giurgiu – Sofia


Vagon rusesc la București Nord


Cutii de accesorii sub vagoanele rusești


Vagon rusesc încălzit individual


Vagoane care urmau sa ia drumul reviziei de călători


Vă mulțumesc pentru atenție! :)

2 comentarii:

  1. Salut am si eu o intrebare , in iulie voi calatori cu trenul "Dacia" de la Alba Iulia la Bucuresti sau de la Alba la Brasov , depinde cum prind legatura spre Galati . Curiozitatea mea este daca la vagonul restaurant imi da voie cu valiza (nu prea am incredere sa o las in compartiment ) si daca imi este permis sa stau pe toata durata calatoriei la vagonul restaurant , bineinteles sa consum nu sa stau cu o cafea tot drumul .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă salut! Puteți să vă depozitați bagajul în zona special amenajată cu bagaje din restaurant și să staționați oricât doriți. :) Numai bine și mulțumesc de întrebare. Călătorie plăcută!

      Ștergere

UA-11835228-1