duminică, 29 noiembrie 2009

M502: De la Suceava Vest Scheia la Suceava Nord Itcani

29 februarie -=- Excursie FeRoviaRă între Suceava Vest(Şcheia) şi Suceava Nord (Iţcani)



Era 29 februarie... dimineaţa. Zi foarte frumoasă de vineri, în care aproape toată lumea muncea şi noi (a fost şi Ionuţ împreună cu mine, el fiind colegul meu de bancă/clasă). Ne hotărâsem să parcurgem linia ferată dintre Suceava Vest şi Suceava Nord. Sigur vă-ntrebaţi... "Şi cu şcoala ce aţi făcut?" Uite bine... ne-am învoit. Să stau la fizică (cu toată că îmi place mult şi o respect pe d-na mea profesoară) şi să aud pe unii dintre colegii mei care fac gălăgie? Nu. Peste câteva luni voi pleca definitiv (sau nu) de pe aceste locuri şi mi-aş dori să nu regret mai târziu pentru ce n-am făcut.

Piatră de hotar pe linia M502, Suceava - Ilva Mică






09:30
Am găsit o ocazie care ne-a adus rapid la Suceava. Ne-am oprit la staţia "spital", iar apoi am pornit, uşor, spre Suceava Vest sau Şcheia. Întâlnindu-ne cu un excavator care lucra la operaţiunile de înlocuire a unor tuburi de apă (galben fiind, veţi vedea că tot un acest tip de excavator ne-a periclitat traseul mai târziu), a trebuit să mergem pe stradă mai multe sute de metri.

Lucrări de reabilitare a sistemului de apeducte din Suceava
 























Calea Obcinilor



09:35
Cum suntem fani ai automobilelor şi tot ce ţine de tehnică, am fotografiat maşinile care stăteau expuse la showroom-urile de pe Calea Obcinilor, şoseaua pe care am mers şi marţi, 26 februarie. Este tranzitată de foarte multe maşini/TIRuri, dat fiind că poartă numele de E576. Sunt mari probleme în ceea ce priveşte starea drumului de aici, dar nu asta ne intereasează pe noi.

Ssang Yong Actyon

Land Rover Freelander

Mercedes-Benz SLK 200


09:45
Înainte să vedem gara Şcheia, am auzit un Desiro în care pasagerii ce voiau să ajungă într-o staţie pe ruta 502 (Suceava – Gura Humorului-Oraş – Vama – Câmpulung Moldovenesc – Mestecăniş – Vatra Dornei – Vatra Dornei Băi) erau în Rapidul 857. În fundal se observa intrarea în comuna Şcheia şi podul peste râul cu acelaşi nume.


Ajunşi în Gara Şcheia, am observat o suită de muncitori de la CFR Infrastructură şi lucrau la întreţinerea podului peste şoseaua de centură a Sucevei. Nu am putut parcurge podul deoarece... nu am vrut să atragem nici atenţie şi nici alte vorbe. Am stat puţin prin gara Suceava Vest, apoi... cam supăraţi, am pornit... înapoi. Pare stupid, dar aveam intenţia să mă întorc acasă.

Gara Şcheia

Podul peste E576


10:00
(Aparent) singura noastră soluţie a fost să mergem în dreapta podului, tot înainte, deoarece era loc. Însă aşa cum vă spuneam, un excavator galben lucra de zor în acea zonă, mie iar fiindu-mi frică de a nu atrage atenţie, Ionuţ a insistat să trecem pe lângă. Am refuzat. 5 minute mai târziu...

Excavatorul buclucaş


10:05
...eram la câţiva metri de râul Şcheia, ideea salvatoare venind tot din partea colegului meu care a propus să mergem de-a lungul râului. Zis şi făcut. Am făcut pe-a Tarzan când am traversat râul spre a ajunge pe linia CF, eu chiar călcând cu un bocanc în apă, însă ne-am continuat, bucuroşi şi glumeţi, drumul. Era frumos pentru cei de acolo care aveau case în inima pădurii. Tot aceşti gospodari aveau şi nişte dulăi mari care, spre fericirea noastră, erau închişi în cuşti mari.



10:10
Triumfători pentru că am ajuns, în cele din urmă, ne întâmpină un mărfar tras de o electrică EA clasica cu circa 40 de vagoane GBS plus alte patru containere.


Ne-am deplasat pe lângă linie (şi nu pe linie), deoarece era un drum noroios pe care am mers cu silă, dar decât pe CF, mai bine cu bocancii murdari (care se pot curăţa ulterior). Locul în care am luat contact cu linia a fost fotografiat faţă-spate şi aşa urmează să facem şi în continuare. Pentru cine cunoaşte bine semnalizarea CFR, rog să-mi spună ce reprezintă acel pătrat alb cu trei dungi orizontale. Noi n-am ştiut.

Calea ferată, între Şcheia şi Iţcani


10:20
Tot mergand, am auzit un şuier de goarnă de electrică, astfel că urma să vină Personalul 5704 ce a circulat de la Ilva Mică şi urma să ajungă la 10:30 în Suceava Nord. Avea electrica 871 şi patru vagoane, convoi care a luat-o frumos printre dealuri, ecoul fiind unul de excepţie!

În continuare, observăm o şerpuire a căii ferate, observabilă atât în filmul ataşat, cât şi în următoarele imagini. Impresia este una deosebită, iar atunci când trece un tren, peisajul devine foarte interesant.

Trenul vine, şerpuieşte...


10:25
Şerpuirea de care vă vorbeam a fost parcursă încetişor, la un moment dat oprindu-ne şi fotografiindu-ne cu frumosul peisaj pe care... natura ni-l oferea. Din păcate, se pot observa şi multe-multe gunoaie depozitate de-a lungul pârâului Şcheia, însă mi-au plăcut arborii care încă mai erau pe poziţiile lor, observându-se tranşee abrupte. Pământul o cam ia la vale, însă terasamentul căii ferate este bine întreţinut, viteza de parcurge ridicându-se sau chiar depăşind 80 km/h, chiar am verificat acest lucru, parcurgând terenul şi cu trenul (pe 30 aprilie 2008).

Pământul o cam ia la vale...


Lecţie de geografie: exemplu de pârâu meandrat

Ionuţ şi peisajul splendid de sub Şcheia


10:30
Înainte de a ajunge la podul peste pârâul Şcheia, am mers de-a lungul versantului pe o potecă special amenajată. Şi cum oaspeţii nepoftiţi nu sunt bine primiţi, ne-am situat în postura în a fi urmăriţi - vizual - de câţiva câini care aparţineau de o stână din apropiere. Însă, încrezători în sine, ne-am spus că atunci când suntem mai mult de doi, deja patrupedele o să ne privească - doar atât şi nimic mai mult - suspicios.

Infrastructură CFR şi nimic mai mult, decât natură

Apoi, eram în faţa unui peisaj foarte frumos, păduri de foioase întreţesate cu conifere, respectiv mesteceni. Sau cel puţin aşa credeam că sunt, având în vedere că tulpinile lor aveau coaja albă. Locul respectiv a fost tare primitor, iar podul l-am parcurs în rapiditate, realizând câteva fotografii în grabă şi cu atenţie. Apa pârâului Şcheia era verde şi pe marginea ei se aflau cranii de animale, pungi din plastic şi alte deşeuri. Sper ca a mea colegă din tabăra Muncel 2007, Mădălina, să reuşescă la Facultatea din Cluj la secţiunea de Protecţie a mediului şi să cureţe - din punct de vedere ideologic - toată această frumoasă zonă a Sucevei. Sau cel puţin aşa ni s-a părut nouă... că e frumoasă!

Spre... stână

Pe un versant al dealurilor din comuna Şcheia

Fiţi atenţi la cele două siluete din stânga-sus
Codri... calea ferată... podul de calea ferată...

Mai aproape de... codrii... calea ferată... podul de calea ferată...

Protejaţi natura!


Podul - la prima vedere - arată bine şi întreţinut, iar cărămiziul/nuanţa de roşu specifică şinelor şi traverselor, alături de verdele arborilor coniferi de acolo, a creat o imagine care mie îmi place mult.

Podul peste pârâul Şcheia

De la baza podului, vedere spre Iţcani

De asemenea, nu am ratat ocazia de a face fotografii alături de podul feroviar. Ne-am asigurat că nu se aude ţipenie de locomotivă şi am tras, rapid, câteva cadre. În partea stânga aveam comuna Şcheia, iar în partea dreaptă - codri comunei Şcheia.

Ionuţ... războinicu' K33 (cine ştie jocul Triburile, deja i s-a făcut rău la auzirea numelui)

Mi-s eu, da-da-da!

În stânga sat...

...şi dreapta pădure.


10:35
Am părăsit podul şi calea ferată, luând-o pe cărările de lângă... stâlpii de catenară, terasamentul şi căile ferate române. Secţiunea parcursă de noi este foarte scurtă în raport cu... alte distanţe între staţii, dar chiar şi aşa, impresiile au fost, sunt şi vor fi frumoase cu privire la începutul liniei 502 (Suceava - Păltinoasa - Vama - Floreni - Ilva Mică).

Spre Suceava Vest!

Oamenii lucrează... şi noi ne plimbăm

Piatră de hotar

Tot spre Suceava Vest!

Se observă aglomeraţia pe drumul care leagă Obcini de Iţcani prin comuna Şcheia, dar nu acelaşi lucru putem spune despre linia dintre Suceava Vest (Şcheia) şi Suceava Nord (Iţcani). Între 9:50 şi 10:40 nu am prins decât două trenuri, un convoi de marfă şi un personal de Ilva Mică.

Şoseaua E576 din comuna Şcheia


10:40
Realizam ultimele imortalizări înainte de a părăsi - pentru scurt timp - relieful format de calea ferată. Urma să coborâm pe partea stânga a şoselei, continuându-ne drumul spre Iţcani. Nu am mers pe CF, cum am dorit iniţial, sentimentul lipsei de curaj tronând asupra mea în acele momente. Am putea spune despre drum că este foarte periculos, unii şoferi riscându-se în depăşiri cu limită de vizibilitate de 50-100 de metri, lucru care... nu duce deloc la bine. Multe complexuri comerciale se găsesc pe această partea stângă a carosabilului (partea stânga cum mergi spre Iţcani), dar voi reveni la acestea la momentul potrivit, într-o altă plimbare.

Vedere spre Suceava Vest

Peste calea ferată

Jos, la nivelul şoselei

Gunoi... unde e spiritul civic?

14 martie...


10:45
Aceeaşi poveste, gunoaie peste gunoaie pe marginea drumului. O căruţă ca cea în imagine deja trecuse de curbă, fiind depăşită - tot în curbă - de o coloană de automobile. Vă puteţi imagina ce se întâmpla dacă se ivea un TIR din partea opusă?

Căruţa buclucaşă, pe drum european

E576

Intersecţie de drumuri la Iţcani


10:50
Am lăsat traseul de cale ferată în spate, urmând ca pe Ionuţ să-l conduc la Gara Iţcani, gară care o vede pentru prima dată. Nu arată foarte bine pe dinafară, nici pe dinăuntru, dar aceasta este situaţia.

Spre Burdujeni/Iţcani

Spre Şcheia


11:00
Apoi, am trecut peste podul de pe râul Suceava. Pescarii stăteau cu undiţele întinse, aşteptând peştişorul de aur. De asemenea, peisajul este frumos, malurile apei fiind frumos străjuite de pădurea din Iţcani.

Râul Suceava, curgând dinspre Nordul Moldovei

Râul Suceava, spre Sud

De aici se vede foarte bine Pădurea Iţcani


11:05
Încet, încet, am parcurs strada Aurel Vlaicu şi am auzit primele şuiere de locomotive.

Spre Iţcani via strada Aurel Vlaicu


11:10
În continuare, vă invităm să vizionaţi un clip cu ce activitate a fost, la nivelul unor călători pasionaţi de FeRoviaRe, pe traseul Suceava Vest-Suceava Nord, între 9:50 şi 11:10. Puţin, nu? Dar puţin câte puţin şi se face lac. Braşoveanca EA 801 pleca grăbită la 11:10 cu Acceleratul 1752 de Suceava Nord - Braşov, având în spate patru vagoane.

Înainte de a lua microbuzul spre Obcini, am mers pe lângă gară şi am surprins plecarea Personalului 5504 Suceava Nord – Iaşi, urmând ca mai apoi să fotografiem plugul albastru.

P5504 Suceava Nord - Iaşi pleacă în jurul orei 11:25 din Iţcani.

Vestitul plug de la intrare în Iţcani


Totuşi, la 11:30, pentru a încheia ziua într-un mod optimist (eram cam supăraţi... de fapt nici noi nu ştiam de ce, mai mult eu am fost cauza supărării datorată faptului că am fost cam molatic în ultima zi de iarnă din februarie), ne-am întâlnit cu LDH 89-0068-0. Eram sub pasarelă când... Ionuţ observă mastodontul albastru. Ne-am oprit, am surprins momentul şi apoi am plecat spre casă. Spre deosebire de plictiseala de la şcoala în care nu prea, noi, elevii, nu avem activitate, am petrecut, alături de colegul meu, nişte momente interesante.

Sper că v-au plăcut imaginile şi promit să revin cu noutăţi. Mulţumesc pentru atenţia cuvenită pe care aţi acordat-o citind rândurile mele, finalizând spunându-vă că nicăieri în lume nu există un transport mai sigur decât cel feroviar. Stă - poate - cam prost la capitolul viteză, stă - poate - cam prost la capitolul confort, însă dacă aţi şti cum decurge viaţa unui mecanic de locomotivă, nu s-ar mai face atâtea reportaje defăimătoare şi înjositoare cu motivul: CFR. Veţi spune... cum în alte ţări se poate un transport mai confortabil, şi la noi nu? Călătoriţi, vă rog frumos, pe rutele 502, 514, 515, 510 şi vă aştept cu comentarii. :smile:


Maşini văzute şi identificate pe 29 februarie 2008:
40-0871-3 cu Personalul 5704 de Ilva Mică - Suceava Nord

40-0801-7 cu Acceleratul 1752 de Suceava Nord - Braşov

89-0068-0, văzută izolată

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1