sâmbătă, 12 mai 2012

O Sageata Albastra la Falticeni

28 iulie 2008 -=- M510: Inundaţii prin apropierea liniei de cale ferată Fălticeni - Dolhasca

În vara anului 2008, Căile Ferate din România au avut foarte mult de suferit în urma inundaţiilor. Numeroase linii din Moldova şi nu numai au fost afectate grav sau mai puţin grav, producând închideri temporare de linii. Spre exemplu, linia 510, Fălticeni – Dolhasca, a fost închisă pentru câteva zile datorită colmatării unor poduri şi podeţe de-a lungul liniei. Din fericire, cei 26 de kilometri de cale ferată au fost redaţi circulaţiei după câteva zeci de ore de la punerea în pericol a siguranţei circulaţiei. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre linia 515, Gura Putnei – Nisipitu, care şi acum – 2010 – rugineşte fără ca peste ea să mai circule vreun tren.


În fine, revenind la oraşul de pe Şomuz, vă reamintesc că Fălticeniul a fost legat feroviar de Dolhasca şi mai departe de restul ţării la 10 octombrie 1887. În Mica Monografie a Căilor Ferate din România, găsim scris cu litere italice: „La 10 octombrie 1887, populaţia din Fălticeni a întâmpinat cu flori şi urale sosirea primului tren în vechiul Târg Moldovenesc.” Poate că în prezent fălticenenii nu mai întâmpină cu flori şi urale trenul care vine şi pleacă zilnic din gară, dar cu siguranţă îl aşteaptă pentru a se deplasa rapid, sigur şi ieftin spre Dolhasca sau spre staţiile de pe parcurs: Vămeni, Dolheşti, Arghira sau Preuteşti.


Trenul Personal Dolhasca – Fălticeni



12:50

Fiind în plină vacanţă de vară, mi-am luat bicicleta şi am pornit la o scurtă plimbare. Am vrut să văd ce s-a stricat sau ce s-a reparat pe calea ferată în urma ieşirii din matcă a Şomuzului. Punctul meu de oprire a fost intersecţia Drumului Judeţean 208 cu calea ferată.

Un pod ce-şi usca traversele la soare după ce-a fost inundat


Râul Şomuz, încă ieşit din matcă


Trecerea la nivel cu calea ferată de la Ciorsaci


Vedere spre Dolhasca


Pod rutier peste râul Şomuz


Umflată de ploi, apa gonea rapid dinspre Fălticeni spre Dolhasca


Înainte, apa avea aici 2 metri, însă în imagine depăşea 4 metri



13:00

Revenind la calea ferată şi găsind răspuns la curiozitatea ce-o aveam de-acasă, m-am pus pe un dâmb de lângă trecerea la nivel şi am aşteptat trecerea trenului de după-amiază. Acesta obişnuia să plece la 12:30 din Dolhasca şi să ajungă în Fălticeni la 13:15.

Municipiul Fălticeni, văzut de la 4 kilometri depărtare


Semnalul fix vs. semnalul mobil de atenţionare pentru semnalizarea lucrărilor la linie


Vedere către Dolhasca


Vedere către Fălticeni



După câteva momente de aşteptare, din zare se iveşte Trenul Personal 5535, Dolhasca – Fălticeni. Din martie 2008, acesta era deservit de un automotor diesel Siemens Desiro 642 VT. Deci, după câteva zile de pauză în care operatorii responsabili de întreţinerea şi reparaţia liniei 510 şi-au făcut datoria, trenul a circulat din nou pe această secţie secundară.

Trenul Personal Dolhasca – Fălticeni






Spre Fălticeni




Săgeata albastră, dispărând în drumul ei spre punctul terminus



13:10

La întoarcerea spre casă, am zărit la podul prezentat în cea de-a doua imagine o echipă de operatori ai CFR Infrastructură lucrând la linie.

Porţiune de linie restricţionată la 30 km/h



Dragii mei cititori, vă mulţumesc pentru atenţia acordată şi vă invit să citiţi şi următoarele reportaje care sunt pe linia de producţie: Excursie FeRoviaRă Fălticeni – Bicaz, Excursie FeRoviaRă Suceava – Beclean pe Someş şi multe alte surprize. Sau, de ce nu, poate aveţi dorinţa de a arunca un ochi în lista din dreapta blogului unde găsiţi scurtături la precedentele povestiri FeRoviaRe legate de Căile Ferate Române!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1