luni, 30 noiembrie 2009

M500: Gara Suceava Burdujeni

18 aprilie 2008 -=- Activitate FeRoviaRa Suceava Burdujeni


În această zi de aprilie a avut loc la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” concursul de web-design şi aplicaţii. Am participat ca reprezentant al Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu”. Din păcate, nu am obţinut niciun premiu.

Am pornit de la 13 din Fălticeni, am terminat concursul în jur de ora 15:30, urmând să mă duc până la Gara Burdujeni. Am ieşit din liceul aflat pe strada Mărăşeşti, am cotit pe la strada Petru Rareş şi apoi am coborât pe Calea Unirii până când am ajuns în apropierea Gării Burdujeni.

LDH45-254 manevrează 7 vagoane cu fier vechi în Triajul Suceava

Lalele multicolore pe strada Petru Rareş

Un autobuz de generaţie mai veche pe Calea Unirii


16:30
Tocmai ce am ajuns la trecerea la nivel cu calea ferată a triajului Gării Suceava Burdujeni, că am văzut locomotiva DA 1344 urcând cocoaşa de triere şi îndreptându-se către triajul principal al Sucevei.

Trecere la nivel cu calea ferată a triajului Gării Suceava Burdujeni

DA 1344 se îndreaptă spre Triajul Suceava


După câteva clipe, luminile şi sunetele de avertizare pentru linia în cauză pornesc şi am staţionat câteva clipe pentru a vedea ce se întâmplă. Din sensul Vereşti, Acceleratul 1555 Botoşani – Timişoara Nord a intrat în gară cu o viteză ameţitoare şi cu semnale insistente. Trenul trebuie să ajungă în Iţcani la 16:48, pentru ca ulterior să se cupleze la trenul Accelerat 1765 Iaşi – Timişoara Nord. Pentru a vă lămuri, vă invit să vizionaţi clipul dedicat acestei zile aici http://www.youtube.com/watch?v=qgoqw41OJBY .

Acceleratul 1555 intră în grabă în Burdujeni

Trenul cu 4 vagoane care vor ajunge până în Timişoara Nord


16:40
Iată că la un moment dat s-au auzit scârţâituri de roţi pe calea ferată, iar apoi am văzut un convoi de 7 vagoane Eacs încărcate cu fier vechi. Trenul era tras de LDH45 – 254, o locomotivă gri, frumoasă, pe care am mai văzut-o pe liniile de cale ferată ale Burdujenilor şi pe 9 aprilie 2008 http://my.opera.com/mishu88/blog/9-aprilie-nu-pozati-trenurile .

LDH45 - 254 manevrează 7 vagoane cu fier vechi în Triajul Suceava

Traversând liniile, am ajuns pe platforma de linii secundare 1S şi 2S, de unde auzeam compresorul lacom al locomotivei EA 883, ce se pregătea să plece spre Paşcani. Totodată, mai amintesc că mărfarele de pe liniile Burdujeniului erau compuse din vagoane ruseşti cu cuplă rusească.

EA 883 se pregăteşte să plece spre Paşcani

Locomotiva electrică CFR Marfă, EA 883

Marfarele garate in Burdujeni la ora 16

Vagoane de marfă ruseşti


În Mersul Trenurilor de Călători, la 16:42 este prevăzută plecarea trenului Intercity 554 Suceava Nord – Bucureşti Nord. Supranumit şi trenul „Mihai Eminescu”, acesta îşi ia avânt din Gara Suceava Burdujeni la ora stabilită, iar în dreptul podului rutier, locomotiva îşi oprise ventilaţiile...

IC 554 Mihai Eminescu pleacă din Burdujeni

Bobica modernizată + 3 vagoane de lux = destinaţia Bucureşti


16:50
La 16:52, cu două minute mai devreme decât este prevăzut în mers, apare şi Acceleratul 1765 Iaşi – Timişoara Nord. Acest tren a fost tras de EA 820. Locomotiva avea să ajungă în Iţcani, urmând ca de acolo, după ce are loc ataşarea vagoanelor de Botoşani, pe care le-am văzut mai sus, să plece spre Timişoara Nord la 17.27.

A1765 soseşte în staţie pe linia 2

Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord parcurge 845 de km

Acceleratul pleacă spre Iţcani


Chiar în acelaşi moment în care A1765 pleacă spre Suceava Nord – Iţcani, în Burdujeni soseşte P5506, Suceava Nord – Paşcani. Trenul avea în compoziţia sa 5 vagoane.

Aglomeraţie mare pe trenul interjudetean P5506, Suceava Nord – Paşcani

Trenul porneşte spre Paşcani, la 17 ore trecute fix


17:10
Odată cu plecare acestui tren, mi-am zis să plec şi eu spre casă, întrucât cerul se înnorase şi nu prea doream să mă prindă ploaia… Plecat de la 8 dimineaţa la cursuri, de la 13 la concurs şi de la 15 hai-hui prin Suceava, foamea m-a prins din urmă şi m-a grăbit spre casă.

Nu înainte de a părăsit liniile ferate, am realizat câteva fotografii din care să reiasă linia continuă de pe Magistrala 500.

Magistrala 500, spre Bucureşti



Magistrala 500, spre Vicşani


Înainte de a pleca, DA 1344 mi-a urat „Drum bun!” spre casă

Un comentariu:

  1. prima locomotiva electrica a fost produsa de caile ferate de s.u.a in 1895 [modelul nos.1-3 b0-b0 ]cu vit. max.=96,5 km/h.

    RăspundețiȘtergere

UA-11835228-1