11 iunie 2010 – Trenuri în halta Basarab
Tocmai
ce începusem sesiunea semestrului II de la facultate, studiul
individual era în toi, însă după o zi întreagă cu nasul în cărți, urma o
binemeritată ”relaxare” printre bestiile de fier. Am ales cea mai
apropiată stație de cale ferată de locuința de student de care
beneficiam. Și uite-așa, timp de 2 ore, aproape de amurg, am fost martor
la intrarea și ieșirea din gările București Nord și București Basarab a
mai mult de 20 de trenuri de călători.
Venind dinspre cartierul
Crângași / Giulești, am traversat pasarela care leagă cartierele
amintite de Grivița / 1 Mai. Lumina serii oferea o imagine aproape
perfectă asupra reviziei de vagoane București Basarab, stație de
domiciliu pentru multe dintre vagoanele trenurilor de călători care au
ca destinație localități din apropierea Bucureștiului: Roșiori Nord,
Ploiești Sud, Târgoviște, Pitești, Caracal, Giurgiu, Fieni, Alexandria,
Buzău dar și alte localități mai îndepărtate: Mărășești sau Brașov.
LDE 60-0679-5 cu Trenul Personal 9107, București Nord – Târgoviște
LE 40-0357-0 la tracțiunea Trenului EuroNight 472 ISTER pentru Budapesta, respectiv Rapid 741 spre Satu Mare
18:30
Se
manevra intens, și în stânga, și în dreapta (revizia București
Grivița). LDH-urile își turau motoarele care mai de care, la un moment
dat era concurs de eșapații dintre H-urile din Basarab și H-urile din
Grivița. Totul pentru compunerea sau descompunerea trenurilor în timp
util.
Liniile reviziei de vagoane Basarab
Locomotiva diesel-electrică 60-0667-0 la un tren care trebuia să plece la drum
Pasarela Grivița - halta Basarab - cartier Giulești
Trenul Personal 9108, Fieni – Târgoviște – București Basarab, cu locomotiva diesel-electrică 60-0748-8
Vagoane de clasa a II-a sub pasarela de la halta Basarab
Vagoane etajate manevrate în Revizia Basarab de locomotiva diesel-hidraulică 80-0163-8
Locomotivă ieșită la păscut... a... la manevrat
Revizia București Grivița și LDH 80-0174-5
Locomotiva electrică 41-0819-7 manevrată de o locomotivă diesel-hidraulică
LDH 103 și LDH 317 la datorie
Locomotiva 40-0392-7 la tracțiunea Acceleratului 11674, Galați - Buzău – București Nord
Locomotiva electrică 41-0842-9 și manevrantul de serviciu în Revizia Basarab
Trenul Accelerat 1723, București Nord - Caracal - Râmnicu Vâlcea
Trenul Personal 9306, Alexandria – București Basarab, cu locomotiva diesel-electrică modernizată 65-0944-2
19:00
Contra
soarelui, dar… aparatul Canon A550 se sacrifica încercând să
fotografieze internaționalul tot mai scurt de la Sofia către București.
Internaționalul 462 dinspre Bulgaria intra în București cu LDE EGM 65-1101-8
Vagon de dormit în compunerea trenului internațional
LDE 60-0679-5 cu Trenul Personal 9107, București Nord – Târgoviște
De la Brașov sosea Trenul Personal 3006 cu locomotiva 41-0406-3
19:10
Pe
lângă Săgeata Albastră de aeroport, pleca lansat din zona Gării Basarab
trenul ISTER cu aproape 10 vagoane în urma lui. Era o senzație să
asiști la demarajul acestuia…
Locomotiva diesel-hidraulică 80-0217-2 la manevre în Revizia Basarab
LE 40-0357-0 la tracțiunea Trenului EuroNight 472 ISTER pentru Budapesta, respectiv Rapid 741 spre Satu Mare
Desiro de Aeroport - Personal 7023
19:30
Soarele
oferea ultimele raze de lumină spre direcția Gării de Nord, prilej cu
care mecanicii își poziționau parasolarele pentru poziția de drum. Mai
plecau din Nord acceleratul de Buzău și personalul de Urziceni.
Trenul Accelerat 1553, București Nord - Buzău cu locomotiva 41-0294-3
Personalul 7035 de Urziceni cu LDE 60-0667-0
Prim plan cu locomotiva diesel-electrica românească de 2100 de cai putere
19:40
De pe magistrala 800 sosea întârziat trenul de Constanța cu un mix de vagoane (și) pentru Oradea.
Trenul Accelerat 11674, Galați – București Nord, cu locomotiva 41-0920-3
Vagoanele etajate de la Galați
Trenul Accelerat 1631-2, Constanța – București Nord
19:50
Peronul
haltei Basarab se popula, încet-încet, cu navetiști sau elevi care
aveau bilet pentru Videle sau Roșiori. Înainte de oprirea trenului
personal în haltă, își făcu apariția acceleratul de Timișoara, creând
curenți mari printre călătorii de la trenul personal.
Locomotiva 41-0819-7 la Acceleratul 1693, București Nord – Timișoara Nord
Trenul Personal 9305 de la București Basarab cu vagoane pentru Caracal și Alexandria
20:10
Dinspre
magistrala 500 veneau, unul după altul, internaționalul de Moscova și
intercity-le de Bacău, fiecare având la tracțiune câte o locomotivă
moldoveancă de drum lung.
Trenul Internațional 383 Bulgaria Express cu vagoane de la Moscova cu locomotiva 40-0546-8
Trenul InterCity 556, Bacău – București Nord cu locomotiva 41-0403-0
O altă locomotivă harnică din Revizia de Vagoane Basarab - 80-0625-6
Trenul Personal 9027 cu locomotiva 65-1046-5 și vagoane pentru Pitești
20:20
Seara se încheie cu plecarea lungului tren către Oradea… cu o adevărată imagine de final.
Acceleratul 1631, București Nord – Oradea, cu locomotiva electrică 41-0121-8
12 vagoane... plecate către Ardeal
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu