sâmbătă, 11 octombrie 2014

Trenuri de marfă și de călători la Băneasa și P.O. Carpați

martie 2010 -=- Activitate FeRoviaRă în București

Într-o zi de martie a anului 2010 am hotărât să-mi iau cele câteva cursuri de la MAE (Mașini și Acționări Electrice) în vederea studiului individual. Căminul de studenți nu este un loc propice pentru a învăța, mai ales în timpul week-end-ului, așa că am ales să citesc în apropierea căii ferate, la P.O. Carpați. Am profitat de ocazie și am luat cu mine camera foto.

Senzația de a citi despre... ”mașina electrică”, atât în stadiul de motor, cât și în cel de generator, lângă locomotivele electrice de 5100 kW sau locomotivele diesel-electrice de 2100 de cai putere care treceau pe sub racordul Băneasa - București Triaj era... nemaipomenită!


Trenuri în București


Un mărfar militar încărcat cu autovehicule de la armată








A venit primăvara, florile au înflorit


Un loc bun de filmat trenuri lângă P.O. Carpați



Ei bine, după 3 ore de trainspotting la Carpați, am plecat spre Parcul Herăstrău pentru a ajunge la podul feroviar de peste lac. Aici am ”organizat” o altă repriză de filmat trenuri, iar printre ele am filmat și un mărfar CTV compus dintr-o locomotivă și un singur vagon. Regretul din acea seară a venit o dată cu ratarea trenului mărfar care îmi arătase coada… la propriu.



Un mărfar militar la Băneasa



Dar m-am resemnat, mai ales că după nici 10 minute a apărut o locomotivă electrică de la GFR care, după ce a încetinit la 15 km/h pentru a traversa Podul Băneasa, și-a luat un demaraj care se poate auzi și videoclipul de mai sus.

Locomotiva EB 4130 kW nr. 425 170-4 demarând de lângă Podul Herăstrău


Magistrala 800 la kilometrul 7


Podul Miorița peste Drumul Național 1


Vedere spre Fântâna Miorița și DN1


Printre zăbrelele podului... se vedea un tren în Gara Băneasa


Peronul gării regale Băneasa



Am fugit într-un suflet către gară și am reușit, în cele din urmă, să încadrez ultimele două vagoane ale convoiului militar în cadrul de mai jos.

Un mărfar militar încărcat cu autovehicule de la armată


Vagoane Zagkks pentru transportul propanului


Vagon pentru GPL pus pe boghiuri H modificate


Casa Presei Libere văzută de pe Magistrala 800


Stația Băneasa


Podul Jiului și Casa Presei Libere


Apus reflectat în șinele de cale ferată



La fel cum zici de țigări Carpați în rândul fumătorilor, așa spui de trenuri la Carpați în rândul pasionaților de trenuri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1