aprilie 2010 -=- Activitate FeRoviaRă cu trenuri de călători pe linia 510
Târgul Fălticeni a fost conectat la rețeaua firavă a drumurilor de fier din România încă de la sfârșitul secolului al XIX-lea. Presa vremii spunea: „La 10 octombrie 1887, populaţia din Fălticeni a întâmpinat cu flori şi urale sosirea primului tren în vechiul Târg Moldovenesc.” Ideea construirii a fost lansată de Guvernul Liberal I. C. Brătianu în 1882, urmând ca în toamna anului 1887 linia să fie circulată de trenuri de călători şi de marfă. Calea ferată porneşte din Dolhasca de la o atitudine de 221 de m şi urcă de-a lungul văii Şomuzului până la Gara Fălticeni, situată la 278 de metri.
Linia ferată are o declivitate maximă de de 13,62 la mie şi se caracterizează cu o rază minimă de curbură de 200 de metri. Tipul de şină introdus a fost iniţial TIP24, urmând ca după 1985 trenurile să circule pe şină tip 49 SB. Ca fapt divers, în 1899 un tren de persoane care circula pe ruta Dolhasca – Fălticeni parcurgea cei 24,7 de kilometri într-o oră şi 10 minute. Acum, aceeaşi distanţă este parcursă în 44 de minute. Mersul Trenurilor poate fi consultat aici.
Traseul căii ferate Preutești – Fălticeni
Liniile stației Fălticeni
Trenul Regio Fălticeni - Dolhasca și Gara Fălticeni
Mersul Trenurilor Dolhasca - Fălticeni în 2010
Gara Fălticeni
Pompa de alimentare cu apă a locomotivelor cu aburi
Semaforul mecanic de ieșire din Gara Fălticeni
Vedere a semaforului mecanic de intrare a trenurilor în stația Fălticeni
Trenul Regio Dolhasca - Fălticeni intra în stația Fălticeni
Eram în vacanța de Paște și mă bucuram de câteva zile în sânul urbei în care m-am născut. Aveam să dedic, în fiecare zi, câte 2-3 de ore de studiu în teren a liniei de cale ferată pe care circulă trenurile operatorului Regiotrans Brașov. Fie că eram cu fratele meu, fie că eram cu Ionuț, fotogram și filmam automotoarele roșii, verzi sau albastre care claxonau de-a lungul văii Șomuzului.
Trenul Regiotrans pleca din Fălticeni spre Dolhasca
Fosta platforma METADET și Trenul de Dolhasca
Depozit de fier vechi (dreapta) și linia spre Dolhasca (stânga)
Vedere spre Fălticeni cu panta de la intrare în stație
La filmat trenuri
În apropiere de trecerea la nivel cu drumul Fălticeni - Țarna Mare
Kilometrul 23 de pe linia 510
Vine Trenul de la Dolhasca
Photoshooting
Trenul urca spre Fălticeni
O curbă de dinainte de intrarea în stație
Atenție, semnalul prevestitor este la 300 de metri
Semnal prevestitor dezafectat
Platforma METADET și turnul înalt
O remiză de locomotive dezafectată
Vechi alei din METADET
Fostul cântar de vagoane
În final, vă prezint câteva cadre luate de pe drumurile pe care am hoinărit pentru a filma sau a fotografia trenurile de persoane care urcau sau coborau dealul Șoldăneștilor.
Un pod peste un torent de pe M510
Drumul Județean Fălticeni - Dolhasca și linia ferată
Bicicletele de călătorie și trecerea la nivel de la Ciorsaci
Fălticeniul văzut din Hârtop
Drumul Hârtop – Liteni
Iazul Fălticeni
Fostul debarcader
De-a lungul timpului am dedicat numeroase reportaje feroviare acestei linii de cale ferată. Le puteți urmări dând click mai jos pe imaginile din rubrica ”Related Posts”. Vă mulțumesc pentru atenție!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu