sâmbătă, 25 octombrie 2014

Trenul de Fălticeni de la Regiotrans

aprilie 2010 -=- Activitate FeRoviaRă cu trenuri de călători pe linia 510

Târgul Fălticeni a fost conectat la rețeaua firavă a drumurilor de fier din România încă de la sfârșitul secolului al XIX-lea. Presa vremii spunea: „La 10 octombrie 1887, populaţia din Fălticeni a întâmpinat cu flori şi urale sosirea primului tren în vechiul Târg Moldovenesc.” Ideea construirii a fost lansată de Guvernul Liberal I. C. Brătianu în 1882, urmând ca în toamna anului 1887 linia să fie circulată de trenuri de călători şi de marfă. Calea ferată porneşte din Dolhasca de la o atitudine de 221 de m şi urcă de-a lungul văii Şomuzului până la Gara Fălticeni, situată la 278 de metri.

Linia ferată are o declivitate maximă de de 13,62 la mie şi se caracterizează cu o rază minimă de curbură de 200 de metri. Tipul de şină introdus a fost iniţial TIP24, urmând ca după 1985 trenurile să circule pe şină tip 49 SB. Ca fapt divers, în 1899 un tren de persoane care circula pe ruta Dolhasca – Fălticeni parcurgea cei 24,7 de kilometri într-o oră şi 10 minute. Acum, aceeaşi distanţă este parcursă în 44 de minute. Mersul Trenurilor poate fi consultat aici.









Traseul căii ferate Preutești – Fălticeni


Liniile stației Fălticeni


Trenul Regio Fălticeni - Dolhasca și Gara Fălticeni


Mersul Trenurilor Dolhasca - Fălticeni în 2010


Gara Fălticeni


Pompa de alimentare cu apă a locomotivelor cu aburi


Semaforul mecanic de ieșire din Gara Fălticeni


Vedere a semaforului mecanic de intrare a trenurilor în stația Fălticeni




Trenul Regio Dolhasca - Fălticeni intra în stația Fălticeni







Eram în vacanța de Paște și mă bucuram de câteva zile în sânul urbei în care m-am născut. Aveam să dedic, în fiecare zi, câte 2-3 de ore de studiu în teren a liniei de cale ferată pe care circulă trenurile operatorului Regiotrans Brașov. Fie că eram cu fratele meu, fie că eram cu Ionuț, fotogram și filmam automotoarele roșii, verzi sau albastre care claxonau de-a lungul văii Șomuzului.

Trenul Regiotrans pleca din Fălticeni spre Dolhasca




Fosta platforma METADET și Trenul de Dolhasca


Depozit de fier vechi (dreapta) și linia spre Dolhasca (stânga)


Vedere spre Fălticeni cu panta de la intrare în stație


La filmat trenuri


În apropiere de trecerea la nivel cu drumul Fălticeni - Țarna Mare


Kilometrul 23 de pe linia 510


Vine Trenul de la Dolhasca


Photoshooting


Trenul urca spre Fălticeni


O curbă de dinainte de intrarea în stație


Atenție, semnalul prevestitor este la 300 de metri


Semnal prevestitor dezafectat


Platforma METADET și turnul înalt


O remiză de locomotive dezafectată


Vechi alei din METADET


Fostul cântar de vagoane



În final, vă prezint câteva cadre luate de pe drumurile pe care am hoinărit pentru a filma sau a fotografia trenurile de persoane care urcau sau coborau dealul Șoldăneștilor.

Un pod peste un torent de pe M510


Drumul Județean Fălticeni - Dolhasca și linia ferată


Bicicletele de călătorie și trecerea la nivel de la Ciorsaci


Fălticeniul văzut din Hârtop


Drumul Hârtop – Liteni


Iazul Fălticeni


Fostul debarcader



De-a lungul timpului am dedicat numeroase reportaje feroviare acestei linii de cale ferată. Le puteți urmări dând click mai jos pe imaginile din rubrica ”Related Posts”. Vă mulțumesc pentru atenție!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1