sâmbătă, 3 ianuarie 2015

Gara de Nord… de pe vremea când trenurile aveau mai mult de 5 vagoane…

aprilie 2010 -=- Activitate FeRoviaRă în București Nord

Soarele călduros al lunii aprilie și dorința de a fotografia cât mai multe locomotive m-a ghidat către peroanele Gării de Nord. Aici. Aproape în fiecare zi din această lună ieșeam la diferite ore pentru a observa componența trenurilor personale, accelerate, rapide, InterCity și Internaționale, dar și pentru a cunoaște alți pasionați feroviari cu care orele petrecute în gară treceau repede și frumos.

Vă las să le descoperiți în reportajul de mai jos 73 de locomotive și automotoare (11 din cele 24 de locomotive modernizate cu echipamente Siemens și Softronic, Clasa 45), compunerea a 49 de trenuri de toate rangurile cu destinații în toată țara: Satu Mare, Vatra Dornei Băi, Arad, Timișoara, Mangalia, Suceava, Iași, Urziceni, Târgoviște, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Brașov, Sibiu și așa mai departe.


Trenul Personal 8122, Slobozia Veche - Urziceni - București Nord


80-0152-1 manevrând în Gara de Nord Trenul Internațional 346 Dacia


Locomotiva electrică 41-0242-2 cu Trenul Rapid 832, Brașov - București Nord






09:00

Orele dimineții și poziția soarelui pe cer primăvara oferă cea mai bună lumină pentru fotografii în Gara de Nord. La această oră ajunge ultimul tren de noapte din țară – acceleratul de Oradea – care se rupe și pleacă cu o grupă de vagoane spre Constanța.

Locomotiva electrică retrăgându-se cu vagoane la Revizie și Depou


Acceleratul 1632, Oradea – Constanța, cu locomotiva Clasa 45 nr. 335


Locomotiva diesel-electrică 63-1326-6 la roată


Acceleratul 1791, București Nord – Titu / Pietroșița format din 2 automotoare Desiro


Trenul Accelerat 1621, București Nord - Sibiu cu locomotiva electrică 41-0240-6


Locomotiva care a tractat Acceleratul 1632 de la Oradea


Locomotiva 41-0624-1 staționând prin Gara de Nord


Călători coborând din Trenul Accelerat 1892, Craiova - Slatina - București Nord


Reparații la scaunele de pe peroanele gării


Trenul Personal 8122, Slobozia Veche - Urziceni - București Nord


Locomotiva electrică 624 retrăgându-se la Depou


Desiro 96-2094-9 la Trenul Accelerat 1892 venit de la Craiova


Siemens Desiro Săgeata Albastră în Gara de Nord


Una din Săgețile care pleca spre Păușa


Trenul Rapid 821, București Nord - Râmnicu Vâlcea – Păușa


Locomotiva electrică 40-0080-8 cu un tren accelerat



10:00

Automotoarele Săgeata Albastră se foiesc de colo-colo, reușind să facă serviciu pe foarte multe trenuri accelerate – Păușa, Craiova, dar și cursele rapide către aeroport. Liniile gării sunt ocupate aproape în totalitate cu trenurile care vin din zonele apropiate Bucureștilor.

Locomotiva electrică 41-0241-4 retrăgându-se cu Personalul 3012 de la Câmpina


Activitățile de mentenanță prestate de oamenii de la linii


Locomotive diesel-electrice vizitând Gara de Nord


Se retrăgea la Revizie Trenul InterCity 572 de la Galați în frunte cu LDE EGM 63-1133-6


Rama electrică 58-3002-1 la Trenul Personal București Nord - București Obor


Trenul de Slobozia cu LDE 2100 CP nr. 62-1142-9


Locomotiva electrică vs. locomotiva diesel-electrică


Locomotiva diesel-electrică vs. locomotiva electrică


Rapidul 680 venit de la Constanta cu 41-0840-3


Locomotiva diesel-electrică 60-1332-0 cu Trenul InterCity 572 de la Galaţi


Trenul Personal 7005, București Nord - P.O. Aeroport


Locomotiva electrică 40-1018-7 de la GFR


Gara de Nord cu Săgeata Albastră și locomotiva electrică de 5100 de kW


Trenul Rapid 661, București Nord – Iași, cu locomotiva electrică 41-0093-9


Trenul Rapid 684, Mangalia - București Nord cu locomotiva Clasa 45 nr. 363


Vagon de 200 km/h 21-90 018-0 la Trenul de Mangalia


Astra Arad AVA 200 21-90 042-0


Vagon construit sub licență Corail, 21-90 026-3



12:00

Poate trenul cu călătoria cea mai scurtă dintre Suceava/Iași și București, 6 ore și jumătate, era Trenul InterCity 552, Ștefan cel Mare. El pleca dimineața devreme la 5 și ajungea înainte de ora 12 la capitală.

Locomotiva electrică 461 102 la Trenul InterCity 552, Suceava Iași - București Nord


Vagon Blue Hexagon modernizat la Remar Pașcani


Vagonul Blue Hexagon 20-68 001-8


Trenul InterCity 531 Avram Iancu cu vagoane pentru Oradea, Arad și Târgu Mureș


Locomotiva electrică 447-773-2 la Trenul InterCity 531


Trenul Accelerat 1675, București Nord – Galați cu locomotiva electrică 45-0348-8


Outside Broadcasting Van de la Mitsubishi



13:00

Orele amiezii trimit trenuri în țară către Arad, Oradea, Galați cu garnituri lungi și cu vagoane moderne, ca de exemplu InterCity Avram Iancu către Oradea, Rapidul Alexandru cel Bun către Suceava și Piatra Neamț, Rapidul Marea Neagră către Constanța sau InterCity 557 către Bicaz.

Locomotiva electrică de la Grup Feroviar Român 40-1005-4


Locomotiva 41-0093-9 la Trenul Rapid 651, Suceava Nord / Piatra Neamț


Locomotiva 41-0093-9 la Rapidul 651 Alexandru cel Bun


Locomotiva 60-0967-4 împingând garnitura Trenului Personal 9103 de Pietroșița


Două locomotive în Gara de Nord


Acceleratul 1692 de la Timișoara cu locomotiva electrică 41-0587-0



14:00

Privații de la RegioTrans își făceau simțită prezența în Gara de Nord prin trenurile de la Florești Prahova și spre Timișoara Nord.

Trenul InterCity 557 cu locomotiva electrică 45-0363-7


41-0148-1 cu Trenul Accelerat 1725 de Târgu Jiu


Utilaje de la CFR Infrastructură în Gara de Nord


Trenul push-pull RIO 03 de la Regiotrans ca Accelerat 14026 de la Florești Prahova


Prim-plan cu locomotiva 25572 (ex-SNCF) de la Regiotrans



15:00

După-amiaza este timpul în care sosea, respectiv pleca Trenul Internațional Dacia, legătura dintre București și Viena. Garnitura către capitala Austriei o puteți găsi mai jos adusă de o locomotivă diesel-hidraulică de la Revizia de Vagoane. Mai multe locomotive diesel-hidraulice și diesel-electrice tranzitează Gara de Nord, lucru care poate fi de asemenea observat în fotografiile următoare.

Locomotive diesel în vizită în Gara de Nord


LDH scoțând ulei pe galeria de evacuare


Locomotiva diesel-hidraulică 80-0614-0


Locomotiva diesel-electrică de 2100 de cai putere, 62-1142-9


Locomotiva electrică 41-0160-6


Locomotiva diesel-electrică de 2100 de cai putere și capabilă de 120 km/h 62-1304-5


Locomotiva electrică din Franța cu boghiuri monomotoare


O ramă electrică RIO așteptând să fie preluată de locomotiva Regiotrans


80-0152-1 manevrând în Gara de Nord Trenul Internațional 346 Dacia


Locomotiva de 1250 de cai 80-0152-1


OBB Schlafwagen


Trenul Intercity 557, București Nord - Bicaz cu locomotivă modernizată la Softronic 538


Trenul Rapid 652 de la Suceava și Piatra Neamț


Trenul Accelerat 1795 plecând din București Nord spre Piatra Olt cu LDE EGM 65-1395-6


Se gara Trenul Rapid 827, București Nord – Brașov - Cluj-Napoca Sibiu


Șefă de tren dând semnale din stegulețul galben


LDH 152 vs. EA 904


Locomotiva diesel-hidraulică din Gara de Nord


Trenul Rapid 827 cu locomotiva 40-0904-9 la tracțiune


Automotorul de diagnoză Plasser & Theurer vizitând Gara București


91 53 0 477 231 1 în București Nord


Locomotiva 45-0397-5 la Trenul Personal 3007, București Nord – Brașov


Trenul International 347 Dacia se retrăgea la Revizie cu locomotiva 41-0004-6



16:00

Vagoanele etajate se regăsesc pe mai multe trenuri personale – ca Personalul de Brașov, Buzău, dar și pe trenuri accelerate – Târgu Jiu, Piatra Olt.

Trenul Rapid 795 pleca spre Craiova cu locomotiva Softronic 784


Locomotiva electrică modernizată de Softronic, 91 53 0 476 692 5


Locomotiva electrică EA1-624 cu Trenul Personal 5013, București Nord – Buzău


Capăt de vagon etajat


Trenul Accelerat 1894, Craiova – Pitești - București Nord format din 2 Desiro Săgeata Albastră



17:00

Se lăsa seara, iar gara începea să aibă din nou liniile ocupate, ba cu trenuri către Moldova, ba cu Săgeți Albastre către Craiova, culminând cu trenurile lungi tractate de locomotive modernizate cu echipamente Softronic, Clasa 47.

Trenul InterCity 553, București Nord - Suceava / Iași cu EA1-443


Idilă... feroviară


Locomotiva 45-0324-9 la Trenul Accelerat 1823, București - Simeria cu vagoane pentru Arad și Cluj-Napoca


Cuplu de 3 automotoare Desiro la Trenul Accelerat 1895, București Nord - Craiova / Târgoviște / Câmpulung


Locomotiva Softronic modernizată de Softronic 703 la Trenul Accelerat 1643, București Nord - Sighetu Marmației


Se efectua Proba frânei


Locomotiva diesel-hidraulică de la GFR, 81-0709-6


Material mărunt de cale lubrifiat


Rapidul 832 de la Brașov sosește în Gara de Nord cu locomotiva modernizată de Softronic – 551


Locomotiva modernizată de Softronic 45-0311-6


Vagon cușetă de la Trenul Accelerat 1741, București Nord - Satu Mare


Boghiu Gorlitz V de la vagonul cușetă 40-31


Locomotiva electrică 41-0242-2 cu Trenul Rapid 832, Brașov - București Nord


Locomotive electrice pregătite de plecare cu trenuri de călători în țară


Locomotiva modernizată de Softronic nr. 268 cu Trenul Accelerat 1741, București Nord - Satu Mare



18:00

”Trenul ministerial”, București Nord – Ploiești Sud era garat și urma să ducă spre casă funcționarii publici din domeniul Transporturilor. Tot pe la această oră sosea de la Moscova Trenul Internațional Bulgaria Express, care avea să se rupă la București Nord și să plece spre Sofia cu altă locomotivă (diesel-electrică). Vagoanele turcești de atunci erau o prezență exotică pe liniile ferate românești.

Trenul Accelerat 1539, București Nord – Ploiești Sud cu locomotiva EA1-587


Traductor de turație de la Softronic Craiova


Locomotiva diesel-electrică de la GFR, LDE 2100 CP nr. 60-1660-4


Frumoasa locomotiva electrică 41-0242-2 retrăgându-se la Depoul de Locomotive București Călători


Locomotiva diesel-electrică 65-1395-6 la tracțiunea Trenului Internațional 462, Thessaloniki - București Nord (25 aprilie 2010)


Trenul de la Thessaloniki, în altă zi (18 aprilie 2010)


Vagonul de clasa a II-a By din Bulgaria, 51 52 21 43 019-9


Vagonul românesc 20-54


Vagoane din Turcia aparținând TCDD de la Trenul 490, Istanbul - București Nord


Locomotivele electrice EA1-587 și EA-846


Locomotive de-ale GFR-ului în Gara de Nord


Locomotiva diesel-electrică de 1250 de cai putere, LDE 69-0030-2


Locomotiva diesel-hidraulică de manevră, GFR 81-0717-9


Detaliu cu suspensia primară la locomotiva de tip LDH 1250 CP


Locomotiva electrică de 3400 kW, nr. 43-0157-8


Rapidul 873, București Nord – Galați, cu locomotiva LDE EGM 1133


Se retrăgea la depoul de automotoare cuplul venit ca Tren Rapid 822, Păușa - Râmnicu Vâlcea - București Nord


Trenul Personal 9107, București Nord – Târgoviște


Locomotiva diesel-electrică 60-1126-6 de la Trenul de Târgoviște


Locomotiva diesel-electrică 60-1159-7 de la Trenul Personal 7035, București Nord – Urziceni


Trenuri cu tracțiune diesel



19:00

Nu e ușor să lucrezi la CFR! Mănânci pe fugă, viața de familie se reduce considerabil la câteva ore sau chiar minute pe zi, totul pentru a asigura că pasagerii ajung la destinație. O dată cu lăsarea întunericului începea maratonul trenurilor de noapte: Rapidul 741 pentru Maramureș, Acceleratul 1653 pentru Vatra Dornei Băi, Acceleratul 1693 pentru Timișoara Nord și așa mai departe.

Șefă de tren la Săgeata Albastră


Trenul Internațional 472 Ister / Rapid 741 Maramureș cu vagoane pentru Budapesta, respectiv Satu Mare


Se gara Trenul Rapid 685, București Nord – Constanța


Portret lateral cu locomotiva diesel-electrică EGM 65-1046-5


Locomotiva electrică 40-0782-9 cu Trenul EN 472 / R 741 Budapesta / Satu Mare (29 aprilie)


Faruri centrale active la locomotiva Trenului de Timișoara Nord


Așteptare - verbul cel mai folosit din Gara de Nord


Trenul EuroNight 472 de Budapesta, respectiv Rapid 741 de Satu Mare, dar în altă zi (18 aprilie)


Trenul Accelerat 1797, București Nord – Pitești


Trenul Accelerat 1693, București Nord - Timișoara Nord, tractat de locomotiva electrică EA1-767


Locomotiva electrică EA-881 de la Cluj-Napoca


Trenul Rapid 383 de la Moscova Suceava cu locomotiva 41-0431-1


Vagon de dormit modernizat de la Trenul Internațional 383, Bulgaria Express


Locomotiva 45-0322-3 cu Trenul Accelerat 1693, București Nord - Timișoara Nord


Trenul Personal 7035 pleca spre Urziceni


Trenul Rapid 685 pleca spre Constanța tractat de locomotiva 45-0318-1


Locomotiva 40-0819-7 cu Trenul Accelerat 1693, București Nord - Timișoara Nord


Locomotiva electrică 41-0093-9 gara Trenul Accelerat 1631 de Oradea


Trenul Internațional 383, Bulgaria Express, pregătindu-se de plecare spre Sofia


Trenul Personal 7034 de la Urziceni intra în Gara de Nord



21:00 – 22:00

Nu, nu înseamnă că o dată cu noaptea se încheie și programul Gării de Nord. Ba din contră, pe la orele 22 gara se aglomerează din nou cu trenuri sosite de la Galați, Suceava, Sibiu sau Timișoara, totodată garându-se trenuri pentru Iași, Reșița sau Timișoara.

Trenul Accelerat 1653 cu vagoane pentru Vatra Dornei


Locomotiva 41-0294-3 venită de la Suceava cu Trenul Internațional Bulgaria Express


Locomotiva LDE EGM 65-1133-6 sosită de la Galați cu Rapidul 872


Locomotiva electrică modernizată cu echipamente Softronic, Clasa 45-0322-3


Locomotiva electrică 41-0092-1 cu Trenul Rapid 695, București Nord - Timișoara Nord / Reșița Sud


Locomotiva electrică 692 la Trenul Rapid 663 Trei Ierarhi, București Nord – Iași


91 53 0 476 692 5 cu luminile fine de tren active


Locomotiva 692 și reflexia farurilor pe sinele Gării de Nord


Trapezul luminos de la locomotiva electrică de 5100 de kW


Neobositele locomotive diesel, la manevră în București Nord la ora 23



Sper că v-a plăcut ”ziua feroviară” petrecută în Gara de Nord. Imaginile au fost preluate cu Canon A550. Vă mulțumesc pentru atenție și pe curând!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1