15 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Predeal - Brașov
Coboram agale cu Trenul Personal București Nord – Brașov de-a lungul Văii Timișului într-un traseu de 26 de km. De la peste 1000 de metri cât este altitudinea în stația Predeal, trenul coboară pe la Tunelul Mare, Timișul de Sus, Timișul de Jos, Dîrste și ajunge la 625 de metri în Depresiunea Brașovului.
Ceea ce a fost interesant parcurgând cei 26 de km a fost sunetul roților de tren care tresăreau cu muzicalitate peste joantele parcă dinadins lăsate descoperite. Acest tronson de cale ferată a fost construit de austro-ungari spre sfârșitul secolului XIX, cele mai interesante elemente de construcție feroviară fiind Tunelul Mare (937 de metri lungime) și Tunelul Mic (104 de metri lungime). Peisajele care se observă coborând Valea Timișului sunt redate în fața dvs. prin fotografiile realizate cu partenerul foto: Canon A 550.
Coborând pe Valea Timișului între Predeal și Brașov
Una dintre cele mai îngrijite locomotive electrice din România – EA1-199
Ceea ce a fost interesant parcurgând cei 26 de km a fost sunetul roților de tren care tresăreau cu muzicalitate peste joantele parcă dinadins lăsate descoperite. Acest tronson de cale ferată a fost construit de austro-ungari spre sfârșitul secolului XIX, cele mai interesante elemente de construcție feroviară fiind Tunelul Mare (937 de metri lungime) și Tunelul Mic (104 de metri lungime). Peisajele care se observă coborând Valea Timișului sunt redate în fața dvs. prin fotografiile realizate cu partenerul foto: Canon A 550.
Coborând pe Valea Timișului între Predeal și Brașov
Una dintre cele mai îngrijite locomotive electrice din România – EA1-199
11:00
În trecut, Predealul era piatră de hotar între Regatul Ungariei și Principatele Române. Cel mai bine vă puteți face o imagine la ceea ce însemna această ”separație” în romanul ”Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu.
Centru comercial modern în Predeal
Ieșire din Predeal spre Brașov
Între Predeal și Tunelul Mare
În zare, Muntele Postăvaru
În curba de dinainte de Tunelul Mic
Intrare în Tunelul Mic
18 metri urcare pe o distanță de 155 m
Coborâre spre Tunelul Mare
Intrare în Tunelele Mari
În următorii 78 de metri, declivitate de 25 la mie
Tunelul Mare de la Predeal
În Tunelul Mare
Ieșire din Tunelul Mare
Trenul Personal trecând prin punct oprire Tunelul Mare
Pancarda de la P.O. Tunelul Mare
Între Tunelul Mare și Timișul de Sus
11:10
Simți într-adevăr că mergi cu trenul pe porțiunea aceasta de cale ferată. Auzi ”taga-tang”-ul la fiecare 5 secunde, se înșiră prăpăstii în fața ta, vezi pădurea în elementul ei cu copaci căzuți, torente neîndiguite, natură virgină…
Prin curbele meandrate ale căii ferate Predeal – Brașov
Spre Timișul de Sus, tot la vale
Se vede locomotiva!
Succesiune de curbe pe calea ferată
Și am trecut peste un pod
Echipa de mentenanță a liniilor, aflată pe teren
Casa aflată lângă calea ferată
Între Tunelu Mare și Timișul de Jos
Curbe și contracurbe
Coboram tot mai puternic
Nu aveam mai mult de 60 km/h, dar senzația era superbă
Curbă înainte de intrare în Timișul de Sus
Stația Timișul de Sus
Gara Timișul de Sus
Peronul stației Timișul de Sus
Semnale luminoase de ieșire din Timișul de Sus
Spre Timișul de Jos
Prin curbe și la marginea pădurii
Un șarpe-albastru
Curbe și contra-curbe pe Valea Timișului
Câțiva kilometri până la Timișul de Jos
Se coboară brusc
11:20
Între Timișul de Sus și Timișul de Jos, terenul devine accesibil, formele de relief prin care este construită calea ferată devin mai domoale, lăsând în urmă conturul munților falnici.
Perete de stâncă vis-a-vis de calea ferată
Un canton CFR cu antenă satelit
Poenița de la Timișul de Jos
Atenție, se lucrează la calea ferată
1000 de metri până la Timișul de Jos
Curbă la dreapta înainte de intrare în Timișul de Jos
Semnal luminos de avertizare pericole trecere la nivel cu calea ferată
Peronul Stației Timișul de Jos
Poliția face legea pe DN 1
Trecere la nivel cu calea ferată de la Timișul de Jos
Turiști coborând în stație
Curbă periculoasă rutieră, curbă frumoasă feroviară
România văzută cu trenul
Ziduri de piatră din Munții Postăvaru
Să pornim spre Brașov
Alte cantoane CFR
Între Timișul de Jos și Dârste
În linie dreaptă spre Dârste
Sediul companiei Pantex
Curbă înainte de stația Dârste
Intrăm în zona metropolitană Brașov
Sediul fabricii de bere Ciucaș
Peroanele stației Dârste
Gara Dârste
11:30
Ieșire din Gara Dârste
In linie dreaptă spre Brașov
Pasajul de la Zizin Brașov
Semnal luminos prevestitor suspendat la intrare în Brașov
75 km/h pentru curba de dinainte de Brașov
Curba largă cu raza de 350 de metri
Iarba verde de Brașov
Locomotiva electrică 41-0030-1 stând la capul X din Brașov
Liniile stației Brașov
Și-am ajuns în Brașov!!
Trenul Personal 3502, Teiuș - Brașov, cu locomotiva EA-540
11:40
Am profitat de câteva momente petrecute în Gara Brașov și am făcut câteva fotografii trenurilor de aici.
Tren privat Regiotrans pe ruta Brașov – Zărnești
Locomotiva EA 41-0294-3 fabricată în 1974
Electroputere Craiova - România, Licență ASEA Suedia 1974
Trenul Personal 3004, Brașov – București Nord cu 41-0210-9
Locomotiva cu aburi expusă în fața gării Brașov, 150.1114
11:50
Se observă contrastul supărător dintre un cuplu de vagoane etajate 16-17 și 26-17 care încă mai circulă ca trenuri personale și vagoanele moderne de la Trenul Internațional Viena – București. Cu aceste fotografii se încheie și fotoreportajul feroviar dedicat traseului București – Ploiești – Predeal – Brașov.
Vă mulțumesc pentru vizionare!
Locomotiva electrică 41-0105-1
Cuplul etajat 65a în Brașov
Vagon 16-17 257 la un tren personal din Brașov
Locomotiva EA1 41-0199-4 la Trenul International 347, Viena – București
in gara ''brasov-darste'' este bezna totala acolo.vagoanele veki de la cuplul etajat al 65-cea sunt la triaj din 1999[atunci am trecut pt. prima data,dar am fost surprins ca la vad shi in 2016 acolo],nimeni nici macar nu sau atins de ele.sa nu mai zic de gara centrala ,care pe peronul principal nu e luminat.doar la celelalte pe timp de seara.pt. o calatorie asha lunga,pot fii ignorate.
RăspundețiȘtergereEste într-adevăr neplăcut să ajungi într-o gară și să nu fie iluminată.
Ștergere