15 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRa Bucuresti – Brasov
Vreau să vă prezint în cele ce urmează o călătorie cu trenul de la București Nord la Ploiești Vest. Imaginile de mai jos prezintă kilometru cu kilometru și stație cu stație reperele feroviare și geografice din lungul Magistralei 1000.
Era mijlocul verii, fix mijlocul verii, atunci când verdele este la nuanța lui maximă prin păduri și pe câmpuri, atunci când trenurile se simt cel mai bine dimineața cu cele 10-20 de grade din șină (însă ajung să sufere amiezile cu 50-60 de grade în șină). De văzut locomotivele aflate în conservare de la Brazi (LDH45-uri și LDH125-uri), dar de urmărit pur și simplu cea mai aglomerată linie de cale ferată din România: București – Ploiești.
Locomotive conservate în stația Brazi
5:50
Dis-de-dimineață, ne-am trezit și am ne-am dat întâlnire la Gara de Nord. Ionuț, Mihai și cu mine, trei studenți de la Transporturi care vedeau la cald cum merge ”treaba” cu calea ferată. În fapt, ne-am dorit să ajungem la Expoziția de Trenulețe de la Brașov ( https://www.youtube.com/watch?v=VnOPphAThwY ) și să escaladăm pe Muntele Postăvaru la cei 1799 metri ai săi. Iar ca să ajungem la Brașov am ales, desigur, trenul! Trenul Personal 3001, București Nord – Brașov.
Automotor german Siemens vs. Ramă electrică franțuzească Z6100Rapid 382 Bulgaria Express, Sofia – MoscovaVagon de dormit 71-70 pe Trenul Internațional Sofia – BucureștiVagon de dormit rusescGara de Nord și Trenul Internațional către Moscova6:00
Pe câteva linii din Gara de Nord era forfotă mare, călătorii coborau sau urcau în trenuri cu vagoane mai moderne sau clasice. Locomotivele… în curs de modernizare, de la varianta clasică EA 5100 kW la varianta Softronic în schemă de vopsire Delfin Clasa 47.
Locomotiva electrică EA1-905Trenul Personal 3001, București Nord – BrașovTrenul Personal 9101, București Nord – Pietroșița cu LDE 1379Vedere laterală cu locomotiva diesel-electrică LDE 1379Vagon Business 85-76 la Trenul InterCity 591, București Nord – Timișoara NordMarcaj lateral la vagonul de călători 20-506:10
După ce domnul angajat în uniformă pus în funcție pentru a acorda liber trenurilor din Gara de Nord a arătat discul verde către mecanicul trenului în care ne aflam… roțile au început să se învârtă! Spre Brașov!
Pleacă trenul de Brașov, a primit acceptul paletistului din NordTrenurile de Timișoara și de PietroșițaTurnurile gemene ale podului suspendat BasarabTrenul Personal sosit în Gara București Basarab6:20
Fotografiem cu nesaț tot ce vedem pe fereastră, aerul care ne bătea tot mai tare în față parcă hrănindu-ne cu energie!
Vagoane de călători din Revizia de Vagoane Basarab6 vagoane de călători la Trenul Personal 5022, Buzău – București BasarabHalta BasarabSpre PloieștiPeronul haltei PajuraClădirea Haltei PajuraO locomotivă electrică la cocoașa de triere a Triajului ChitilaStâlpi de electrificare... dezelectrificați Kilometrul 7 de pe Magistrala 1000Halta București TriajSemnale luminoase de intrare în stația Chitila Vagoane de marfă Faccpps din Cehia manevrate în România de GFRLiniile stației ChitilaBoghiu Diamond al vagonului Faccpps6:30
Chitila e prima stație mai importantă după București, așadar trenul oprește și ia călători. Aici observăm activitatea feroviară și câteva linii ocupate cu trenuri de marfă.
Locomotiva 40-0794-4 de rezervă în Stația ChitilaPod rutier peste M1000Substația de transformare a curentului electricSe poate conecta disjunctorulPodeț pe M1000Între Chitila și BufteaCalea ferată București – Ploiești la kilometrul 15Macarale Takraf și auto părăsite lângă calea feratăTrenul trece pe sub Podul Rutier DN1AIntrare în stația BufteaȘarpele se încadrează pe o linie abătută din Buftea6:40
După ce am așteptat trecerea Trenului Intercity 551, București Nord – Suceava Nord, moment care poate fi urmărit aici: http://www.youtube.com/watch?v=yhNYgxSGqUk, Trenul Personal de Brașov pleacă din Buftea spre următoarea stație.
Peronul stației BufteaLocomotiva electrică 41-0406-3 la un Tren PersonalGara BufteaTrenul iese din Gara BufteaInstalații industriale vechi și ruginite la BufteaKilometrul 20 al Magistralei 1000Oglindă de compartiment de trenHalta Dârza7:00
Nu ezităm să trecem cu vederea geografia locurilor, pentru că vom vedea în blogul următor cum același tren călătorește prin câmpii de 100-200 de metri altitudine și ajunge până la 1000 m la Predeal.
Stână de oi în Câmpia RomânăCalea ferată București – PloieștiLacurile de la Periș Intrare în Stația Periș Vagoane Tals în Stația PerișVagoane de marfă colorate Eaos în PerișTrenul Personal părăsește stația Periș Între Periș și ScrovișteaSondă de gaz sau de petrol de-a lungul liniei feratePrin pădurea de la Scroviștea Stația Scroviștea Peronul stației Scroviștea7:10Între Scroviștea și CrivinaRâul Ialomița Stația CrivinaGara Crivina Semnale de ieșire din stația Crivina spre Ploiești7:20Peronul haltei PrahovaPod peste râul Prahova Între Prahova și BraziPasaj feroviar care face legătura de la Rafinăria Brazi cu stația BraziIntrare în Stația BraziCisterne cu produse petroliere la BraziCisternă Zas a GFR pusă pe boghiuri Y25Cs Cisternă Zas a GFR pusă pe boghiuri ORECisternă Zas Petrom pusă pe boghiuri HConvoi de vagoane Eaos7:30
După atâtea fotografii în care apare infrastructură feroviară recent modernizată, la Brazi s-au putut observa locomotive și vagoane care aparțineau de Grup Feroviar Român.
Locomotive conservate LDH45 și LDH70 la BraziLocomotiva albastră - LDH70-475 la BraziLocomotiva albastră - LDH45-245 la Brazi LDE - 130 la Brazi LDH125-202 la Brazi LDH125-217 la BraziLDH125-089 la BraziLocomotiva electrică EB 4130 kW no. 425 207-4Turnuri de răcire de la Rafinăria PetromPod feroviar dezafectat între Brazi și Ploiești TriajRafinăria BraziSuccesiune de curbe pe calea ferată Peronul stației Ploiești TriajO clădire impozantă din stația Ploiești TriajLiniile Magistralei 500Trenul Personal de Brașov se apropie de statia Ploiești VestIntrare în Stația Ploiești VestGara Ploiești VestO locomotivă diesel-hidraulică harnică prin Ploiești Vest 80-0130-7
frumoase trenuri,atunci cand sunt refacute,impreuna cu statziile shi cu infrastructura feroviara de pe la noi,ca sa nu mai zic despre hotzii de fier
RăspundețiȘtergereCei mai mari dușmani pentru calea ferată sunt hoții de fier vechi!
Ștergere