joi, 24 octombrie 2013

Reabilitarea căii ferate Câmpina - Predeal, stadiu lucrări 2009

15 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Ploiești - Câmpina - Predeal

După ce la 20 aprilie 1966 s-a deschis un obiectiv strategic din cadrul căii ferate românești, Predeal – Câmpina, iată că după aproape 40 de ani a început modernizarea acesteia pentru ca trenurile să circule cu 160 km/h. Cei 47-48 de km de linie dublă electrificată dÎntre Câmpina și Predeal, prezentați mai jos în peste 150 de fotografii, s-au modernizat în aproape 5 ani (2007-2011) pentru o sumă de peste 300 de milioane de Euro (trei sferturi de la Uniunea Europeană, un sfert de la Guvernul României). Timpii de parcurs au scăzut cu nici… 10 minute.

Gâtuirea Coridorului IV paneuropean, care, deși începe de la Constanța unde este cel mai mare port de la Marea Neagră unde se pot descărca/încărca transcontainere, Ro-Ro, Ferryboat, poate fi oricând depășit dpdv economic prin modernizarea Portului de la Thessaloniki. Și uite cum 120 de poduri și podețe de pe Câmpina – Predeal au provocat, timp de peste 4 ani, un handicap enorm pentru CF românească…

Totuși, trenurile circulă în prezent (n.a. – 2013) cu viteze sporite 80-100 km/h, curbele strânse care introduceau limitări de viteză s-au refăcut, podurile sunt noi-nouțe, infrastructura, stâlpii și linia de contact puse la punct. În plus, vagoanele moderne dotate cu prize, aer condiționat și scaune ergonomice fac din călătoria cu trenul pe Valea Prahovei un… eveniment, o plăcere pentru cei care merg ca turiști, o stare de bine pentru cei care fac des această rută.


Una dintre cele mai frumoase LDH-uri din România ajuta la reconstrucția căii ferate Câmpina - Predeal






07:40

Reamintesc povestea ”de dimineață”, când am pornit din București la 5:50 și am ajuns pe la 7:30 în Ploiești Vest.

Gara Ploiești Vest


Locomotiva diesel-hidraulică 80-0130-7


Între Ploiești Vest și Buda


Cisterne cu motorină și benzină la Buda


Vagon de marfă Zackks a GFR încărcat cu benzen



07:50

Voi trece peste ”năravul” cu care v-am obișnuit prin a prezenta la fiecare 10 minute câteva cuvinte despre ceea ce vedeam la data realizării fotografiilor. Pentru o prezentare mai amănunțită a rutei București – Ploiești – Predeal – Brașov, vă invit să citiți un alt reportaj.

Între Buda și Floresti-Prahova


LDH18 la Confind Florești-Prahova


În stația Florești Prahova


Locomotiva 470-783-7 a Softrans în Florești-Prahova, împingătoare la un tren GFR


DA-1636, locomotiva diesel intercalată la trenul de marfă GFR


Locomotiva GFR vs. Locomotiva Rompetrol



08:00

Trenul Personal București Nord - Brașov se apropia de stația Câmpina


+1 kilometru


Platoul râului Prahova


Râul Prahova


Între Florești-Prahova și Câmpina


Curbă la stânga


Limitare de viteză la 85 km/h la kilometrul 94


Semnal de intrare în Stația Câmpina


Curba despre a cărei limitare vorbeam



08:10

Intrare în Gara Câmpina


Peronul stației Câmpina



08:20

Iată în următoarele link-uri clipuri video care să prezinte cum lucrează utilajele Plasser & Theurer de construcție a căii ferate de pe Valea Prahovei: http://www.youtube.com/watch?v=O5T-ZqA9ja0 , http://www.youtube.com/watch?v=xH7DNXy4OBc – SSP 110 și http://www.youtube.com/watch?v=ja8pwim3kSI 08-275.

Locomotiva electrică de la RegioTrans 425-576


Locomotiva ex-SNCF seria 25.500 cuplată la automotorul X4500


Trenul RegioTrans care circula pe ruta Brașov - Ploiești Sud - Bârlad – Iași


Locomotiva închiriată 771-502-2 care lucra pentru Porr la repararea căii ferate Câmpina – Predeal


Utilajul Plasser & Theurer - 08-32U


Utilajul Plasser & Theurer - SSP 110


Plasser & Theurer UNIMAT 08-275


Utilaje feroviare Porr în Gara Câmpina


O altă locomotivă străină folosită la construcția căii ferate Câmpina – Predeal, 740 612-7


Liniile stației Câmpina


Se montau traverse noi


Cale ferată nou-construită înăbușită în piatră spartă


Șantier în lucru la Câmpina


Sute de traverse vechi aflate în conservare


Utilaj de fixat traverse pe calea ferată


O jumătate de podeț


Buldoexcavatoare între Câmpina și Breaza


Cofrarea unui șanț de aducțiune a apelor pluviale


Un pod feroviar din beton


Komatsu WB93R


Un camion TATRA ajuta și el la construcția căii ferate


Spre Breaza



08:30

Șine de cale ferată care așteaptă să fie puse pe traverse nou-nouțe


Lucrări oprite la intrare în stația Breaza


Înlocuirea căii ferate vechi


Restricție de viteză la 30 km/h


Stația Breaza


Gara din Breaza


Element rustic - fântână acoperită cu șindrilă


Munte bărbierit pentru a construi o curbă cu o rază mai mare de curbură


Poduri feroviare peste Râul Prahova


Șapte vagoane pentru Trenul Personal București – Brașov


Caterpillar 323D


Trenul, unduindu-se pe Valea Prahovei


Baliză de avertizare Viteza Stabilită montată pe stâlpi din metal


Excavator lucrând la un podeț feroviar


Constructor de căi ferate


Șantier la podețul anterior


Infrastructura căii ferate (patul de balast)


Un nou podeț de cale ferată


Și un altul...


Și un altul (nefinalizat)


Cădere în trepte a apelor Prahovei



08:40

Podeț


Câți dintre noi nu se jucau cu excavatoare, buldozere și camioane?


Un utilaj cu braţe cu roți elastice


Șantier de construcții


Buldozerul... la treabă


Podeț


Excavator Atlas 1804 LC


Între Breaza și Breaza Nord


Utilaje în curba de la Nistorești


Ne pregăteam să trecem podul peste Prahova


Vasile era excavatorist pe Volvo


Un fir de linie avea… ”podul” pus în ghips


Dealuri verzi și prăfuite așteptând finalizarea lucrărilor


Un alt deal ras pentru a face loc căii ferate


Cu Mitsubishi cucerind dealuri


Un alt podeț aflat în construcție lângă stația Breaza Nord


Intrare în Breaza Nord


Trenul intra pe abătută


Ușor, ușor se încadrează toate vagoanele


EA1-375 la un tren de marfă încărcat cu fier vechi la Breaza Nord


Linie liberă pentru...



08:50

Trenul Accelerat 1745 București Nord - Satu Mare


Vagoane de accelerat la Trenul care va străbate încă sute de kilometri până la Satu Mare



09:00

Locomotiva modernizată de Softronic no. 821


Vagoane de dormit




Vagoane cușetă




Îndrăgostiții din vagonul 20-49


Doamna controlor de bilete șade la clasa I, nu?


Trenuri încă pline avea CFR Călători în 2009


Vagon 20-55, ultimul din tren



09:20

Traverse noi și traverse vechi


Ieșeam din Stația Breaza Nord


Spre Comarnic


Peste un pod feroviar nemodernizat


Trecem Râul Prahova


Râul Prahova văzut prin podul feroviar


Conducte cu curent electric și peisaj rustic din Comarnic


Muncitorii căii ferate asigurau buna circulație pe 2 fire între Comarnic și Breaza


Fabrica de Ciment de la Comarnic


Înlocuiri de traverse la intrare în Comarnic


Linii modernizate din stația Comarnic


Cine îmi spune ce reprezintă acele cutii dintre firele căii?


Un tren de lucru la Comarnic


Locomotivă de serviciu la un tren de lucru în Comarnic


Excavator pus pe un vagon platformă


Macara TAKRAF folosită la descărcări-încărcări din vagoanele platformă




Vagon Rgs încărcat cu echipamente de construcții feroviare





09:40

EA-442 cu un Tren de rang R742 Satu Mare – București Nord sosea în Comarnic


Vagoanele Trenului Rapid de Satu Mare


Vagon cușetă la Trenul Rapid


Un vagon bulgar în componența trenului romanesc


Ieșire din Comarnic spre Sinaia



09:50

Spre Posada, spre Sinaia




Râul Prahova și pădurile din împrejur


Stația Posada


Între Posada și Sinaia





10:00

Curs de apă colmatat în cascadă


Intrare în stația Valea Largă


Semnal repetitor


Lucrari de Întretinere la linia ferata în stația Valea Largă


Linie în curbă


Semnal luminos de ieșire către Sinaia Sud


Paznic de poduri - omul anunța echipa de lucru de sosirea trenurilor


Un canton simpatic la intrare în Sinaia


Podul de piatră (probabil) se va dărâma din cauza gabaritului


Un alt pod peste apa Prahovei


Printre dealuri, printre munți


Din nou peste Prahova


900 de metri până în stația Sinaia


Semnal luminos prevestitor


O carcasă de Oltcit și la orizont - platoul Bucegi


Paznic de poduri feroviare


MEFIN SA Sinaia


Spre Sinaia



10:10

Trecem podul peste Prahova


Se văd Munții Bucegi


Cursul râului Prahova la Sinaia


Schela unei noi construcții în Sinaia


4 benzi la ieșire din Sinaia pe DN1


Râul Prahova și lucrări la consolidarea fundațiilor caselor de pe malul drept


Zâmbiti vă rog la aparatul... optic


Trecere la nivel cu calea ferată a străzii Piscul Câinelui


EA-414 cu un tren de marfă la ieșire din Sinaia


Vagon Uagps de cereale la Sinaia


Trenul verde, șarpe verde în Gara Sinaia


EA1-804 de la CFR Călători ieșind din gara Sinaia cu un tren de rang


Rotile alergătoare ale locomotivei cu aburi 230.039


Ieșire din Sinaia spre Bucegi


Crestele Munților Bucegi



10:20

Ne apropiem de Poiana Țapului


Râul Prahova la Poiana Țapului și Munții Bucegi


Al dumneavoastră, drumeț pe calea ferată


O stație de betoane sub Bucegi


Munții Bucegi și pădurile sub ei


Râul Prahova și malurile împădurite


Voi, munților…!


Stația Poiana Țapului


Gara Poiana Țapului


4 brazi frumoși sub Crucea Caraiman


Un copac cu flori galbene, mă ajutați să-l identific?


Crucea Caraiman


Între Poiana Țapului și Bușteni


Strada Pescăriei din Bușteni



10:30

Intrare în stația Bușteni


Gara Bușteni, în reparații


Materiale de construcții pentru linia ferată


Canalul unui pârâiaș ager


Între Bușteni și Azuga


Râul Prahova înainte de Bușteni


Locomotiva electrică 41-0809 la Trenul Brașov – Ploiești


4 vagoane la Trenul Personal de Brașov – Ploiești


Călător pe calea ferată


Maluri amenajate pentru Râul Prahova


75 la oră limitare de viteză în curba între Azuga și Predeal


Stația Azuga


Între Azuga și Predeal



10:50

Reparația firului II Azuga – Predeal


Tot înainte spre Predeal


Poieniță FeRoviaRă - copaci tăiați din cauza colmatării unui Podeț de cale ferată


Podeț de cale ferată


Un alt podeț reconstruit între Azuga și Predeal


Linie demontată în apropiere de Predeal


Linie ferată montată proaspăt peste un podeț de cale ferată


Paralela cu Râul Prahova, linia ferată urcă o rampa grea înainte de Predeal


Podeț reconstruit


Semnal luminos prevestitor de intrare în stația Predeal


Gospodărie în cursul superior al Râului Prahova


Trenul trece sub DN1


În linie dreapta spre Predeal


Penultima curbă înainte de Predeal



Și ce lăsam în urmă…


Intrare în Stația Predeal



11:00

GFR și CFR Marfă la Predeal


40-1013-8 la un tren de marfă din Predeal


Vagon de marfă Eakkmos albastru


Vagon de marfă Eakkmos portocaliu


Fine de tren GFR cu vagoane încărcate cu pietriș


Gara Predeal și Biserica din Predeal


Încă un Eakkmos decolorat


Pauză de masă pentru frezele de iarbă


Locomotiva electrică EA 5100 kW a Softrans


Locomotiva Softrans 91-53-0-470-774-7


Vă mulțumesc pentru… citire! La buna… reauzire!

3 comentarii:

  1. "Gospodărie în cursul inferior al Râului Prahova" în apropiere de Predeal??! Pentru o asemenea prostie, poţi fi picat la bac. Ai dat bac-ul la geografie cumva?
    Conform manualului de geografie ptr. cls a V-a, "cursul inferior reprezintă porţiunea ce mai coborâtă a cursului unui râu". În cazul de faţă, cursul inferior al Prahovei este în aval de Câmpina, iar cursul superior se întinde între Predeal şi Comarnic.
    De asemenea, îţi mai precizez pentru informare că numai despre vieţuitoare se spune că înoată - de obicei în lichide.

    RăspundețiȘtergere

UA-11835228-1