15 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Ploiești - Câmpina - Predeal
După ce la 20 aprilie 1966 s-a
deschis un obiectiv strategic din cadrul căii ferate românești, Predeal –
Câmpina, iată că după aproape 40 de ani a început modernizarea acesteia
pentru ca trenurile să circule cu 160 km/h. Cei 47-48 de km de linie
dublă electrificată dÎntre Câmpina și Predeal, prezentați mai jos în
peste 150 de fotografii, s-au modernizat în aproape 5 ani (2007-2011)
pentru o sumă de peste 300 de milioane de Euro (trei sferturi de la
Uniunea Europeană, un sfert de la Guvernul României). Timpii de parcurs
au scăzut cu nici… 10 minute.
Gâtuirea Coridorului IV paneuropean, care, deși începe de la Constanța unde este cel mai mare port de la Marea Neagră unde se pot descărca/încărca transcontainere, Ro-Ro, Ferryboat, poate fi oricând depășit dpdv economic prin modernizarea Portului de la Thessaloniki. Și uite cum 120 de poduri și podețe de pe Câmpina – Predeal au provocat, timp de peste 4 ani, un handicap enorm pentru CF românească…
Totuși, trenurile circulă în prezent (n.a. – 2013) cu viteze sporite 80-100 km/h, curbele strânse care introduceau limitări de viteză s-au refăcut, podurile sunt noi-nouțe, infrastructura, stâlpii și linia de contact puse la punct. În plus, vagoanele moderne dotate cu prize, aer condiționat și scaune ergonomice fac din călătoria cu trenul pe Valea Prahovei un… eveniment, o plăcere pentru cei care merg ca turiști, o stare de bine pentru cei care fac des această rută.
Una dintre cele mai frumoase LDH-uri din România ajuta la reconstrucția căii ferate Câmpina - Predeal
Gâtuirea Coridorului IV paneuropean, care, deși începe de la Constanța unde este cel mai mare port de la Marea Neagră unde se pot descărca/încărca transcontainere, Ro-Ro, Ferryboat, poate fi oricând depășit dpdv economic prin modernizarea Portului de la Thessaloniki. Și uite cum 120 de poduri și podețe de pe Câmpina – Predeal au provocat, timp de peste 4 ani, un handicap enorm pentru CF românească…
Totuși, trenurile circulă în prezent (n.a. – 2013) cu viteze sporite 80-100 km/h, curbele strânse care introduceau limitări de viteză s-au refăcut, podurile sunt noi-nouțe, infrastructura, stâlpii și linia de contact puse la punct. În plus, vagoanele moderne dotate cu prize, aer condiționat și scaune ergonomice fac din călătoria cu trenul pe Valea Prahovei un… eveniment, o plăcere pentru cei care merg ca turiști, o stare de bine pentru cei care fac des această rută.
Una dintre cele mai frumoase LDH-uri din România ajuta la reconstrucția căii ferate Câmpina - Predeal
07:40
Reamintesc povestea ”de dimineață”, când am pornit din București la 5:50 și am ajuns pe la 7:30 în Ploiești Vest.
Gara Ploiești Vest
Locomotiva diesel-hidraulică 80-0130-7
Între Ploiești Vest și Buda
Cisterne cu motorină și benzină la Buda
Vagon de marfă Zackks a GFR încărcat cu benzen
07:50
Voi trece peste ”năravul” cu care v-am obișnuit prin a prezenta la fiecare 10 minute câteva cuvinte despre ceea ce vedeam la data realizării fotografiilor. Pentru o prezentare mai amănunțită a rutei București – Ploiești – Predeal – Brașov, vă invit să citiți un alt reportaj.
Între Buda și Floresti-Prahova
LDH18 la Confind Florești-Prahova
În stația Florești Prahova
Locomotiva 470-783-7 a Softrans în Florești-Prahova, împingătoare la un tren GFR
DA-1636, locomotiva diesel intercalată la trenul de marfă GFR
Locomotiva GFR vs. Locomotiva Rompetrol
08:00
Trenul Personal București Nord - Brașov se apropia de stația Câmpina
+1 kilometru
Platoul râului Prahova
Râul Prahova
Între Florești-Prahova și Câmpina
Curbă la stânga
Limitare de viteză la 85 km/h la kilometrul 94
Semnal de intrare în Stația Câmpina
Curba despre a cărei limitare vorbeam
08:10
Intrare în Gara Câmpina
Peronul stației Câmpina
08:20
Iată în următoarele link-uri clipuri video care să prezinte cum lucrează utilajele Plasser & Theurer de construcție a căii ferate de pe Valea Prahovei: http://www.youtube.com/watch?v=O5T-ZqA9ja0 , http://www.youtube.com/watch?v=xH7DNXy4OBc – SSP 110 și http://www.youtube.com/watch?v=ja8pwim3kSI 08-275.
Locomotiva electrică de la RegioTrans 425-576
Locomotiva ex-SNCF seria 25.500 cuplată la automotorul X4500
Trenul RegioTrans care circula pe ruta Brașov - Ploiești Sud - Bârlad – Iași
Locomotiva închiriată 771-502-2 care lucra pentru Porr la repararea căii ferate Câmpina – Predeal
Utilajul Plasser & Theurer - 08-32U
Utilajul Plasser & Theurer - SSP 110
Plasser & Theurer UNIMAT 08-275
Utilaje feroviare Porr în Gara Câmpina
O altă locomotivă străină folosită la construcția căii ferate Câmpina – Predeal, 740 612-7
Liniile stației Câmpina
Se montau traverse noi
Cale ferată nou-construită înăbușită în piatră spartă
Șantier în lucru la Câmpina
Sute de traverse vechi aflate în conservare
Utilaj de fixat traverse pe calea ferată
O jumătate de podeț
Buldoexcavatoare între Câmpina și Breaza
Cofrarea unui șanț de aducțiune a apelor pluviale
Un pod feroviar din beton
Komatsu WB93R
Un camion TATRA ajuta și el la construcția căii ferate
Spre Breaza
08:30
Șine de cale ferată care așteaptă să fie puse pe traverse nou-nouțe
Lucrări oprite la intrare în stația Breaza
Înlocuirea căii ferate vechi
Restricție de viteză la 30 km/h
Stația Breaza
Gara din Breaza
Element rustic - fântână acoperită cu șindrilă
Munte bărbierit pentru a construi o curbă cu o rază mai mare de curbură
Poduri feroviare peste Râul Prahova
Șapte vagoane pentru Trenul Personal București – Brașov
Caterpillar 323D
Trenul, unduindu-se pe Valea Prahovei
Baliză de avertizare Viteza Stabilită montată pe stâlpi din metal
Excavator lucrând la un podeț feroviar
Constructor de căi ferate
Șantier la podețul anterior
Infrastructura căii ferate (patul de balast)
Un nou podeț de cale ferată
Și un altul...
Și un altul (nefinalizat)
Cădere în trepte a apelor Prahovei
08:40
Podeț
Câți dintre noi nu se jucau cu excavatoare, buldozere și camioane?
Un utilaj cu braţe cu roți elastice
Șantier de construcții
Buldozerul... la treabă
Podeț
Excavator Atlas 1804 LC
Între Breaza și Breaza Nord
Utilaje în curba de la Nistorești
Ne pregăteam să trecem podul peste Prahova
Vasile era excavatorist pe Volvo
Un fir de linie avea… ”podul” pus în ghips
Dealuri verzi și prăfuite așteptând finalizarea lucrărilor
Un alt deal ras pentru a face loc căii ferate
Cu Mitsubishi cucerind dealuri
Un alt podeț aflat în construcție lângă stația Breaza Nord
Intrare în Breaza Nord
Trenul intra pe abătută
Ușor, ușor se încadrează toate vagoanele
EA1-375 la un tren de marfă încărcat cu fier vechi la Breaza Nord
Linie liberă pentru...
08:50
Trenul Accelerat 1745 București Nord - Satu Mare
Vagoane de accelerat la Trenul care va străbate încă sute de kilometri până la Satu Mare
09:00
Locomotiva modernizată de Softronic no. 821
Vagoane de dormit
Vagoane cușetă
Îndrăgostiții din vagonul 20-49
Doamna controlor de bilete șade la clasa I, nu?
Trenuri încă pline avea CFR Călători în 2009
Vagon 20-55, ultimul din tren
09:20
Traverse noi și traverse vechi
Ieșeam din Stația Breaza Nord
Spre Comarnic
Peste un pod feroviar nemodernizat
Trecem Râul Prahova
Râul Prahova văzut prin podul feroviar
Conducte cu curent electric și peisaj rustic din Comarnic
Muncitorii căii ferate asigurau buna circulație pe 2 fire între Comarnic și Breaza
Fabrica de Ciment de la Comarnic
Înlocuiri de traverse la intrare în Comarnic
Linii modernizate din stația Comarnic
Cine îmi spune ce reprezintă acele cutii dintre firele căii?
Un tren de lucru la Comarnic
Locomotivă de serviciu la un tren de lucru în Comarnic
Excavator pus pe un vagon platformă
Macara TAKRAF folosită la descărcări-încărcări din vagoanele platformă
Vagon Rgs încărcat cu echipamente de construcții feroviare
09:40
EA-442 cu un Tren de rang R742 Satu Mare – București Nord sosea în Comarnic
Vagoanele Trenului Rapid de Satu Mare
Vagon cușetă la Trenul Rapid
Un vagon bulgar în componența trenului romanesc
Ieșire din Comarnic spre Sinaia
09:50
Spre Posada, spre Sinaia
Râul Prahova și pădurile din împrejur
Stația Posada
Între Posada și Sinaia
10:00
Curs de apă colmatat în cascadă
Intrare în stația Valea Largă
Semnal repetitor
Lucrari de Întretinere la linia ferata în stația Valea Largă
Linie în curbă
Semnal luminos de ieșire către Sinaia Sud
Paznic de poduri - omul anunța echipa de lucru de sosirea trenurilor
Un canton simpatic la intrare în Sinaia
Podul de piatră (probabil) se va dărâma din cauza gabaritului
Un alt pod peste apa Prahovei
Printre dealuri, printre munți
Din nou peste Prahova
900 de metri până în stația Sinaia
Semnal luminos prevestitor
O carcasă de Oltcit și la orizont - platoul Bucegi
Paznic de poduri feroviare
MEFIN SA Sinaia
Spre Sinaia
10:10
Trecem podul peste Prahova
Se văd Munții Bucegi
Cursul râului Prahova la Sinaia
Schela unei noi construcții în Sinaia
4 benzi la ieșire din Sinaia pe DN1
Râul Prahova și lucrări la consolidarea fundațiilor caselor de pe malul drept
Zâmbiti vă rog la aparatul... optic
Trecere la nivel cu calea ferată a străzii Piscul Câinelui
EA-414 cu un tren de marfă la ieșire din Sinaia
Vagon Uagps de cereale la Sinaia
Trenul verde, șarpe verde în Gara Sinaia
EA1-804 de la CFR Călători ieșind din gara Sinaia cu un tren de rang
Rotile alergătoare ale locomotivei cu aburi 230.039
Ieșire din Sinaia spre Bucegi
Crestele Munților Bucegi
10:20
Ne apropiem de Poiana Țapului
Râul Prahova la Poiana Țapului și Munții Bucegi
Al dumneavoastră, drumeț pe calea ferată
O stație de betoane sub Bucegi
Munții Bucegi și pădurile sub ei
Râul Prahova și malurile împădurite
Voi, munților…!
Stația Poiana Țapului
Gara Poiana Țapului
4 brazi frumoși sub Crucea Caraiman
Un copac cu flori galbene, mă ajutați să-l identific?
Crucea Caraiman
Între Poiana Țapului și Bușteni
Strada Pescăriei din Bușteni
10:30
Intrare în stația Bușteni
Gara Bușteni, în reparații
Materiale de construcții pentru linia ferată
Canalul unui pârâiaș ager
Între Bușteni și Azuga
Râul Prahova înainte de Bușteni
Locomotiva electrică 41-0809 la Trenul Brașov – Ploiești
4 vagoane la Trenul Personal de Brașov – Ploiești
Călător pe calea ferată
Maluri amenajate pentru Râul Prahova
75 la oră limitare de viteză în curba între Azuga și Predeal
Stația Azuga
Între Azuga și Predeal
10:50
Reparația firului II Azuga – Predeal
Tot înainte spre Predeal
Poieniță FeRoviaRă - copaci tăiați din cauza colmatării unui Podeț de cale ferată
Podeț de cale ferată
Un alt podeț reconstruit între Azuga și Predeal
Linie demontată în apropiere de Predeal
Linie ferată montată proaspăt peste un podeț de cale ferată
Paralela cu Râul Prahova, linia ferată urcă o rampa grea înainte de Predeal
Podeț reconstruit
Semnal luminos prevestitor de intrare în stația Predeal
Gospodărie în cursul superior al Râului Prahova
Trenul trece sub DN1
În linie dreapta spre Predeal
Penultima curbă înainte de Predeal
Și ce lăsam în urmă…
Intrare în Stația Predeal
11:00
GFR și CFR Marfă la Predeal
40-1013-8 la un tren de marfă din Predeal
Vagon de marfă Eakkmos albastru
Vagon de marfă Eakkmos portocaliu
Fine de tren GFR cu vagoane încărcate cu pietriș
Gara Predeal și Biserica din Predeal
Încă un Eakkmos decolorat
Pauză de masă pentru frezele de iarbă
Locomotiva electrică EA 5100 kW a Softrans
Locomotiva Softrans 91-53-0-470-774-7
Vă mulțumesc pentru… citire! La buna… reauzire!
Te admir!
RăspundețiȘtergereVă mulțumesc!
Ștergere"Gospodărie în cursul inferior al Râului Prahova" în apropiere de Predeal??! Pentru o asemenea prostie, poţi fi picat la bac. Ai dat bac-ul la geografie cumva?
RăspundețiȘtergereConform manualului de geografie ptr. cls a V-a, "cursul inferior reprezintă porţiunea ce mai coborâtă a cursului unui râu". În cazul de faţă, cursul inferior al Prahovei este în aval de Câmpina, iar cursul superior se întinde între Predeal şi Comarnic.
De asemenea, îţi mai precizez pentru informare că numai despre vieţuitoare se spune că înoată - de obicei în lichide.