19 decembrie 2008 -=- Locomotiva Pheonix 6600 kW la ceas de seara in Gara de Nord
Eram tare vesel pentru că aproape se terminase semestrul I din primul an de facultate, urma să primesc banii de la firma unde lucram ca editor știri auto, se apropiau Sărbătorile de Iarnă și Fălticeniul mă aștepta să-i calc pe străzile înzăpezite.
Mă întâlneam atunci cu Ștefan, Vasi, Radu și Mircea, unde am împărțit o bere neagră/blondă (după gust) la o terasă din apropierea Gării de Nord. După ce am dus la capăt procesul de ”aghezmuire”, am mai zăbovit câteva minute pe peroanele încă nemodernizate ale București Nordului.
Ca o surpriză, a apărut în calea noastră (sau noi am apărut în calea locomotivei) Phoenix 2001. Prezentată în cadrul Zilelor FeRoviaRe 2008, noul vehicul feroviar era în teste la un tren de rang venit de pe undeva din țară.
Unii spun că dezvoltă 6600 kW, alții 5100 kW, chiar și eu eram nedumerit cu privire la acest aspect. Până de curând când, mulțumită cursurilor și laboratoarelor de Tracțiune electrică, am aflat că puterea unei locomotive este descrisă în mai multe moduri, printre care putere uniorară și putere nominală (de durată). Locomotiva Phoenix are o putere nominală de 5100 kW furnizată de cele 6 motoare LJE 108-1.
Lămurind acest aspect, trecem mai departe și lăudăm creația celor de la Softronic cu următoarele noutăți:
- dispunere diferită a blocurilor optice dotate cu tehnologie LED;
- boghiuri de 200 km/h cu roți monobloc;
- reglare pe parte de joasă tensiune folosind convertizoare electronice de tracțiune CET-I și CET-E;
- bord de conducere nou, confortabil, controller tip manșă;
- Instalația de comandă a locomotivei (ICOL), montată în blocul S7, realizează regimurile de lucru, asigură comanda disjunctorului, pantografului și semnalizează protecțiile locomotivei, starea echipamentelor principale și alte informații necesare;
- electrocompresor cu șurub de 37 kW;
- instalație de măsurare a temperaturii osiilor;
- pregătire pentru montare echipament ERTMS.
Până în prezent au fost construite 4 locomotive Phoenix, 2001-2004. Operatorul privat de transport marfă DB Schenker a cumpărat locomotiva 2001, MMV Ungaria a cumpărat locomotiva 2002, iar CFR Călători a achiziționat 2003 și 2004. De asemenea, alte 2 locomotive Phoenix au fost cumpărate tot de DB Schenker. Mai multe informații despre acest tip de locomotivă puteți afla aici, iar fotografii cu locomotivele Softronic găsiți pe forumurile de profil:
Forumtrenuri.com
Pisti91
MetrouUsor
Vă mulțumesc pentru atenție și vă doresc toate cele bune!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu