decembrie 2010 - Activitate FeRoviaRă de iarnă la Basarab h.
Ultimele sforțări ale aparatului foto vechi de aproape 4 ani vă redau în cele ce urmează 70 de fotografii cu trenuri din București Basarab. Lumina bună de afară specifică orelor amiezii, dar și contrastul dintre zăpadă și vopseaua lucioasă de pe locomotivele CFR-ului fac din această postare una favorită pentru trecutul meu.
Plimbarea începe de pe pasarela Grivița, apoi cadrele surprind, minut cu minut, trenurile mai lungi sau mai puțin lungi ce plecau din București Nord sau București Basarab. La un moment dat chiar veți observa locomotiva Phoenix de 2 ori în același interval de 24 de ore în componența Rapidului de Suceava. Și multe alte locomotive electrice, diesel-electrice sau automotoare care transportau, în siguranță, pasageri.
Trenul Rapid 651, București Nord - Suceava Nord / Piatra Neamț
Trenul Rapid 652, Suceava Nord / Piatra Neamţ - Bucureşti Nord
Trenul Personal 9103, București Nord – Pietroșița
11:20
De la 11 la 16 am respirat același aer cu toți angajații din zona Grivița / Basarab. Era forfotă în Grivița, cam toate liniile ocupate.
Liniile de compunere ale Reviziei București Grivița
Vagoane de călători trase la gard
Angajații făceau cărări printre liniile de compunere
Locomotiva diesel-hidraulică 80-0100-0 aducând vagoane din Revizia Grivița
Liniile Magistralei 1000, București Ploiești
11:30
Afară era rece, deci și senin. Zăpada era de câțiva centimetri, bateriile încărcate la maximum.
Vedere spre Ploieşti
Vedere spre Bucureşti Nord
11:50
Își făcea simțită prezența pe linia către Urziceni Săgeata Albastră de aeroport. Tot dinspre est, de la Marea Neagră, sosea trenul Rapid de Constanța.
Trenul Personal 7008, Baloteşti Aeroport - Bucureşti Nord
Trenul Rapid 684, Constanța - Bucureşti Nord, cu locomotiva electrică 91 53 0 477 802 - 9
Vagon de călători 19-83 modernizat la Atelierele CFR Grivița
LDH demarând cu eşapaţii in Revizia Grivița
12:00
Mijlocul zilei era prilej de întâlnire a pasagerilor moldoveni cu peronul bucureștean, sosind de la Suceava trenul IC 552. Pleca spre Iași cu BoBica 058 trenul Rapid 661.
Locomotiva 40-2003-2 modernizată la Softronic cu Trenul Rapid 876, Galați - Bucureşti Nord
Vagoane moderne la Rapidul de Galați
Trenul InterCity 552, Suceava - Bucureşti Nord, cu locomotiva Bo-Bo 078
Compunere corectă pentru un tren de lung parcurs
Trenul Rapid 661, Bucureşti Nord – Iaşi
Locomotiva Bo-Bo 44-0058-6
Vagon 20-68 modernizat la Remar Pașcani
Trenul de Iaşi
12:10
Internaționalul de Istanbul trecea vijelios cu diesel-electrica spre Giurgiu pe ruta ocolitoare de la Videle.
Locomotiva 060-DA 60-1522-6 izolată venind dinspre Băneasa
Trenul Personal 7009, Bucureşti Nord - Baloteşti Aeroport
Un tren personal cu vagoane etajate modernizate la Remar Paşcani
Locomotiva electrică 41-0842-9 gonind spre Ploieşti
[color=red]Locomotiva diesel-electrică 060-EGM 65-1384-0 la Trenul Rapid 463, Bucureşti Nord - Thessaloniki - Istanbul
Vagon pentru Istanbul
12:20
Activitatea GFR pe linia de Constanța era în creștere, erau deja 2 mașini care tranzitau linia de Băneasa în doar 10 minute.
O locomotivă electrică Bo-Bo 43-0151-2 plecând spre Constanța
13:10
Compunerea omogenă a trenurilor de Mărășești sau Iași cu vagoane de aceeași statură, culoare și confort creau o imagine frumoasă.
Trenul Personal 5005, Bucureşti Nord – Mărășești, cu locomotiva electrică 41-0624-1
Și s-a dus trenul către Ploiești Sud
Locomotiva electrică 91 53 0 477 598-3 cu Trenul Accelerat 1662, Iași – București Nord
13:20
Cele 2 locomotive electrice de 5100 kW plecau spre Constanța cu vagoane moderne și călduroase, în timp ce în direcția Pitești / Pietroșița, atacurile de osie de sub cele 3 automotoare Desiro vâjâiau armonios susținând viteza de 80 km/h ce o atinseseră în doar 2 kilometri.
Trenul Personal 7011, Bucureşti Nord - Baloteşti Aeroport
Trenul Rapid 826, Sibiu - Braşov - Bucureşti Nord, cu locomotiva electrică 91 53 0 477 703 9
Trenul Accelerat 1793, Bucureşti Nord - Piteşti / Curtea de Argeş / Pietroșița
Cuplu de 3 automotoare Desiro, în drum spre Piteşti
Trenul Rapid 685, Bucureşti Nord – Constanța, cu locomotiva 45-0379-3
Tren modern și rapid plecând spre Marea Neagră
13:30
Clasica locomotivă 060-DA1 capabilă de 120 km/h efectua manevre cu vagoane de călători în Revizia Basarab.
Locomotiva diesel-electrică 62-1203-9 la manevre în Revizia Basarab
Trenul Personal 8077, București Nord – București Obor, format din rama electrică Z6300
13:40
Frumosul tren de Suceava cu plecare la 2 fără 20 din Nord tranzita stația Basarab cu viteză sporită, având la tracțiune pe locomotiva Phoenix 2003.
Trenul Rapid 651, București Nord - Suceava Nord
11 vagoane pentru Rapidul de Suceava / Piatra Neamț
13:10
Așa cum spuneam la început, schimbăm luna din decembrie în ianuarie, dar păstrăm locația fotografiilor.
Locomotiva 63-1326-6 cu Trenul Accelerat 1670, Galați - Urziceni – București Nord
Locomotiva electrică 45-0351-2 la Trenul Rapid 651, București Nord - Suceava Nord / Piatra Neamț
13:40
Păstrând același format, Rapidul 651 pleca spre Suceava cu multe vagoane, în timp ce același tip de locomotivă 060-DA1, dar alta ca număr de producție, manevra vagoane în Revizia Basarab.
Trenul Rapid 651 gonind spre Moldova
Tot 11 vagone către Suceava și Piatra Neamț
Locomotiva diesel-electrică 62-1304-5 la manevre în Revizia Basarab
Trenul Accelerat 1721, București Nord - Râmnicu Vâlcea – Sibiu
Trenul Personal 7012, Balotești Aeroport – București Nord
14:00
Săgețile Albastre de Sibiu fugeau spre Râmnicu Vâlcea și mai departe între munți spre Transilvania. Dinspre Timișoara sosea Acceleratul de cursă lungă, iar spre Viena pleca Internaționalul 346 Dacia cu o locomotivă modernizată la Softronic.
Locomotiva electrică 41-0219-0 la Trenul Accelerat1692, Timișoara Nord – București Nord
Locomotiva diesel-hidraulică 80-0414-5
Trenul Rapid 346 Dacia, București Nord - Arad - Viena
Vagoane pentru Arad și pentru Viena
14:10
Locomotiva diesel-electrică 60-1159-7 avea în sarcină 6 vagoane de călători aferente traseului București – Titu – Pietroșița. Eșapațiile dense marcau un demaraj aprig și mulți cai putere la roată.
Trenul Personal 7015, Bucureşti Nord - Baloteşti Aeroport
Trenul Personal 9103, Bucuresti Nord – Pietroșița
6 vagoane pentru Pietroșița
14:30
Ochioasa locomotivă 060-EA1-106 aducea de la Timișoara IC 562, în timp ce dinspre Nord demara LDE EGM 1025 cu Acceleratul de Galați.
Trenul InterCity 562, Timişoara Nord - Bucureşti Nord, în dreptul haltei Basarab
Vagon Bar-Bistro 89-76 la trenul InterCity de Timişoara
Trenul Accelerat 1671, Bucureşti Nord – Galați
14:40
Câteva vagoane etajate luau drumul Urziceniului, respectiv spre Târgu Jiu.
Locomotiva 62-1051-2 cu Trenul Personal 7035, Bucureşti Nord – Urziceni
Locomotiva electrică 41-0796-7 cu Trenul Accelerat 1725, Bucureşti Nord - Târgu Jiu
14:50
Razele soarelui băteau acum dinspre nord-vest, materialul rulant motor și remorcat crea umbre înalte printre liniile haltei București Basarab.
Trenul Accelerat 1794, Piteşti / Târgovişte - Bucureşti Nord
Trenul Personal 8078, Bucureşti Obor - Bucureşti Nord
Trenul Rapid 652, Suceava Nord / Piatra Neamţ - Bucureşti Nord
Trenul Personal 7014, Baloteşti Aeroport - Bucureşti Nord
15:00
O altă locomotivă oacheșă, 41-0030-1, tracta Rapidul 827.
Locomotiva electrica 41-0030-1 cu Trenul Rapid 827, Bucureşti Nord – Brașov / Sibiu
8 vagoane la Rapidul către Transilvania
15:20
Cu un traseu interesant, Acceleratul 1795 pleca în direcția Chitila cu vagoane etajate modernizate la Remar Pașcani. Din direcția Ploiești se deplasa LDH-ul clasa 81 către București Nord.
Trenul Accelerat 1795, Bucureşti Nord - Piteşti - Piatra Olt
4 vagoane etajate pentru ruta Titu - Găeşti - Goleşti - Piteşti - Costești - Slatina - Piatra Olt
LDH 81-0721-1 venind dinspre Brazi
15:40
Lăsarea serii surprindea locomotiva electrică modernizată la Softronic, 802, plecând spre Constanța cu vagoane moderne. Trenul de Viena marca și el sosirea în București Nord după un traseu de sute de kilometri.
Trenul Rapid 687, Bucureşti Nord – Constanța cu locomotiva electrică 91 53 0 477 802-9
Trenul Rapid 347 Dacia, Viena - Budapesta - Arad - Bucureşti Nord
Trenul InterCity 593, Bucureşti Nord - Timişoara Nord
Și cu acestea fiind spuse, punem punct cadrelor realizate în zona București pe anul 2010. A fost un an plin de aventuri, experiențe, locuri vizitate, ore de stat în frig, în căldură, ore petrecute cu drag în preajma căilor ferate!
Mulțumesc frumos! Toate cele bune și te mai aștept pe blog. :)
RăspundețiȘtergere