vineri, 1 ianuarie 2016

Activitate FeRoviaRă în halta București Basarab

Noiembrie 2015 -=- Trenuri de călători între haltele Carpați și Basarab

Luna noiembrie este o lună în care ceața predomină în zonele joase. La fel s-a întâmplat și în halta Basarab, acolo unde mi-am petrecut aproape o zi întreagă în încercarea de a imortaliza trenurile de peste zi. Fiind prezent în stație dis-de-dimineață și până la lăsarea serii, au trecut prin fața mea peste 60 trenuri care veneau sau plecau spre/dinspre toate colțurile țării.

Fotografiile au fost realizate cu un aparat foto Panasonic DMC-LS60, o ustensilă nu prea performantă, dar care a surprins cât de cât esența unei zile feroviare lungi și plăcute. Așadar, vizionare plăcută!


Trenul Personal 9105, București Basarab – Târgoviște


Trenul Rapid 652, Suceava Nord / Piatra Neamț - București Nord


Trenul Personal 5024, Buzău - București Basarab



08:20

Începem dimineața de pe pasarela Grivița, cu o imagine de ansamblu a liniilor unde se compun trenurile pentru plecarea către destinație. Pe peronul Haltei Basarab, câțiva operatori din cadrul serviciului de salubrizare colectau deșeurile dintre linii. Două rame electrice treceau în viteză, una mergea spre Obor, alta venea de la Ploiești Sud.

Locomotiva diesel-hidraulică compunând Trenul InterCity 555 de Bacău


Ordine și curățenie în halta București Basarab


Trenul Accelerat 1532, Ploiești Sud – București Nord


Vagon de călători 21-47 de la trenurile de Giurgiu


Trenul Personal București Nord – București Obor


Rama electrică pe linia de Constanța



08:30

Pleacă spre Roșiori Nord, respectiv, Brașov, două trenuri de călători cu câte 6 vagoane fiecare, având la tracțiune locomotiva 41-0842-9, respectiv 91 53 0 477 498-6.

Trenul Accelerat 1697, București Nord – Roșiori Nord, cu locomotiva EA1-842


Trenul Rapid 831, București Nord – Brașov



08:50

Sfârșitul orei 8 aduce în prim-plan trenuri care vin de la Galați, Oradea, Craiova și Câmpulung. Acceleratul de Craiova/Câmpulung era compus din două automotoare Săgeata Albastră, pe când trenul InterCity de Galați avea la tracțiune locomotiva diesel-electrică LDE EGM 63-0902-5.

Trenurile InterCity 572 de Galați și Accelerat 1632 de la Oradea


Locomotiva electrică 477 773 cu Acceleratul de Oradea


63-0902-5 cu un tren de Galați, într-o zi cu ceață


Trenul Accelerat 1632, Oradea – București Nord


Vagoanele Trenului Accelerat de Oradea


Trenul Accelerat 1892, Craiova / Câmpulung – București Nord


Trenuri Săgeata Albastră îndreptându-se către București Nord, ceață


Trenul Accelerat 11671, București Nord – Galați



09:00

Veți observa, probabil, că aceleași trenuri au fost fotografiate în zile diferite, și anume 3 noiembrie pentru cadrele cu ceață, respectiv 10 noiembrie pentru cadrele cu cer senin.

Trenul Accelerat 1554, Buzău – București Nord cu EA 794


Trenul Accelerat 1554, Buzău – București Nord, ceață


Trenul Personal 9010, Pitești - București Nord


Trenul Personal 9010, Pitești - București Nord, în altă zi, cu ceață


Trenul InterCity 555, București Nord - Bacău


Locomotiva electrică 40-1006-2 a GFR


Locomotiva diesel-electrică 60-1504-4 a GFR



09:20

Mi-am întors privirea pentru câteva clipe spre orizontul Reviziei Basarab unde am fotografiat diverse locomotive diesel-hidraulice de manevră.

Locomotiva diesel-hidraulică 80-0217-2 din Basarab


Altă locomotivă diesel-hidraulică 80-0152-1 din Revizia Basarab


Trenul Personal 8122, Slobozia Veche - București Nord


Trenul Accelerat 1791, București Nord – Pitești / Pietroșița


Trenul Accelerat 1632, București Nord – Constanța



09:30

Plecau, în jurul orei 9, trenurile către Constanța, Păușa, Sibiu, Pitești și venea Personalul de Slobozia Veche.

Locomotiva 80-0152-1 în Basarab


Vagoane etajate la manevre


Trenul Rapid 821, București Nord – Păușa


Trenul Accelerat București Nord – Sibiu



09:40

Trenul push-pull de la Regiotrans era format dintr-o locomotivă franțuzească Alstom BB25500 și trei remorci de vagon, prima dintre ele fiind echipată cu o cabină de conducere. Astfel, trenul poate fi condus din ambele capete, evitându-se manevrele de rebrusment necesare, de altfel, pentru trenurile clasice de călători.

Trenul Accelerat 14002, Brașov – Ploiești Vest


Remorcile trenului push-pull de la Regiotrans



09:50

Trenul de la Roșiori Nord a fost ultimul fotografiat în acea dimineață, întrucât trebuia să ajung la un curs de Rezistența Materialelor. Fiind urcat pe pasarelă, mi-a fost ușor să rezolv ”recolta” de gunoi colectată. Dar ce păcat… după 7 zile era la fel. Sad

Locomotiva electrică 41-0290-3 cu Trenul Personal 9304, Roșiori Nord - București Basarab


Rezultatul igienizării din zona haltei Basarab - zeci de saci de gunoaie


Vagoane etajate în Revizia București Basarab



14:40

După o pauză de câteva ore la facultate, m-am întors în zona tronsonului Basarab – Carpați, unde am rămas până seara pentru a admira traficul feroviar. Lumina era perfectă, trenuri erau din belșug, iată-le redate în fotografiile de mai jos.

Locomotiva electrică 41-0780-1 izolată la manevre în Revizia Basarab


Trenul Rapid 652, Suceava Nord / Piatra Neamț - București Nord


Trenul Personal 8078, București Obor - București Nord


Rama electrică ex-SNCF ca tren suburban


EA1-889 cu Trenul InterCity 592


Locomotiva EA-335 cu Trenul Accelerat 1725, București Nord – Videle


Vagoanele etajate ale trenului accelerat



14:50

Dorind să obțin și alte unghiuri față de cele pe care mi le oferea halta Basarab, am înaintat spre Carpați… Nu spre munți, ci spre halta din dreptul Reviziei Grivița.

Trenul Personal 7014, Aeroport - București Nord


Trenul Accelerat 1794, Pitești / Pietroșița - București Nord


Locomotiva 80-0103-4 la manevră în București Grivita



15:00

Locomotivele modernizate de Softronic erau foarte populare la acea dată, drept exemplu și locomotiva electrică 91 53 0 477 613-0 care era la cârma trenului de Bicaz.

Trenul InterCity 557, București Nord - Bicaz



15:10

Cu o diferență de doar câteva zeci de secunde, trenurile Internaționale Dacia 347 și 346 au bifat pe trasa lor kilometrul 3+600.

Trenul Personal 7015, București Nord – Aeroport


Trenul Internațional 347, Viena - București Nord cu o oră întârziere


Trenul International 346, București Nord – Viena


Vagoane de dormit în Trenul Internațional



15:20

Cei 206 kilometri pe care Acceleratul 1795 avea să-i parcurgă vor fi acoperit centre urbane ca Pitești, Slatina, Balș și Craiova.

65-0947-5 cu Trenul Accelerat 1795, București Nord - Piatra Olt


Pasarela de la Revizia Grivița / halta Carpați



15:30

Ritmicitatea trenurilor CFR Călători a fost întreruptă de o defilare în viteză a unei locomotive electrice a GFR care pleca dinspre București spre Brazi. O Săgeată pleca spre Tulcea, iar alt tren Regio cu, probabil, ultimele vagoane 21-49 nemodernizate, pleca spre Giurgiu pe o rută deviată prin Videle datorată ruperii podului de la Grădiștea.

Locomotiva electrică 40-1018-7 a GFR


O Săgeată Albastră pe linia de Constanța


65-1349-3 la Trenul Personal 9345, București Nord – Giurgiu



15:40

Soarele începea să se retragă cu tot cu lumina lui din peisaj, reușind să aibă sub razele lui doar o latură a vehiculelor feroviare care transportau călători. Către Galați, către Timișoara Nord, către Aeroport.

Locomotiva 45-0351-2 la Trenul InterCity 575, București Nord – Galați


Trenul InterCity 593, București Nord - Timisoara Nord si Sageata de Aeroport 7016


LDH la manevre in Grivița



16:00

Printre trenurile după-amiezii erau și cele care duceau la Pitești și la Iași. Ne surprindea plăcut compoziția Rapidului compus din 8 vagoane.

Trenul Personal 9011, București Basarab – Pitești cu locomotiva LDE EGM 65-1384-0


Un Tren Rapid lung



16:10

Mi-am făcut nițel ”curaj” și am urcat pe pasarela care ducea către Revizia Grivița, ocazie cu care am atras atenție câtorva gardiani din zonă. După imortalizarea Personalului de Buzău, am fost legitimați și perchiziționați în vederea identificării de graffitti. N-au găsit.

Trenul Personal 5024, Buzău - București Basarab


Săgeata Albastră ca Tren Personal 7017, București Nord – Aeroport


Trenul de la Buzău ieșind din Carpați P.O.


Trenul Accelerat 1661, București Nord – Iași cu locomotiva modernizată la Softronic 91 53 0 477 692-5



16:20

Am rămas foarte plăcut impresionat când am zărit un mecanic de locomotivă care își vopsea cu alb cabina de conducere. Un exemplu de respect pentru locul de muncă, în limita în care acest respect mai poate fi acordat în ziua de astăzi…

Trenul Personal 3007, București Nord – Brașov cu EA 772


Trenul Personal 7036, Urziceni - București Nord cu DA 748


Mecanic de locomotiva vopsind acoperișul cabinei de conducere



16:30

Pe lângă fotografia neclară datorată atât vitezei de circulație sporite a trenului, cât și a nepriceperii mele de a regla corect aparatul foto, nu am reușit după aproape jumătate de oră de analiză ce indicativ avea trenul de față. Venea sigur din Rusia.

Un tren grăbit spre București Nord cu vagoane rusești


Gonind spre capitală


Trenul Personal 8123, București Nord - Slobozia Veche


Vagon de călători etajat modernizat 26-16 la trenul de Slobozia


Boghiul Goerlitz VI



16:40

Seara se lăsa încet-încet, prilej cu care fotografiile deveneau tot mai șterse, iar afară era tot mai frig. Mă retrăgeam spre ”bază”, la Basarab, iar în timpul acestei retrageri mi-a sosit în cale Trenul Personal de Brașov, Acceleratul de Câmpina (ministerialul…) și Rapidul de Craiova.

Cele 8 linii de revizie din Grivița


Trenul Personal 3004, Brașov - București Nord


Trenul Accelerat 1735, București Nord – Câmpina


Trenul Rapid 795, București Nord – Craiova



16:50

Săgețile Albastre de Aeroport și Craiova se anunțau a fi ultimele în plimbarea feroviară din noiembrie 2010.

Trenul Personal 7018, Balotești Aeroport - București Nord


Trenul Accelerat 1894, Craiova - București Nord



17:00

”Aceeași culoare în spatele locomotivei”, vorba unui pasionat feroviar, o găseam la Personalul de Buzău.

Trenul Personal 5013, București Nord – Buzău



18:00

În halta București Basarab era aglomerație, semn că urmau să vină trenuri care să ducă navetiștii spre Chitila – Buftea – Ploiești, respectiv Bucureștii Noi – Videle – Roșiori.

Trenul Rapid 832, Brașov - București Nord cu locomotiva modernizată de Softronic 231


Trenul InterCity 553, București Nord – Suceava / Iași


O locomotivă de marfă DA de la GFR venind dinspre Bucureștii Noi


Trenul Personal 9004, Craiova - București Basarab


Trenul Personal 9105, București Basarab – Târgoviște


Trenul Personal 9106, Târgoviște - București Basarab


Se lasă seara peste Revizia Grivița



Dacă începeam acest blog cu o fotografie având ca subiect principal Revizia Grivița, iată că epilogul acestei pagini se încheie tot cu o imagine de ansamblu către liniile unde se compun zilnic zeci de trenuri pentru destinație, respectiv revizie.

Vă mulțumesc pentru urmărire și vă mai aștept pe blog!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1