28 septembrie 2008 –=- București: Activitate FeRoviaRă în Gara de Nord
Un nou an de facultate urma să înceapă… Emoția acestei noi etape care bătea la ușa destinului meu era foarte mare. Eram singur singurel într-o capitală de țară, pașii mei urmau să facă ce voiau ei. Deși acasă am lăsat părinții și frații întristați, eu eram bucuros că puteam trăi liber. Aparent… că după 7 zile m-am întors acasă de dor…
Și uite așa în timpul acela liber pe care îl aveam am pornit-o spre gară. Gara de Nord, cea mai mare gară din România, 14 peroane, unul mai diferit și mai unic decât altul cu trenuri care intrau și ieșeau pline sau mai puțin pline cu călători. Diversitatea era maximă, automotoare Desiro, locomotive electrice în schemă clasică sau vopsite Coca-Cola, locomotive diesel-electrice EMD cu motor GM, locomotive diesel-electrice Sulzer fabricate de Electroputere. Diferență mare de la EA-139, EA1-646 și EA1-465 pe care le vedeam zi de zi în județul Suceava.
Gara de Nord, văzută de la nivelul peronului
Și uite așa în timpul acela liber pe care îl aveam am pornit-o spre gară. Gara de Nord, cea mai mare gară din România, 14 peroane, unul mai diferit și mai unic decât altul cu trenuri care intrau și ieșeau pline sau mai puțin pline cu călători. Diversitatea era maximă, automotoare Desiro, locomotive electrice în schemă clasică sau vopsite Coca-Cola, locomotive diesel-electrice EMD cu motor GM, locomotive diesel-electrice Sulzer fabricate de Electroputere. Diferență mare de la EA-139, EA1-646 și EA1-465 pe care le vedeam zi de zi în județul Suceava.
Gara de Nord, văzută de la nivelul peronului
17:30
În București, metroul reprezintă cel mai rapid mijloc de transport. Cu peste 60 de kilometri de cale ferată dublă, cu aproape 50 de stații în care se aude ”Atenție, se închid ușile!”, ”viermele de pământ”, așa cum îl botezam eu după o idee din jocul, cartea și filmul ”Dune”, călătorește cu 50 sau chiar 70 de km/h prin galeriile subpământene din București.
Metroul bucureștean în stația Semănătoarea
Un metrou pleacă…
Și un altul soșește...
Călătorie cu metroul nou de la Bombardier
17:50
Drumul de la Semănătoarea la Gara de Nord n-a durat nici 15 minute. Eram fascinat de orice lucru care se mișca în jurul meu, de-aș fi știut câte drumuri aveam să fac pe această rută în cei patru ani de facultate…
Colegul meu de facultate în timp ce fotografia pe EA-59
Aspect frontal cu EA-59
Cele două turnuri ale pasajului Basarab vegheau peste liniile din Gara de Nord
Peroanele deloc aduse la standarde europene
18:00
Și acum repun în discuție o necunoscută pentru multă lume: Trenul IC 561, București Nord – Iași (via Bârlad). Spun asta pentru că pe distanța București – Mărășești (219 km) avea la tracțiune locomotivă diesel-electrică EMD cu motor General Motors. Mulți ne-am întrebat… de ce atâția kilometri parcurși cu diesel sub catenară? În fine… în acea zi de septembrie, în turnus la acest tren se afla 65-1280-0, vagoanele fiind din seria 21-76 și 10-91.
Trenul InterCity 561, București Nord – Iași (via Bârlad)
18:10
După plecarea trenului Intercity către Iași, pe aceeași linie sosea Trenul RM (Rapid Motor) 822, Păușa – București Nord. Așa cum spune și numele trenului, RM, era compus din două automotoare Siemens VT 642, ”Săgeata Albastră”.
Trenul Rapid Motor 822, Păușa – București Nord
Primul automotor
Al doilea automotor
18:20
Iată că după debarcarea călătorilor sosiți de pe Valea Oltului, automotorul își aprinde stopurile roșii și pleacă spre Revizia Gravița, secția Automotoare.
Săgețile albastre se retrag în depou
18:30
Așa-zisul ”tren ministerial”, cu plecare de la ora la care… programul funcționarilor din minister ia sfârșit, Rapidul 639 compus din vagoane etajate avea la tracțiune pe locomotiva EA-781.
Trenul Rapid 639, București Nord – Ploiești Sud
18:40
Pe linia 10 aștepta să plece către Vest Trenul Rapid 370 Ister care avea în componența sa și trenul Rapid 741 Maramureș, București Nord – Satu Mare. Tracțiunea acestui tren cu un număr însemnat de vagoane era frumoasa locomotivă electrică 40-0369-5!
Semnal luminos de ieșire din București Nord
Gara de Nord, văzută de pe peronul liniei 6
Locomotivă clasică la tracțiunea Trenului 370 Ister + 741 Maramureș
19:00 --> 22:00
Am plecat din Gara de Nord în ideea de a mai face o plimbare de seară pe străzile din București. Mai exact, așa cum se va putea vedea în imaginile de mai jos, am urmat traseul Piața Unirii, Piața Tricolorului, Piața Universității, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulle.
Autobuz Rocar vechi parcat pe un trotuar de pe Splaiul Independenței
Aglomerație mare în tramvaiul 41 într-o stație din Cartierul Crângași
Palatul de Justiție (Curtea de Apel) din București, iluminat
Clădirea CECului într-o noapte de toamnă în București
Cercul Militar Național văzut de pe Bulevardul Victoriei
Hotelul Intercontinental și Teatrul Național, două clădiri emblemă pentru București
Clădirea ASE-ului
Monumentul de pe Bulevardul Aviatorilor, reflectat într-o lumină galbenă
Crucea Secolului în Piața Charles de Gaulle
Dâmbovița sub Clar de lună
Este incredibil cum a trecut timpul… Acum când scriu aceste rânduri am diploma de inginer în fața mea, însă aceste imagini au aproape 4 ani. Îmi cer scuze pentru întârziere și vă mulțumesc pentru… înțelegere!
Gara de Nord, văzută de la nivelul peronului
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu