duminică, 26 iulie 2015

Trenuri de călători la Dolhasca și Fălticeni

27 iulie 2010 – Excursie cu bicicleta pe linia Fălticeni – Dolhasca

Era o zi din aceea călduroasă, cu nori pufoși, care invita la aventură subconștientul oricărui împătimit de drumeții. Așadar ne-am luat bicicletele și am purces la o plimbare de 60 de kilometri de la Fălticeni la Dolhasca și mai departe până la râul Siret în ideea de a fotografia stațiile și trenurile din parcurs.

Cu această ocazie am realizat și un clip de câteva minute cu câteva trenuri de seară din Dolhasca, printre care și trenul InterCity de Suceava – București Nord, trenul accelerat Iași – Timișoara Nord dar și trenuri personale ca Putna – Iași sau Pașcani – Suceava Nord.


Remarcă românească – Folosiți WC-ul din tren




Trenul Regiotrans Dolhasca - Fălticeni plecând din Dolhasca




11:00

De dimineață, automotorul verde Caravelle cu numărul 57-0674-8 pleca spre Dolhasca. Se asorta de minune cu vegetația care creștea fără tăgadă printre liniile gării Fălticeni.

Trenul de dimineață către Dolhasca


Stația Fălticeni și trenul Regiotrans



12:00

Calea ferată a apărut în Valea Șomuzului încă din 1887, atunci când locomotivele cu aburi se alimentau cu apă din Șomuz iar călătorii circulau chiar și pe acoperișurile vagoanelor. În paralel cu calea ferată este și drumul județean 208, drum pe care l-am folosit și noi în plimbarea de față.

Municipiul Fălticeni, partea estică


Drum județean și cale ferată județeană


Atelier de confecționat case ecologice pe lângă drumul Fălticeni – Dolhasca


Linia ferată văzută de la trecerea la nivel


Apă multă la trecerea la nivel cu calea ferată


S-a terminat gazu`...


Peisaj din Valea Șomuzului


Hyundai Sonata - o mașină cu linii frumoase



12:30

Am așteptat Trenul Personal Dolhasca – Fălticeni și l-am filmat în secundele mai jos.



Peronul haltei Preutești


Preutești



13:00

Plecând din Fălticeni, trenul trece prin Preutești și apoi prin Arghira. La Arghira au existat câteva linii de manevră pentru descărcarea / încărcarea de marfă. Tot aici ne aștepta și un mesaj tragi-comic: ”Folosiți WC-ul din… tren!”

Tablouri de garare din Arghira


Limitare de viteză la 45 km/h


Halta Arghira


Îndemn ecologic


Motorul automotorului Caravelle de la Regiotrans


Trenul Regiotrans Fălticeni - Dolhasca plecând din Arghira



14:00

După aproape o oră și jumătate de pedalat, iată că ajungeam și la Dolhasca, la calea ferată electrificată.

Trenul Regiotrans Dolhasca - Fălticeni plecând din Dolhasca


Trecere la nivel cu calea ferată de la Dolhasca



15:00

În Dolhasca era liniște la ora în care pedalam de-a lungul magistralei 500. În câteva minute își făcu apariția un tren personal. L-am fotografiat și am plecat mai departe către podul de peste râul Siret de pe drumul județean 208.

Locomotiva EA1-255 în Dolhasca


Detaliu cu locomotiva EA1-255


3 vagoane de călători de clasa a II-a


Pădure pe marginea cursului superior al râului Siret


Râul Siret


Pod din piatră peste râul Siret pe drumul de legătură Dolhasca – Lespezi


Peisaj de luncă


Pescari pe Siret


Spre Vorona – Botoșani


Pod peste râul Siret



16:00

Un crâmpei de hartă ne-a îndrumat către o veche cale ferată industrială la o fostă balastieră pe Siret. Am urmat traseul până la balastieră, însă tot ce-am găsit au fost niște ruine și urme de pământ pe care au fost, cândva, traverse.

Harta cu linia industrială adiacentă stației Dolhasca


Ruine ale unei foste balastiere


A se observa maluri scurte de pământ - urme ale unei căi ferate


Semnal luminos pitic M3


Transformator electric pus pe șine din cadrul substației de tracțiune


Canton aferent trecerii de cale ferată


Intrare în stația Dolhasca

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1