16 iulie 2010 – Linia București – Constanța, în reabilitare
1
miliard de Euro și 10 ani. Atât a ”înghițit” reabilitarea liniei ferate
București – Constanța. Probabil că dacă s-ar fi construit de la zero,
costurile ar fi fost mai mici. Dar s-au scris kilometri despre această
lucrare care a durat… prea mult, probabil.
În fine, ne trezisem
dis-de-dimineață să prindem Acceleratul 1822, Arad – București Nord –
Constanța – Mangalia, pentru a beneficia de un week-end la Marea Neagră.
În drum spre litoral am reușit să imortalizez, în câteva puncte,
magistrala de cale ferată care era în plin proces de reabilitare.
Tren de lucru cu vagoane Eakkmos încărcate pentru reabilitarea liniei Constanța – București
Locomotiva 43-0107-3 de la Unifertrans
Cu WoLa Komatsu WA320 pe plajă :-)
07:50
Pe
la Lehliu, trenul oprește și ne lasă să ”admirăm” șantierul în lucru.
Firul Constanța – București era singurul pe care se circula, celălalt
fiind la nivelul compactării infrastructurii. Am rămas plăcut surprins
privind la fabrica de uleiuri vegetale ”Prio”, ba chiar era și o linie
pentru descărcare/încărcare cisterne.
Magistrala 800 și Autostrada Soarelui, vedere spre București
Între Sărulești și Lehliu - km 65
Locomotiva diesel-electrică LDE2100 CP nr. 60-1501-0
Tren de lucru cu vagoane Eakkmos încărcate pentru reabilitarea liniei Constanța – București
Lucrări la Lehliu
Silozul de la Lehliu și utilajul pentru compactarea infrastructurii feroviare
Stația de biodiesel de la Lehliu
Investiția de 93 de milioane de Euro - fabrica de uleiuri vegetale Prio Foods
08:00
Soarele
lumina perfect clădirile gărilor amplasate cu fața la Est, iar peronul
nou-nouț din stația Bărăganu îmi dădea speranțe că acest program de
reabilitare va fi dus cu succes la bun sfârșit.
Halta Dor Mărunt Sat - în construcție
Halta Dor Mărunt
Halta Dâlga
Clădirea impiegatului de mișcare de la Bărăganu
Peronul și stația Bărăganu
Despre Unifertrans puteți citi aici,
compania are ca specific de activitate transportul de mărfuri pe calea
ferată, precum și întreținerea materialului rulant propriu. Transportul
de pirită / cocs între Năvodari și fabrica de ciment de la Medgidia,
precum și transportul de produse petroliere sunt două servicii pe care
compania le realizează.
Vagoane Ks și Fals de la Unicom Tranzit
Hala de reparații vagoane și locomotive Unifertrans
LDE 2100 CP clasic
Locomotiva 43-0107-3 de la Unifertrans
Șine de cale ferată depozitate
09:10
Și am ajuns la Fetești, acolo unde era garat un tren de persoane la linia 1. Mai multe despre podurile peste Dunăre puteți citi aici.
Locomotiva diesel-hidraulică 89-0518-4 a CFR Călători la Fetești
Podul feroviar de peste brațul Borcea al Dunării
Și
că tot ne-am trezit dis-de-dimineață și am făcut un efort să ajungem la
Marea Neagră, ne-am bucurat de un răsărit superb și am inspirat
aerosolii atât de benefici pentru sănătate. Coasta cu plajele din Mamaia
era plină-ochi și turiștii se bălăceau în Marea Neagră.
Răsărit de soare la Mamaia
Pescari pe malul Mării Negre
Fotografie cu țărmul Mării Negre la Mamaia
Litoralul Mării Negre
Cu WoLa Komatsu WA320 pe plajă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu