13 martie 2010 -=- Lucrări la infrastructura feroviară de pe Valea Prahovei
Fiecare călătorie cu trenul pe care am întreprins-o de-a lungul vieții a avut povestea ei. De exemplu, mă hotărâsem ca într-o sâmbătă dimineață să fac un mini-tur al României: București – Cluj-Napoca – Suceava – București. Vă prezint în imaginile de mai jos magistrala 300, de la Ploiești la Brașov.
Se pot observa utilajele folosite pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Câmpina – Predeal, dar și locomotivele închiriate de la Kombinovani Prevoz. Pentru comparație, vă invit să accesați reportajul realizat în iulie 2009 care reflecta stadiul lucrărilor. Începutul timid de primăvară al anului 2010 nu a afectat deloc stratul de zăpadă de pe Valea Prahovei, așadar aceste fotografii vor surprinde, pentru ultima dată, iarna 2009-2010.
Locomotiva Softronic la Trenul Accelerat de Satu-Mare
Locomotiva închiriată de la sârbi pentru manevra trenurilor de lucru – 771 502 2
Limuzina blindată a Anei Pauker alături de locomotiva cu aburi 230.039
06:50
Plecam repede-repede din cămin pentru a putea prinde Trenul Accelerat 1745, București Nord – Satu Mare. Cadoul oferit de Soare în acea dimineață a fost… de nedescris.
Răsărit de Soare peste Dâmbovița în București
07:20
Diminețile în Gara de Nord sunt foarte aglomerate. Pe linia 5 urma să gareze trenul de Cluj. În aceeași zi a fost un derby interesant: Dinamo București – CFR Cluj, fapt pentru care vreo 2-3 vagoane erau ticsite de suporteri roș-albaștri.
Tabela mersului de tren în 2010
Turiști, suporteri, studenți sau simpli călători așteptând trenul de Cluj-Napoca/Satu Mare
Locomotiva electrică 41-0810-6 în București Nord
Locomotiva diesel-electrică 60-1159-7 în București Nord
Se gara Trenul Accelerat 1745
08:10
Primii 60 de kilometri au trecut repede, ora 8 prinzându-mă deja la Ploiești.
Gara Ploiești Vest
În drum spre Câmpina
08:20
La Florești-Prahova am găsit pe linia 4 un mărfar care aștepta să urce spre Predeal. Era cu cisterne, avea împingătoare și la tracțiune singura locomotivă EA1 din parcul CFR Marfă. Locomotiva de manevră LDH18 din cadrul societății Confind aștepta, cuminte, vreo operațiune de manevră.
Locomotiva LDH18 la Confind Florești-Prahova
Locomotiva CFR Marfă ED 008
Locomotiva de tracțiune la un tren de marfă - EA1-375
Arborii de pe lângă calea ferată
08:30
Eram pe ”tărâmul” Văii Prahovei, am trecut podul lung de peste râul ce izvorăște din Munții Bucegi și trenul ”fugea” cu 80-90 km/h pe liniile nou-construite.
În apropiere de Câmpina
Râul Prahova și fire rare de zăpadă
Drumul Județean DJ101P
Blocuri de locuințe în Câmpina
08:40
În Câmpina n-am stat prea mult, doar atât cât să urce câțiva călători. Eram plăcut surprins de lucrările efectuate la peroanele gării, dar și la liniile din stație. Pe una dintre linii staționa un alt mărfar de vagoane Tals care aștepta să urce spre Predeal.
Intrare în Gara Câmpina
Trenul privat Accelerat 14022, Brașov – București Nord
Remorca cu post de conducere a ramei electrice de la Regiotrans
Locomotiva electrică de la CFR Marfă așteptând să urce cu un tren spre Predeal
Vagon Tals pus pe boghiu H
Vagon Tals pus pe boghiu Y25
Vagoane Tals în urcare spre Predeal
Locomotiva electrică 40-0020-4 la tracțiunea trenului cu vagoane Tals
Ieșire din Câmpina spre Breaza
Un utilaj Atlas de la PORR care făcea ordine cu traverse vechi
Picher la datorie pe Magistrala 300
În drum spre Breaza
Kilometrul 99, 900 de metri
08:50
Retrasarea curbei între Breaza și Nistorești era necesară pentru creșterea vitezei de circulație de pe tronsonul Câmpina – Predeal. Lucrările de amploare se lucrau în mod profesionist în vederea atingerii scopului final.
Gara din Breaza
Între Breaza și Breaza Nord
Lucrare de anvengură pentru curba strânsă între Breaza și Nistorești
Pilonii noului pod feroviar peste râul Prahova
Macara Liebherr folosită la construcția podului peste Prahova
În apropiere de Breaza Nord
09:00
În gara Breaza Nord am întâlnit cele două locomotive diesel-electrice închiriate de la Kombinovani Prevoz, un model din clasa 770 (construită în Cehia, seria ČKD 770 sau ChME3) și un alt model din clasa 740 (ČKD 740). Acestea erau însărcinate cu manevra trenurilor de lucru (vagoane încărcate cu materiale, utilaje, mașini de burat etc.) între Comarnic și Predeal.
Vagon de marfa pe 2 osii Ks
Locomotiva închiriată de la sârbi pentru manevra trenurilor de lucru – 771 502 2
Rampă de descărcare folosită pentru depozitarea materialelor
Locomotiva 740 612 7 de la Kombinovani Prevoz
Gara Breaza Nord
Stație de transformare a curentului electric
Transformatoare de înaltă tensiune
În apropiere de Comarnic
09:10
Datorită lucrărilor aflate în derulare, precum și circulația pe un singur fir dintre Comarnic și Sinaia, trenurile înregistrau întârzieri de minute în șir.
Trenul Personal 3002, Brașov – București Nord
09:40
De exemplu, plecarea Trenului Accelerat 1745 din stația Comarnic a fost întârziată cu 40 de minute. Suporterii din tren își puneau probleme dacă ajung sau nu la timp la meciul din Cluj-Napoca. Merită urmărit până la finalul reportajului dacă au reușit (toți) să ajungă la meci…
Trenul EuroNight 473 + Rapidul 742, Budapesta / Satu-Mare- Bucuresti Nord
Peisajul dintre Comarnic și Sinaia
Depozit temporar de materiale de la Porr
09:50
Admiram cu nesaț și respiram adânc aerul curat de munte de sub crestele munților Bucegi. Chiar mă certam în gândul meu de faptul că trec atât de rar prin aceste locuri…
Vile și case de vacanță la Comarnic
Vă salut din Accelerat
Spre Posada
Cascada unui torent de la Posada
Protecția malurilor față de râul Prahova
Înaintăm spre Cluj-Napoca
Și ne apropiam de Valea Largă
Cu trenul prin Valea Largă
Tunelul părăsit de la Posada
Prin ce locuri îngrămădite trece trenul
Râul Prahova
Curbe și contracurbe la Posada
Formațiuni stratificate de șisturi
10:00
O foarte frumoasă lecție de geografie, primim, gratuit, de fiecare dată când călătorim cu trenul prin România. Fie că traversăm râuri, fluvii sau munți, admirăm câmpii largi, dealuri înalte, văi întortocheate sau vârfuri semețe, trenul duce omul acolo unde alte mijloace de transport nu cutează să ajungă.
Prin Valea Largă
Compunerea Trenului Accelerat de Satu Mare
Între Valea Larga și Sinaia
Un camion macara al companiei SopMet
Trecem podul peste Prahova
Din nou...
În apropiere de Sinaia Sud h.
Muncitori pe firul inactiv
11:10
Depășind Valea Largă, trenul a ajuns în Sinaia. Munții se zăreau în toată splendoarea lor, iar tinerii sau seniorii care coborau în stație erau însoțiți fie de skiuri, fie de snowboard, fie de sănii sau alte ustensile ”alunecătoare” pe zăpadă. Totodată, am putut observa în acțiune câteva utilaje Porr care efectuau diverse lucrări.
Vedere din tren spre Munții Bucegi
Sub crengile de brad, călătoream
Un utilaj ATLAS de la Porr
Cupa utilajului
Sediul MEFIN Sinaia
Vârful munților, acoperit de zăpadă și de ceață
Semnal luminos de intrare în Gara Sinaia
Telecabina din Sinaia
Gara Regală din Sinaia
Locomotiva electrică 41-0922-9 cu Trenul 3024, Brașov – Ploiești Sud
Gara Sinaia, excursioniști și un vagon 20-47
11:30
După ce trenul și-a lăsat o parte din împătimiții sporturilor de iarnă, iar în gara Sinaia au sosit dinspre Predeal Trenul Personal de Ploiești Sud și Trenul Rapid 826, Cluj-Napoca/Sibiu – București Nord, trenul cu suporteri pleca mai departe spre Brașov. La plecarea din Sinaia am putut admira limuzina Anei Pauker și locomotiva cu aburi 230.039.
Suporterii echipei Dinamo ieșind pe peronul din Sinaia
Locomotiva Trenului Rapid 826, Cluj-Napoca – București Nord
Vagoanele 22-96 ale Trenului Rapid
Gara Sinaia
Limuzina blindată a Anei Pauker alături de locomotiva cu aburi 230.039
Locomotiva cu aburi 230.039 și tenderul 230.050
Limuzina neagră, la odihnă
Bătrâna doamnă admirată de mii de turiști
Părăseam stația Sinaia
Râul Prahova și piscurile Jepilor
Jepii Mici și Jepii Mari
10:40
Formele de neconfundat ale Jepilor se zăreau lesne de pe tronsonul de cale Sinaia – Bușteni. Mai urma Azuga, Predeal și deja eram cu o oră întârziere.
Gara din Bușteni
Aglomerație la Bușteni
10:50
Case din Sinaia aproape de calea ferată
O altă stație de transformare a curentului electric
Curgere controlată a râului Prahova
Gara din Azuga și fundalul montan
Locomotiva diesel-electrică de la GFR, 60-1512-7, în Azuga
Vagoane încărcate cu piatră
Liniile stației Azuga
Gara Azuga și panourile de informare ale Uniunii Europene
11:00
Porțiunea de cale ferată aproape rectilinie dintre Azuga și Predeal descria perfect etajul montan cu vegetația și fauna care se putea observa din tren. Râul Prahova era doar un… pârâiaș, iar zăpada era așternută exact ca o plapumă pe pământul prahovean.
Prahova, ca un pârâiaș
În drum spre Predeal
Locomotiva urca cu încredere spre Predeal
O plapumă de zăpadă
Pârâiașul Prahova
Conifere la aproape 1000 de metri altitudine
Un automobil clasic și uitat de vremuri
11:10
Intram în Predeal
Gara aglomerată din Predeal
Locomotiva electrică ED 006 cu containere coborând spre Ploiești
Locomotiva EA 307 de la CFR Marfă cu containere la Predeal
Locomotiva electrica văzută din spatele unor vagoane Rgs
Încărcare maximă în Gara Predeal
Cisterne, fier vechi și containere în Gara Predeal
Trei marfare așteptau să coboare spre Ploiești
11:20
Stăteam pe coridorul vagonului și mă bucuram de aerul proaspăt care se amesteca cu garnituri de frână încinse. Trenul cobora în viteză spre Brașov.
Ieșeam din Gara Predeal
Coboram cu trenul de la Predeal la Brașov
Crestele Muntelui Postăvaru
Trenul Accelerat intra în Tunelul Mic
Cale ferata în munți
Între Tunelul Mic și Tunelul Mare
Ieșire din Tunelul Mare
În halta Tunelul Mare
Tot înainte, printre curbe și păduri, spre Brașov
Din ce în ce mai puțină zăpada
Plimbări în natură vis-a-vis de calea ferată
Trenul cobora năvalnic spre Brașov
11:30
Intrare în Timișul de Jos
Construcții de apărare a liniei ferate
Terase construite pentru limitarea debitului
Rocă săpată pentru a lăsa loc căii ferate
Cale ferată pe etaje
11:40
În coborâre ne-am întâlnit cu Trenul Internațional DACIA, Viena – București Nord.
Locomotiva Softronic 785 tracta Rapidul 347 DACIA de la Viena la București
Gara Dîrste
Blocuri paralele din Brașov cu Magistrala 300
Curbă largă înainte de intrare în stația Brașov
Locomotiva electrică 41-0004-6 aștepta preluarea vreunui tren
Locomotiva cu aburi 150.1114 întâmpina turiștii în Brașov
Clădirea impiegatului
Gara din Brașov
Vă mulțumesc pentru atenție și pentru că m-ați urmărit până aici!
eu ca sami fac propria diorama ,am keltuit pana acum 837 lei
RăspundețiȘtergereFrumos. Și cum a ieșit? Pune niște fotografii.
Ștergereva dura ani de zile pana mi-l termin ,fiindca sunt prea sarac pt. o asemenea pasiune .cat despre fotografii n-am cum ca sa nu incarc prea mult memoria calculatorului.pana acum am in afara de case shi statzii un set marca ''roco'',format dintr-un tren de mare viteza''ice2'' shi 1 tren de marfa adaugate impreuna cu linii transformator shi altele,dar shi locomotiva electrica 040-ec-001 de la cfr[transformat de clujeanul trains addictedd in studiourile lui din locom. seria 1043 al austriecilor]adaugat de 3 vagoane de dormit ava 200 bleu.
RăspundețiȘtergere