26 decembrie 2009 -=- Călătorie de iarnă de la București la Suceava
După
un Crăciun (unicul) petrecut la București, am părăsit capitala unde
zăpada era doar atât cât să-ți ajungă la șireturile pantofului, pentru a
ajunge la Suceava, acolo unde zăpada era până la genunchi.
Călătoria
cu trenul a început la ora 11 cu Trenul Rapid 751, București Nord –
Suceava/Botoșani, iar timp de 6 ore am privit câmpurile și dealurile pe
geamurile vagonului încălzit. Din fericire, lipsa vegetației de-a lungul
Magistralei 500 a permis ochiului meu și al obiectivului camerei foto
”accesul” vizual spre locomotivele care deserveau diverse căi ferate
industriale.
Locomotiva LDE 130-025 avariată în apropiere de Focșani
11:00
Cea
mai mare densitate de material rulant activ per kilometru de cale
ferată este la București. Locomotivele electrice luau în primire
garnituri de zeci de vagoane sau lăsau spre revizie alte zeci.
Culori aprinse de locomotive în București Grivița
Vagon Laborator de verificat geometria căii
Peisaj hiveric pe la Lacurile Periș
Locomotiva electrică Cargo Trans Vagon 91 53 0 460 091 8
Malul unui râu din Codrii Vlăsiei
12:00
Buzăul,
un nod important feroviar, atât din punct de vedere al exploatării, dar
și al întreținerii materialului rulant prin Depoul de Locomotive și
Revizia de Vagoane, era aglomerat chiar și de Crăciun.
Locomotiva electrică CFR Călători 40-0818-1 la Buzău
Locomotiva electrică 41-0724-9 la Buzău
Locomotiva Rolling Stock 40-0571-6
Depoul de Locomotive Buzău
14:00
În
apropiere de Focșani, pe o linie industrială, staționa o locomotivă
diesel-electrică de 1300 de cai putere. A fost construită la Uzinele
Faur ”23 August” București , dedicată pentru export (Polonia), dar și
pentru deservirea liniilor industriale din România. A fost echipată cu
motor Maybach M 820 SR care antrena un generator electric de 1015 KVA,
acesta alimentând cu energie electrică cele patru motoare electrice de
tracțiune montate pe cele 4 osii.
Locomotiva LDE 130-025 avariată în apropiere de Focșani
Locotractor la Comcereal Vrancea (Focșani)
Vagoane vechi (cisternă pe 2 osii și o platformă pe boghiuri)
Kilometrul 199 de pe Magistrala 500
Între
Focșani și Mărășești, calea ferată traversează râul Putna Seacă. În
urma inundațiilor din iulie-august 2005, pilonii podului au avut de
suferit. Senzația a fost tare ciudată atunci când am trecut peste râul
care curgea vijelios, viteza trenului fiind de 8-9 km/h.
Stâlp de catenară de lângă podul feroviar peste râul Putna Seacă
…Sfârșitul căii ferate – restricția de 10 km/h
Râul Putna Seacă
Pilon de pod feroviar susținând o structură avariată
Pod în curs de demontare peste râul Putna Seacă
Traverse de cale ferată gata să fie montate
Catenara pe unde sigur nu mai circula vreun tren
Revizia de vagoane Mărășești
Vagoane de ciment Uacs
Remiza și placa turnantă de la Mărășești
Locomotiva electrică 40-0658-1
Locomotiva electrică BoBo Rade Končar 43-0100-8
Locomotiva diesel-electrică LDE 2100 CP 60-1332-0
Locomotiva diesel-hidraulică 80-0538-1 la manevre în Mărășești
Gara din Mărășești
Găinușe de câmp
15:00
Iat-o pe LDE 2100 CP 60-0824-7 la manevre în Bârlad
într-un film realizat de MrRombyte. Mi-a atras atenția datorită
condiției exterioare îmbunătățite probabil în urma unei revizii
capitale.
Locomotiva LDE 2100 CP CFR Marfă în Triajul de la Adjud
60-0824-7 în Triajul Adjud
85-0152-0 de la Electrocomp la Adjud
Caută locomotiva
Balastieră pe Siret
Vagoane Fals în Triajul Bacău Sud
Vagoane Fals de la Compania de Transport Feroviar
Vagon Fals pus pe boghiuri ORE de la Nacco
Un LDH70 în Triajul Bacău Sud
Cisterne la Combinatul de Îngrășăminte Chimice din Bacău
Vagoane Uagps la CIC Bacău
Și cisterne
Locomotiva Sarmis 81-0832-6 în Bacău
LDH70-686 si LDH125-159 de la Mittal Steel Roman
Spre
sfârșitul călătoriei, locomotivele diesel-hidraulice de la Mittal Steel
Roman (fostul PetroTub Roman) erau în apropierea semnalului de ieșire
de pe liniile industriale ale companiei. Soarele a apus, iar eu mă
apropiam, din ce în ce, spre casa alor mei.
Mulțumesc pentru urmărire!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu