8 septembrie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Cacica – Suceava
Așa cum spuneam în articolul precedent, rama electrică cu care am venit de la Suceava avea să mai staționeze în Cacica aproximativ o oră, în timp ce spre Suceava venea un alt tren Personal dinspre Ilva Mică. În mod normal, ruta acestui tren era pe varianta Lucăcești, inaugurată la 1964, mai eficientă din punct de vedere al profilului liniei.
Ei și uite așa de la orizont, de pe dealurile localității Cacica, cobora, efectiv, un tren format dintr-o locomotivă electrică EA 5100 kW și 3 vagoane de călători. N-am stat pe gânduri și am urcat într-unul din vagoane, poziționându-ne pe coridor pentru a realiza ultimele fotografii de pe ruta 513, Dărmănești – Cacica.
Am fost plăcut surprinși când, opriți la Suceava Nord, între ora 11 și 13 am fost martori la o activitate feroviară deosebit de aglomerată, cu trenuri de călători venind dinspre București sau chiar Sofia, tractate de locomotive electrice sau automotoare diesel făcând serviciu pe rute locale.
Trenul Personal Ilva Mică - Suceava intra în Gara Cacica
Trenul InterCity 551 cu vagon restaurant sosea în Gara Suceava Burdujeni
Ei și uite așa de la orizont, de pe dealurile localității Cacica, cobora, efectiv, un tren format dintr-o locomotivă electrică EA 5100 kW și 3 vagoane de călători. N-am stat pe gânduri și am urcat într-unul din vagoane, poziționându-ne pe coridor pentru a realiza ultimele fotografii de pe ruta 513, Dărmănești – Cacica.
Am fost plăcut surprinși când, opriți la Suceava Nord, între ora 11 și 13 am fost martori la o activitate feroviară deosebit de aglomerată, cu trenuri de călători venind dinspre București sau chiar Sofia, tractate de locomotive electrice sau automotoare diesel făcând serviciu pe rute locale.
Trenul Personal Ilva Mică - Suceava intra în Gara Cacica
Trenul InterCity 551 cu vagon restaurant sosea în Gara Suceava Burdujeni
10:00
Un Tren cobora de pe Vârfu Dealului
Călători din Cacica, dornici să ajungă în Suceava
Ne luam la revedere de la Gara Cacica
Rampa de încărcare marfă în stația Cacica
Semafor mecanic de ieșire și linia de acces în Salina Cacica
Salina Cacica
Stație pentru descărcarea de produse necesare funcționării salinei
Un mic pasaj de trecere la calea ferată
Treceam peste un pârâu
Între Cacica și Pârtești
Paralela cu DJ 178 A
10:10
Spre Pârtești
Trenul se înscria într-o curbă largă
În apropiere de stația Soloneț
10:20
Între Soloneț și Todirești
Prin Podișul Sucevei, spre Dărmănești
Văi formate de pârâiașe, traversate de calea ferată
Biserica din Soloneț
Printre dealurile Solonețului
În apropiere de stația Todirești
Trecere la nivel cu drumul județean de la Cajvana
Pantă de 17 mm/m în următorii 445 de metri
Intrare în stația Todirești
Terasament împrăștiat
Vegetație și cale ferată
Drumul Județean 178 A
Se deconectează disjunctorul. Urmează zona neutră
Linia coboară spre Parhăuți
Lanuri de porumb prin Todirești
10:30
Curbe și contracurbe care urmează cursul râului Soloneț
Ieșeam din Todirești
Declivitate negativă 15 mm/m pe distanța de 275 de metri
Declivitate negativă 13 mm/m pe distanța de 655 de metri
Încă o curbă largă înainte de stația Părhăuți
Nici o mie de metri până în stație
Pe partea cealaltă - gara Părhăuți
Suntem la 4 kilometri de Dărmănești
Și la ieșire din satul Părhăuți
Râul Soloneț
Se prinde pește pe Soloneț?!
În lunca îngustă a râului Suceava
Declivitate negativă de 5 mm/m în următorii 2200 metri
Intram în pădurea din lunca râului Suceava
Pădure deasă
Un braț al râului Suceava
Râul Suceava la Dornești
10:40
Cred că este ruta cu cele mai multe curbe din România în cei 21 de kilometri de la Dărmănești la Cacica, acest fapt ducând la creșterea rezistenței de înaintare și la uzura roților vehiculelor, dar și a căii ferate. Densitatea curbelor a fost doar un motiv pentru ca în 1964 să se inaugureze varianta Șcheia – Lucăcești – Gura Humorului, mult mai prietenoasă dpdv al consumului de resurse.
Și ne reîntâlneam cu Magistrala 500
Venea de la Putna Trenul Personal 5624 tractat de LDH82-512
4 vagoane la Trenul de Putna – Suceava
Între două trenuri personale
Locomotivă diesel-hidraulică modernizată la urma trenului în Dărmănești
Ne luam la revedere de la Gara din Dărmănești
10:50
După ce trenul de la Putna a plecat mai departe spre Suceava, Personalul de la Ilva Mică a primit și el verde și a continuat mai departe călătoria spre Suceava.
Un cântar dezafectat din staţia Dărmănești
Ne încadram în linia curenta
Între Dărmănești și Suceava Nord
Kilometrul 455 al Magistralei 500
11:00
Un articol actualizat despre situația locomotivei cu aburi 150.1120, clasată în lista obiectelor de patrimoniu, puteți găsi aici.
Ce a mai rămas din Locomotiva cu aburi 150.1120
Relicvă feroviară
Mersul Trenurilor în Gara Suceava Nord Ițcani
Stimați călători…
Trenul Personal 5504, Suceava Nord – Iași
Complexul feroviar Ițcani
11:10
Am coborât în stația Suceava Nord (Ițcani), deși trenul 18704 de la Ilva Mică călătorea spre Suceava. Distanța Suceava Nord (Ițcani) – Suceava (Burdujeni), avea să fie parcursă per pedes.
Locomotiva diesel-hidraulică se retrăgea la Depoul Suceava Nord
Semnale luminoase de intrare în Gara Suceava Nord
Interspații numite joante
Inimă de... cale ferată
11:20
Locomotive diesel-hidraulice la orizont
Locomotiva DHC-571 se îndrepta spre Suceava Burdujeni
11:30
Indicator de atenționare pentru plugurile de zăpadă
Vagon părăsit de clasa I, 19-57
Kilometrul 448 al Magistralei 500
Locomotiva electrică EA-139 în drum spre Suceava Nord
11:40
Ne-am bucurat când prin fața noastră s-a perindat un automotor Diesel Malaxa care venea de la Botoșani. Având o vârstă considerabilă, cine știe cât vor mai circula aceste pe căile ferate?
Automotor Malaxa ca Tren Personal 5563, Botoșani - Suceava Nord
Automotorul 78-0716-7
Prim-plan cu automotorul Malaxa
Trenul de Botoșani se îndrepta spre Suceava Nord
Generator de curent ”poli în gheara” montat pe un boghiu de Dimitrov
11:50
În Gara Burdujeni urma o oră de vârf, fiind programate sosiri și plecări pentru trenuri de Brașov, București și Moscova.
Locomotiva electrică EA-752 cu Trenul Accelerat Suceava Nord – Sibiu (limitat la Brașov)
Vagoane albastre de accelerat
Gara Burdujeni
Linie industrială în Suceava
LDH45-188, o fostă locomotivă de manevră
12:20
Grija companiei CFR Călători pentru confortul călătorilor din trenurile InterCity era dovedită prin adăugarea în compunerea acestora de vagoane restaurant…
Trenul InterCity 551 cu vagon restaurant sosea în Gara Suceava Burdujeni
12:50
Trenul Personal 5505, Pașcani - Suceava Nord tractat de EC-14
Anulări de trenuri
13:10
Ora de vârf culmina cu rocada locomotivelor la Trenul Internațional 382-1, Sofia – Moscova. Așadar, EA-800 se decupla de la cele 5 vagoane rusești, locul fiindu-i luat de DA-819.
EA-800 a venit de la București cu Internaționalul 382-1
Boghiu de vagon rusesc de călători
Trenul Rapid 758, Suceava Nord – București Nord, cu locomotiva electrică EA1-929
13:20
Încheiam ziua (deși era ora 13) dedicată trenurilor, cu gândul de a mai reveni pe această rută (Suceava – Cacica). Și într-adevăr, după un an aveam să călătoresc în cabina locomotivei, drept pentru care vă invit să urmăriți în continuare reportajele feroviare. În curând, va urma un cabview Cacica – Dărmănești!
Locomotiva 60-0819-7 la Trenul Internațional Sofia - Moscova
Compresorul de aer pentru climatizarea vagonului de dormit rusesc
Suspensia osiei la boghiul unui vagon de dormit rusesc
Atenție! Zonă în lucru
Cele 5 vagoane ale Trenului Internațional
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu