sâmbătă, 27 aprilie 2013

30 de trenuri de marfă și de călători între București și Chitila


22 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Basarab – Chitila

Semestrul II de la facultate m-a găsit ocupat zilnic, de la 8 la 18, fie orele de curs sau laborator, fie cu jumătatea de normă de la AutoGhid.ro, așadar timpul pe care obișnuiam să îl dedic trenurilor… tindea la 0. Dar câțiva colegi de-ai mei, IonuțMihai și Dragoș, m-au convins să las toate deoparte și am făcut o plimbare la pas pe ruta București Basarab – Chitila. În doar 7 kilometri, am fotografiat și filmat peste 30 de trenuri.

Utilaj de Intervenții Feroviare în caz de accident pe calea ferată

sâmbătă, 20 aprilie 2013

Sibiul în 100 de imagini!

18 aprilie 2009 -=- Excursie în Capitala Culturală Europeană Sibiu

 


Deși studiile universitare într-o altă localitate decât cea natală sunt mai greu de suportat pentru cei care vin provincie din cauze deja știute, în același timp, depărtarea de casă îți aduce uneori și avantaje care implică mult timp liber și oportunități de explorare. Se întâmpla în Sâmbăta Paștelui, în aprilie 2009, când alături de prietena mea de atunci a cărei zi de naștere era, vizitam pentru prima dată Sibiul. Acest oraș reprezenta în mintea mea doar un punct mai gros pe hartă, situat la poalele Carpaților Meridionali și era evidențiat doar de câteva informații însușite la orele de Geografie de la liceu.

Piata Mica si Catedrala Evanghelica



Ea a știut atunci să mă convingă să vizitez Sibiul. Am sacrificat prima Duminică de Paște petrecută altundeva decât acasă lângă frați și părinți. Și nu regret, deoarece a fost o experiență foarte frumoasă, am descoperit un oraș... european (din toate punctele de vedere, nu doar geografic), curat, cu magazine care se încadrau în peisaj, piețe largi, biserici grandioase, un parc înțesat cu piste de biciclete, alei primitoare și întortocheate, vegetație din belșug. Ce să mai, o impresie deosebită!

Priveste Cerul (daca ai pe unde!)



Și cum în filmul ”Pay it forward” am învățat s-o dau mai departe, mi-ar plăcea ca unii dintre voi, care îmi citiți blogul și nu ați vizitat Sibiul, să o faceți pentru că nu veți regreta niciun moment/ban cheltuit sau timp ”irosit”. Târgul de Paști de la Sibiu este o excelentă oportunitate să veniți în Sibiu pentru un city break. De ce să vă duceți în Praga, Milano sau Barcelona și nu la Sibiu, Bucuresti, Timisoara, Iași, Constanța sau Cluj-Napoca? În plus aici vă așteaptă o serie de activități interesante și educative pentru copii de genul ”Căsuța Iepurașului”, ”Vânătoarea de ouă” sau ”Olimpiada de Paște”, un târg de produse tradiționale, un bun prilej să vezi ce mai e nou și natural, să guști din bunătățile pe care le oferă natura oamenilor.

Targul de Paste



În caz că doriți o cazare la un hotel cu poziție ultra-centrală, hotelul Ibis ne îmbie cu o ofertă de 66 de euro/2 nopți/cameră dublă sau dacă doriți să vizitați și stațiunea Păltiniș, deci 3 nopți / 99 euro / cameră dublă. Rezervarea se face pe e-mail, iar dacă precizați parola ”blog TrenuriRomania”, veți beneficia la același preț de un ghid turistic pentru turul orașului, de o gustare tradițională de Paște și un voucher de 20% pentru Pardon Cafe. Atenție, oferta este valabilă în perioada 26 aprilie – 6 mai 2013!

Vedere catre Hotelul Ibis



După ce v-am povestit în blogul anterior despre cum puteți ajunge în Sibiu, precum și ce peisaje frumoase puteți observa călătorind cu trenul, acum vă invit la un tur virtual al singurului oraș românesc declarat ”Capitală Europeană”. Imaginile următoare vă vor demonstra asta! De altfel, acest format de blog nu vă este străin, v-am mai prezentat în rândurile trecute despre orașele Suceava, Iași sau Vatra Dornei în același stil.

Romane interesante


În cele 100 de imagini pe care vi le propun veți regăsi obiectivele turistice din Sibiu pe care le-am vizitat în frumoasa zi de 18 aprilie 2009! Așadar, vizionare plăcută!

miercuri, 17 aprilie 2013

În Ajun de Paște, peste Olt și Cibin, către Sibiu cu trenul

18 aprilie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Ucea – Sibiu


Nu este chiar ușor să scrii despre un eveniment care a avut loc în viața ta acum 4 ani. Firul întâmplărilor la un moment dat poate deveni încâlcit. Însă, faptul că am avut la mine un aparat de fotografiat Canon A550 cu care am reușit să fotografiez cam tot ce am văzut interesant pe traseu.

Atunci se întâmpla că am înnoptat la bunicii prietenei mele de atunci. Însă acum, dacă îți plănuiești o vizită la Sibiu (mai ales că în câteva zile va începe Târgul de Paște din Piața Mare din Sibiu, 26 aprilie – 7 mai 2013), merită să vezi oferta de cazare de la Ibis. În plus, vei beneficia de o ofertă specială menționând parola ”blog TrenuriRomania” la rezervarea pe care o poți face trimițând un mail la adresa: reservations.sibiu[at]ibishotels[punct]ro.

În acest blog vă voi prezenta călătoria cu trenul de la Ucea (județul Brașov) la Sibiu. Fiind ziua iubitei mele de atunci, ne-am gândit să o petrecem plimbându-ne hai-hiu prin Sibiu, vizitând piețele, parcurile și clădirile acestui frumos oraș. Menționez aici darea în folosință a liniei de cale ferată, Făgăraș - Sibiu, la 22 noiembrie 1892 în urma unei investiții făcute de românii și sașii din comitatele Sibiului, Făgărașului și Brașovului. După 16 ani, la 1908, Brașovul a fost legat feroviar cu Sibiul.


Trenul Regio 2071, Piatra Olt - Podu Olt


Gara Sibiu

duminică, 14 aprilie 2013

Teoria ca teoria, dar cum stai cu practica?

6 aprilie 2009 -=- Premieră națională: Lansarea modelelor Renault Laguna Coupe și Renault Megane Coupe

 

Eram în 2009, angajat la site-ul AutoGhid.ro, unde scriam articole pe tema industriei auto din întreaga lume. Deși sunt fan al transportului pe calea ferată, trebuie să recunoaștem că autoturismele au locul lor în societate. Se întâmpla atunci să fiu invitat într-o locație selectă de pe Barbu Văcărescu la o premieră de lansare a două modele din gama medie a unei mărci recunoscute pe plan european: Renault Laguna Coupe si Renault Megane Coupe. 

 

Am fost impresionat de fastuozitatea momentului, erau zeci de fotografi cu aparate profesionale, televiziuni, jurnaliști cu microfoane în mână. De asemenea, ritualul de ”dezvelire” a mașinii a fost unul nemaivăzut de mine până atunci decât pe la TV. Vreau să zic că senzația live nu se compară cu emisiunile televizate sau cu poveștile relatate de unii sau de alții. Unde să mai punem că la eveniment a fost invitat și fotbalistul Dan Petrescu, cel care în 1998 a dat un gol senzațional în meciul cu Anglia la Campionatul Mondial din Franța.

Vă invit să vizualizați mai jos o serie de fotografii realizate cu un amărât de Canon A550.

 

Aspect frontal Megane Coupe

sâmbătă, 13 aprilie 2013

Vagon etajat 26-16 proaspăt modernizat la Remar Pașcani

19 februarie 2009 -=- Scurta plimbare FeRoviaRa in Bucuresti Nord


Începea semestrul II la Universitatea Politehnica din București. Totodată, venise și zăpada. Am făcut un drum până la facultate să-mi văd orarul și apoi am dat o raită până la Gara de Nord. Când te plimbi pe frumoasa alee cu plopi din campus, știi dacă e iarnă, primăvară, vară sau toamnă după coroana plopilor.

Ora la care eram în Gara de Nord mi-a permis să imortalizez trenuri ca Rapidul de Constanța, Acceleratul de Iași sau locomotive Clasa 45.


Vagonul etajat 26-16 Bmee din compunerea Trenului Accelerat de Iași

vineri, 12 aprilie 2013

Locomotiva de 200 km/h, Generalul, în Gara de Nord

9 februarie 2009 -=- Scurtă plimbare FeRoviaRă în București Nord


După cursurile de luni, am fost cu un coleg de facultate să mai vedem ce este pe la gară. Toate vechi și nouă-s toate! Am pozat 9 locomotive, printre care și ”Generalul”, locomotiva românească adaptată din toate punctele de vedere pentru viteza de 200 km/h. De asemenea, la sfârșitul orei ”alocate” plimbării feroviare din Gara de Nord, ne-am întâlnit cu Trenul Internațional 347 Dacia, Wien Westbahnhof – București Nord. În fotografiile de mai jos am bifat fiecare vagon care se afla în compunerea acestui tren.

Vremea era numai bună de realizat fotografii, iarba începea să încolțească și să coloreze cu verde liniile Gării de Nord, trenurile erau curate, aspectuoase. Era o plăcere să aștepți să plece sau să vină niște trenuri care duceau cu ele călători veseli, alții mai triști, unii nerebdători să plece, alții să ajungă.


Generalul intra în Gara de Nord cu Acceleratul de la Câmpina


miercuri, 10 aprilie 2013

Bilet dus-întors către casă, în mijlocul iernii secetoase

ianuarie & februarie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București – Dolhasca și retur


Se apropia sfârșitul primei sesiuni de examene și colocvii din viața mea de student și am decis ca între 2 examene să fac un drum spre casă: București – Dolhasca – Fălticeni. Vremea mohorâtă de afară, lipsa soarelui și oboseala acumulată după programul încărcat de la facultate nu mi-a oferit o dispoziție de a realiza fotografii.

Și totuși, din în când, scoteam aparatul foto din buzunar și încercam să încadrez ce mi se părea interesant: o locomotivă diesel-electrică de 1250 CP de la CTV, o locomotivă electrică pe 4 osii Bo Bo, mișcarea unei locomotive electrica de 5100 kW în Gara Dolhasca, dar și convoiul de 9-10 vagoane ale Rapidului de Suceava – București prin curbele de la Ploiești. De asemenea, am pregătit și un clip FeRoviaR de câteva minute care poate fi urmărit mai jos.


Locomotiva electrică decorata cu o stemă de... zăpadă

 

marți, 9 aprilie 2013

Oltenița Express, Trenul care circulă mai încet ca melcul

27 ianuarie 2009 -=- Trenul Personal de Oltenița intră în Gara Titan Sud

 

Fiind curios să văd gara Titan Sud din București, am ajuns cu metroul la Pantelimon, de unde am mai mers câteva sute de metri per pedes până la intersecția străzilor Industriilor cu Dudești-Pantelimon. Zona este situată în estul Bucureștiului, în apropierea Fabricii 23 August. Aici, semnalele luminoase și acustice erau în funcție, deci urma să sosească un tren în gară. După vreo 10 minute de ”poluare fonică” și multe mașini stând la coadă, Trenul Personal 8062 de la Oltenița, tractat cu locomotiva diesel-electrică DA-679, intra în gara Titan Sud.

De atunci, vremurile s-au schimbat. Începând cu 22 martie 2012, linia Titan Sud – Oltenița, a fost închiriată către operatorul privat de transport călători pe calea ferată, Transferoviar Călători (TFC). Mersul trenurilor pe această rută poate fi citit aici. De remarcat faptul că CFR Călători considera această rută în pierdere, iar operatorul privat închide anul 2012 cu profit. Ba mai mult, investește în infrastructură și crește viteza de circulație a trenurilor, eliminând punctele de restricții de pe traseu. Deși unii condamnă transportul privat de călători de concurență neloială, totuși, în prezent, există peste 7 perechi de trenuri care circulă între orele 3 și 22.


 

duminică, 7 aprilie 2013

Locomotive Siemens la Trenuri Rapide în Gara de Nord

24 ianuarie 2009 -=- Activitate FeRoviaRă în București Nord


Așa cum spune și titlul, în continuare vă invit la un reportaj care prezintă activitatea feroviară din Gara de Nord. Era sâmbătă, era program de voie și am avut timp să fotografiem locomotive, trenuri scurte și lungi, peroane modernizate sau lăsate de izbeliște. De remarcat este prezența a 6 locomotive Siemens în doar trei ore de ”observație”. Fie că erau la tracțiunea trenurilor Accelerate, Rapide sau Personale, acestea își făceau datoria pentru care au fost proiectate.

De asemenea, după ce am văzut că la un moment dat în gară trenurile se încăpățânau să mai sosească sau să plece, am plecat cu Ionuț pe Calea Griviței, am traversat câteva străduțe și am ajuns la Punct Oprire Carpați. Aici am realizat un scurt clip feroviar care poate fi urmărit mai jos. Așadar, să-i dăm drumul aventurii ”capitaliste”!


Locomotive Siemens în Gara de Nord București


miercuri, 3 aprilie 2013

Becuri și neoane arse... Poftiți în vagoanele (de reciclare)!

Până astăzi obișnuiam să scriu despre trenuri, rute turistice, gări cu arhitectură deosebită, vehicule feroviare contemporane sau istorice ș.a. Și voi mai scrie, dar voiam să vă pun o întrebare: știți câte becuri sunt instalate într-un vagon de călători? Vă spun eu: de la 60 la 86. Aceste vagoane mai intră din când în când (mai precis o dată la 3-4 ani) la revizie, unde se înlocuiesc becurile arse sau se instalează altele cu tehnologie nouă. Deci: un număr de peste 60.000 becuri aruncate la ”gunoi” (pentru un număr de 1000 de vagoane de călători). (Ne)Buuun...