duminică, 7 aprilie 2013

Locomotive Siemens la Trenuri Rapide în Gara de Nord

24 ianuarie 2009 -=- Activitate FeRoviaRă în București Nord


Așa cum spune și titlul, în continuare vă invit la un reportaj care prezintă activitatea feroviară din Gara de Nord. Era sâmbătă, era program de voie și am avut timp să fotografiem locomotive, trenuri scurte și lungi, peroane modernizate sau lăsate de izbeliște. De remarcat este prezența a 6 locomotive Siemens în doar trei ore de ”observație”. Fie că erau la tracțiunea trenurilor Accelerate, Rapide sau Personale, acestea își făceau datoria pentru care au fost proiectate.

De asemenea, după ce am văzut că la un moment dat în gară trenurile se încăpățânau să mai sosească sau să plece, am plecat cu Ionuț pe Calea Griviței, am traversat câteva străduțe și am ajuns la Punct Oprire Carpați. Aici am realizat un scurt clip feroviar care poate fi urmărit mai jos. Așadar, să-i dăm drumul aventurii ”capitaliste”!


Locomotive Siemens în Gara de Nord București



12:40

Încă de la sosirea în gară, privirile noastre au fost bombardate cu locomotiva electrică EA-670 decorată cu stema Depoului Cluj-Napoca. Mai apoi, o ramă electrică modernizată la Remarul 16 Februarie – tot – Cluj-Napoca, aducea în mod accelerat pasagerii de la Ploiești.

Locomotiva electrică și un H în Basarab


Gararea Trenului Intercity AVRAM IANCU


Vagoane Business și Bar Bistro în același tren CFR Călători


Locomotiva electrică EA-670 cu stemă în capul trenului Intercity 531 de Arad


Trenul Accelerat Ploiești Sud – București Nord format din rama electrică franceză


Rapidul 693, București Nord – Timișoara Nord cu locomotiva EA-564



12:50

Diversitate în momentele ce urmează, apare la orizontul Pasarelei Basarab locomotiva modernizată cu echipamente Siemens no. 328, dar și automotorul ”Săgeata Albastră” Siemens VT642 cu numărul 2120, ultimul din seria de 120 de trenuri comandată în 2003 de CFR Călători.

Locomotiva Siemens 328 sosind de la Constanța cu Trenul Rapid 684 Marea Neagră


Ce înseamnă o treabă bine făcută - vopsea rezistentă și după 20 de ani


UAM 215 P 062 sub pasarela Basarab


Săgeata albastră la forma ei maximă! (la propriu și la figurat)


Ultimul exemplar de Automotor Desiro cumpărat de CFR Călători – 2120



13:00

Ne bucuram când vedeam că odată cu gararea trenurilor în Nord găseam tineri care fotografiau sau înregistrau pe cameră video.

Se gara Acceleratul de Târgu Jiu, acompaniat de un pasionat feroviar


Să pozăm locomotive!


Siemens 324 vs. EA-670


Ne înclinăm în fața ei!



13:10

Iată că nu trecu nici o oră și își mai nota prezența încă o locomotivă Siemens. Prin gară se perinda un cuplu diesel-electric de locomotive, sosit probabil din Basarab pentru manevre.

Locomotiva Siemens 374 cu Acceleratul de Galați


6 vagoane etajate pentru 229 de kilometri. Oare e corectă această compunere?


Locomotiva diesel-electrică DA-763 cu o electrică de Ploiești


Acceleratul 1792 de la Pitești sosește în Gara de Nord


EA-292 la Trenul Personal București Nord - Adjud


Se gara trenul Personal de Brașov


Locomotiva electrică EA1-406 la Trenul de Brașov


Locomotiva diesel-electrică EGM 1060



13:30

N-am înțeles niciodată de ce pentru trenuri care circulă pe mai mult de 200-250 de km se opta pentru o compunere din vagoane etajate. Având în vedere faptul că acest tip de vagon este destinat traficului de scurt și mediu parcurs, iată că-l zăream la trenuri de Iași sau Galați. Nu știu dacă din lipsă de material rulant sau din lipsă de expertiză, dar acest lucru nu a adus într-o lumină bună CFR-ul în fața sutelor de călători care au stat amestecați cu bagaje în vagoane destinate navetiștilor.

Locomotiva diesel-electrică EGM 1298 cu Trenul de Iași


Din nou vă întreb, e corectă compoziția acestui tren care bate 420 de km?


Acceleratul de la Câmpina intra în Gara de Nord cu locomotiva electrica Siemens 321


3 vagoane etajate și o clasă de a-ntâia



13:40

Se apropia ora 14, semn că Trenul de Suceava trebuie să fie garat și să plece spre Nordul României. Iar pentru o călătoria ca asta, ai nevoie să pui în capul trenului o locomotivă performantă și fiabila. Și pentru data de 24 ianuarie 2013, ea era Siemens 322. Compunerea trenului din vagoane 22-96 era una foarte bine aleasă, cu locuri confortabile și spațiu pentru depozitarea bagajelor.

Se gara Trenul Rapid 651, București Nord - Suceava Nord


Locomotiva Siemens 322 la Trenul de Suceava


Peronul liniilor 4 și 5 și Trenul Accelerat de Râmnicu-Vâlcea


Trenurile Săgeata Albastra sub Pasarela Gării de Nord



13:50

În fața ”turnurilor gemene” ale pasajului aflat în construcție, continuau să vină din țară trenuri pline de călători.

Trenul Rapid 592 sosit de la Timișoara cu EA1-251



14:00

Locomotiva proaspăt modernizată la Softronic Craiova, no. 753, ajungea fără pic de întârziere cu Trenul Internațional de la Viena.

Softronic 753 cu Internaționalul DACIA venit de la Viena


Se gara Trenul P9103, București Nord – Pietroșița



14:10

Printre traverse de beton răsfirate pe peroane, ne făceam loc să fotografiem vagoane care, deși au făcut serviciu zeci de ani, încă își mișcau roțile într-un timp în care aspectul comercial este decisiv. A se observa comparația propusă mai jos.

Vagoanele Personalului de Pietroșița vs. vagoanele Internaționalului de Viena


DA-1115 cu Trenul Personal de Urziceni


Locomotiva electrică de Ploiești la Trenul de Brașov


Trenul Internațional se retrage la Revizia Grivița



15:00

După gararea în Revizia Grivița a trenului venit de la Viena, am pornit lent pe Calea Griviței. Am trecut pe lângă sediul Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară și Depoul de Locomotive și Automotoare București Călători.

Sediul CENAFER


LDH 80-0487-1 în Depoul CFR Călători



15:10

Aici am admirat două locomotive cu abur care ședeau drept paznici la intrare în depou. De după gard, ne sar în obiectivele aparatelor de fotografiat câteva locomotive așezate lângă placa turnantă din depou.

Locomotiva electrică Siemens 343 remizată în Depoul București Călători


Mocănița - locomotiva cu aburi expusă în fața birourilor Depoului București Călători


Locomotiva cu aburi 764-015 expusă pe Calea Griviței


Locomotiva diesel-hidraulică modernizată de Alstom


Un Opel Calibra interesant



15:20

În drumul nostru am admirat clădirea Bisericii Sfântul Gheorghe, care se zărea impunătoare pe bulevardul larg și aglomerat. Apropos de mașini, propun aici spre vizualizare o Honda Accord cam prăfuită. Oare dacă am duce-o la spălătorie, ar ieși ceva, nu?

Biserica Sfântul Gheorghe de pe Calea Griviței


Honda Accord și nimic mai mult


Eliberați Bucureștiul de rable!!



15:40

Pe străzile ce fac legătura dintre Calea Griviței și Revizia de Vagoane Călători am găsit câteva mașini devastate de incendii: un Fiat Scudo și un Porsche Cayenne. Incredibil!

Un Fiat Scudo ars, avariat, devastat


Oare a fost o răzbunare acest Porsche Cayenne ars?


Volvo 740 GLE


Vedere frontală



15:50

Am traversat zona rezidențială și am ajuns din nou pe calea ferată. Am luat la pas traversele dintre zona gării Băneasa și până la P.O. Carpați.

Jubileu și stema Asociația Expresul CFR


Blocuri de locuințe lângă Magistrala M800



16:00

Pășind cu calm și o oarecare teamă, am văzut câteva utilaje feroviare într-o curte de dimensiuni mari. Am aflat, ulterior, că aici se găsește Remiza pentru trenuri de lucru. Probabil că adevărate vehicule care staționează aici au scris istorie în cărțile CFR-ului.

Magistrala 800 lângă Revizia de Vagoane Grivița


Remiza pentru trenuri de lucru



17:00

Fotografiile se termină aici, însă vă propun un clip feroviar de 6 minute unde… am ales ca loc de filmări Carpați P.O. Aici am filmat și fotografiat trenuri în viteză. Fie cu locomotive diesel de 2100 CP sau locomotive electrice de 5100 kW, trenurile circulau cu viteză și cu ajutorul mecanicilor vrednici, își dădeau silința să ajungă la destinație fără întârziere și fără incidente.


Punct oprire Carpați, un loc apreciat de pasionații de trenuri


Reportajul se termina aici, dar drumul pe calea ferată... nu!



Așadar, vă invit să revedeți trenurile anului 2009, care duceau spre Pitești, Câmpina, Brașov, Viena, Craiova, Slobozia Veche, Buzău, Suceava sau Târgoviște sau care veneau de la Buzău, Slobozia Veche, Brașov, Fieni și Craiova.

Vă mulțumesc pentru vizionare!

2 comentarii:

  1. La niște poze ați greșit:

    - http://s858.photobucket.com/user/mihaitudosa/media/2009/19-Locomotivadiesel-electricaDA-763cuoelectricadePloiesti_resize_zps5e15a34a.jpg.html nu sunt două locomotive electrice, cum rezulta din explicația ta, prima fiind cu combustibil;
    - http://s858.photobucket.com/user/mihaitudosa/media/2009/24-Locomotivadiesel-electricaEGM1060_resize_zps49db855d.jpg.html această locomotivă nu este electrică;
    - http://s858.photobucket.com/user/mihaitudosa/media/2009/25-Locomotivadiesel-electricaEGM1298cuTrenuldeIasi_resize_zps54153624.jpg.html nici această locomotivă nu e electrică.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună seara. Mulțumesc pentru comentariu. Locomotiva diesel-electrică înseamnă că forța de tracțiune este dată de la motorul termic (alimentat cu combustibil fosil, evident) însă este transmisă prin intermediul unui generator la 6 motoare electrice care învârt, fizic, osia și roțile.

      Ștergere