vineri, 12 aprilie 2013

Locomotiva de 200 km/h, Generalul, în Gara de Nord

9 februarie 2009 -=- Scurtă plimbare FeRoviaRă în București Nord


După cursurile de luni, am fost cu un coleg de facultate să mai vedem ce este pe la gară. Toate vechi și nouă-s toate! Am pozat 9 locomotive, printre care și ”Generalul”, locomotiva românească adaptată din toate punctele de vedere pentru viteza de 200 km/h. De asemenea, la sfârșitul orei ”alocate” plimbării feroviare din Gara de Nord, ne-am întâlnit cu Trenul Internațional 347 Dacia, Wien Westbahnhof – București Nord. În fotografiile de mai jos am bifat fiecare vagon care se afla în compunerea acestui tren.

Vremea era numai bună de realizat fotografii, iarba începea să încolțească și să coloreze cu verde liniile Gării de Nord, trenurile erau curate, aspectuoase. Era o plăcere să aștepți să plece sau să vină niște trenuri care duceau cu ele călători veseli, alții mai triști, unii nerebdători să plece, alții să ajungă.


Generalul intra în Gara de Nord cu Acceleratul de la Câmpina



13:30


Nici bine nu intrăm în zona gării dinspre Basarab că Trenul Accelerat 1736, Câmpina – București Nord, sosește la destinație cu vreo 8 minute mai devreme. Locomotiva de tracțiune era tocmai EA2-302, ”Generalul” locomotivelor EA 5100 kW din România!

Locomotiva EA2-302, cunoscută sub numele de -Generalul-


EA-734 în Gara de Nord



13:40

Ne-am apropiat curioși de locomotivă și am admirat-o îndeaproape. Am făcut o comparație dintre pantografele care echipează o locomotivă EA1 și EA2.

EA2-302, locomotiva care știe să circule cu 200 km/h


Pantograf EP3 care echipează locomotiva de viteză a CFR-ului


Portret lateral EA1-567


Pantograful locomotivei EA1-567


Pantograful EP2 al locomotivei EA-734



13:50

O locomotivă diesel-electrică, una mai specială din construcție, 060-DA1 no. 1150, intra pe linia 4 și staționa la semnal. Avea o schemă de vopsire clasică, era o frumusețe de mașină a CFR-ului!

060-DA1 1150 a CFR Călători în Gara de Nord


Aspect frontal cu LDE2100CP DA1-1150


DA-1126 vs DA1-1150



14:00

Trenul InterCity 592 de la Timișoara Nord se furișa după dieselul DA1-1150 pentru a intra pe linia 3 a Gării de Nord. După numai câteva clipe, pe linia 6 sosea de la Viena Internaționalul 347. Străinii stăteau la geamurile vagoanelor și făceau poze.

DA-1126 la Trenul Personal de Pietroșita


EA1-92 vs. DA1-1150


Locomotiva Clasa 477 - 821 sosește în București Nord cu Internaționalul de Viena


Locomotiva delfin modernizată de Softronic Craiova



14:10

La linia 7 se gara Trenul Personal 7033, București Nord – Urziceni, tractat de locomotiva diesel-electrică DA-733. Nu vreau să mă gândesc câte vagoane sunt acum [aprilie, 2013] pe acest tren…

Trenul de Urziceni compus din 6 vagoane și o locomotivă diesel-electrică


DA-733 la Trenul Personal 7033, București Nord – Urziceni



14:20

Așa cum spuneam la început, listez aici compunerea Trenului de Viena.

EA1-147 gara vagoanele trenului Accelerat 1725, București Nord - Târgu Jiu


Compunerea Trenului Internațional, Viena – București Nord - Vagon 21-90 030


Vagon din seria 21-90 012


Vagon din seria 21-90 026


Vagon restaurant din seria 88-96 003


Vagon de dormit OBB seria 72-70 612


Vagon cușetă OBB din seria 59-70 020


Vagon de dormit CFR 71-70 010


Vagon de clasa 1 a CFR din seria 19-54 009


Vagon clasa a II-a 21-76 013 a CFR Calatori


Trenul Internațional Viena – București Nord se retrage pentru revizii la Grivița



În sfârșit, mă întorc de la gară spre cămin, unde observ o altă mașină dragă mie: Alfa Romeo Brera. Modelul fotografiat era de un albastru metalizat cu jante din aliaj cu 5 spițe. Văzând această mașină, mă gândeam în sinea mea: uite, vezi dacă faci Politehnica? Ajungi să ai mașini sport!! …Oare?!

Alfa Romeo Brera în Regie Politehnicii din București


Vedere frontală Alfa Romeo Brera

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu