Noiembrie 2015 -=- Trenuri de călători între haltele Carpați și Basarab
Luna noiembrie este o lună în care ceața predomină în zonele joase. La fel s-a întâmplat și în halta Basarab, acolo unde mi-am petrecut aproape o zi întreagă în încercarea de a imortaliza trenurile de peste zi. Fiind prezent în stație dis-de-dimineață și până la lăsarea serii, au trecut prin fața mea peste 60 trenuri care veneau sau plecau spre/dinspre toate colțurile țării.
Fotografiile au fost realizate cu un aparat foto Panasonic DMC-LS60, o ustensilă nu prea performantă, dar care a surprins cât de cât esența unei zile feroviare lungi și plăcute. Așadar, vizionare plăcută!
Trenul Personal 9105, București Basarab – Târgoviște
Trenul Rapid 652, Suceava Nord / Piatra Neamț - București Nord
Trenul Personal 5024, Buzău - București Basarab
08:20
Începem dimineața de pe pasarela Grivița, cu o imagine de ansamblu a liniilor unde se compun trenurile pentru plecarea către destinație. Pe peronul Haltei Basarab, câțiva operatori din cadrul serviciului de salubrizare colectau deșeurile dintre linii. Două rame electrice treceau în viteză, una mergea spre Obor, alta venea de la Ploiești Sud.
Locomotiva diesel-hidraulică compunând Trenul InterCity 555 de Bacău
Ordine și curățenie în halta București Basarab
Trenul Accelerat 1532, Ploiești Sud – București Nord
Vagon de călători 21-47 de la trenurile de Giurgiu
Trenul Personal București Nord – București Obor
Rama electrică pe linia de Constanța
08:30
Pleacă spre Roșiori Nord, respectiv, Brașov, două trenuri de călători cu câte 6 vagoane fiecare, având la tracțiune locomotiva 41-0842-9, respectiv 91 53 0 477 498-6.
Trenul Accelerat 1697, București Nord – Roșiori Nord, cu locomotiva EA1-842
Trenul Rapid 831, București Nord – Brașov
08:50
Sfârșitul orei 8 aduce în prim-plan trenuri care vin de la Galați, Oradea, Craiova și Câmpulung. Acceleratul de Craiova/Câmpulung era compus din două automotoare Săgeata Albastră, pe când trenul InterCity de Galați avea la tracțiune locomotiva diesel-electrică LDE EGM 63-0902-5.
Trenurile InterCity 572 de Galați și Accelerat 1632 de la Oradea
Locomotiva electrică 477 773 cu Acceleratul de Oradea
63-0902-5 cu un tren de Galați, într-o zi cu ceață
Trenul Accelerat 1632, Oradea – București Nord
Vagoanele Trenului Accelerat de Oradea
Trenul Accelerat 1892, Craiova / Câmpulung – București Nord
Trenuri Săgeata Albastră îndreptându-se către București Nord, ceață
Trenul Accelerat 11671, București Nord – Galați
09:00
Veți observa, probabil, că aceleași trenuri au fost fotografiate în zile diferite, și anume 3 noiembrie pentru cadrele cu ceață, respectiv 10 noiembrie pentru cadrele cu cer senin.
Trenul Accelerat 1554, Buzău – București Nord cu EA 794
Trenul Accelerat 1554, Buzău – București Nord, ceață
Trenul Personal 9010, Pitești - București Nord
Trenul Personal 9010, Pitești - București Nord, în altă zi, cu ceață
Trenul InterCity 555, București Nord - Bacău
Locomotiva electrică 40-1006-2 a GFR
Locomotiva diesel-electrică 60-1504-4 a GFR
09:20
Mi-am întors privirea pentru câteva clipe spre orizontul Reviziei Basarab unde am fotografiat diverse locomotive diesel-hidraulice de manevră.
Locomotiva diesel-hidraulică 80-0217-2 din Basarab
Altă locomotivă diesel-hidraulică 80-0152-1 din Revizia Basarab
Trenul Personal 8122, Slobozia Veche - București Nord
Trenul Accelerat 1791, București Nord – Pitești / Pietroșița
Trenul Accelerat 1632, București Nord – Constanța
09:30
Plecau, în jurul orei 9, trenurile către Constanța, Păușa, Sibiu, Pitești și venea Personalul de Slobozia Veche.
Locomotiva 80-0152-1 în Basarab
Vagoane etajate la manevre
Trenul Rapid 821, București Nord – Păușa
Trenul Accelerat București Nord – Sibiu
09:40
Trenul push-pull de la Regiotrans era format dintr-o locomotivă franțuzească Alstom BB25500 și trei remorci de vagon, prima dintre ele fiind echipată cu o cabină de conducere. Astfel, trenul poate fi condus din ambele capete, evitându-se manevrele de rebrusment necesare, de altfel, pentru trenurile clasice de călători.
Trenul Accelerat 14002, Brașov – Ploiești Vest
Remorcile trenului push-pull de la Regiotrans
09:50
Trenul de la Roșiori Nord a fost ultimul fotografiat în acea dimineață, întrucât trebuia să ajung la un curs de Rezistența Materialelor. Fiind urcat pe pasarelă, mi-a fost ușor să rezolv ”recolta” de gunoi colectată. Dar ce păcat… după 7 zile era la fel.
Locomotiva electrică 41-0290-3 cu Trenul Personal 9304, Roșiori Nord - București Basarab
Rezultatul igienizării din zona haltei Basarab - zeci de saci de gunoaie
Vagoane etajate în Revizia București Basarab
14:40
După o pauză de câteva ore la facultate, m-am întors în zona tronsonului Basarab – Carpați, unde am rămas până seara pentru a admira traficul feroviar. Lumina era perfectă, trenuri erau din belșug, iată-le redate în fotografiile de mai jos.
Locomotiva electrică 41-0780-1 izolată la manevre în Revizia Basarab
Trenul Rapid 652, Suceava Nord / Piatra Neamț - București Nord
Trenul Personal 8078, București Obor - București Nord
Rama electrică ex-SNCF ca tren suburban
EA1-889 cu Trenul InterCity 592
Locomotiva EA-335 cu Trenul Accelerat 1725, București Nord – Videle
Vagoanele etajate ale trenului accelerat
14:50
Dorind să obțin și alte unghiuri față de cele pe care mi le oferea halta Basarab, am înaintat spre Carpați… Nu spre munți, ci spre halta din dreptul Reviziei Grivița.
Trenul Personal 7014, Aeroport - București Nord
Trenul Accelerat 1794, Pitești / Pietroșița - București Nord
Locomotiva 80-0103-4 la manevră în București Grivita
15:00
Locomotivele modernizate de Softronic erau foarte populare la acea dată, drept exemplu și locomotiva electrică 91 53 0 477 613-0 care era la cârma trenului de Bicaz.
Trenul InterCity 557, București Nord - Bicaz
15:10
Cu o diferență de doar câteva zeci de secunde, trenurile Internaționale Dacia 347 și 346 au bifat pe trasa lor kilometrul 3+600.
Trenul Personal 7015, București Nord – Aeroport
Trenul Internațional 347, Viena - București Nord cu o oră întârziere
Trenul International 346, București Nord – Viena
Vagoane de dormit în Trenul Internațional
15:20
Cei 206 kilometri pe care Acceleratul 1795 avea să-i parcurgă vor fi acoperit centre urbane ca Pitești, Slatina, Balș și Craiova.
65-0947-5 cu Trenul Accelerat 1795, București Nord - Piatra Olt
Pasarela de la Revizia Grivița / halta Carpați
15:30
Ritmicitatea trenurilor CFR Călători a fost întreruptă de o defilare în viteză a unei locomotive electrice a GFR care pleca dinspre București spre Brazi. O Săgeată pleca spre Tulcea, iar alt tren Regio cu, probabil, ultimele vagoane 21-49 nemodernizate, pleca spre Giurgiu pe o rută deviată prin Videle datorată ruperii podului de la Grădiștea.
Locomotiva electrică 40-1018-7 a GFR
O Săgeată Albastră pe linia de Constanța
65-1349-3 la Trenul Personal 9345, București Nord – Giurgiu
15:40
Soarele începea să se retragă cu tot cu lumina lui din peisaj, reușind să aibă sub razele lui doar o latură a vehiculelor feroviare care transportau călători. Către Galați, către Timișoara Nord, către Aeroport.
Locomotiva 45-0351-2 la Trenul InterCity 575, București Nord – Galați
Trenul InterCity 593, București Nord - Timisoara Nord si Sageata de Aeroport 7016
LDH la manevre in Grivița
16:00
Printre trenurile după-amiezii erau și cele care duceau la Pitești și la Iași. Ne surprindea plăcut compoziția Rapidului compus din 8 vagoane.
Trenul Personal 9011, București Basarab – Pitești cu locomotiva LDE EGM 65-1384-0
Un Tren Rapid lung
16:10
Mi-am făcut nițel ”curaj” și am urcat pe pasarela care ducea către Revizia Grivița, ocazie cu care am atras atenție câtorva gardiani din zonă. După imortalizarea Personalului de Buzău, am fost legitimați și perchiziționați în vederea identificării de graffitti. N-au găsit.
Trenul Personal 5024, Buzău - București Basarab
Săgeata Albastră ca Tren Personal 7017, București Nord – Aeroport
Trenul de la Buzău ieșind din Carpați P.O.
Trenul Accelerat 1661, București Nord – Iași cu locomotiva modernizată la Softronic 91 53 0 477 692-5
16:20
Am rămas foarte plăcut impresionat când am zărit un mecanic de locomotivă care își vopsea cu alb cabina de conducere. Un exemplu de respect pentru locul de muncă, în limita în care acest respect mai poate fi acordat în ziua de astăzi…
Trenul Personal 3007, București Nord – Brașov cu EA 772
Trenul Personal 7036, Urziceni - București Nord cu DA 748
Mecanic de locomotiva vopsind acoperișul cabinei de conducere
16:30
Pe lângă fotografia neclară datorată atât vitezei de circulație sporite a trenului, cât și a nepriceperii mele de a regla corect aparatul foto, nu am reușit după aproape jumătate de oră de analiză ce indicativ avea trenul de față. Venea sigur din Rusia.
Un tren grăbit spre București Nord cu vagoane rusești
Gonind spre capitală
Trenul Personal 8123, București Nord - Slobozia Veche
Vagon de călători etajat modernizat 26-16 la trenul de Slobozia
Boghiul Goerlitz VI
16:40
Seara se lăsa încet-încet, prilej cu care fotografiile deveneau tot mai șterse, iar afară era tot mai frig. Mă retrăgeam spre ”bază”, la Basarab, iar în timpul acestei retrageri mi-a sosit în cale Trenul Personal de Brașov, Acceleratul de Câmpina (ministerialul…) și Rapidul de Craiova.
Cele 8 linii de revizie din Grivița
Trenul Personal 3004, Brașov - București Nord
Trenul Accelerat 1735, București Nord – Câmpina
Trenul Rapid 795, București Nord – Craiova
16:50
Săgețile Albastre de Aeroport și Craiova se anunțau a fi ultimele în plimbarea feroviară din noiembrie 2010.
Trenul Personal 7018, Balotești Aeroport - București Nord
Trenul Accelerat 1894, Craiova - București Nord
17:00
”Aceeași culoare în spatele locomotivei”, vorba unui pasionat feroviar, o găseam la Personalul de Buzău.
Trenul Personal 5013, București Nord – Buzău
18:00
În halta București Basarab era aglomerație, semn că urmau să vină trenuri care să ducă navetiștii spre Chitila – Buftea – Ploiești, respectiv Bucureștii Noi – Videle – Roșiori.
Trenul Rapid 832, Brașov - București Nord cu locomotiva modernizată de Softronic 231
Trenul InterCity 553, București Nord – Suceava / Iași
O locomotivă de marfă DA de la GFR venind dinspre Bucureștii Noi
Trenul Personal 9004, Craiova - București Basarab
Trenul Personal 9105, București Basarab – Târgoviște
Trenul Personal 9106, Târgoviște - București Basarab
Se lasă seara peste Revizia Grivița
Dacă începeam acest blog cu o fotografie având ca subiect principal Revizia Grivița, iată că epilogul acestei pagini se încheie tot cu o imagine de ansamblu către liniile unde se compun zilnic zeci de trenuri pentru destinație, respectiv revizie.
Vă mulțumesc pentru urmărire și vă mai aștept pe blog!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu