luni, 6 ianuarie 2014

Trenuri la început de toamnă în București

septembrie 2009 -=- Activitate FeRoviaRă Gara de Nord București

Eram la București pentru a resusține un examen la Mecanică pentru mărire de notă și cu această ocazie am avut șansa de a fotografia vagoanele Trenului Orient Express. Am dedicat un spațiu mai amplu în reportajul special realizat, fotografiile fiind realizate cu un Canon A550.

De dimineață, de la 7, până la amiază, la 12, am urmărit cu atenție manevrele care se desfășurau în Gara de Nord, pe toate cele 14 linii ale sale. Locomotive electrice, modernizate sau nu cu Siemens sau Softronic, locomotive diesel-electrice, clasice sau modernizate cu General Motors, dar și automotoare Săgeata Albastră sunt personajele principale din imaginile din acest reportaj. În plus, apare și ”locomotiva Generalul”, cea care poate să circule cu peste 200 km/h fără probleme pe Căile Ferate Române.


Locomotiva Generalul gara Trenul Rapid de Iași


Trenul Internațional Sofia - Moscova plecând din București cu EA 5100 kW 40-0800-9


7:10

Dimineața sosește trenul Internațional de la Sofia care intră prin țară la Videle și este tractat de o locomotivă diesel-electrică ”Jimmy”, clasa 65 sau 63. Trenul pleacă spre Suceava și mai departe spre Moscova.

Vagon de dormit vs. Vagon cușetă


Trenul Internațional / Rapid 382 Sofia – Moscova


Vagon de clasa a II-a sosit de la bulgari


Garnitura de vagoane rusești din trenul Sofia – Moscova


Gara de Nord, la 7 dimineața


O locomotivă electrică intra în Gara de Nord



7:20

”Turnurile gemene” ce tronau deasupra peroanelor


Se atașa un vagon suplimentar rusesc la Trenul Internațional de Moscova


Pleca spre Mangalia un tren sezonier cu vagoane de la Arad


Trenul Internațional Sofia - Moscova plecând din București cu EA 5100 kW 40-0800-9



7:30

Pleca din Nord o locomotivă electrică modernizată de Softronic 821



08:00

Interesantă tracțiunea trenului de la Urziceni la București, cu locomotivă diesel-electrică și locomotivă diesel-hidraulică. Le-am fotografiat cu bucurie că văd ”tracțiune” dublă pentru un tren personal.

LDE 1120 sosit de la Urziceni lângă o ramă electrică care urma să plece spre Brașov


80-0163-8 venită de la Urziceni


Vagoanele decuplate de la locomotivele diesel


Două locomotive diesel


LDE 907 se pregătea sa plece spre Slobozia Veche cu Personalul 8121



08:10

Cum spuneam, reportajul dedicat Orientului Express poate fi citit aici, însă nu m-am putut abține să nu includ și aici câteva fotografii cu celebrul tren transeuropean.

Rama electrică 58-3002-1 ieșea din Gara de Nord spre Depou


Două locomotive LDE-EGM. Ce să tracteze ele oare?


Rezervorul de motorină al locomotivei diesel-electrice


Locomotiva LDE EGM 1326 pregătită să plece într-o cursă până la Videle


Orient Express la linia 14 în București Nord



08:20

Liniile începeau să fie ocupate, lumea să urce, să coboare, revizorii fiind solicitați la maximum în această perioadă, în timp ce însoțitorii de vagoane răsuflau ușurați că după încă o noapte de muncă au ajuns la destinație.

Gara de Nord și cele două turnuri gemene


Un revizor de cale și un însoțitor de vagon


Se gara un tren de rang


Locomotiva electrică modernizată Softronic 703 la acțiune


Trenul Rapid 632 de la Oradea sosea în Gara de Nord


Pasarela Basarab, când era în picioare


Frumoasa locomotivă electrică EA1-105 ducea din Nord câteva vagoane de călători



08:30

Plecarea Trenului Orient Express am filmat-o din halta București Basarab, așa că am mers cam 2 kilometri de la Gara de Nord.

Orient Express în Gara de Nord


Tracțiune dubla pentru Orient Express


Locomotive electrice la orizont


Locomotiva modernizată cu Siemens no. 324


Locomotivele CFR Călători merg la remizat


Între două trenuri



08:40

”Tărâmul” reviziei și haltei Basarab avea să fie vizitat foarte des de atunci încolo… Aici poți surprinde trenurile prinzând viteză, imaginile și sunetele percepute fiind ca o hrană pentru sufletul nostru de pasionați feroviari.

Generator cu poli în gheară KS 4.5 kW


Harnica locomotivă LDH125 de la Revizia de Vagoane Basarab



09:00

În așteptarea Trenului Orient Express în halta București Basarab


Semnale luminoase la orizont



09:20

Si s-a dus Orient Express-ul spre Istanbul





Liniile Reviziei Bucuresti Grivita




10:30

După plecarea Trenului Orient Express, am urcat pe pasarela Grivița și pe lângă Muzeul CFR de pe Calea Griviței am intrat din nou pe peroanele Gării de Nord.

Clădirea Muzeului CFR


Muzeul Căilor Ferate Române de pe Calea Griviței


Locomotiva modernizată cu Siemens no. 340 cu Rapidul 680 de la Constanța



10:40

Forfota de dimineață s-a mai diminuat, orele 10-12 fiind mai degrabă ore dedicate sosirii trenurilor de prin țară.

Boghiu Goerlitz V la vagonul 21-31 de la Constanța


Suspensia osiei vagonului de călători de clasa a II-a 21-31


Vagoanele Trenului Rapid de Botoșani



10:50

Primind alb lunar, convoaiele de călători dau în ”marșarier” spre Revizia Grivița, iar locomotivele de tracțiune se împart fiecare pe canalele de revizie din Depoul București Nord.

Vagon cușetă 44-31 de la Rapidul 742 venit de la Satu Mare


Locomotiva EA-78 pleca spre Grivița cu trenul de la Satu Mare



11:00

Trenul Rapid de Botoșani/Suceava își făcea loc printre Săgețile Albastre care aduceau călători de prin orașele din Câmpia Română.

Șosea de la aeroport Express-ul de Otopeni


Se gara Trenul Accelerat 1893 spre Craiova


Săgeți albastre venite din Depoul de Automotoare


Spre Botoșani, pleca Rapidul 751


Și a mai plecat un tren


Locomotiva electrică 41-0567-2 intra în Nord cu un Rapid


Vagoanele Trenului Rapid



11:10

Plecau spre Craiova două automotoare Siemens



11:30

Apariția plăcută a Generalului la Trenul Rapid de Iași (locomotiva făcea serviciu doar până la Mărășești) avea să fie printre ultimele momente petrecute în acea zi în Gara de Nord.

Locomotiva Generalul gara Trenul Rapid de Iași


Una dintre locomotivele românești capabile să atingă 200 km/h


Locomotiva Trenului Intercity 552 de la Suceava



11:40

Locomotiva diesel-electrică 63-1002 cu Trenul Intercity 562 de la Iași


Locomotiva electrică 41-0804-9



Dragii mei, ați remarcat până la final peste 20 de locomotive venite din toată țara (Suceava, Constanța, Cluj-Napoca, Brașov) și de aceea, vă mulțumesc pentru parcurgerea reportajului și vă mai aștept pe blog!

2 comentarii:

  1. am vazut shi acel vagon de dormit ava200 de la c.f.r. pe viu ,de multe ori ,dar pare cam neingrijit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este unul dintre cele mai reușite vagoane pe care le are CFR Călători. Pare neîngrijit și din cauza călătorilor care lasă gunoaie după ei, dar și din cauza lipsei de bani pentru reviziile care ar trebui să le spele măcar lunar.

      Ștergere