vineri, 15 noiembrie 2013

Coborâre cu trenul pe Valea Timișului, de la Predeal la Brașov

15 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Predeal - Brașov

Coboram agale cu Trenul Personal București Nord – Brașov de-a lungul Văii Timișului într-un traseu de 26 de km. De la peste 1000 de metri cât este altitudinea în stația Predeal, trenul coboară pe la Tunelul Mare, Timișul de Sus, Timișul de Jos, Dîrste și ajunge la 625 de metri în Depresiunea Brașovului.

Ceea ce a fost interesant parcurgând cei 26 de km a fost sunetul roților de tren care tresăreau cu muzicalitate peste joantele parcă dinadins lăsate descoperite. Acest tronson de cale ferată a fost construit de austro-ungari spre sfârșitul secolului XIX, cele mai interesante elemente de construcție feroviară fiind Tunelul Mare (937 de metri lungime) și Tunelul Mic (104 de metri lungime). Peisajele care se observă coborând Valea Timișului sunt redate în fața dvs. prin fotografiile realizate cu partenerul foto: Canon A 550.


Coborând pe Valea Timișului între Predeal și Brașov


Una dintre cele mai îngrijite locomotive electrice din România – EA1-199

11:00

În trecut, Predealul era piatră de hotar între Regatul Ungariei și Principatele Române. Cel mai bine vă puteți face o imagine la ceea ce însemna această ”separație” în romanul ”Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu.

Centru comercial modern în Predeal


Ieșire din Predeal spre Brașov


Între Predeal și Tunelul Mare


În zare, Muntele Postăvaru


În curba de dinainte de Tunelul Mic






Intrare în Tunelul Mic




18 metri urcare pe o distanță de 155 m


Coborâre spre Tunelul Mare




Intrare în Tunelele Mari


În următorii 78 de metri, declivitate de 25 la mie


Tunelul Mare de la Predeal


În Tunelul Mare


Ieșire din Tunelul Mare


Trenul Personal trecând prin punct oprire Tunelul Mare


Pancarda de la P.O. Tunelul Mare


Între Tunelul Mare și Timișul de Sus



11:10

Simți într-adevăr că mergi cu trenul pe porțiunea aceasta de cale ferată. Auzi ”taga-tang”-ul la fiecare 5 secunde, se înșiră prăpăstii în fața ta, vezi pădurea în elementul ei cu copaci căzuți, torente neîndiguite, natură virgină…

Prin curbele meandrate ale căii ferate Predeal – Brașov


Spre Timișul de Sus, tot la vale






Se vede locomotiva!




Succesiune de curbe pe calea ferată




Și am trecut peste un pod


Echipa de mentenanță a liniilor, aflată pe teren


Casa aflată lângă calea ferată


Între Tunelu Mare și Timișul de Jos


Curbe și contracurbe




Coboram tot mai puternic




Nu aveam mai mult de 60 km/h, dar senzația era superbă


Curbă înainte de intrare în Timișul de Sus


Stația Timișul de Sus


Gara Timișul de Sus


Peronul stației Timișul de Sus


Semnale luminoase de ieșire din Timișul de Sus


Spre Timișul de Jos


Prin curbe și la marginea pădurii


Un șarpe-albastru


Curbe și contra-curbe pe Valea Timișului


Câțiva kilometri până la Timișul de Jos


Se coboară brusc



11:20

Între Timișul de Sus și Timișul de Jos, terenul devine accesibil, formele de relief prin care este construită calea ferată devin mai domoale, lăsând în urmă conturul munților falnici.

Perete de stâncă vis-a-vis de calea ferată


Un canton CFR cu antenă satelit


Poenița de la Timișul de Jos


Atenție, se lucrează la calea ferată


1000 de metri până la Timișul de Jos




Curbă la dreapta înainte de intrare în Timișul de Jos


Semnal luminos de avertizare pericole trecere la nivel cu calea ferată


Peronul Stației Timișul de Jos


Poliția face legea pe DN 1


Trecere la nivel cu calea ferată de la Timișul de Jos


Turiști coborând în stație


Curbă periculoasă rutieră, curbă frumoasă feroviară


România văzută cu trenul


Ziduri de piatră din Munții Postăvaru


Să pornim spre Brașov


Alte cantoane CFR


Între Timișul de Jos și Dârste


În linie dreaptă spre Dârste


Sediul companiei Pantex


Curbă înainte de stația Dârste


Intrăm în zona metropolitană Brașov


Sediul fabricii de bere Ciucaș


Peroanele stației Dârste


Gara Dârste



11:30

Ieșire din Gara Dârste


In linie dreaptă spre Brașov




Pasajul de la Zizin Brașov


Semnal luminos prevestitor suspendat la intrare în Brașov


75 km/h pentru curba de dinainte de Brașov


Curba largă cu raza de 350 de metri


Iarba verde de Brașov


Locomotiva electrică 41-0030-1 stând la capul X din Brașov


Liniile stației Brașov


Și-am ajuns în Brașov!!


Trenul Personal 3502, Teiuș - Brașov, cu locomotiva EA-540



11:40

Am profitat de câteva momente petrecute în Gara Brașov și am făcut câteva fotografii trenurilor de aici.

Tren privat Regiotrans pe ruta Brașov – Zărnești


Locomotiva EA 41-0294-3 fabricată în 1974


Electroputere Craiova - România, Licență ASEA Suedia 1974


Trenul Personal 3004, Brașov – București Nord cu 41-0210-9


Locomotiva cu aburi expusă în fața gării Brașov, 150.1114



11:50

Se observă contrastul supărător dintre un cuplu de vagoane etajate 16-17 și 26-17 care încă mai circulă ca trenuri personale și vagoanele moderne de la Trenul Internațional Viena – București. Cu aceste fotografii se încheie și fotoreportajul feroviar dedicat traseului București – Ploiești – Predeal – Brașov.

Vă mulțumesc pentru vizionare!


Locomotiva electrică 41-0105-1


Cuplul etajat 65a în Brașov


Vagon 16-17 257 la un tren personal din Brașov


Locomotiva EA1 41-0199-4 la Trenul International 347, Viena – București

2 comentarii:

  1. in gara ''brasov-darste'' este bezna totala acolo.vagoanele veki de la cuplul etajat al 65-cea sunt la triaj din 1999[atunci am trecut pt. prima data,dar am fost surprins ca la vad shi in 2016 acolo],nimeni nici macar nu sau atins de ele.sa nu mai zic de gara centrala ,care pe peronul principal nu e luminat.doar la celelalte pe timp de seara.pt. o calatorie asha lunga,pot fii ignorate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este într-adevăr neplăcut să ajungi într-o gară și să nu fie iluminată.

      Ștergere