marți, 26 noiembrie 2013

Să ne jucăm cu trenulețe la Brașov! (BR 601, DB 232)

15 iulie 2009 -=- Expoziție de trenulețe Brașov

Abia terminasem practica studențească de la Facultatea de Transporturi, când împreună cu câțiva colegi am plecat spre Brașov să vizităm expoziția de trenulețe "Brașov Model Railway". Această expoziție de trenulețe își avea sediul pe Strada Republicii, într-un gang tipic unui oraș medieval. Un impiegat de mișcare îmbrăcat la patru ace ridica paleta roșie trecătorilor, propunându-le o vizită la aceasta expoziție.

O dată intrați, am plătit biletul de nici 10 lei și am început să degustăm diorama. Ne amuzăm la vederea alpiniștilor pe crestele unui munte în miniatură, sub care era construit un tunel cu cale ferata dublă prin care trecea, din când în când, fie un Trans Europe Express (BR 601) sau un mărfar tractat de o locomotivă DB 232. De asemenea, am putut controla două locomotive diesel-hidraulice într-o dioramă înțesată cu tunele, poduri, curbe cu rază foarte mică de curbură, circulând la viteză limită.




Locomotiva roșie DB 232 care iese din tunel




Locomotive diesel-hidraulice, ieșite la plimbare




vineri, 15 noiembrie 2013

Coborâre cu trenul pe Valea Timișului, de la Predeal la Brașov

15 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Predeal - Brașov

Coboram agale cu Trenul Personal București Nord – Brașov de-a lungul Văii Timișului într-un traseu de 26 de km. De la peste 1000 de metri cât este altitudinea în stația Predeal, trenul coboară pe la Tunelul Mare, Timișul de Sus, Timișul de Jos, Dîrste și ajunge la 625 de metri în Depresiunea Brașovului.

Ceea ce a fost interesant parcurgând cei 26 de km a fost sunetul roților de tren care tresăreau cu muzicalitate peste joantele parcă dinadins lăsate descoperite. Acest tronson de cale ferată a fost construit de austro-ungari spre sfârșitul secolului XIX, cele mai interesante elemente de construcție feroviară fiind Tunelul Mare (937 de metri lungime) și Tunelul Mic (104 de metri lungime). Peisajele care se observă coborând Valea Timișului sunt redate în fața dvs. prin fotografiile realizate cu partenerul foto: Canon A 550.


Coborând pe Valea Timișului între Predeal și Brașov


Una dintre cele mai îngrijite locomotive electrice din România – EA1-199

joi, 7 noiembrie 2013

Un automotor românesc Malaxa la porțile Sankt Petersburgului

AB AM MOT 758 – Muzeul Tehnic de Căi Ferate din Sankt – Petersburg

În timpul celui de-al doilea război mondial (1941-1945), Calea Ferată Rusă a primit în parcul său de exploatare un automotor Malaxa nr. 758 cu transmisie mecanică Ganz. A fost construit în 1939 la Uzinele Malaxa (actualul ansamblu industrial FAUR). Automotorul are o lăţime de 2.985 mm, iar după adaptarea la ecartamentul rusesc de 1524 de mm – operație efectuată în anul 1949 - automotorul Malaxa no. 758 (număr de fabricație 203, conform ”Pagini de istorie, Caietul III – Automotoare, Uzinele <<Malaxa>>, <<Faur>> sau <<23 August>>", album apărut sub semnătura ing. Henry Holban) a fost atribuit Depoului de Exploatare din Vilnius. A circulat până în 1989, după care a intrat ca piesă de istorie feroviară la ”Muzeul Tehnic de Căi Ferate din Sankt-Petersburg”.


Sursa: Metromen