sâmbătă, 14 septembrie 2013

Locomotive conservate la Brazi

15 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRa Bucuresti – Brasov

Vreau să vă prezint în cele ce urmează o călătorie cu trenul de la București Nord la Ploiești Vest. Imaginile de mai jos prezintă kilometru cu kilometru și stație cu stație reperele feroviare și geografice din lungul Magistralei 1000.

Era mijlocul verii, fix mijlocul verii, atunci când verdele este la nuanța lui maximă prin păduri și pe câmpuri, atunci când trenurile se simt cel mai bine dimineața cu cele 10-20 de grade din șină (însă ajung să sufere amiezile cu 50-60 de grade în șină). De văzut locomotivele aflate în conservare de la Brazi (LDH45-uri și LDH125-uri), dar de urmărit pur și simplu cea mai aglomerată linie de cale ferată din România: București – Ploiești.


Locomotive conservate în stația Brazi

5:50 Dis-de-dimineață, ne-am trezit și am ne-am dat întâlnire la Gara de Nord. Ionuț, Mihai și cu mine, trei studenți de la Transporturi care vedeau la cald cum merge ”treaba” cu calea ferată. În fapt, ne-am dorit să ajungem la Expoziția de Trenulețe de la Brașov ( https://www.youtube.com/watch?v=VnOPphAThwY ) și să escaladăm pe Muntele Postăvaru la cei 1799 metri ai săi. Iar ca să ajungem la Brașov am ales, desigur, trenul! Trenul Personal 3001, București Nord – Brașov. Automotor german Siemens vs. Ramă electrică franțuzească Z6100 Rapid 382 Bulgaria Express, Sofia – Moscova Vagon de dormit 71-70 pe Trenul Internațional Sofia – București Vagon de dormit rusesc Gara de Nord și Trenul Internațional către Moscova 6:00 Pe câteva linii din Gara de Nord era forfotă mare, călătorii coborau sau urcau în trenuri cu vagoane mai moderne sau clasice. Locomotivele… în curs de modernizare, de la varianta clasică EA 5100 kW la varianta Softronic în schemă de vopsire Delfin Clasa 47. Locomotiva electrică EA1-905 Trenul Personal 3001, București Nord – Brașov Trenul Personal 9101, București Nord – Pietroșița cu LDE 1379 Vedere laterală cu locomotiva diesel-electrică LDE 1379 Vagon Business 85-76 la Trenul InterCity 591, București Nord – Timișoara Nord Marcaj lateral la vagonul de călători 20-50 6:10 După ce domnul angajat în uniformă pus în funcție pentru a acorda liber trenurilor din Gara de Nord a arătat discul verde către mecanicul trenului în care ne aflam… roțile au început să se învârtă! Spre Brașov! Pleacă trenul de Brașov, a primit acceptul paletistului din Nord Trenurile de Timișoara și de Pietroșița Turnurile gemene ale podului suspendat Basarab Trenul Personal sosit în Gara București Basarab 6:20 Fotografiem cu nesaț tot ce vedem pe fereastră, aerul care ne bătea tot mai tare în față parcă hrănindu-ne cu energie! Vagoane de călători din Revizia de Vagoane Basarab 6 vagoane de călători la Trenul Personal 5022, Buzău – București Basarab Halta Basarab Spre Ploiești Peronul haltei Pajura Clădirea Haltei Pajura O locomotivă electrică la cocoașa de triere a Triajului Chitila Stâlpi de electrificare... dezelectrificați Kilometrul 7 de pe Magistrala 1000 Halta București Triaj Semnale luminoase de intrare în stația Chitila Vagoane de marfă Faccpps din Cehia manevrate în România de GFR Liniile stației Chitila Boghiu Diamond al vagonului Faccpps 6:30 Chitila e prima stație mai importantă după București, așadar trenul oprește și ia călători. Aici observăm activitatea feroviară și câteva linii ocupate cu trenuri de marfă. Locomotiva 40-0794-4 de rezervă în Stația Chitila Pod rutier peste M1000 Substația de transformare a curentului electric Se poate conecta disjunctorul Podeț pe M1000 Între Chitila și Buftea Calea ferată București – Ploiești la kilometrul 15 Macarale Takraf și auto părăsite lângă calea ferată Trenul trece pe sub Podul Rutier DN1A Intrare în stația Buftea Șarpele se încadrează pe o linie abătută din Buftea 6:40 După ce am așteptat trecerea Trenului Intercity 551, București Nord – Suceava Nord, moment care poate fi urmărit aici: http://www.youtube.com/watch?v=yhNYgxSGqUk, Trenul Personal de Brașov pleacă din Buftea spre următoarea stație. Peronul stației Buftea Locomotiva electrică 41-0406-3 la un Tren Personal Gara Buftea Trenul iese din Gara Buftea Instalații industriale vechi și ruginite la Buftea Kilometrul 20 al Magistralei 1000 Oglindă de compartiment de tren Halta Dârza 7:00 Nu ezităm să trecem cu vederea geografia locurilor, pentru că vom vedea în blogul următor cum același tren călătorește prin câmpii de 100-200 de metri altitudine și ajunge până la 1000 m la Predeal. Stână de oi în Câmpia Română Calea ferată București – Ploiești Lacurile de la Periș Intrare în Stația Periș Vagoane Tals în Stația Periș Vagoane de marfă colorate Eaos în Periș Trenul Personal părăsește stația Periș Între Periș și Scroviștea Sondă de gaz sau de petrol de-a lungul liniei ferate Prin pădurea de la Scroviștea Stația Scroviștea Peronul stației Scroviștea 7:10 Între Scroviștea și Crivina Râul Ialomița Stația Crivina Gara Crivina Semnale de ieșire din stația Crivina spre Ploiești 7:20 Peronul haltei Prahova Pod peste râul Prahova Între Prahova și Brazi Pasaj feroviar care face legătura de la Rafinăria Brazi cu stația Brazi Intrare în Stația Brazi Cisterne cu produse petroliere la Brazi Cisternă Zas a GFR pusă pe boghiuri Y25Cs Cisternă Zas a GFR pusă pe boghiuri ORE Cisternă Zas Petrom pusă pe boghiuri H Convoi de vagoane Eaos 7:30 După atâtea fotografii în care apare infrastructură feroviară recent modernizată, la Brazi s-au putut observa locomotive și vagoane care aparțineau de Grup Feroviar Român. Locomotive conservate LDH45 și LDH70 la Brazi Locomotiva albastră - LDH70-475 la Brazi Locomotiva albastră - LDH45-245 la Brazi LDE - 130 la Brazi LDH125-202 la Brazi LDH125-217 la Brazi LDH125-089 la Brazi Locomotiva electrică EB 4130 kW no. 425 207-4 Turnuri de răcire de la Rafinăria Petrom Pod feroviar dezafectat între Brazi și Ploiești Triaj Rafinăria Brazi Succesiune de curbe pe calea ferată Peronul stației Ploiești Triaj O clădire impozantă din stația Ploiești Triaj Liniile Magistralei 500 Trenul Personal de Brașov se apropie de statia Ploiești Vest Intrare în Stația Ploiești Vest Gara Ploiești Vest O locomotivă diesel-hidraulică harnică prin Ploiești Vest 80-0130-7

2 comentarii:

  1. frumoase trenuri,atunci cand sunt refacute,impreuna cu statziile shi cu infrastructura feroviara de pe la noi,ca sa nu mai zic despre hotzii de fier

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cei mai mari dușmani pentru calea ferată sunt hoții de fier vechi!

      Ștergere