Jurnal de student – ziua III: 9 iulie 2009
În
această zi ne-am întâlnit cu toți studenții de la MR pe strada Dej,
unde am avut acces într-o altă secţiune a reviziei de vagoane, care era
dotată cu canale de reparaţii şi vinciuri pentru ridicarea vagoanelor de
călători în vederea schimbării boghiurilor şi a remedierii defectelor
apărute pe parcurs.
În drum spre locul unde aveam să poposim, am văzut osii montate care prezentau defecte, ca de exemplu: locuri plane, fusuri de osie stricate.
Cutia de osie și suspensia primară la osia unui boghiu Y32RS
În drum spre locul unde aveam să poposim, am văzut osii montate care prezentau defecte, ca de exemplu: locuri plane, fusuri de osie stricate.
Cutia de osie și suspensia primară la osia unui boghiu Y32RS
Vagon de călători aflat pe canalul de revizie
Marcaj numeral al unui vagon de călători B11 21-86 036
Blee 20-76 060
19-76 015
Osie montată cu fusul de osie defect
Automotor seria 79-0002-0 construit de Uzinele 23 August București care a circulat pe ruta București - Snagov Plaje
Boghiu Y32RS capabil de 160 km/h
După părerea mea, aici mi-a plăcut cel mai mult, deoarece am intrat pe sub vagoane şi d-nul profesor ne-a făcut să înţelegem anumite comportamente ale boghiurilor în timpul deplasării în curbel, ale frânei şi ale pieselor aparatului de tracţiune, legare și ciocnire.
Vagon CFR Călători dedicat transportului bicicletelor
Boghiu GP 200 S al vagonului DWA
Am remarcat, de asemenea, că unele boghiuri de aici erau construite în Germania de către o fabrică de profil - Deutsche Waggonbau GmbH. Cutiile de osie erau vopsite cu tipul de ulei / unsoare care trebuia folosit, iar fusurile de osie erau notate corespunzător cu plachete şic şi număr galben. Am vorbit despre suspensia primară, cea care se ocupă de suspensia pe roată, apoi despre suspensia secundară, cea care atenuează şocurile mecanice apărute între cutia vagonului şi boghiu.
Plăcuța fabricantului Deutsche Waggonbau GmbH
Suspensia primară a osiei boghiului GP 200 S
Arcuri elicoidale duble la suspensia primară
Suspensia secundară a boghiului GP 200 S
Ansamblul pivot (vagon) și crapodină (traversa centrală)
Traversa frontală a boghiului GP 200 S
Pietrele de frecare dintre boghiu și cutia vagonului
Amortizor hidraulic din suspensia secundară a boghiului GP 200 S
Arcurile elicoidale ale suspensiei secundare de la boghiul GP 200 S
Ni s-a zis, totodată, despre amortizorul uscat şi amortizorul cu ulei, am discutat despre avantajele şi dezavantajele dintre ele, am învăţat cum să deosebim un boghiu GP-200 faţă de un Minden-Deutz. Ajunşi dedesubt, am identificat componentele boghiului, am vorbit despre frâna electromagnetică, cum şi când funcţionează ea, explicaţiile primite ajungând departe undeva, în adâncul sufletului meu. Mulţumesc, pe această ocazie, d-nului profesor şi d-nei profesoare, care au avut grijă ca fiecare imagine de boghiu sau de simbol înscris pe vagon să capete înţeles şi însemnătate pentru mine.
Patina electromagnetică de la boghiul GP 200 S
Patina electromagnetică cu bobinele aferente
Detaliu cu patina electromagnetică
Am învăţat, de asemenea, cum se aşează tampoanele între vagoanele de călători şi cum se aşează tampoanele între vagoanele de marfă, cum se cuplează semiacuplările de aer şi ce rol au fiecare dintre ele (5 bar şi 10 bar). Am văzut unde se află priza electrică şi, de asemenea, am discutat despre avantajele şi dezavantajele procedeului de frânare pe disc contra procedeului de frânare prin saboţi.
Aparat de legare și tracțiune alături de semiacuplări de aer Akerman
Mufă electrică de conectare a conductei electrice de 1500 V
Osia propriu-zisă și timoneria de frână
Roata monobloc și arcurile elicoidale ale suspensiei primare
La mijlocul vagonului, pe dedesubt, se află inima sistemului de frânare la vagon, unde fiecare ţeavă a fost construită astfel încât vagonul să ştie să frâneze în timp util şi fără ca roata să se blocheze, ci să se rostogolească.
Discul de frână autoventilat
Cilindrul de frână, timoneria și discul cu garnitura (plăcuța) de frână
Suspendarea patinei electromagnetice la o distanță standard de ciuperca șinei
Vagon de călători 19-83 în Revizia Grivița
Boghiu Y32RS al vagonului 19-83 de clasa I
Rezervoare de aer din componența instalației de frână de pe un vagon de călători
Leviere de comandă ale regimului de frânare (P-G-R), precum și un robinet de izolare a frânei cu aer comprimat
Robinetul de izolare a frânei cu aer comprimat
În timp ce alţi colegi de-ai mei au intrat sub vagon, am mers alături de d-na profesoară şi am înţeles rolul amortizoarelor, rolul suspensiei şi anumite considerente despre regimul de alimentare al vagoanelor şi posibilitatea circulării lor în străinătate.
Osie montată cu roți și discuri de frână
Date tehnice despre o sursă statică de tensiune la un vagon de călători
Detaliu cu boghiul Y32RS
Cutia de osie și suspensia primară la osia unui boghiu Y32RS
Plăci din arc cu rol de fixare pe direcție longitudinală a cutiei de osie a unui boghiu Minden-Deutz
Patină electromagnetică montată pe un boghiu Minden-Deutz
Bateriile de acumulatori la un vagon de călători
Ușa laterală de acces în vagonul de călători
Boghiu Y32R capabil de 200 km/h
Pe rampa de verificare a reviziei am văzut un vagon de culoare roşie cu seria 61 53 21 90 025 – 5, pus pe boghiuri Y32R cu frână electromagnetică şi cu o viteză maximă de 200 km/h. Am rămas plăcut surprins să aflu că boghiul a fost construit în 1998 la Arad, cu licenţă De Dietrich Franţa. Acest lucru mi-a dovedit, încă o dată, că România, deşi calea ferată românească este subfinanţată într-un mod nesimţit, totuşi firme ca Astra Vagoane Arad, Remarul Paşcani, Remarul Cluj-Napoca, Softronic Craiova şi multe alte firme reuşesc să se remarce prin produsele construite.
Vagon 21-90
Boghiu Y32R al unui vagon de călători
Baterii de acumulatori pentru vagoane de călători
Marcaj numeral și literal al unui vagon 89-87
Continuitate electrică, mecanică și pneumatică între două vagoane de călători
Vagon de călători 10-70
Vagon 19-83 cu diferite leviere de control
Mâner de acționare a ventilului de descărcare rapidă din camera de comandă a distribuitorului de aer
Vinci pentru ridicarea cutiei vagonului de călători
Osii montate cu cutii de osie pe ele
cei de la facultatea de transporturi invatza apeleaza la modelishtii feroviari pt. diorame.pt. cei care vor sa devina mecanici de locomotiva ,ei pot invatza de la centrala ''z21'' produs de ''roco'' shi ''fleischmann'' care face legatura cu routerul wirless,viitorii mecanici avand imagini cu pupitrul de comanda al unei locomotive cu camera video in interior[cca. 450 euro] de la o tableta care are wlan in dotare.
RăspundețiȘtergere