duminică, 19 aprilie 2015

Activitate feroviară în ceas de seară la București

11 iunie 2010 Trenuri în halta Basarab

Tocmai ce începusem sesiunea semestrului II de la facultate, studiul individual era în toi, însă după o zi întreagă cu nasul în cărți, urma o binemeritată ”relaxare” printre bestiile de fier. Am ales cea mai apropiată stație de cale ferată de locuința de student de care beneficiam. Și uite-așa, timp de 2 ore, aproape de amurg, am fost martor la intrarea și ieșirea din gările București Nord și București Basarab a mai mult de 20 de trenuri de călători.

Venind dinspre cartierul Crângași / Giulești, am traversat pasarela care leagă cartierele amintite de Grivița / 1 Mai. Lumina serii oferea o imagine aproape perfectă asupra reviziei de vagoane București Basarab, stație de domiciliu pentru multe dintre vagoanele trenurilor de călători care au ca destinație localități din apropierea Bucureștiului: Roșiori Nord, Ploiești Sud, Târgoviște, Pitești, Caracal, Giurgiu, Fieni, Alexandria, Buzău dar și alte localități mai îndepărtate: Mărășești sau Brașov.


LDE 60-0679-5 cu Trenul Personal 9107, București Nord – Târgoviște


LE 40-0357-0 la tracțiunea Trenului EuroNight 472 ISTER pentru Budapesta, respectiv Rapid 741 spre Satu Mare



18:30

Se manevra intens, și în stânga, și în dreapta (revizia București Grivița). LDH-urile își turau motoarele care mai de care, la un moment dat era concurs de eșapații dintre H-urile din Basarab și H-urile din Grivița. Totul pentru compunerea sau descompunerea trenurilor în timp util.

Liniile reviziei de vagoane Basarab


Locomotiva diesel-electrică 60-0667-0 la un tren care trebuia să plece la drum


Pasarela Grivița - halta Basarab - cartier Giulești


Trenul Personal 9108, Fieni – Târgoviște – București Basarab, cu locomotiva diesel-electrică 60-0748-8


Vagoane de clasa a II-a sub pasarela de la halta Basarab


Vagoane etajate manevrate în Revizia Basarab de locomotiva diesel-hidraulică 80-0163-8


Locomotivă ieșită la păscut... a... la manevrat


Revizia București Grivița și LDH 80-0174-5


Locomotiva electrică 41-0819-7 manevrată de o locomotivă diesel-hidraulică


LDH 103 și LDH 317 la datorie


Locomotiva 40-0392-7 la tracțiunea Acceleratului 11674, Galați - Buzău – București Nord


Locomotiva electrică 41-0842-9 și manevrantul de serviciu în Revizia Basarab


Trenul Accelerat 1723, București Nord - Caracal - Râmnicu Vâlcea


Trenul Personal 9306, Alexandria – București Basarab, cu locomotiva diesel-electrică modernizată 65-0944-2



19:00

Contra soarelui, dar… aparatul Canon A550 se sacrifica încercând să fotografieze internaționalul tot mai scurt de la Sofia către București.

Internaționalul 462 dinspre Bulgaria intra în București cu LDE EGM 65-1101-8


Vagon de dormit în compunerea trenului internațional


LDE 60-0679-5 cu Trenul Personal 9107, București Nord – Târgoviște


De la Brașov sosea Trenul Personal 3006 cu locomotiva 41-0406-3



19:10

Pe lângă Săgeata Albastră de aeroport, pleca lansat din zona Gării Basarab trenul ISTER cu aproape 10 vagoane în urma lui. Era o senzație să asiști la demarajul acestuia…

Locomotiva diesel-hidraulică 80-0217-2 la manevre în Revizia Basarab


LE 40-0357-0 la tracțiunea Trenului EuroNight 472 ISTER pentru Budapesta, respectiv Rapid 741 spre Satu Mare


Desiro de Aeroport - Personal 7023



19:30

Soarele oferea ultimele raze de lumină spre direcția Gării de Nord, prilej cu care mecanicii își poziționau parasolarele pentru poziția de drum. Mai plecau din Nord acceleratul de Buzău și personalul de Urziceni.

Trenul Accelerat 1553, București Nord - Buzău cu locomotiva 41-0294-3


Personalul 7035 de Urziceni cu LDE 60-0667-0


Prim plan cu locomotiva diesel-electrica românească de 2100 de cai putere



19:40

De pe magistrala 800 sosea întârziat trenul de Constanța cu un mix de vagoane (și) pentru Oradea.

Trenul Accelerat 11674, Galați – București Nord, cu locomotiva 41-0920-3


Vagoanele etajate de la Galați


Trenul Accelerat 1631-2, Constanța – București Nord



19:50

Peronul haltei Basarab se popula, încet-încet, cu navetiști sau elevi care aveau bilet pentru Videle sau Roșiori. Înainte de oprirea trenului personal în haltă, își făcu apariția acceleratul de Timișoara, creând curenți mari printre călătorii de la trenul personal.

Locomotiva 41-0819-7 la Acceleratul 1693, București Nord – Timișoara Nord


Trenul Personal 9305 de la București Basarab cu vagoane pentru Caracal și Alexandria



20:10

Dinspre magistrala 500 veneau, unul după altul, internaționalul de Moscova și intercity-le de Bacău, fiecare având la tracțiune câte o locomotivă moldoveancă de drum lung.

Trenul Internațional 383 Bulgaria Express cu vagoane de la Moscova cu locomotiva 40-0546-8


Trenul InterCity 556, Bacău – București Nord cu locomotiva 41-0403-0


O altă locomotivă harnică din Revizia de Vagoane Basarab - 80-0625-6


Trenul Personal 9027 cu locomotiva 65-1046-5 și vagoane pentru Pitești



20:20

Seara se încheie cu plecarea lungului tren către Oradea… cu o adevărată imagine de final.

Acceleratul 1631, București Nord – Oradea, cu locomotiva electrică 41-0121-8


12 vagoane... plecate către Ardeal

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu