1 mai 2010 -=- Activitate FeRoviaRă în stația Prahova, Magistrala 1000
Plănuisem cu câțiva colegi pasionați de trenuri să ieșim la fotografiat în zona stației Prahova, la 45 de kilometri depărtare de București. Ei bine, ieșirea a fost un adevărat succes întrucât lumina perfectă și traficul deloc rar în acea zi de duminică a creat posibilitatea de a imortaliza câteva secvențe feroviare interesante.
Am călătorit până la halta Prahova cu Trenul Personal 5005, București Nord – Mărășești. Am cercetat fiecare unghi de pe peron în care puteam fotografia (cu aparatul Canon A550) trenuri de marfă, de călători, însă am constatat că împrejurimile ar constitui o locație mult mai interesantă. Am luat la pas drumurile din Tinosu și am ajuns într-un loc unde se vedea Ploieștiul, respectiv Magistrala 1000. Flori, câmpuri de grâu înalt, aer curat, liniște, trenuri…
Tren de marfă Servtrans cu vagoane Fals tractate de locomotiva electrică 40-0050-1
Trenul Accelerat 11674, Galați – București Nord
12:40
Totul începe din Gara de Nord, nu? Liniile erau ocupate de multe trenuri, care mai de care. Totuși ne-am oprit la linia 1 și ne-am urcat în vagonul etajat care era în compunerea trenului de Mărășești.
Trenul Rapid 693, București Nord – Timișoara Nord
Locomotiva EA1-564 la Trenul de Timișoara
Capăt de vagon 20-47 pus la Trenul de Timișoara
Vagon 20-47 revizuit la Grivița pentru Regionala Timișoara
EA1-905 la Trenul Personal 5005, București Nord – Mărășești
Trenul Personal 8077, București Nord – București Obor
Trenul Accelerat 1662, Iași – București Nord cu locomotiva EA1-093
Un nume cu greutate - Electroputere Craiova
Trenul Accelerat 1792, Pitești – București Nord
13:20
În drum spre halta Prahova ne-am întâlnit cu câteva locomotive ale GFR-ului care erau în staționare în zona Chitila.
Locomotiva electrică 45-0328-0 de tampon / de rezervă la Chitila
60-1523-4 de la Grup Feroviar Român în Chitila
Locomotiva electrică de 4130 kW cu nr. 425-213 în Chitila
Locomotiva electrică de 3400 kW cu nr. 43-0155-2 de la Grup Feroviar Român
O altă locomotivă de 4130 kW, 425-224, tot la Chitila
Utilaj de profilat prisma de balast de la Plasser&Theurer SSP 2005 SWR
O mașină de burat de la Plasser&Theurer 08-475 Unimat 4S-R
14:10
Nici nu ne-am dat jos bine din tren că deja mărfarul compus din cisterne și tractat de EC-155 trecea cu viteză prin Prahova. Mai apoi venea dinspre nordul țăriii Trenul Rapid 652, Suceava Nord – București Nord.
Punct oprire Prahova pe Magistrala 1000
Mărfar GFR cu locomotiva fotografiată la Chitila, 43-0155-2
Vagoane cisternă în Prahova
Fosta clădire funcțională pentru ceferiști
EA1-872 cu Trenul Rapid 652, Suceava Nord – București Nord
14:30
În dorința de a căuta trasee vechi de linii industriale adiacente stației Prahova, am pornit pe drumul asfaltat care se intersecta cu Magistrala 1000.
Mărfar GFR cu locomotiva 40-1021-1 la trecerea la nivel cu calea ferată din localitatea Tinosu
Drumul județean 130A, Tinosu – Crivina
Pe aici trecea calea ferată industrială de la stația Prahova la balastieră
Drum de acces către balastieră
Punct de exploatare prundiș la Tinosu
Relicve ale unor clădiri care probabil adăposteau utilaje
15:00
După ce am ajuns la balastieră am luat-o de-ndărăt spre calea ferată. Urmând traseul de linie industrială, am trecut prin pădurea deasă de lângă stația Prahova.
Traseu de cale ferată prin pădure
Trenul Personal 3005, București Nord – Brașov
Urme de traverse
În căutare de linii industriale... prin Codrii Vlăsiei
Ei... și tot mergând, am ajuns la marginea pădurii. Ecoul unui tren se
auzea tot mai tare, astfel că am alergat prin desișul verde și am
reușit a fotografia un mărfar cu dublă tracțiune format din două
locomotive diesel-electrice. Colegii pasionați îmi spun că DA-1639 este
una dintre cele mai lungi locomotive din clasa ei.
Tren de marfă Servtrans în dublă tracțiune în frunte cu locomotiva diesel 60-1246-2
Locomotiva diesel-electrică 60-1639-8 de la Servtrans
Dublă tracțiune Servtrans la un mărfar cu vagoane Fals
Clădirea stației Prahova
Trenul InterCity 557, București Nord - Bicaz, cu locomotiva modernizată de Softronic nr. 871
Vagoane moderne construite la Astra Arad
Gara din povești – Prahova
16:00
După nici câteva minute de la trecerea mărfarului cu LDE-uri, am fost martor la trecerea unei garnituri de vagoane Fals tractate de o locomotivă electrică, tot de la Servtrans.
Tren de marfă Servtrans cu vagoane Fals tractate de locomotiva electrică 40-0050-1
Locomotiva electrică 40-0050-1 la Prahova
Vagoane Fals în garnitura Servtrans
Trenul Personal 3004, Brașov – București Nord
16:30
Am revenit alături de colegii care mă dăduseră dispărut și care au rămas pe peronul stației Prahova. Am tras câteva cadre cu trenurile de călători care și-au făcut apariția la orizont. Dar parcă nu-mi plăcea priveliștea care mi se înfățișa în fața ochilor…
Trenul Internațional 346, București Nord – Viena
Trenul Internațional București – Viena
Trenul Accelerat 1661, București Nord – Iași
Aparate de fotografiat pregătite de acțiune
Mărfar TFG cu cazane tractat de DA-657
O navetă scurtă de cazane către Ploiești
17:00
M-am hotărât să mă despart de grupul de pasionați pentru a explora linia industrială care pleca în direcția sud-vest câțiva kilometri de-a lungul albiei râului Prahova.
Cale ferată industrială părăsită
Asfalt peste cale ferată
Cale ferată
O lalea roșie cu fundal feroviar
Macadam paralel cu fosta cale ferată
Șină de cale ferată ascunsă de praf și vegetație
O structură veche de gazoduct sau apeduct peste râul Prahova
Niște stâlpi rămași în picioare - semn că ceva industrial a existat pe aici
Denivelări line ce adăposteau calea ferată
Râul Prahova și întăriri ale malului drept
Un mal peste care trecea un pod de cale ferată
Continuăm...
Un cupon de șină rămas încă pe traverse
Asfalt vs cale ferată. A câștigat asfaltul
Capătul liniei industriale ramificate de la Magistrala 1000
Pe aici mergeau trenuri
Halt!
17:30
Nu pot spune că imaginile văzute mă dureau, însă când vedeam asfalt proaspăt pus, iar în paralel doar niște urme ale unor traverse pe care era, cândva, montată calea ferată, mă cam strângea la suflet.
Drum către... apă
Indicatori de adâncime a râului
Râul Prahova
Drum de căruțe
Indicator de localitate – Tinosu
Passer domesticus
Peisaj de la intrarea în Tinosu
Drum realizat cu fonduri europene
Drum Tătărani - Brazi - Brazii de Jos - Tinosu - Sirna - Habud – Crivățu
Peisaj din Câmpia Română
Pod rutier nou nouț peste Prahova
Râul Prahova
Râu de aducțiune
18:00
Părăsind zona industrială feroviară, am cotit dreapta de pe drumul către Brazii de Jos și m-am îndreptat spre magistrala 1000. Am găsit o cărare printre două parcele de grâne și… am admirat priveliștea oferită de pădure, cale ferată, câmp cultivat și un cer senin fără pic de nor. V-o redau în fotografiile de mai jos.
Ploieștiul văzut de pe un câmp cu grâu
Trenul Accelerat 1643, București Nord - Sighetu Marmației / Rodna Veche
Trenul Accelerat 11674, Galați – București Nord
Plantații de grâu în Câmpia Română
Magistrala 1000 la kilometrul 46
Vedere spre București
18:30
Am reușit în cele din urmă să ajung aproape de calea ferată, iar trenurile de călători treceau când spre București, când spre Ploiești. Fiind aproape ora de plecare către ”casă”, mi-am îndreptat pașii către stația Prahova.
Trenul Accelerat 1741, București Nord - Satu Mare
Vagonul cușetă de la Trenul Accelerat de Satu Mare
Locomotiva electrică 41-0431-1 la Trenul Rapid 383 Bulgaria Express, Moscova - Suceava – București – Sofia
Vagoanele de la Suceava pentru București în componența trenului internațional
Trenul Internațional Moscova – Sofia
Magistrală de viteză la CFR
19:00
Și mai mergeam 100 de metri, și mai auzeam o goarnă de tren. Au trecut mai mult de 7 trenuri în doar 30 de minute – activitate densă prin aceste locuri.
Locomotiva electrică 41-0292-7 la Trenul Personal 3006, Brașov – București Basarab
Vagoane etajate pe trafic Regio
Trenul Personal 3009, București Basarab – Brașov
Vagoane etajate modernizate la Remar Pașcani
EA-470 la un tren de cazane pentru Oltchim
Vagoane de marfă Oltchim
Mărfar pe Magistrala 1000
Meet Azorel
STRAIL Level Crossing System
Forțarea trecerii la nivel cu calea ferată de către un șofer inconștient
19:30
După o zi în care am mers mai mult de 15 km pe jos, am pus punct excursiei feroviare de la stația Prahova. Am fotografiat zeci de trenuri și am descoperit câteva locuri interesate pentru fotografii de gen. Ne-am îmbarcat în Trenul Personal de București Basarab și ne-am uitat, fiecare, în aparate ce cadre, ce locomotive și câte vagoane aveau trenurile zilei de 1 mai 2010.
060-EA-008 la un Tren Rapid fotografiat in halta Prahova
Trenul EuroNight Ister 472 Bucuresti Nord - Budapesta Keleti si Trenul Rapid 741 Maramureș, București Nord - Satu Mare
11 vagoane și o locomotivă
40-0734-0 cu Trenul Personal 3008, Câmpina – București Basarab
41-0160-6 ca dublă la Trenul de Câmpina
Vă mulțumesc pentru urmărire și vă mai aștept pe blog!
unul ,pe nume ''trains addicted'', face in atelierele lui de vopsitorie[cred],carcase de locomotive de la felurite marci de trenuletze electrice pe care le skimba in alte culori shi de la alte companii feroviare.spre exemplu el ,a skimbat culorile carcasei locomotivei seria 1043 de la austrieci ,in locomotiva electrica seria 040-ec-001 de la c.f.r.[adica de la roco 72361,in sta 4101.sta=studio trains addicted.cu sunet costa 1650 ron,iar fara sunet 1250 ron.
RăspundețiȘtergereSalut. Da, il cunosc, lucreaza foarte bine. Multumesc de mentionare.
ȘtergereȘi eu am o variantă a vagonului de călători 20-47 la scara TT (1:120),care aparține foștilor cehoslovaci de culoare verde, iar iluminarea interioară încă mai funcționează, deși a fost produsă cu mai bine de 50 de ani în urmă. Evident, n-am folosit iluminarea aceea des.
RăspundețiȘtergere