sâmbătă, 7 martie 2015

Trenuri în Lunca Prahovei

1 mai 2010 -=- Activitate FeRoviaRă în stația Prahova, Magistrala 1000

Plănuisem cu câțiva colegi pasionați de trenuri să ieșim la fotografiat în zona stației Prahova, la 45 de kilometri depărtare de București. Ei bine, ieșirea a fost un adevărat succes întrucât lumina perfectă și traficul deloc rar în acea zi de duminică a creat posibilitatea de a imortaliza câteva secvențe feroviare interesante.

Am călătorit până la halta Prahova cu Trenul Personal 5005, București Nord – Mărășești. Am cercetat fiecare unghi de pe peron în care puteam fotografia (cu aparatul Canon A550) trenuri de marfă, de călători, însă am constatat că împrejurimile ar constitui o locație mult mai interesantă. Am luat la pas drumurile din Tinosu și am ajuns într-un loc unde se vedea Ploieștiul, respectiv Magistrala 1000. Flori, câmpuri de grâu înalt, aer curat, liniște, trenuri…


Tren de marfă Servtrans cu vagoane Fals tractate de locomotiva electrică 40-0050-1


Trenul Accelerat 11674, Galați – București Nord





12:40

Totul începe din Gara de Nord, nu? Liniile erau ocupate de multe trenuri, care mai de care. Totuși ne-am oprit la linia 1 și ne-am urcat în vagonul etajat care era în compunerea trenului de Mărășești.

Trenul Rapid 693, București Nord – Timișoara Nord


Locomotiva EA1-564 la Trenul de Timișoara


Capăt de vagon 20-47 pus la Trenul de Timișoara


Vagon 20-47 revizuit la Grivița pentru Regionala Timișoara


EA1-905 la Trenul Personal 5005, București Nord – Mărășești


Trenul Personal 8077, București Nord – București Obor


Trenul Accelerat 1662, Iași – București Nord cu locomotiva EA1-093


Un nume cu greutate - Electroputere Craiova


Trenul Accelerat 1792, Pitești – București Nord



13:20

În drum spre halta Prahova ne-am întâlnit cu câteva locomotive ale GFR-ului care erau în staționare în zona Chitila.

Locomotiva electrică 45-0328-0 de tampon / de rezervă la Chitila


60-1523-4 de la Grup Feroviar Român în Chitila


Locomotiva electrică de 4130 kW cu nr. 425-213 în Chitila


Locomotiva electrică de 3400 kW cu nr. 43-0155-2 de la Grup Feroviar Român


O altă locomotivă de 4130 kW, 425-224, tot la Chitila


Utilaj de profilat prisma de balast de la Plasser&Theurer SSP 2005 SWR


O mașină de burat de la Plasser&Theurer 08-475 Unimat 4S-R



14:10

Nici nu ne-am dat jos bine din tren că deja mărfarul compus din cisterne și tractat de EC-155 trecea cu viteză prin Prahova. Mai apoi venea dinspre nordul țăriii Trenul Rapid 652, Suceava Nord – București Nord.

Punct oprire Prahova pe Magistrala 1000


Mărfar GFR cu locomotiva fotografiată la Chitila, 43-0155-2


Vagoane cisternă în Prahova


Fosta clădire funcțională pentru ceferiști


EA1-872 cu Trenul Rapid 652, Suceava Nord – București Nord



14:30

În dorința de a căuta trasee vechi de linii industriale adiacente stației Prahova, am pornit pe drumul asfaltat care se intersecta cu Magistrala 1000.

Mărfar GFR cu locomotiva 40-1021-1 la trecerea la nivel cu calea ferată din localitatea Tinosu


Drumul județean 130A, Tinosu – Crivina


Pe aici trecea calea ferată industrială de la stația Prahova la balastieră


Drum de acces către balastieră


Punct de exploatare prundiș la Tinosu


Relicve ale unor clădiri care probabil adăposteau utilaje



15:00

După ce am ajuns la balastieră am luat-o de-ndărăt spre calea ferată. Urmând traseul de linie industrială, am trecut prin pădurea deasă de lângă stația Prahova.

Traseu de cale ferată prin pădure


Trenul Personal 3005, București Nord – Brașov


Urme de traverse



În căutare de linii industriale... prin Codrii Vlăsiei



Ei... și tot mergând, am ajuns la marginea pădurii. Ecoul unui tren se auzea tot mai tare, astfel că am alergat prin desișul verde și am reușit a fotografia un mărfar cu dublă tracțiune format din două locomotive diesel-electrice. Colegii pasionați îmi spun că DA-1639 este una dintre cele mai lungi locomotive din clasa ei.

Tren de marfă Servtrans în dublă tracțiune în frunte cu locomotiva diesel 60-1246-2


Locomotiva diesel-electrică 60-1639-8 de la Servtrans


Dublă tracțiune Servtrans la un mărfar cu vagoane Fals


Clădirea stației Prahova


Trenul InterCity 557, București Nord - Bicaz, cu locomotiva modernizată de Softronic nr. 871


Vagoane moderne construite la Astra Arad


Gara din povești – Prahova



16:00

După nici câteva minute de la trecerea mărfarului cu LDE-uri, am fost martor la trecerea unei garnituri de vagoane Fals tractate de o locomotivă electrică, tot de la Servtrans.

Tren de marfă Servtrans cu vagoane Fals tractate de locomotiva electrică 40-0050-1


Locomotiva electrică 40-0050-1 la Prahova


Vagoane Fals în garnitura Servtrans


Trenul Personal 3004, Brașov – București Nord



16:30

Am revenit alături de colegii care mă dăduseră dispărut și care au rămas pe peronul stației Prahova. Am tras câteva cadre cu trenurile de călători care și-au făcut apariția la orizont. Dar parcă nu-mi plăcea priveliștea care mi se înfățișa în fața ochilor…

Trenul Internațional 346, București Nord – Viena


Trenul Internațional București – Viena


Trenul Accelerat 1661, București Nord – Iași


Aparate de fotografiat pregătite de acțiune


Mărfar TFG cu cazane tractat de DA-657


O navetă scurtă de cazane către Ploiești



17:00

M-am hotărât să mă despart de grupul de pasionați pentru a explora linia industrială care pleca în direcția sud-vest câțiva kilometri de-a lungul albiei râului Prahova.

Cale ferată industrială părăsită


Asfalt peste cale ferată


Cale ferată


O lalea roșie cu fundal feroviar


Macadam paralel cu fosta cale ferată


Șină de cale ferată ascunsă de praf și vegetație


O structură veche de gazoduct sau apeduct peste râul Prahova


Niște stâlpi rămași în picioare - semn că ceva industrial a existat pe aici


Denivelări line ce adăposteau calea ferată


Râul Prahova și întăriri ale malului drept


Un mal peste care trecea un pod de cale ferată


Continuăm...


Un cupon de șină rămas încă pe traverse


Asfalt vs cale ferată. A câștigat asfaltul


Capătul liniei industriale ramificate de la Magistrala 1000


Pe aici mergeau trenuri


Halt!



17:30

Nu pot spune că imaginile văzute mă dureau, însă când vedeam asfalt proaspăt pus, iar în paralel doar niște urme ale unor traverse pe care era, cândva, montată calea ferată, mă cam strângea la suflet.

Drum către... apă


Indicatori de adâncime a râului


Râul Prahova


Drum de căruțe


Indicator de localitate – Tinosu


Passer domesticus


Peisaj de la intrarea în Tinosu


Drum realizat cu fonduri europene


Drum Tătărani - Brazi - Brazii de Jos - Tinosu - Sirna - Habud – Crivățu


Peisaj din Câmpia Română


Pod rutier nou nouț peste Prahova


Râul Prahova


Râu de aducțiune



18:00

Părăsind zona industrială feroviară, am cotit dreapta de pe drumul către Brazii de Jos și m-am îndreptat spre magistrala 1000. Am găsit o cărare printre două parcele de grâne și… am admirat priveliștea oferită de pădure, cale ferată, câmp cultivat și un cer senin fără pic de nor. V-o redau în fotografiile de mai jos.

Ploieștiul văzut de pe un câmp cu grâu


Trenul Accelerat 1643, București Nord - Sighetu Marmației / Rodna Veche


Trenul Accelerat 11674, Galați – București Nord


Plantații de grâu în Câmpia Română


Magistrala 1000 la kilometrul 46


Vedere spre București



18:30

Am reușit în cele din urmă să ajung aproape de calea ferată, iar trenurile de călători treceau când spre București, când spre Ploiești. Fiind aproape ora de plecare către ”casă”, mi-am îndreptat pașii către stația Prahova.

Trenul Accelerat 1741, București Nord - Satu Mare


Vagonul cușetă de la Trenul Accelerat de Satu Mare


Locomotiva electrică 41-0431-1 la Trenul Rapid 383 Bulgaria Express, Moscova - Suceava – București – Sofia


Vagoanele de la Suceava pentru București în componența trenului internațional


Trenul Internațional Moscova – Sofia


Magistrală de viteză la CFR



19:00

Și mai mergeam 100 de metri, și mai auzeam o goarnă de tren. Au trecut mai mult de 7 trenuri în doar 30 de minute – activitate densă prin aceste locuri.

Locomotiva electrică 41-0292-7 la Trenul Personal 3006, Brașov – București Basarab


Vagoane etajate pe trafic Regio


Trenul Personal 3009, București Basarab – Brașov


Vagoane etajate modernizate la Remar Pașcani


EA-470 la un tren de cazane pentru Oltchim


Vagoane de marfă Oltchim


Mărfar pe Magistrala 1000


Meet Azorel


STRAIL Level Crossing System


Forțarea trecerii la nivel cu calea ferată de către un șofer inconștient



19:30

După o zi în care am mers mai mult de 15 km pe jos, am pus punct excursiei feroviare de la stația Prahova. Am fotografiat zeci de trenuri și am descoperit câteva locuri interesate pentru fotografii de gen. Ne-am îmbarcat în Trenul Personal de București Basarab și ne-am uitat, fiecare, în aparate ce cadre, ce locomotive și câte vagoane aveau trenurile zilei de 1 mai 2010.

060-EA-008 la un Tren Rapid fotografiat in halta Prahova


Trenul EuroNight Ister 472 Bucuresti Nord - Budapesta Keleti si Trenul Rapid 741 Maramureș, București Nord - Satu Mare


11 vagoane și o locomotivă


40-0734-0 cu Trenul Personal 3008, Câmpina – București Basarab


41-0160-6 ca dublă la Trenul de Câmpina



Vă mulțumesc pentru urmărire și vă mai aștept pe blog!

3 comentarii:

  1. unul ,pe nume ''trains addicted'', face in atelierele lui de vopsitorie[cred],carcase de locomotive de la felurite marci de trenuletze electrice pe care le skimba in alte culori shi de la alte companii feroviare.spre exemplu el ,a skimbat culorile carcasei locomotivei seria 1043 de la austrieci ,in locomotiva electrica seria 040-ec-001 de la c.f.r.[adica de la roco 72361,in sta 4101.sta=studio trains addicted.cu sunet costa 1650 ron,iar fara sunet 1250 ron.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut. Da, il cunosc, lucreaza foarte bine. Multumesc de mentionare.

      Ștergere
  2. Și eu am o variantă a vagonului de călători 20-47 la scara TT (1:120),care aparține foștilor cehoslovaci de culoare verde, iar iluminarea interioară încă mai funcționează, deși a fost produsă cu mai bine de 50 de ani în urmă. Evident, n-am folosit iluminarea aceea des.

    RăspundețiȘtergere