30 aprilie 2010 -=- Activitate FeRoviaRă București Băneasa
Am condus cu bucurie o bună prietenă la Aeroportul Băneasa, motiv pentru care am zăbovit câteva momente pe linia de tren care leagă Bucureștiul de Constanța. Era mijlocul primăverii, simțeam, pur și simplu, o explozie de viață a mediului înconjurător, toți copacii verzi mă sufocau cu aer curat, cântecelele calde și maiestuoase ale păsărilor abia întoarse din Țările Calde îmi creau o bucurie interioară extraordinară.
Tot aceste imagini plastice și auditive erau decorul din acea dimineață în care așteptam trenurile… Dar nu le așteptam ca să circul cu ele, ci le așteptam să le admir, să le sorb din enorma energie cinetică pe care o emit, trilul naturii luându-se la întrecere cu zgomotele aparent asurzitoare ale roților vagoanelor de marfă sau de călători…
Ora petrecută pe Magistrala 800, de la 06:00 la 07:00, avea să-mi confere ocazia de a filma și fotografia trei trenuri, dintre care două de călători și unul de marfă. Mai jos sunt fotografiile cu pricina, alături de scurtul film calm, relaxant, recomandat a fi urmărit dimineață alături de o ceașcă de cafea… în așteptarea primăverii.
Un tren CFR Marfă cu vagoane Uacs
duminică, 25 ianuarie 2015
duminică, 11 ianuarie 2015
Trenuri peste Lacul Herăstrău
aprilie 2010 -=- Activitate FeRoviaRă pe Magistrala 800
Rămânem tot în zona Bucureștiului și revin la un alt loc accesibil și de unde se pot observa trenuri: Podul feroviar peste Lacul Herăstrău de pe Magistrala 800, recent reconstruit. Este un loc relaxant, plăcut, aflat într-o oază de verdeață, plină de culori vii și atrăgătoare. Păcat de cadența rară și foarte rară a trenurilor care nu poate oferi prea multe prilejuri de a fotografia trenuri.
Vă mai spuneam de Băneasa aici (descoperind Gările Bucureștilor), aici (Trenul cu Teatru) și aici (puțină istorie despre Gara Băneasa).
Personalul 8077, București Nord - Pantelimon – București Obor, trecând pe Podul Lacului Herăstrău
Săgeata Albastră nr. 2120 își tura motoarele Diesel MTU
Locomotiva electrică 40-0825-6 cu un tren de marfă compus din vagoane Uacs
Rămânem tot în zona Bucureștiului și revin la un alt loc accesibil și de unde se pot observa trenuri: Podul feroviar peste Lacul Herăstrău de pe Magistrala 800, recent reconstruit. Este un loc relaxant, plăcut, aflat într-o oază de verdeață, plină de culori vii și atrăgătoare. Păcat de cadența rară și foarte rară a trenurilor care nu poate oferi prea multe prilejuri de a fotografia trenuri.
Vă mai spuneam de Băneasa aici (descoperind Gările Bucureștilor), aici (Trenul cu Teatru) și aici (puțină istorie despre Gara Băneasa).
Personalul 8077, București Nord - Pantelimon – București Obor, trecând pe Podul Lacului Herăstrău
Săgeata Albastră nr. 2120 își tura motoarele Diesel MTU
Locomotiva electrică 40-0825-6 cu un tren de marfă compus din vagoane Uacs
sâmbătă, 3 ianuarie 2015
Gara de Nord… de pe vremea când trenurile aveau mai mult de 5 vagoane…
aprilie 2010 -=- Activitate FeRoviaRă în București Nord
Soarele călduros al lunii aprilie și dorința de a fotografia cât mai multe locomotive m-a ghidat către peroanele Gării de Nord. Aici. Aproape în fiecare zi din această lună ieșeam la diferite ore pentru a observa componența trenurilor personale, accelerate, rapide, InterCity și Internaționale, dar și pentru a cunoaște alți pasionați feroviari cu care orele petrecute în gară treceau repede și frumos.
Vă las să le descoperiți în reportajul de mai jos 73 de locomotive și automotoare (11 din cele 24 de locomotive modernizate cu echipamente Siemens și Softronic, Clasa 45), compunerea a 49 de trenuri de toate rangurile cu destinații în toată țara: Satu Mare, Vatra Dornei Băi, Arad, Timișoara, Mangalia, Suceava, Iași, Urziceni, Târgoviște, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Brașov, Sibiu și așa mai departe.
Trenul Personal 8122, Slobozia Veche - Urziceni - București Nord
80-0152-1 manevrând în Gara de Nord Trenul Internațional 346 Dacia
Locomotiva electrică 41-0242-2 cu Trenul Rapid 832, Brașov - București Nord
Soarele călduros al lunii aprilie și dorința de a fotografia cât mai multe locomotive m-a ghidat către peroanele Gării de Nord. Aici. Aproape în fiecare zi din această lună ieșeam la diferite ore pentru a observa componența trenurilor personale, accelerate, rapide, InterCity și Internaționale, dar și pentru a cunoaște alți pasionați feroviari cu care orele petrecute în gară treceau repede și frumos.
Vă las să le descoperiți în reportajul de mai jos 73 de locomotive și automotoare (11 din cele 24 de locomotive modernizate cu echipamente Siemens și Softronic, Clasa 45), compunerea a 49 de trenuri de toate rangurile cu destinații în toată țara: Satu Mare, Vatra Dornei Băi, Arad, Timișoara, Mangalia, Suceava, Iași, Urziceni, Târgoviște, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Brașov, Sibiu și așa mai departe.
Trenul Personal 8122, Slobozia Veche - Urziceni - București Nord
80-0152-1 manevrând în Gara de Nord Trenul Internațional 346 Dacia
Locomotiva electrică 41-0242-2 cu Trenul Rapid 832, Brașov - București Nord