sâmbătă, 28 iunie 2014

Cea mai frumoasă vacanță de iarnă – cu trenul prin Moldova!

Februarie 2010 -=- Traficul feroviar pe timp de iarnă în Putna, Botoșani, Iași și Târgu Neamț

Vacanța inter-semestrială este una dintre cele mai așteptate vacanțe din viața unui student. Scapă de examene, de colocvii, de materii și are timp două săptămâni să-și relaxeze mușchii creierului fie în natură, fie la distracții, fie acasă la căldurică. Împreună cu Ionuț și cu aparatele noastre foto am ales să ne petrecem vacanța acasă în Moldova. Am profitat la maximum de iarna frumoasă care se instalase așa cum trebuie pe tărâmurile sucevene.

Timp de câteva zile am realizat excursii cu trenul pe liniile ferate din zona Fălticeniului, și anume: Fălticeni – Dolhasca – Verești – Leorda – Botoșani (94 km); Fălticeni – Dolhasca – Suceava – Dornești – Rădăuți – Putna (137 km) și Fălticeni – Dolhasca – Pașcani – Iași – Ciurea – Târgu Neamț (123 km + 107 km). Dar nu kilometri parcurși, banii cheltuiți, picioarele ude, somnul întrerupt cu noaptea în cap sau ocările primite de la angajații CFR au avut importanță, ci peisajele văzute, varietatea de material rulant observată, voioșia și adrenalina care curgea prin venele noastre. Am imprimat în sufletul nostru unele dintre cele mai frumoase imagini cu trenuri pe care le-am văzut până atunci: Trenul Personal Putna – Iași văzut de pe coasta dealurilor din Putna, automotorul Malaxa demarând în viteză din gara Botoșani sau zecile de locomotive care tractau trenuri de marfă sau de călători.




Trenul Personal Putna - Iași




duminică, 8 iunie 2014

Trenurile Zăpezii în București

20 ianuarie 2010 – Iarna în Gara de Nord - Bucureşti


O notă bună obţinută la facultate m-a trimis spre Gara de Nord, unde pe o temperatură de câteva grade Celsius sub 0, am fotografiat vedetele FeRoviaRe ale Bucureştiului. Şi nu numai ale Bucureştilului, ci şi ale Clujului, ale Braşovului, ale Sucevei, ale Iaşiului şi nu numai. Tot aud comentându-se că trenurile întârzie, că CFR-ul nu se descurcă pe timp de condiţii meteo nefavorabile, însă aproape nimeni din presă nu priveşte obiectiv situaţia şi nu spune adevărul. Realitatea este că trenurile ajung şi pleacă la timp, iar tot personalul CFR, de la şeful de gară şi până la cei care *urăţă zăpada îşi fac datoria. Eu unul nu găsesc un transport mai sigur pe timp de iarnă decât transportul FeRoviaR între marile oraşe din ţară: Iaşi, Constanţa, Cluj-Napoca, Timişoara şi multe altele.

În continuare, vă invit la o plimbare de aproximativ 3 ore printre liniile Gării de Nord Bucureşti.

Softronicul 871 pleacă spre Marea Neagră



Teatru la metrou cu trupa ”Masca”

ianuarie 2010 -=- Spectacolele Teatrului Masca la București

Un spațiu neconvențional pentru desfășurarea pieselor de teatru pe care au pariat cei de la Teatrul Masca a fost… stația de metrou. Sute de oameni coboară și urcă din metrouri, iar unii dintre ei urmăresc uimiți la actorii care să străduiesc să pună rolul în scenă.

Am participat cu mare drag la acțiunile acestui teatru de suflet pentru mine pentru că am râs, am iubit, am plâns și m-am distrat alături de actorii și printre actorii teatrului Masca.


Pierrot Lunatecul, piesă de teatru jucată de Masca la metrou




duminică, 1 iunie 2014

Drumurile Metroului pe sub temeliile lui Bucur

ianuarie 2010 -=- Călătorie cu metroul pe Magistrala 3, Preciziei – Anghel Saligny

Atras de evenimentele teatrului Masca de la metrou, evenimente pe care vi le voi prezenta în viitor într-un articol separat, am zăbovit câteva ore într-un metrou de tip vechi, IVA, care, avea acel ”ochi magic” din postul opus al sensului de mers și de unde am avut posibilitatea să filmez stațiile de metrou de pe Magistrala 3.

Domnul Ilie Tănăsache, publicistul care a lansat în 2009 cartea ”Metroul Romanesc si Metrourile Terrei”, a realizat numeroase trimiteri și descrieri la acest mijloc de transport. În acest sens, vă invit să citiți aici un reportaj despre viața sa. Am aflat de el în momentul când tata mi-a adus câteva pagini din Almanahul Scînteia. Printre ilustrațiile prezentate în broșură, vă redau în acest reportaj câteva cuvinte despre metroul din București.






Descoperind Gările Bucureștiului

ianuarie 2010 -=- Trenuri la București Băneasa, București Est - Obor și București Nord

În drumul meu spre cursurile facultății, plecam mai timpuriu din casă și făceam acele ”ture” de oraș în care încercam să-mi limpezesc gândurile și să-mi așez noțiunile acumulate prin studiu individual. Uneori, ieșirile în aer liber așează și încheagă mai bine zecile de ore de citit. O arteră importantă din București, Barbu Văcărescu, ascundea la intersecția cu Șoseaua Pipera o linie ferată pe care staționa o locomotivă LDH45.

Din zona Băneasa am făcut cale întoarsă spre București Obor, unde cu excepția unei drezine pantograf de la Geismar, nu era altă activitate feroviară. După cursurile de Mecanică, am poposit pentru câteva minute în Gara de Nord, unde am fixat în obiectivul aparatului foto Trenul ”Bulgaria Express”, Moscova – Sofia (parcurge o distanță de 2708 kilometri în 54 de ore, deci o viteză medie de 50 km/h).


Trenul Accelerat Tulcea – București Nord la Băneasa