miercuri, 12 februarie 2014

Calatorie cu primul tren personal din Gara de Nord

10 noiembrie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă București Nord – Buzău


Uneori, orele de plecare ale trenurilor nu sunt deloc potrivite. Dar și mai nepotrivită a fost ora de plecare a Trenului Personal 5009, București Nord – Mărășești. Este unul dintre cele mai lungi trasee ale vreunui tren Personal (219 kilometri) din România secolului XXI.

În cazul dimineții de 10 noiembrie 2009, primul Tren Personal care pleca din Gara de Nord era compus din 6 vagoane și având ca locomotivă de tracțiune pe electrica Bo`Bo` Clasa 44 construită la Rade Koncar în Zagreb, Croația (fosta Iugoslavie). Capabilă de viteze de până la 160 km/h, locomotiva se ”mulțumea” să atingă 80-90 km/h în sarcina ei de a face serviciu pe trenuri personale.


Primul tren personal care pleacă din Gara de Nord





5:10

În primele ore ale dimineții, aparatul foto abia deslușea în zare, noroc de luminile de nuanță rece de-a lungul peroanelor goale.

Gara de Nord, noaptea, la ora 5 și 6 minute


Săgeata Albastră de Craiova



5:20

La Chitila există în serviciu, 24 de ore din 24, o locomotivă ”tampon” care intervine în caz de urgență pentru a tracta, la nevoie, vreun tren căruia i se defectează locomotiva.

Locomotiva tampon de la Chitila



5:50

Pentru cei mai mulți dintre noi, locomotivele sunt toate ”o apă și-un pământ”. Dar există și în cazul locomotivelor, ca de exemplu cele fabricate în România, o serie de mașini unicat. Ca de exemplu - cea de mai jos care are un singur far central. De obicei, locomotivele au două focuri luminoase la înălțimea farului central.

Locomotivă electrică cu un singur far central și pantograf simetric, posibil 40-0012-1



6:50

Ce bine am mai ațipit noi între în dreptul stației Ploiești... Ne-am trezit pe la Muru. Vorbesc la plural pentru că în această călătorie s-a angajat să participe și colegul meu de facultate, Ionuț.

Gara Valea Călugărească, în zori de zi


Poate cea mai ”gustoasă” haltă din România - halta Muru


Peroanele stației Cricov



7:00

Între halta Muru și halta Tomșani


Tot înainte, spre Buzău



7:10

Culorile toamnei se vedeau din ce în ce mai bine, iar vegetația bogată din jurul gărilor trezea la viață conurile din sistemul nostru vizual.

Trecerea la nivel cu calea ferată de la Tomșani


Halta Tomșani


Linia ferată românească



7:20

Remarcam, din nou, curba interesantă dintre Mizil și Săhățeni. Multă lume a coborât în stația Mizil. Cândva, tot aici, a coborât și jurnalistul Geo Bogza…

Stația Inotești


Stația Mizil


Între Mizil și Săhățeni



7:30

Era ceva normal să vezi încă de dimineață utilaje ale CFR pe căile ferate, care mai de care cu perdelele trase pentru a crea intimitatea necesară schimbării din hainele de ”croazieră” în hainele de lucru ale operatorilor de întreținere a infrastructurii feroviare.

Utilaje de la CFR Infrastructură la Săhățeni


Gara Săhățeni în acorduri de toamnă



7:40

Semnal de alarmă din vagonul de călători 20-50


Halta Pietroasele





7:50

Episodul depoului CFR Infrastructură din zona Ulmeni l-am retrăit pe lumina zilei în septembrie, când ”alergam” cu trenul de la Dolhasca la București.

Utilajul MP 008 și un Plasser la Ulmeni


Gara Ulmeni


Un alt utilaj al CFR Infrastructură scos la înaintare


Linior echipat corespunzător pentru vremea umedă de toamnă


Băile Sărata Monteoru


Depoul CFR Infrastructură ticsit cu traverse


Traverse... la kilogram!



8:00

Ei bine, după 3 ore de călătorie, am ajuns și la Buzău, de unde urma să luăm trenul spre Nehoiu, spre Nehoiașu, locul de obârșie al Maestrului Dan Puric.

Sub pasajul rutier al Drumului Național 2, E85


Vagoane de călători suburbane


Interior de vagon de călători de clasa a II-a 20-50


Coridorul vagonului de călători de clasa a II-a


Stațiile liniei Buzău



08:10

După ce am coborât din tren, ne-am mai învârtit preț de câteva minute pe peroanele gării Buzău. Am observat display-urile moderne din interiorul gării, dar și placa de celebrare a trecerii unui număr de 120 de ani de la inaugurarea primei căi ferate construită de minte românească.

Turnul de control de la Buzău


Locomotiva electrică EA-775


Vagoanele ruginite ale Personalului


Vagonul 20-50 cu care am călătorit de la București la Buzău


Locomotiva electrică 44-0092-5 la Trenul Personal București Nord – Mărășești


Stația de cale ferată Buzău


Locomotiva electrică 43-0005-9 la Trenul Personal 7362, Galați – Buzău


Placa Rade Koncar Zagreb


Placa din Gara Buzău de celebrare a 120 de ani de la prima cale ferată realizată de ingineri români


Mersul trenurilor din Buzău - anul 2009



08:20

Dar noi n-am ajuns la Buzău ca să rămânem pe acolo, ci am dorit să călătorim până la Nehoiașu! Trenul încă nu era garat în stație, așa că am mai zăbovit ceva timp prin gară.

Display de informare călători în Gara Buzău - sosiri


Tableta de plecări


Se gara Trenul de Nehoiașu


Vagoane de călători 21-47


Gara și liniile din Buzău


Locomotiva diesel-hidraulică modernizată 82-0617-9 la Trenul Personal de Nehoiașu


Hai cu Trenul la Nehoiașu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu